tu info http://www.forum.alfaholicy.org/mito...iptuning_.html
nie zasmiecajmy watku o olejach
tu info http://www.forum.alfaholicy.org/mito...iptuning_.html
nie zasmiecajmy watku o olejach
Panowie, w tamtym roku po zakupie mojej Giulietty i zrobieniu płukanki zalałem silnik Penrite Enviro 0W30, niestety mam problem z dostępnością tego oleju. Zbliża mi się wymiana i szukam alternatyw. Postudiowałem trochę karty charakterystyki i co powiecie o tym oleju RAVENOL SSO 0W-30 (z wszystkich 0W30 dostępnych na rynku i całej masy innych Ravenoli 0W30 teoretycznie jest najlepszy) cena również przystępna bo około 180zł/4l gdzie za Penrite płaciłem trochę więcej.
Krótka przestroga dla właścicieli silników 1.4 MA.
Kwestia była poruszana tutaj jak i na forach zagranicznych, ale jestem kolejnym przykładem potwierdzającym obserwacje innych użytkowników.
Postanowiłem skrócić interwał wymiany oleju z "longlife 30kkm" do "rozsądnego 10-15kkm". Do tej pory auto serwisowane w ASO z przebiegiem 46kkm, więc zrobiłem tak naprawdę jedną wymianę ekstra między interwałami ASO.
Olej w silniku był kompletnie czarny i wszędzie mnóstwo osadów. Dodam, że na bagnecie wcale nie było to aż tak widoczne. Natomiast to co znalazłem w filtrze było istną masakrą. Cały był zatkany czarnym zasyfionym olejem, listki filtrujące były powyginane na kształt turbiny w Boeing'u-pewnie z racji tego że kompletnie się zatkały a olej nadal chciał przez nie przelatywać wytwarzając niemałe ciśnienie. Dodatkowo mam wrażenie że sam plastikowy korpus filtra był lekko zdeformowany. Ogólnie nie jestem sobie w stanie wyobrazić jak ten silnik miałby dociągnąć jeszcze 15kkm do następnego interwału. Jest to po prostu niemożliwe i groziłoby poważną awarią. Wiele rzeczy widziałem, ale czegoś takiego jeszcze nie. Ale do sedna.... Jestem przekonany że winny tutaj jest rodzaj oleju mianowicie SELENIA 5W40 (której nota bene ASO nie powinno zalewać, bo do Mutiairów po lifcie Alfa zaleca 0W30 z normą GS1). Wymieniałem wiele razy oleje w różnych benzynach i nawet najgorsze mineralne oleje zmieniane od przypadku nie były tak przepracowane jak ten, a filtry były w lepszym stanie. Reasumując - 1. wygląda na to że multiair powinien trzymać się jak najdalej od selenii 2. dobry olej może dociągnie do tego interwału co 30kkm, ale filtr nie ma na to żadnych szans.
wymieniam co 15k km i raz coś mnie naciągnęło na 5w40, w porównaniu do 0w30 silnik chodził głośniej. Tylko 0w30 od tego momentu.
Selenia Digitek 0W30 jest akurat dobrym olejem, w przeciwieństwie do bardzo przeciętnej Star PE 5W40. natomiast 5W40 aż takiej krzywdy nie ma prawa zrobic silnikowi/filtrowi.
Ciekawe czy ASO wymieniało filtr przy poprzednich wymianach, czy "przyoszczędzili" a skasowali za to (albo mechanik który tam pracuje na lewo sprzedaje nowe części których nie założył klientom tylko włożył do kieszeni)?
Czegoś też nie kumam.Od blisko 5 lat jest zalecana Selenia Digitek 0W30 to czemu była lana Star PE 5W40 do rozumiem do dość nowego auta? Zakładam tak, bo jeśli to jeszcze przedlift, i po prostu jeździ sobie na krótkie odcinki sporadycznie, to olej powinien być wymieniany co rok - tak jest w przypadku auta mojej żony - 5.5 roku, 30tyś km, olej wymieniany mniej więcej co 5-7tyś km (rok, max rok+3mce jak nie ma czasu się tym zająć).
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Oczywiście miałem na myśli SELENIE Star PE 5W40 - skrót myślowy. Co do 0W30 Digitek nie mam pojęcia, nie lałem , nie wypowiadam się. Zalałem Shell 0W30 zgodny z Fiat - GS1 i sam moduł multiair wyraźnie ucichł. Natomiast po takim syfie który spuściłem to nic dziwnego że ucichł. Jakbym go zalał nawet czystym Kujawskim pewnie też by ucichł
Możliwe, że ASO tutaj coś kombinowało. Istnieje jednak coś takiego jak domniemanie niewinności, więc nie mogę ich oczerniać. Za rękę nikt nikogo nie złapał - dowodów nie mam. Może wymienili a może wzięli do kieszeni i przybyli pieczątkę. Po prostu wymieniając ten olej spodziewałem się że "zrobię coś dobrego dla silnika, aby przedłużyć jego żytowność" a nie że będę ratował stan prawie przedzawałowyDlatego też aż tak bardzo szczęka mi opadła widząc ten filtr. Auto jest poliftowe, a w każdej jednej wymianie zalewano 5W40 aż do teraz - przynajmniej tak twierdzi książka serwisowa. No coż, ciekawostka taka widocznie. Suma summarum - zmieniać co 10kkm na 0W30 zgodny z normą Fiat GS1.
Moja świeżo kupiona giulietta 1.4 MA 170km 2011r jeździła do tej pory na 5w30, producenta nie znam. Chcę zrobić wcześniej płukanke silnika Liqui Moly pro-line. Wielokrotnie odradzaliście serwisowej selenii star p.e., zatem co będzie teraz najlepszym wyborem? Wrócić do zalecanej 5w40, czy 0w30? I przede wszystkim chcę kupić jakościowo dobry olej.
Jak chcesz dobry olej to szukaj Amsoil,Penrite Schaefers tutaj masz porownanie z Motulem sam będe przechodził na Amsoil z Motula.https://youtu.be/WrR7-kQulao
Ktoś się orientuje ile oleju wchodzi w Giulietta QV 2011 między min a max na bagnecie? Pomijam fakt, że sprawdzenie oleju w QV to jakiś dramat. Nawet jak wyciągnę bagnet po jeździe i odczekam jakiś czas to przy pierwszym wkładaniu bagnetu i tak się ubrudzi i ciężko zobaczyć jaki jest stan
Ostatnio edytowane przez Piotriix ; 11-05-2019 o 19:57
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest