Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: Regulacja wolnych obrotów w 3.0V6

  1. #1
    bocianpolski
    Gość

    Domyślnie Regulacja wolnych obrotów w 3.0V6

    witam

    Ostatnio wymieniłem w mojej alfie gumowe tuleje na kolektorze dolotowym (gdyż stare były popękane) i od tego czasu zaczęła schodzić na za niskie obroty na postoju na ciepłym silniku.. gdy jest zimny to jest wszystko ok. zdarza się też jej zgasnąć przy schodzeniu z wyższych oraz czasem faluje na niskich obrotach.
    tego też tyczy się moje pytanie czy da się jej jakoś podkręcić obroty czy czeka mnie wymiana silniczka krokowego??

    próbowałem zajrzeć do przepustnicy ale jest obudowana plastikami

  2. #2
    gruby164
    Gość

    Domyślnie

    Dwie sprawy:
    - najpierw zdejmij wąż gumowy co dochodzi do przepustnicy. Weź trochę rozpuszczalnika i strzykawkę i spróbuj ją wymyć. Częstą przyczyną spadku obrotów po wymianie gumek jest brud na przepustnicy.
    - ewentualnie wyciągnij silniczek krokowy i na noc wrzuć do pojemnika z nitro. Jeżeli silniczek będzie zabrudzony na pewno mu to pomoże
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 27-08-2009 o 21:35

  3. #3
    bocianpolski
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki
    Rzeczywiście po przeczyszczeniu przepustnicy i silniczka krokowego obroty się ustatkowały..

    ale pojawiła się nowa dolegliwość:
    Mianowicie podczas przyśpieszania w zakresie ok 1500-2000 obrotów zaczyna szarpać i to niekoniecznie przy mocnym wciskaniu gazu.. Czy to mogą być świece lub kable??

  4. #4
    E.T.
    Gość

    Domyślnie

    Mogą.Ale w pierwszej kolejności wyczyść jeszcze przepływomierz, sprawdź czy klapka powietrza rusza się swobodnie itp. Oprócz tego w środku znajdziesz wystający od góry mały czujnik temperatury powietrza, przetrzyj go delikatnie aby nie uszkodzic, najlepiej miękką szmatką.Jeśli przepustnicę miałeś znacznie zabrudzoną to przepływka pewno nie lepsza.

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar maciek_czer
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    AR 75 1.8IE
    Postów
    404

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocianpolski Zobacz post
    Dzięki
    Rzeczywiście po przeczyszczeniu przepustnicy i silniczka krokowego obroty się ustatkowały..

    ale pojawiła się nowa dolegliwość:
    Mianowicie podczas przyśpieszania w zakresie ok 1500-2000 obrotów zaczyna szarpać i to niekoniecznie przy mocnym wciskaniu gazu.. Czy to mogą być świece lub kable??
    Mogą być świece lub przewody...

  6. #6
    bocianpolski
    Gość

    Domyślnie

    Wymieniłem świece i przewody, przeczyściłem silniczek krokowy i przepływomierz i pojawiła się nowa dolegliwość
    Od razu po odpaleniu wskakuje na 2200obr/min i trzyma go tam kilka minut a potem czasem spadnie a czasem nie..

    jak myślicie co to będzie?? zepsuty silniczek krokowy??

  7. #7
    E.T.
    Gość

    Domyślnie

    normalnie jak odepniesz krokówkę, to oroty są za niskie i gaśnie, chyba żę jest dobrze nagrzany. Efekt wskoczenia na obroty miałem jak odpiąłem czujnik położenia przepustncy, więc może pierwsze to sprawdź-kabelki, cofnięte spinki we wtyczce itp. Silniczek krokowy jednak też mógł się zawiesić w jakimś dziwnym położeniu i daje taki efekt.Najlepiej jak go odepinesz więc, to wtedy auto na zimnym silniku zgaśnie jeśli nie podtrzymasz gazem.

    jeszcze jeden ważny element- czujnik temperatury płynu chłodniczego dla kompa, w termostacie niebieska wtyczka pod wężem, normalnie niewidoczny- sprawdź stan podłączenia jak wyżej.nowy Bosch 70zł i łatwo go kupić, jak dawno nie był zmieniany to śniedzieje od osadów w płynie itp i daje dziwne info do kompa
    Ostatnio edytowane przez E.T. ; 24-11-2009 o 18:50

  8. #8
    bocianpolski
    Gość

    Domyślnie

    Najdziwniejsze jest to że po odpięciu krokówki na niedogrzanym silniku silnik nie gaśnie.. tylko cały czas chodzi..
    Po za tym on raz chodzi na wysokich obrotach ok 2200-2500 cały czas a czasem jak gdyby nigdy nic schodzi na niskie i chodzi równo..
    Do tego pojawiło się coś dziwnego co zaczęło mnie zastanawiać. mianowicie jak już uda mu się zejść na niskie obroty i jadę dość spokojnie to jest ok, ale jak bym nagle zaczął przyspieszać i wkręcać silnik powyżej 3500obr. to z powrotem wskakuje na wolnych na 2500obr.
    Kolejne dziwne zachowanie to to że jak go zaczynam na drugim biegu wkręcać na obroty i dochodzę do ok 4500-5000 obr to czuje nagły spadek mocy jak by mi ktoś ręczny zaciągnął i gdy wtedy przerzucam na trójkę to jest straszne szarpnięcie, przygaśnięcie prądu i skok wskazówki obrotomierza i prędkościomierza po całej skali.
    Kolejne dziwne zachowanie to to że gdy nie schodzi na niskie obroty tylko wyje ok 2500obr. to pogarszają się hamulce. Pedał hamulca staje się twardszy(nieraz bardzo twardy) jak bym nie miał serwa. Gdy uda mu się zejść na niskie obroty ok 1000obr. hamulce wracają do normy..
    I jeszcze jedno. Zaczęła sie zalewać przy odpalaniu ale tylko wtedy gdy zgasi się ją zanim się nagrzeje do przynajmniej 50 stopni i po kilku minutach chce odpalić..

    Czy ktoś z was miał podobny przypadek i wie o co chodzi.. ??
    Jeżdżę po różnych mechanikach i każdy mówi coś innego.. Z każdą wizytą u mechanika jest coraz gorzej..
    Jedni twierdzą że to wina silniczka krokowego inni że coś z prądem inni że to wina instalacji lpg(chociaż zarówno na benzynie jak i na gazie zachowuje się identycznie) i żaden z nich mi jej jeszcze nie naprawił..

    A wszystko zaczęło się od wymiany rozrządu.. przedtem wszystko było ok..
    czasem tylko zafalowała na obrotach.. 1.5 roku jeździła bez najmniejszego problemu i teraz wszystkie takie dolegliwości naraz wystąpiły..

    Z góry dzięki za jakieś info..
    Ostatnio edytowane przez bocianpolski ; 14-12-2009 o 01:51

  9. #9
    Moderator Fachowiec Avatar Lukasz A.
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Koszalin/Szczecin
    Auto
    155 2.5 V6
    Postów
    2,690

    Domyślnie

    Ja mam cos podobnego tyle ze obroty sie uspokoily ale pali 20l na 100km.Czujniki posprawdzane,krokowiec ok,sonda nowa,wtryski sprawdzone itd a ciagle pokazuje na ecu blad regulacji sondy lambda.W tygodniu jade podpiac ja pod kompa i zobaczymy co za gowno tam siedzi bo spedza mi to juz sen z powiek.
    Alfa Romeo 155 1.8 T.S. 1992-pozostały piękne wspomnienia 03.09.2017
    Alfa Romeo 155 2.5 V6 1992
    Alfa Romeo 155 2.0 Q4 1992

    I wszystkie są czerwone

  10. #10
    bocianpolski
    Gość

    Domyślnie

    Widzę że nie tylko ja mam takie problemy.. Jest to strasznie uciążliwe zwłaszcza jak się dużo jeździ..
    Jak będziesz coś więcej wiedział to daj znać.. bo u mnie już wszyscy mechanicy i serwis fiata rozłożyli ręce i najchętniej by cały osprzęt silnika wymienili metodą prób i błędów..

    Pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [145] Po wymianie alternatora, brak wolnych obrotów!
    Utworzone przez Jaqob w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-05-2012, 12:06
  2. Podtrzymanie wolnych obrotów w V6
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-02-2012, 22:33
  3. [146] Silniczek krokowy wolnych obrotów.
    Utworzone przez piotrsobon w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 15-03-2011, 19:59
  4. [155] Brak wolnych obrotów
    Utworzone przez Wujek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-04-2010, 10:10
  5. jtd Falowanie wolnych obrotów
    Utworzone przez piotr9008 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-10-2009, 18:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory