Strona 4 z 11 PierwszyPierwszy 1234567891011 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 102

Temat: Dymienie po dłuższym postoju - wtryskiwacze?

  1. #31
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał danus77 Zobacz post
    W ON CR korekta wyrabiana jest na podstawie prędkości obrotowej silnika (jak mnie pamięć nie myli to chyba do 1,5k obrotów, potem nie jest uwzględniana)
    Do 3k, a potem wtryski są niejako blokowane na ostatniej jaka wystąpiła i faktycznie nie jest już uaktualniana. Dla tego odgrywają istotną rolę w osiągach.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Nie zauważyłem faktycznie, że tutaj jest podgląd na wiele parametrów naraz. Zazwyczaj zaznaczam max 4-5 parametrów naraz i wtedy nie ma takiego problemu
    No, powyżej tych wartości, to odczyty stają się bezsensowne.
    W przeciwieństwie do tych samych silników i sterowników np. w Oplach, gdzie zastosowano inną komunikację. Danych w jednym czasie jest ogrom i bardzo aktualne.

    Za to w niektórych sterownikach Opla nie da się poprawnie zrobić EGR-a i DPF-a po OBD i łatwiej niż w Fiacie/Alfie uwalić sterownik.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  2. #32
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    08 2018
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    fiat panda 1.3 mjet
    Postów
    97

    Domyślnie

    Po nagrzaniu nie ma tego problemu.
    Po nocy odpalam auto, jeżeli temp na dworze oscyluje w okolicy od 0 do ok 10' ( jeszcze mrozów nie było tej jesieni więc nie wiem jak poniżej 0 ) to zaczyna dymic przykładowo po 2 minutach. Jeżeli na dworze jest 15-30' to dymi od razu .
    Jeżeli go przegazuje przestaje dymic na chwile , przejade 500m dymi nadal nawet jak zawsze i odpale, a na pewno wtedy nie ma 70' jeżeli mowa o płynie chlodzacym bo wskazówka leży. Przejade ok 2km jak złapie trochę temp przestaje dymic .
    Postoi 3 godziny i sytuacja od nowa .

    Zauważyłem, że jeżeli temp na dworze jest nisza czyli zima jesień to słychać od ok 2 tyś rpm takie wycie , nie jest to typowy świst tylko takie łuuuu wraz ze wzrostem obrotów . Jeżeli jest lato to nie ma tego dźwięku. Tylko że to już było za nim zaczął dymic

    W necie znalazłem wzmiankę że komuś dymil na siwo jak był walniety map sensor. Można jakoś sprawdzić? Oczywiście jest wyczyszczony
    Ostatnio edytowane przez rustin ; 25-10-2018 o 12:03

  3. #33
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    08 2018
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    fiat panda 1.3 mjet
    Postów
    97

    Domyślnie

    Wracając do tematu .
    Ktoś jeszcze podpowie , zastanawiam się czy może coś z kompresją?
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 27-10-2018 o 09:20 Powód: ot

  4. #34
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,241

    Domyślnie

    1. Auto kupiłeś z tym problemem, czy pojawił się w trakcie eksploatacji, albo po serwisie?

    2. Odepnij wtyczkę przepływomierza i sprawdź czy będzie dymił.

    3. EGR może i został wyczyszczony - pytanie po pierwsze czy właściwie, po drugie czy jest szczelny - jak się będzie podwieszał to skład mieszanki będzie zepsuty i auto będzie dymić. Dodatkowo, jeśli po kilku przygazówkach jest lepiej to jest to dość mocny trop.

    4. Dymi tylko na jałowych, czy tylko pod obciążeniem, czy w obu sytuacjach?

    5. Jaki kolor ma dym?

    6. Zrób logi z jazdy:
    Droga ekspresowa + czwarty lub piąty bieg i przebieg od 2000 -4400 obr na minutę z gazem do deski oczywiście.

    Parametry do zlogowania: oczekiwana i odczytana masa powietrza, oraz oczekiwane i odczytane ciśnienie doładowania.

    Jeśli łapie gdzieś lewe powietrze to po logach będzie widać.

    7.
    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał rustin Zobacz post
    Ale coś może być na rzeczy bo kilka razy miałem tak, że jak bardziej go przycisnąłem do 3.5-4 tys obrotów to potem wogole nie przyspieszał, na żadnym biegu a raz nawet szarpał, musiałem zgasić auto i po odpaleniu problem mijał.
    Przy zawieszającym się EGR też tak bywa.
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 26-10-2018 o 15:31

  5. #35
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    08 2018
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    fiat panda 1.3 mjet
    Postów
    97

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    1. Auto kupiłeś z tym problemem, czy pojawił się w trakcie eksploatacji, albo po serwisie?

    2. Odepnij wtyczkę przepływomierza i sprawdź czy będzie dymił.

    3. EGR może i został wyczyszczony - pytanie po pierwsze czy właściwie, po drugie czy jest szczelny - jak się będzie podwieszał to skład mieszanki będzie zepsuty i auto będzie dymić. Dodatkowo, jeśli po kilku przygazówkach jest lepiej to jest to dość mocny trop.

    4. Dymi tylko na jałowych, czy tylko pod obciążeniem, czy w obu sytuacjach?

    5. Jaki kolor ma dym?

    6. Zrób logi z jazdy:
    Droga ekspresowa + czwarty lub piąty bieg i przebieg od 2000 -4400 obr na minutę z gazem do deski oczywiście.

    Parametry do zlogowania: oczekiwana i odczytana masa powietrza, oraz oczekiwane i odczytane ciśnienie doładowania.

    Jeśli łapie gdzieś lewe powietrze to po logach będzie widać.

    7.
    - - - Updated - - -



    Przy zawieszającym się EGR też tak bywa.
    Wszystko już wcześniej pisałem ale powtórzę.
    Problem jest od miesiąca dwóch, wcześniej nie było .

    Po odpieciu przepływki nie ma żadnej różnicy .

    Egr wyczyszczony nie pierwszy w swoim życiu i nie wiem jak można właściwie lub nie ? Jest wyczyszczony z wszelkiego nagaru którego nie było zbyt dużo . A czy szczelny, nie wiem. Jak można sprawdzić?

    Na wolnych obrotach i przestaje po ok kilometrze także pod obciążeniem też . Potem ani na wolnych ani pod obciążeniem.

    Dym siwy

  6. #36
    criss
    Gość

    Domyślnie

    Zalej benzyną jedną komorę zaworu i zobacz czy nie przepływa do drugiej

    Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka

  7. #37
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    08 2018
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    fiat panda 1.3 mjet
    Postów
    97

    Domyślnie

    Mozesz dokładniej? Jak i gdzie zalać
    Cytat Napisał criss Zobacz post
    Zalej benzyną jedną komorę zaworu i zobacz czy nie przepływa do drugiej

    Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka

  8. #38
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,241

    Domyślnie

    Kiedy byly temperatury w okolicach 20 C tez się tak dzialo? Stawialbym jednak na swiece zarowe + EGR.

    Nie wiem jak w Fiacie, ale w Alfach EGR mial 2 czesci, kanal z zaworem i cewkę z trzpieniem ktory wszystkim sterowal. Cewkę dało się nawiercić i rozebrać, bo zdarzalo się własnie zacinanie tego trzpienia od brudu i sadzy.

    Ciekaw tez jestem logów z jazdy.
    Ostatnio edytowane przez bobby ; 26-10-2018 o 19:36

  9. #39
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nagraj to dymienie na wolnych obrotach.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  10. #40
    ZBANOWANY Świeżak
    Dołączył
    08 2018
    Mieszka w
    https://t.me/pump_upp
    Auto
    fiat panda 1.3 mjet
    Postów
    97

    Domyślnie

    Bobby czytałeś/czytasz posty ? Pisałem że świece wykrecane i sprawdzane . Zresztą co mają świece do dymienia 0.5km po odpaleniu? Zresztą pali od strzała.
    Co do egr , błędy nie ma więc elektronicznie sprawny a mechanicznie czyszczony, jak mam jeszcze napisać?

    Film jest w pierwszym poście.
    https://youtu.be/lM-MFb6CXO4

Podobne wątki

  1. Kontrolka oleju po dłuższym postoju.
    Utworzone przez mar1o w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-09-2019, 20:22
  2. Świst po dłuższym postoju
    Utworzone przez Gooku w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-09-2018, 14:13
  3. Słabo pali po dłuższym postoju.
    Utworzone przez marDub w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-04-2016, 12:29
  4. [159] Problem z odpaleniem po dłuższym postoju
    Utworzone przez dexster w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 08-12-2015, 22:54
  5. Problem z odpalaniem po dłuższym postoju
    Utworzone przez dexxx91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-04-2015, 20:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory