Strona 9 z 31 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516171819 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 303

Temat: Pękające głowice w 2.4 JTDM

  1. #81
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Cytat Napisał Whiplash Zobacz post
    Fordy chyba tylko mają dodatkowy wtrysk w DPF. I to jest jedyne sensowne rozwiązanie a nie smażenie głowicy albo rozrzedzanie oleju.
    Zwłaszcza że silnik 2.4 i tak ma fabrycznie problem z termiką
    Toyota zdaje sie

    Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

  2. #82
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Nie, to nie jest żaden wtrysk w suwie wydechu. Kąt wtrysku w trybie regeneracji jest cofany, a czas wtrysku nie jest zmieniany. Celem jest spalenie większej dawki w mniejszej ilości powietrza, a tym samym podniesienie temperatury spalania, bo w przeciwieństwie do benzyny zbyt bogata mieszanka ma wyższą temperaturę.
    Do jakiej wartości jest podnoszona temperatura w głowicy żeby uzyskać 600 stopni w puszcze DPF gdzie "normalnie" jest 200?
    Dlaczego skoro dzieje się to w głowicy nagrzewa się tylko DPF a nie turbo i rura biegnąca pod silnikiem?
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  3. #83
    Whiplash
    Gość

    Domyślnie

    Nagrzewa się wszystko, kolektor potrafi się zrobić czerwony .

  4. #84
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Czyżby?

    Wypalanie w oplu czyli takim samym badziwiu jak Alfa
    https://www.youtube.com/watch?v=D2QdpiA7VX8
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  5. #85
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,260

    Domyślnie

    Intuicja podpowiada mi ze @sdero zlogowal auto w czasie wypalania, albo odczytał z programu co ma się dziac podczas procedury regeneracji i wie dokladnie o czym mówi.

    temperatura w głowicy musi mocno wzrastać, jak wynika z tego opisu.

  6. #86
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    06 2017
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.9JTD 16V
    Postów
    148

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Czyżby?

    Wypalanie w oplu czyli takim samym badziwiu jak Alfa
    Z jednego prostego powodu. Ideą regeneracji DPF jest wypalenie sadzy. A skoro sadza się pali (a musi zainicjować ten proces znacznie wyższa temp. niż normalnie) to i wydech za DPF się rozgrzewa. Opisany przez ciebie sposób regeneracji występuje w ciężarówkach. Tam owszem jest wtryskiwacz na wydechu, który dawkuje paliwo
    Być może takie rozwiązanie jest też stosowane w niektórych sam. osobowych, ale jest to kategoria "egzotyki" niż standard
    Ostatnio edytowane przez kamil_pk ; 20-08-2018 o 21:54

  7. #87
    Użytkownik Znawca Avatar quba
    Dołączył
    06 2015
    Auto
    Alfa - 159 2,4 BMW 335ix, Mazda MX-5
    Postów
    1,730

    Domyślnie

    Nie chodzi o dodatkowy wtryskiwacz tylko o dotrysk paliwa w suwie wydechu.
    Jeśli według Was paliwo jest podawane tylko w suwie sprężania to skąd rozrzedzanie oleju? Gdyby tak było wszystko by się wypaliło...
    Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...

  8. #88
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Cytat Napisał quba Zobacz post
    Nie chodzi o dodatkowy wtryskiwacz tylko o dotrysk paliwa w suwie wydechu.
    Jeśli według Was paliwo jest podawane tylko w suwie sprężania to skąd rozrzedzanie oleju? Gdyby tak było wszystko by się wypaliło...
    W suwie sprężania w dieslu nie wtruskuje się paliwa

  9. #89
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Mieszka w
    Wawa
    Auto
    159 SW Ti 2.4 JTDm Q4
    Postów
    127

    Domyślnie

    Cytat Napisał jasio79 Zobacz post
    W suwie sprężania w dieslu nie wtruskuje się paliwa
    Chyba wtrysk pilotujący jest w suwie sprężania - jeszcze przed osiągnięciem GMP.

  10. #90
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Intuicja podpowiada mi ze @sdero zlogowal auto w czasie wypalania, albo odczytał z programu co ma się dziac podczas procedury regeneracji i wie dokladnie o czym mówi.

    temperatura w głowicy musi mocno wzrastać, jak wynika z tego opisu.
    Tak, jest to dokładnie widoczne w oprogramowaniu sterownika. Widać to też w logach podczas wypalania.
    Nagrzewa się dokładnie wszystko, a nie tylko sam DPF. Natomiast z uwagi na konstrukcję i to że dopalane są też inne produkty procesu spalania, które kumulują się w DPF w jego okolicy jest wyraźnie cieplej.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [159] Pękające głowice 2,4
    Utworzone przez elelmo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-12-2015, 23:21
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 07:42
  3. Pękające przewody hamulcowe
    Utworzone przez blandor w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 31-10-2011, 18:51
  4. [146] pękające przewody paliwa
    Utworzone przez niania82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-04-2010, 09:34
  5. Pękające węże układu turbodoładowania
    Utworzone przez Ołówek1977 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-09-2009, 21:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory