"Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia"
Moje ex:
Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
Moje aktualne:
AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.
Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa
Oj było i to o dziwo nawet w 96'pionierem w tej dziedzinie i zarazem liderem jest firma VIALLE, której to właśnie instalacja LPI znajduje się w moim samochodzie. Pierwszymi były chyba samochody VOLVO S40 z fabrycznymi tego typu instalacjami (mogę się mylić). One też z czasem ewoluowały i tak były LPE1, LPE2, LPE3 i chyba po 99' już LPE4 i do pory obecnej już nie wiele się zmieniło. Największa różnica była w elektronice 1 i 2, oraz sposobem jej umiejscowienia - na początku cała elektronika znajdowała się wewnątrz butli, obecnie tylko pompa.
Auto jak można się domyślić jest z holandii, który to kraj jak wiadomo stawia bardzo wiele na ekologięstąd tak duży odsetek samochodów jeździ tam na LPG (mają tam fajne dopłaty za to że masz gaz = oszczędzasz środowisko
)
Pozdro
bartek_chab też mam instalację D.T. Gas system. Przy silniku 2.0 16V TS pali mi 10l gazu w trasie i 11-13,5l w mieście. Oczywiście bez szaleństw.
Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest
"Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia"
Moje ex:
Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
Moje aktualne:
AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.
Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa
Ostatnio edytowane przez bartek_chab ; 05-09-2009 o 17:04
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
"Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia"
Moje ex:
Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
Moje aktualne:
AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.
Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa
Katalogowo V6 156 katalogowo pali: 16,5/8,4/11,4 (miasto/trasa/średnie)
[l/100km]
Jeśli Twoja Alfa piotriix w mieście pali 14l LPG to znaczy, że albo masz słabo zakorkowane miasto, albo nie jest 100% miasto ( a np 70/30% miasto/trasa ).. wówczas możne wynik się zmniejszyć. Pytanie jeszcze ile benzyny pije przed rozgrzeniem? W LPG spalanie chcąc nie chcąc zawsze jest większe niż w benzynie, bo mieszanka jest w innych proporcjach niż na PB. Średnio 10-20% spalanie wzrosnąć musi.. Czyli katalogowo V6 w mieście spalić powinna na LPG conajmniej te 17-18l.
W sumie skoro Piotrix mówi że ma mało zakorkowane miasto i mu bierze V6 14 litrów lpg, to w przypadku Wesolatempra V6 brałoby zapewne pod 20l... Warszawa rules![]()
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
Piotrek weź pod uwagę jak ustawiłeś sekwencję przełanczania paliw w zależności od obrotów silnika u siebie, w mieście i staniu w korku ma to bardzo duży wpływ na spalanie LPG w Twoim wypadku, gdybys miał komputer pokładowy widziałbyś jak średnie spalanie w korku rośnie w oczach.
Powiem tak, w sumie w moim gronie znajomych jest 4 sztuki 156 2,5 V6, jedna 156 3,2GTA i 166 3,0, 2,5 litrówki palą średnio 15l/100km przy jeździe 100% w mieście, GTA koło 16-16,5litra, 166tka 3,0 z racji masy koło 17l/100km i to są realne wyniki.
2 litowe TSy w tyh samych warunkach zadowalają się koło 13,5litra.
pzdr. Grzesiek
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Technika jazdy... było różnie raz cały miesiąc starałem się jeździć bardzo oszczędnie. W następnym normalnie bez szaleństw i było praktycznie to samo... Mówisz, że rzadko stoisz w korkach jako, że ja mieszkam we Wrocławiu jest to raczej nieuniknione. Wydaję mi się, że tutaj jest główna przyczyna mojego spalania...