Jak odpali to pracuje równo.Zero objawów.
Jak odpali to pracuje równo.Zero objawów.
Dawki startowe, to leczenie objawowe. Które co prawda w większości przypadków rozwiązuje problem ale nie jest leczeniem właściwym. Stosuje się ty głównie dla tego, że koszty poszukiwania powodów złego odpalania są czasami wysokie i nie zawsze zakończone sukcesem.
Wsadzanie rozrusznika z 2.4, to moim zdaniem zdziwianie. Bo oznacz tylko, że problem był z obecnym rozrusznikiem.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Sporadycznie. Czyli w większości wina sposobu w jaki odpalasz samochód![]()
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
A co w sytuacji kiedy problem z odpalaniem silnika pojawia się wyłącznie w okresie zimowym (grudzień÷marzec) i występuje tylko przy okazji odpalania lekko zagrzanego silnika (np. po przejechaniu 5 km). Dłuższemu odpalaniu towarzyszą dziwne komunikaty na wyświetlaczu typu Cruise Control OFF, Antipollution Filter Clogged. Czy wtedy modyfikuje się dawki startowe czy parametry związane z grzaniem świec żarowych? Świece żarowe wymienione, zregenerowany rozrusznik. Myślałem na wymianie w ciemno czujnika położenia wału i czujnika temperatury.
Objawy które opisujesz to niedomagajacy akumulator. Po 5km nie zdąży się doładować i stąd te błędy
Dawki tu nie pomogą.
Ja bym szukał... w tym okresie jest zwiększone zapotrzebowanie na amperaż. Wtedy najczęściej odzywają się punkty masy. Ale nie ta masa podłączona do skrzyni, o której tu pierd... opowiadają, tylko punkty masy, czyli miejsca gdzie schodzą się wszystkie masy w jedną kość, a ta dopiero jest połączona z masą. Lub obwody wprost połączone z masą ale nie zależne od masy głównej.
- - - Updated - - -
Ja bym zakładał, że ten problem kolega już sprawdził.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF
Tak, sprawdziłem. Auto trafiło do elektryka. Wg niego ładowanie przyzwoite (14v), akumulator nowy, raczej nie byle jaki. Wg elektryka wina leży w źle przeprowadzonych modyfikacjach w sterowniku. Nie chciałem już mu mówić, że temat występował jeszcze w czasach kiedy auto było w stanie fabrycznym, ponieważ widziałem że i tak auta nie naprawi. Wasz trop z prądem mnie jednak przekonuje, ponieważ:
1. Zimą przy włączonych grzałkach PTC słyszę kanonadę dźwięków generowanych przez ich przekaźniki aż do zagrzania silnika, co świadczy o braku stabilności prądu
2. W moim aucie zamontowany jest alternator 90A, który moim zdaniem w dieslu z grzałkami PTC po prostu nie wyrabia.
3. Posiadam 2 letni akumulator Westa Forse 74Ah 720A, który być może potwierdza w moim przypadku teorię, że za duży aku na krótkie odcinki się nie nadaje.
Od czego zatem zacząć?
Aku nowy varta 77ah 780a
Problem, a raczej jego część chwilowo opanowany. Chwilowo ponieważ okazało się, że auto gasło przez nadpalony przekaźnik pompy paliwa, który tracąc czasem styk odcinał jej zasilanie. Po wymianie przekaźnikia i bezpiecznika póki co auto nie gaśnie natomiast to problemu nie rozwiązuje bo przecież z jakiegoś powodu uległ nadpaleniu. Rzuca to podejrzenia właśnie na pompę wstępną chociaż i kolektor i ogólnie cały dolot jest podejrzany o falowanie i słaby dół. Pytanie, które parametry z MES powinny zwrócić moją uwagę i gdzie najlepiej szukać nieszczelności w dolocie? (Kolektor mam zaślepiony, bez klapek).