Wiem kogo i co zacytowałem. Nie trzeba się domyślać, wystarczy poczytać specyfikację.
ww. oleje są bardzo dobre jednak jeśli ktoś potrzebuje oleju do DPF-a to pozwolę sobie zalinkować :
http://lejolej.pl/pl/p/OFERTA-LIMITO...100-200-ml/417
świetny olej do tego z Archoilem AR9100, który w dieslu zawsze ma sens bo nie tylko poprawia smarowanie ale również poprawia czystość silnika. W 2.4 jtdm lepkość 5W40 generalnie nieźle się sprawdza.
Panowie mam takie pytanie, może ktoś odpowie, od czego zależy szybkość zmiany barwy oleju na czarny w dieslu? Po wymianie turbiny miałem wlanego elfa 5w40, zrobiłem 1000 kilometrów i olej lekko się ściemnił, zmieniłem olej na mequina 5w40 super leichtlauf i po 1500 kilometrów olej był ciągle żółty, po czym miałem awarię zregenerowanej turbiny, została zamontowana nowa turbina i został wlany znów nowy olej Shell Helix Diesel Ultra 5W40 i ten zrobił się czarny już po 300 kilometrów..![]()
Od tego jak intensywnie dany olej czyści układ smarowania, a Shell jest pod tym względem w czołówce. Olej wiąże w sobie cząsteczki sadzy, zapobiega odkładaniu się ich w silniku. Oczywiście ten regularnie i często zmieniany![]()
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Szczerze to chciałem zmieniać tego Shella na LM albo Mequina ale widzę, że ten Shell jest na prawdę dobry, przy tym cenowo wychodzi dobrze, a interwał wymiany w moim wypadku to do 8k km bądź rok.
Shell poszedł do silnika pierwszy po awarii turbiny więc może po prostu miał więcej do wypłukania...
MOTUL 8100 X-clean 5W-30 do jtdm jest podobno ok.
Stoje przed wyborem oleju, a im więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie.
Pacjent: 2.0 JTDm 100kW 136KM + EGR + DPF, choć niedługo moc pójdzie w góre, wywale klapy i EGRa
Mam listę 5 kandydatów, proszę pomóżce wybrać opcję z najlepszym stosunkiem jakości do ceny:
1. Millers XF Longlife (C2 czy C3?) 5w30 - cena 162 zł / 5l
2. Millers EE Longlife C3 5w30 - 197 zł / 5l
3. Shell Helix Ultra 5w30 - 121 zł / 5l
4. Specol Premium C3 5w30 - 71 zł / 5l
5. Eurol Fluence DXS 5w30 - 108 zł / 5l
Dodatkowo do opcji 3, 4 i 5 myślałem o dobraniu Archoila AR9100, 75 zł / 200ml, co dawałoby łączny koszt:
3.1 +AR9100 196 zł
4.1 +AR9100 146 zł
5.1 +AR9100 183 zł
Przed wymianą oleju, chce jeszcze zrobić płukankę. Myślę o Archoil AR2820
4.1 da radę