Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Dziwna praca silnika 2.0 TS 97r

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dropas
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Koszalin - Alesund NO
    Auto
    Alfa 156 2.0 TS 97r Toyota Avensis Facelift T27 2013
    Postów
    66

    Domyślnie Dziwna praca silnika 2.0 TS 97r

    Witam serdecznie wszystkich mam takie pytanko do a mianowicie mam problem. Wymienilem caly kompletny rozrzad ze wszystkimi rolkami ,napinaczami ,paskami ,pompa ,wariatorem ze wszystkim co ten silnik ma. Problem jest taki ze silnik nie rowno pacuje ,jak jest zimny to jest ok a jak przekroczy 75 stopni to jakos tak cyka w okolicach kolektora ssacego i wtryskow. Strasznie smierdzi paliwem z tlumika a przed wymiana rorzadu nie mialem takiego problemu wogole jakos moj silnik dosc glosno pracuje moze sie czepiam ale na bank jest cos nie tak mechanik mowil mi ze swiece sa nie za bardzo 2 cewki z 4 tez takie sobie ,ale czy to mogloby byc przyczyna nierownej pracy cykania? czy moze to wina ecu bo jak odebralem auto to mechanik chyba nie odlaczyl akumulatora bo stacje w radiu dzialaly normalnie. Jestem w kropce i potrzebuje pomocy tak jak czytalem o tym poscie na temat ecu mam podobne objawy do 2500 taka jakas zamulona a potem jest juz dobrze prosze o jakas pomoc w rozwiazaniu problemu pozdrawiam serdecznie.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie można generalizować, ktoś pisze ze ma alfę zamuloną od dołu, a potem dodaje że wymienił prżepływomierz i jest super.
    - to nie znaczy że masz zrobic to samo.
    - z tego roku alfy były juz na ECu M1.5.5, podłączyc komputer i po kolei eliminować usterki.
    - a może ich być dość dużo.
    - wykręcić świece , sprawdzić przerwy, chyba ma być 09 / 08 mm.
    - cewki W.N. , wtryskiwacze , pompy paliwa, listwy wtrykowo-paliwoe raczej się nie psują.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 22-08-2009 o 11:42
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dropas
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Koszalin - Alesund NO
    Auto
    Alfa 156 2.0 TS 97r Toyota Avensis Facelift T27 2013
    Postów
    66

    Domyślnie

    rozumiem a powiedz mi czy to wszystko moze byc przez zle ustawiony rorzad?? i czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia tego poprzez komputer np przez sonde lambda czasy wtrysku paliwa?? bo kurde przed wymiana rorzadu procz przeplywki bylo dobrze a teraz jest zlea nie znasz moze jakiegos dobrego mechanika w zachodniopomorskim?
    Ostatnio edytowane przez dropas ; 22-08-2009 o 11:34

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    hm, dobre pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia poprawności ustawienia rozrządu, w domyśle przez użytkownika , bo mechanik powie że rozrząd jest dobrze ustawiony.

    - też mnie to męczyło ale jak na razie nie znalazłem metody na drodze pomiarowej, elektronicznej.
    - część stała rozrządu, czyli kolo z wycięciami czujnika Halla, koło zębate na wale korbowodowym są na stałe zamocowane.
    - i sygnały z nich są dostepne poprzez złącza konektorowe.
    - cześć ruchoma , czyli wariator jest na kołach pływających.
    - nie ma czujnika elektronicznego, który by mówił że właśnie jest GMP.
    - a dostęp do wziernika pod czujnikiem temperatury w termostacie jest dość utrudniony do celów pomiarowych.
    - najszybciej się sprawdza poprzez zdjęcie pokrywy klawiatury rozrządu, najlepiej u innego mechanika.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dropas
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Koszalin - Alesund NO
    Auto
    Alfa 156 2.0 TS 97r Toyota Avensis Facelift T27 2013
    Postów
    66

    Domyślnie

    No wlasnie tak mowi mechanik ze wszystko jest git a ja wiem ze tak nie jest w serwisie powiedzieli mi ze rorzad ustawiaja poprzez czujnik zegarowy wkrecany w swiece a z tego co wiem moj mechanik ustawial na znaki zreszta jestem juz zmeczony szukaniem przyczyn myslalem tez nad szklankami moze ktores mam uszkodzone i dlatego tak glosno chodzi chyba musze zbierac kase na jakis ponowny remont i znalesc dobrego mechanika

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    pomiar dość zgrubny dokładności ustawienia rozrzadu to pomiar tak jak na poniższym zrzucie.
    - silnik musi byc sprawny technicznie, wariator, termostat, pompa wodna.
    - nie wiem jak ww. elementy wpywają na ten pomiar.
    - pamietaj ze to pomiar bardzo orientacyjny, dobrze byłoby te rzeczy pomierzyć zanim oddasz do mechanika, wtedy będziemy mieli jakis punkt porównawczy.

    --

    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 24-08-2009 o 07:06
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar dropas
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Koszalin - Alesund NO
    Auto
    Alfa 156 2.0 TS 97r Toyota Avensis Facelift T27 2013
    Postów
    66

    Domyślnie

    ten zrzut jest zrobiony na twoim silniku?? i powiedz taki sam pomiar zrobie na kompie w serwisie??

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jeśli ten komputer diagnostyczny poda te wszytkie parametry, to czemu nie.
    - te uniwerslane diagnoskopy nie podaja czasami Target speed , a to ważny parametr.

    - ale parametry musza byc podane jednym ciągiem a nie np. jeden po przygazowaniu, drugi po stabilizacji obrotów, a trzeci wtedy jak obudzi się sonda lambda.
    - zrzut z ekranu jest z jakiegos forum, ale parametry mam podobne.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Dziwna praca silnika :/
    Utworzone przez ArturR_1975 w dziale 156
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 15-09-2015, 20:08
  2. Dziwna praca silnika
    Utworzone przez garlic w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 27-01-2011, 20:42
  3. Dziwna praca silnika 2.0 TS
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 18-08-2010, 19:01
  4. dziwna praca silnika 2.5
    Utworzone przez kamien007 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-03-2010, 15:50
  5. [155] dziwna praca silnika
    Utworzone przez michas115 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-02-2008, 22:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory