Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Podtrzymanie wolnych obrotów w V6

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie Podtrzymanie wolnych obrotów w V6

    Moje pytanie brzmi. Co jest odpowiedzialne w V6, za podtrzymanie obrotów na np 600rpm podczas schodzenia z obrotów/wysprzęglania ?

    Na kompie, żadnych błędów nie pokazuje. Mam delikatnie nieszczelny dolot na elastycznym łączu przy przepustnicy, zacząć od tego? Jak wygląda sprawa z brudną przepustnica, miała by coś do tego?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Skierniewice
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2.5 V6 2000r., jest Giulietta QV, jest Stelvio 280 KM
    Postów
    360

    Domyślnie

    Za wszystko jest odpowiedzialna przepustnica.A co sie dzieje?Czasami przy schodzeniu z obrotow i wysprzeglaniu obroty Ci spadaja ponizej 600?Jesli tak to u mnie tez sie to czasem zdarza i powiem Ci ze probowalem cos z tym zrobic i zadnych efektow.Mozesz jeszcze sprawdzic potencjometr pedalu gazu czy nie masz luzow na kostce no chyba ze masz juz polaczenie zlutowane.Ja na Twoim miejscu zaczalbym od naprawy tej nieszczelnosc w dolocie.

    Edit:U mnie jeszcze bylo tak ze byl okres kiedy za kazdym wysprzegleniem i redukcja do 2 (powiedzmy w zakretach) auto potrafilo zgasnac i obrotu spadaly do 0.Wtedy pomogla mi wymiana przeplywki.
    Ostatnio edytowane przez mourning ; 12-02-2012 o 09:02

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Andy1970
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Płaza/Chrzanów/Małopolska
    Auto
    164 V6
    Postów
    696

    Domyślnie

    Koniecznie musisz zacząć od likwidacji nieszczelności, przepustnica musi być czysta - później reset i adaptacja i powinno być dobrze.

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał mourning Zobacz post

    Edit:U mnie jeszcze bylo tak ze byl okres kiedy za kazdym wysprzegleniem i redukcja do 2 (powiedzmy w zakretach) auto potrafilo zgasnac i obrotu spadaly do 0.Wtedy pomogla mi wymiana przeplywki.
    Mam to samo, już dwa razy się zdarzyło, co najciekawsze w tym samym miejscu na przebiegu 15 tysięcy (tak jak piszesz na zakręcie, przy bardzo małej prędkości), ja akurat wiem że przepływka siada, ale jak powiedział mechanik nie ma jeszcze potrzeby wymiany. Dzięki twojej informacji wiem już chociaż dlaczego gasł

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    No właśnie u mnie to samo, ale komp nie pokazuje żadnych błędów, a samochód jeździ normalnie, dlatego wykluczałem przepływkę. A co myślicie na temat źle ustawionego rozrządu? Znalazłem u nas na forum podobny problem i ludzi pisali, że to może być tego wina., że rozrząd może być źle ustawiony o jakies 1-2 stopni.

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Mam to samo, już dwa razy się zdarzyło, co najciekawsze w tym samym miejscu na przebiegu 15 tysięcy (tak jak piszesz na zakręcie, przy bardzo małej prędkości), ja akurat wiem że przepływka siada, ale jak powiedział mechanik nie ma jeszcze potrzeby wymiany. Dzięki twojej informacji wiem już chociaż dlaczego gasł

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Skierniewice
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2.5 V6 2000r., jest Giulietta QV, jest Stelvio 280 KM
    Postów
    360

    Domyślnie

    Padnieta czy padajaca przeplywka nie da Ci zadnego bledu na kompie.Musisz po prostu sprawdzic,porownac paramtery z innym uzytkownikami.Wtedy masz jakas w miare wiedze na ten temat czy przeplywka jest dobra czy nie.Mozesz kupic sobie sama wklade do przeplywki(chyba z astry 1,7 pasuja) i zamienic.Koszty wtedy beda mniejsze niz mialbys kupowac cala przeplywke.Specjalista nie jestem ale zle ustawiony rozrzad tez moza dac podobne objawy bo zaplon bedzie wypadal ale pytanie czy wtedy nie powinno sie tak dziac za kazdym razem?Moze niech ktos kto ma wieksza wiedze wypowie sie na ten temat

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    No tak panowie, ale jeżdżę już tak od roku i przez rok by padała mi przepływka?:>

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Skierniewice
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2.5 V6 2000r., jest Giulietta QV, jest Stelvio 280 KM
    Postów
    360

    Domyślnie

    A od kiedy masz ta nieszczelnosc w dolocie?To ze akurat tak jezdzisz od roku nie musi oznaczac ze padnie Ci przeplywka.Najpierw zlikwiduj nieszczelosc w dolocie a dopiero pozniej sie bedziesz martwil.Sprawdz jeszcze w jakim stanie masz filtr powietrza i sama puszke od filtra czy tam tez przypadkiem nie masz jakis nieszczelnosci

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar ExO
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 156 2.5 V6
    Postów
    415

    Domyślnie

    No właśnie ciężko mi powiedzieć od kiedy to jest. Kupiłem alfe 1.5 roku temu. Nie widziałem, żeby tak się działo. Oddałem samochodzik po 2 miechach na generalny przegląd i wymianę podzespołów eksploatacyjnych.

    Został wymieniony rozrząd, przy filtrze powietrza też było dłubane. Przepływka nie była ruszana. I teraz pytanie czy po tych naprawach zaczęło się tak dziać. Ciężko mi powiedzieć, ale z tego co pamiętam dopiero gdzieś 2 miechy później jakbym zaobserwował to. Ale mówię nie jestem pewny.

    Jutro wsadzę nową przepływkę na sprawdzenie i uszczelnię dolot i zdam relacje czy coś się zmieniło. A w między czasie piszcie jeszcze swoje sugestie.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2,5 V6 1998r.
    Postów
    79

    Domyślnie

    Może wypalona jedna z cewek zapłonowych, ja musze właśnie wymienić cewki, bo sa w złym stanie i zdarza mi sie czasami, żę przy dojezdzie do świateł samochód zgaśnie.

Podobne wątki

  1. [145] boxer brak wolnych obrotów na cieplym
    Utworzone przez Xanas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-09-2011, 16:04
  2. [146] Silniczek krokowy wolnych obrotów.
    Utworzone przez piotrsobon w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 15-03-2011, 19:59
  3. [155] Brak wolnych obrotów
    Utworzone przez Wujek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 15-04-2010, 10:10
  4. [164] Regulacja wolnych obrotów w 3.0V6
    Utworzone przez bocianpolski w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 18-01-2010, 16:37
  5. jtd Falowanie wolnych obrotów
    Utworzone przez piotr9008 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-10-2009, 18:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory