Strona 125 z 135 PierwszyPierwszy ... 2575115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,241 do 1,250 z 1341

Temat: JTDm - Ciężko pali na nierozgrzanym silniku

  1. #1241
    Użytkownik Świeżak Avatar Conda
    Dołączył
    03 2019
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    ALFA ROMEO 159 2.4 JTDM Q4 SW 252KM 531Nm
    Postów
    67

    Domyślnie

    Witam.Ostatnio mam problem z odpaleniem ALFY.Po wciśnięciu start "jest pstryk" i koniec jak by prądu w ogóle nie było na desce ciemno jak w d... jak dosłownie delikatnie poruszam klemą plusową pojawia się prąd. Czy klema z delikatnym luzem może powodować takie objawy??

  2. #1242
    Użytkownik Znawca Avatar olo_84
    Dołączył
    06 2013
    Auto
    Alfa 159 16V 150KM Distinsive SW 2006
    Postów
    1,850

    Domyślnie

    Cytat Napisał Conda Zobacz post
    Witam.Ostatnio mam problem z odpaleniem ALFY.Po wciśnięciu start "jest pstryk" i koniec jak by prądu w ogóle nie było na desce ciemno jak w d... jak dosłownie delikatnie poruszam klemą plusową pojawia się prąd. Czy klema z delikatnym luzem może powodować takie objawy??
    A jak myślisz...

    Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
    EGR - OFF
    klapki - OUT
    DPF - ON

  3. #1243
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar hitmanosi
    Dołączył
    05 2019
    Mieszka w
    Świętokrzyskie
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm 210 KM 2007 r.
    Postów
    14

    Domyślnie

    Oczywiście że może i to jest powód takiego odpalania, jak nie ma styku to nie ma prądu więc jak ma odpalić. Dokręć klemę i po problemie

  4. #1244
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    10

    Domyślnie

    U mnie na przykład jest tak że najgorzej jest jak jest 10-15°C wtedy telepie silnik i czasem nie pali za pierwszym razem. Na delikatnym minusie kręci chwilkę i odpala

  5. #1245
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał barans101 Zobacz post
    U mnie na przykład jest tak że najgorzej jest jak jest 10-15°C wtedy telepie silnik i czasem nie pali za pierwszym razem. Na delikatnym minusie kręci chwilkę i odpala
    Typowy przypadek znany głównie z Opla z tymi silnikami. Grzanie wtórne świec w tych zakresach temperatury jest wyłączone. W Alfie, Fiacie wygenerowano podobny problem obniżając dawkę startową. Najmniejsze zużycie lub drobna wada któregoś z podzespołów tym się objawia. Zapewne zapali bez problemu po odłączeniu czujnika temperatury, kiedy to dawki startowe ustawią się na max.
    Tylko to telepanie silnikiem źle wróży. To na ogół objaw problemów z kompresją.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  6. #1246
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    10

    Domyślnie

    Właśnie telepie tylko jak jest 10-15 °C i to też nie zawsze. Dzięki za pomoc

  7. #1247
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Casio
    Dołączył
    03 2015
    Auto
    Włoskie, doładowane
    Postów
    729

    Domyślnie

    Cytat Napisał barans101 Zobacz post
    Właśnie telepie tylko jak jest 10-15 °C i to też nie zawsze. Dzięki za pomoc
    Jak to telepanie u Ciebie wygląda? Nagrałbyś film i wrzucił na youtuba? Sprawdzałeś korekty wtryskiwaczy przy tej temperaturze?

  8. #1248
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    10

    Domyślnie

    Aktualnie jest zima więc nie bardzo mam jak bo jak jest zimno to właśnie nie telepie. Ale to jest coś takiego jakby silnik nie złapał do końca. Niestety nie mogę wkleić linka z YouTube gdzie znalazłem podobny objaw bo mam zablokowane

  9. #1249
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Nawet mniej, bo 100 rpm, co jest widoczne w poniższej mapie ze sterownika waszych samochodów.
    Załącznik 264164
    Co do wymiany rozruszników na "kręcące szybciej", to lepsze odpalanie jest skutkiem tego, że nad tłokiem znajdzie się większą ilość paliwa. Nie wiele różni cię to od zmiany dawki startowej. Może ilością pracy i kwotą

    Co do EGR, to oczywiście, że masz rację. Z uchylonym EGR silnik będzie miał problem z rozruchem. Dodatkowy obieg powietrza, a właściwie mieszanki, która jest wypluwana z cylindrów zaburza rozruch i tyle. Jak odpali, to spaliny potrafią silnik skutecznie zdusić. Więc EGR może mieć wpływ na rozruch. Dla tego też gdy EGR w sterowniku wyłączymy switch'em, to samochodu praktycznie się nie odpali, gdyż EGR ustawia się w pozycji ciągle otwartej.

    - - - Updated - - -



    Bo czynników jest na tyle dużo, że jednemu sprawdzi się jedna metoda, a drugiemu inna. Jak ktoś porówna tablice dawek rozruchowych starszych modeli i nowszycz, to zrozumie gdzie jest główny powód
    Dobrym sposobem testu jest odłączenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej w momencie jak spodziewamy się, że samochód zapali źle. Wtedy dawki startowe są ustawiane na max. To jednak świadczy tylko o tym, że podniesienie dawek pomoże w problemie. Ale jednoznacznie nie stwierdza co jest powodem złego odpalania. Czy kompresja, czy pompa wstępna, czy pompa HP, czy wtryski, czy po prostu zużycie silnika.
    Kręcące szybciej rozruszniki - to wyższa prędkość tłoka czyli wyższa temperatura zapłonu - ilość dawki nie jest ustawiana przez rozruszniki dlaczego miałoby jej być więcej nad tłokiem. U mnie ciśnienie bez zmian a po zamianie rozrusznika na wersje na zimne rynki (czyli z 2,4jtdm) rozruch natychmiastowy

  10. #1250
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    10

    Domyślnie

    Czy do 1.9jtdm pasuje rozrusznik z 2.4 ? Czy to gdzieś da się kupić tę wersję na zimne rynki

Podobne wątki

  1. Biały dym na nierozgrzanym silniku
    Utworzone przez vtvs w dziale GT
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 22:28
  2. Ciężko pali na zimnym silniku przerywa szarpie
    Utworzone przez murzyncannaba w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-11-2015, 11:37
  3. [159] Alfa 159 1.9 jTDm - nie odpala / ciężko pali / kontrolka świec żarorowych
    Utworzone przez gresko1982 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-03-2015, 13:36
  4. [159] 1.9 JTDm 150km - Ciężko odpala na zimnym silniku
    Utworzone przez Wolfer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-09-2014, 20:04
  5. Ciężko odpala na zimnym silniku 1.9 jtdm
    Utworzone przez mike87 w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-02-2014, 07:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory