Strona 1 z 9 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 86

Temat: Kolektor - buczenie, brak mocy

  1. #1
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie Kolektor - buczenie, brak mocy

    Witam
    Pewnego czasu zauważyłem, że przy niskich obrotach tj. ...do 2700 jest brak mocy, do tego powoli wkręca się na obroty. Przy depnięciu w pedał słychać buczenie w kolektorze dolotowym.
    Pomyślałem, że może lewe powietrze, więc pod komp i zero błędów, wartość nap. MAF'a prawie w normie. Pomyślałem, że mimo wszystko rozkręcę kolektor i sprawdzę. Rozkręciłem, wypieprzyłem tą uszczelkę bo była już taka dziwna.
    Zalałem to silikonem czerwonym do 300'C. Sprawdziłem uszczelniacz przy ośce do zmiany obiegu powietrza i jest ok.
    Założyłem tak oczyszczony kolektor i uszczelniony.
    To było jakieś ponad godzinę po silikonie, więc chyba się związał wystarczająco.
    Odpalam i cud! Lekko dodaję gazu,a Bella wchodzi szybko na obroty - jak kosiarka do trawy ;-). No to więc podłączam kompa,reset parametrów by teraz zaczął normalnie "myśleć". Pochodziła Bella tak jakiś czas - wsiadam w nią i but... ehh znów na postoju i w trasie gdy depcze to dość ,że z opóźnieniem reaguję to jeszcze nie ma mocy.

    Aaa wariat jest ok, potencjometr przepustnicy też.

    Co to może być? Tak odczułem, że to po nagrzaniu tak jest, ale chyba na zimnym też - sam już nie wiem :-/

    Dzięki za jakiekolwiek sugestię!

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - odkręciłeś kolektor, tam nie ma żadnej uszczelki !!!
    - czerwona uszczelka jest na łączeniu przepustnicy z kolektorem ssącym i tam ma być,
    - zdjęcia jakieś robiłeś bo coś nie rozumiem.
    - gdzie są parametry adapatacyjne TRA , FRA, lambda regulation row 1, te parametry podają stan silnika, jego kondycję techniczną, masz przecież ECU M1.5.5.
    - i to napiecie MAF prawie w normie, a gdzie wykresy z odcięcia silnika.
    - jaka wersja softu jest w tym ECU ?
    - alfy bez odpowiedniej wersji zawsze mają większe lub mniejsze mulenie, szczególnie na zimnym silniku.
    - tutaj temat do poczytania, dość interesujący.
    - a buczenie to łapie fałszywe powietrze przez "uszczelkę kolektora ", potrafi nawet gwizdać !!!
    --

    http://www.alfa-lancia.pl/forum/view...p?t=1151014284
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - odkręciłeś kolektor, tam nie ma żadnej uszczelki !!!
    Uszczelka po rozłożeniu kolektora :-). Ta co jest między jedną ,a drugą cześcia kolektora ;-).

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - czerwona uszczelka jest na łączeniu przepustnicy z kolektorem ssącym i tam ma być,
    Spokojnie, orientuję się w silnikach dlatego takie skróty myślowe ;-). Tam jest ta uszczelka - nówka i czysta.

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - zdjęcia jakieś robiłeś bo coś nie rozumiem.
    Rozebrałem kolektor na części, wsadziłem silikon zamiast uszczelki łączącej dwie części kolektora - są to zatrzaski, więc lepiej niech silikon też trzyma.

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - gdzie są parametry adapatacyjne TRA , FRA, lambda regulation row 1, te parametry podają stan silnika, jego kondycję techniczną, masz przecież ECU M1.5.5.
    - i to napiecie MAF prawie w normie, a gdzie wykresy z odcięcia silnika.
    Będą...


    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - jaka wersja softu jest w tym ECU ?
    - alfy bez odpowiedniej wersji zawsze mają większe lub mniejsze mulenie, szczególnie na zimnym silniku.
    Rok temu wgrywany (muszę poszukać co to za wersja) - motyw zimnej sondy itd. został usunięty.
    AR156 1.8 '98r. jest coś nowszego do niej? Póki mam jeszcze galletto i go nie przerobiłem to bym wgrał coś nowego jak trzeba ;-).


    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - tutaj temat do poczytania, dość interesujący.
    - a buczenie to łapie fałszywe powietrze przez "uszczelkę kolektora ", potrafi nawet gwizdać !!!
    --

    http://www.alfa-lancia.pl/forum/view...p?t=1151014284
    Czyli potwierdzasz teorię, że silikon nie związał się, jakiś czas było ok, ale podciśnienie przy puszczaniu pedału gazu musiało naderwać silikon i leci lewe. Ale to nam pokaże wykres nap. MAF'a przy odcięciu.

    A jeszcze jedno - chyba mi wali po fajce - pierwsza z prawej, słyszę czasem stukanie - znaczy przebicie i silnik lekko zareaguje na to... Może to tak mulić przez to?

    ---------- Post dodany o godzinie 11:16 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 10:20 ----------

    Update ... mając chwilkę czasu poszedłem do auta i odpaliłem.
    Nachylając się nad silnikiem uchylałem lekko przepustnice.
    Wystarczy, że lekko uchylę, dosłownie kilkanaście stopni to słyszę strzał powietrza - znaczy taki syk - "Pssyk" z tyłu kolektora, a ja tylko lekko otworzyłem przepustnice - tak jak by był zatkany dolot i powietrze jakąś lewą stroną leciało.

    No i - nachylając się nad silnikiem i patrząc na tył kolektora dodając obroty widzę jak te łączenie/zatrzaski są wsysane/ruszają się do wewnątrz... hmm duże te podciśnienie musi być przy zwiększaniu obrotów,że aż się ruszają te zatrzaski. Ok chyba problem mam rozwiązany - nie szczelne - dlatego na początku tak dobrze działało, ale silikon nie zdał egzaminu na dłuższą mete, albo za szybko skręciłem.... czas na rurkowatą uszczelkę - oryginalną - gdzie mogę dostać Panie i Panowie ? :-).

    Aaa Bubu, o ~0.2V mniejsze nap. MAF'a jest.
    Ostatnio edytowane przez MarcinTM ; 27-08-2009 o 10:19

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - podciśnienie to prawie 0.7 at.
    - możesz zapytac kolegę SG0240, jak mu wciągało do kolektora kolejne "zawory bezpieczeństwa" montowane na kolektorze ssacym.
    - sam doświadczyłem tego, jak mi alfa śpiewała przez uszczelkę kolektora, szkoda tylko, że nie nagrałem tego dzwięku.
    - niestety ECU nie pokazało żadnego błędu wtedy, dziwne, może za krótko trzymałem ją na adapatacji.
    - w 156 TS 2.0 kolektor ssący ma jeszcze pod spodem amartyzator dokręcony i dlatego założyłem że ty nie odkrecałeś kolektora tylko przepustnicę, mój błąd.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Bubu, 1.8 też ma ten amortyzator pod kolektorem - nie przykręcałem go jeszcze, no i dobrze, bo znów bym się męczył z nim.
    0.7 At to dużo, nie spodziewałem się tyle.
    Mam przeróbkę zaworka odmy - całość przeniosłem przed przepustnicę i zatkałem ten oryginalny zaworek - teraz powietrze leci tylko przez przepustnice i nie może go pobrać po przez komorę wałków - czyli przy nagłym otwarciu przepustnicy bierze tyle ile daje przepustnica.(stabilna praca na wolnych,bez bujania obrotami)

    Ale jakoś nie mogę uwierzyć , że to może być wina szczelności, dość sporo silikonu dałem i odczekałem, aż będzie gumowy i przykręciłem kolektor do głowicy.

    Cały dzień mi to po głowie chodzi. Przeróbkę robiłem w ten sam dzień co sprawdzanie kolektora, sam już nie wiem. Dość dawno to było - brak czasu, a teraz mnie wzięło na naprawę tego "zamulenia".

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A o którym kolektorze rozmawiamy - plastikowej części dolotu, czy metalowej?
    Natomiast co do podciśnienia to rzeczywiście może ono osiągać wartości do ok. 0,75 bara, przy czym największe występują w momencie tzw. zdjęcia nogi z gazu, czyli przy prawie całkowitym zamknięciu przepustnicy i mocno rozpędzonym silniku.

  7. #7
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    SG0240 o plastikowym, czarnym...

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to jak tak, to o jakich zatrzaskach na tyle kolektora piszesz bo, bij zabij, nie kumam, a swój kolektor wyjmowałem chyba z 10 razy.

  9. #9
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    :-) będę bił !! Jak wyjmiesz kolektor (dolot/czarny) to możesz go rozebrać na dwie części po przez odginanie (delikatnie) zatrzasków i po tej operacji widzisz wnętrze kolektora, a na ściankach jego gumowa uszczelka.

    10min temu kolega powiedział mi, że źle robiłem z silikonem...
    Najpierw rozłożyć równomiernie silikon na jednej ściance (w korytku) i poczekać, aż wyschnie i zrobi się guma (taka niby uzsczelka). Po tej operacji zatrzasnąć obie części kolektora.
    W moim przypadku zatrzaskiwałem jak był jeszcze dziewiczy, kleił się.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - no to zainteresowałeś mnie tą przeróbką zaworka odmy.
    - jakbyś miał chwilę czasu i pstryknął jakieś zdjęcie.
    - za usunięcie falowania chcieli dać nobla, coś już o tym nie słychać.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 28-08-2009 o 07:07
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. [159] Brak mocy/ utrata mocy/ poszarpywanie
    Utworzone przez chemiczny w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 27-05-2018, 15:36
  2. Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 21:02
  3. [159] Kompletny brak kultury silnika 1.9JTDM: klepie, brak mocy
    Utworzone przez Maciej69 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 05-05-2014, 16:43
  4. [146] Brak mocy, brak prędkości, twarde hamulce, dyskoteka w tylnym lewym świetle
    Utworzone przez Larrond w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 17:36
  5. buczenie silnika, spadek mocy, przegrzewanie
    Utworzone przez mlecyk w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-07-2011, 14:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory