Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Nagrzewa się wszystko, kolektor potrafi się zrobić czerwony .
Czyżby?
Wypalanie w oplu czyli takim samym badziwiu jak Alfa
https://www.youtube.com/watch?v=D2QdpiA7VX8
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Intuicja podpowiada mi ze @sdero zlogowal auto w czasie wypalania, albo odczytał z programu co ma się dziac podczas procedury regeneracji i wie dokladnie o czym mówi.
temperatura w głowicy musi mocno wzrastać, jak wynika z tego opisu.
Z jednego prostego powodu. Ideą regeneracji DPF jest wypalenie sadzy. A skoro sadza się pali (a musi zainicjować ten proces znacznie wyższa temp. niż normalnie) to i wydech za DPF się rozgrzewa. Opisany przez ciebie sposób regeneracji występuje w ciężarówkach. Tam owszem jest wtryskiwacz na wydechu, który dawkuje paliwo
Być może takie rozwiązanie jest też stosowane w niektórych sam. osobowych, ale jest to kategoria "egzotyki" niż standard
Ostatnio edytowane przez kamil_pk ; 20-08-2018 o 21:54
Nie chodzi o dodatkowy wtryskiwacz tylko o dotrysk paliwa w suwie wydechu.
Jeśli według Was paliwo jest podawane tylko w suwie sprężania to skąd rozrzedzanie oleju? Gdyby tak było wszystko by się wypaliło...
Gdy Alfa stoi w serwisie gdzie jest Romeo? Szuka części...
Tak, jest to dokładnie widoczne w oprogramowaniu sterownika. Widać to też w logach podczas wypalania.
Nagrzewa się dokładnie wszystko, a nie tylko sam DPF. Natomiast z uwagi na konstrukcję i to że dopalane są też inne produkty procesu spalania, które kumulują się w DPF w jego okolicy jest wyraźnie cieplej.
Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.
Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF