Czy przy wymianie silnika obiegu sterowania powietrzem konieczne jest rozbieranie calej deski rozdzielczej? Silnik zamknął obieg i się nie otwiera.
Czy przy wymianie silnika obiegu sterowania powietrzem konieczne jest rozbieranie calej deski rozdzielczej? Silnik zamknął obieg i się nie otwiera.
Odepnij akumulator na kilkanaście minut, klima zrobi reset i może ci silnik ruszy.
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Ściągnij osłonę z lewej strony nagrzewnicy - pod nogami kierowcy. silniczek obiegu widać u góry na środku - najgorsza opcja jeśli masz ułamane kółko sterujące klapą .- wtedy trzeba wymienić silniczek. Jest on mocowany na 2 śrubkach, tą z brzegu da się odkręcić - niestety druga jest od środka i chyba nie ma jak się do niej dostać bez rozbiórki deski. Można by spróbować od góry po zdemontowaniu schowka oraz kratek nawiewu - ale czarno to widzę. Jeśli dostaniesz się do nagrzewnicy to możesz sobie przestawić ręcznie na obieg otwarty jeśli klapa będzie luźno gonić (możliwe pod warunkiem że masz ułamane kółko. Na początek zrób test Mes-em, odepnij wtyczkę i podłącz - może załapie
Ja miałem pękniete te kółko wymieniłem na używke i działa. Nie ma sensu tego kleic bo ja nawet skrecilem śruba i mocny klej ale nie pomogło. Ten silnik nie ma położenia krancowego tylko bardzo mocno blokuje się o taki wpust. Jest taka siła że sprawne koło bardzo mocno wygina ale działa już 2 miesiące.
Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Super , tylko powiedz jak odkręciłes silniczek? Czeka mnie to samo
Do pierwszej jest dojście od strony kierowcy po ściągnięciu osłony z kratka nawiewu na nogi, a drugą jakoś wykręciłem, a 3 jest tylko bolec. A przykręciłem silniczek tylko na jedną śrubke i trzyma ten bolec, działa i mam łatwiej następnym razem.
Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Noo z tą jedną z brzegu nie ma problemu , gorzej z tą drugą bo dostęp ciężki , ale jak mówisz że się da to będę próbować :-) Dzięki!
Da siępłaski klucz 6 i palce połamane w 10 miejscach ale da radę. Gdyby ktoś coś chciał z nagrzewnicy to mam całą na części. Oprócz silniczka obiegu.
Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
Ja ostatecznie przykrecilem na dolnej srubce i dwa punkty podparcia zupełnie wystarcza, wszystko działa bez problemu od 1,5 roku a w razie jak silniczek znów padnie to jego wymiana zajmie 15 min