www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Do Cerateca i tego typu specyfików podchodzę nieufnie po tym jak ostatnio mój mechanik pokazał mi rozebrany silnik V8 z Porsche Cayenne. Jego właściciel zalał silnik tym specyfikiem licząc, że przedłuży jego żywot i silnik się... zatarł. Po rozebraniu (widziałem na własne oczy) okazało się, że na gładziach cylindrów porobiły się cementowe progi! Kupił drugi silnikze sprowadzonego angola...
Aż mi ciężko w to uwierzyć, biorąc pod uwagę fakt, że ceratec to generalnie "końska" dawka dodatków ochronnych które są normalnie w olejach.
Środek ten lałem do kilku aut i nigdy nic co opisujesz nie miało miejsca.
Ja widziałem swoje v6 rozebrane po 6000 od zalania cerateca (rozrząd przeskoczył) i nie widziałem tam żadnych "cementowych" progów ani innych "odleżyn".
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Zwłaszcza że "wlał raz" i momentalnie cement się porobił. Tryb longlife, nic więcej.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Szkoda, że nie zrobiłem fotek. Myślę, że to nie było fabryczne wykończenie gładzi przez Porsche a to przecież Ceratec i inne wynalazki tego typu zapewniają o ceramicznej ochronie i wyrównywaniu nierówności. To był dosłownie cement ale niczego nie wyrównywał tylko tworzył obręcze na gładkiej powierzchni. Nikomu nie nakazuję wierzyć :-)
Jak ktoś zainteresowany to podam nr tel. do mechanika.
- - - Updated - - -
A czemu producenci olejów nie stosują tych "kosmicznych" technologii?
Nie miało miejsca czy klient nie wrócił i nie powiedział Ci?
A moźe powiedziałeś mu, że wlał trefny olej?
A może po prostu kupił okazyjnie jakiś dodatek w necie, i coś się wysypało.
A może wytarł się nikasil, tylko nie wiecie jak to wygląda, i zwalacie winę na dodatek do oleju
Producenci olejów jak najbardziej stosują (np. Liqui Moly), ale to trzeba szerzej oczy otworzyć i poszukać, ewentualnie się do edukować .
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Lałem go do wszystkiego, od starych rzęchów typu seicento do nowszych BMW. W tych starszych autach w miarę wyrównywał ciśnienie sprężania, w nowszych nie działo się nic szczególnego.
Wątpię aby przyczyną był w jakikolwiek ceratec, raczej rzadko wymieniany olej, albo po prostu mirek mechanik opowiada cuda.