Ja używam lpg równolegle z benzyną więc trudno określić ile tego by było przy eksploatacji samego lpg.Ale myślę,że na 1000km /3 zbiorniki/ powinno 10l wystarczyć
Ja używam lpg równolegle z benzyną więc trudno określić ile tego by było przy eksploatacji samego lpg.Ale myślę,że na 1000km /3 zbiorniki/ powinno 10l wystarczyć
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
ciekawe pytanie
postanowiłem przeliczyć, jako że mam ewidencję rachunków...
zakładam średnie spalanie gazu 16/100 (większość miasto, jak trasa to krótka i szybka), na benzynie jeżdżę tylko czasami, ale jak już jadę to tak żeby mieć fun
wyszło 46 tankowań gazu (full) i 10 benzyny (za 50zł)... czyli mniej więcej 1,06 litra PB/100km albo jak kto woli 6,6 litra PB na 100 litrów spalonego gazu...
czyli z grubsza jak u Ciebie, piotriix
pozdrawiam,
~tomaz
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Wszystko zależy od tego kto ile razy wyjeżdza (odpala auto) w ciągu dnia, no i w instalacjach zaprogramowanych na temperaturę silnika - od temperatury zewnętrznej.
Ja wyjeżdzam autkiem w ciągu dnia powiedzmy średnio 6x, to z wyliczeń daje mi jakieś max 0.5l /100km w dodatku staram się przynajmniej raz na miesiąc przełączyć na benzyne i podeptać tak kilka km, żeby wtryski itp sobie trochę popracowały![]()
Sądzę, że ok. 0,5l na 100km to normalne/realne.
Jak policzę ile dokładnie wychodzi u mnie to napiszę![]()
"Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia"
Moje ex:
Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
Moje aktualne:
AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.
Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa
Tu chyb ważna jest jeszcze kwestia szybkości grzania silnika? V6 chyba grzeją sie szybko? TS np grzeje sie strasznie wolno.. w porównaniu do japońcówMi np HyundaiCoupe 2.0 palił jakieś 50zl benzynki miesięcznie. Alfa potrzebuje około 100zl przełączając na gaz przy 35*C. Miesięcznie robię około tysiąca kilometrów, ale nawet do sklepu po bułki jeżdzę autem.
DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora
Chetnie Pomoge w zakresie:
AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
STAG KME - instalacje LPG
U mnie całkiem przyzwoicie
Benzyna wychodzi w okolicach 8l/100hm w cyklu mieszanym z tendencją miejską. (czasem jest jakaś dwupasmówka ale rzadko)
Gaz wychodzi 9,5l/100km ... nowiuteńka instalacja ze stag300
Na trasie nie wiem jak wyjdzie z gazem bo w minione wakacje szorowałem nad morze na benzynie - spaliła 4,5l/100km przy płynnej jeździe 70-80km/h. (czas podroży około 10h)
Natomiast bardzo żałuję przesiadki z instalacji Vialle na polskiego Stag-a. Stara instalacja zanim padła paliła ok 7l gazu/ 100km. Niestety koszty naprawy przekroczył koszty nowej instalacji polskiej. Padł emulator, a za nim 2 wtryskiwacze i na dodatek pompa nadawała sie do serwisu. Co grosza jazda na polskiej instalacji - to nie jest to auto co było![]()
hmm u mnie silniczek 1.4 i tak:
- miasto koło 10
- trasa od 9 do 10
Zasadniczo nie widzę zbytniej różnicy czy jadę 100 czy 130 albo szybciej, zawsze jest prawie takie samo spalanie... w Porównaniu do benzyny Alfa na gazie pali o dokładnie 1,4 litra więcej (8,4 vs. 9,81).
Jedyne czego żałuję to znaczne pogorszenie osiągów powyżej 5000 obrotów ale chyba pójdę żeby mi ustawili przełączanie na benzynę powyżej tej wartości bo nie mam zamiaru się tak męczyć przy wyprzedzaniu za każdym razem![]()
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts
Jakoś tak wyszło, że ostatnio przestawiłem sobie wycięcie gazu na 6'000.
I przeciągnąłem trochę na 4 biegu ;]
Ustawione mam ciśnienie 1,74 bar. Realnie jest raczej 1,76. Jak dochodziłem do 5'800 (na 4. - ok. 160km/h - pełne wciśnięcie gazu) ciśnienie pokazywało wartość 1,51-1,52. Wydaje mi się, że nie jest najgorzej... choć dobrej oceny to raczej wystawić nie można...
Poniżej mapa gazu (jeszcze kosmetyczne poprawki wprowadzam):
"Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia"
Moje ex:
Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
Moje aktualne:
AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.
Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa
Nagraj oscylogram z jazdy, i przypomnij co tam za wtryski masz, tak wysokie cisnienie nie służy dobrze wtryskiwaczom ...
10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia
Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu
Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts