Nawet mniej, bo 100 rpm, co jest widoczne w poniższej mapie ze sterownika waszych samochodów.
Załącznik 264164
Co do wymiany rozruszników na "kręcące szybciej", to lepsze odpalanie jest skutkiem tego, że nad tłokiem znajdzie się większą ilość paliwa. Nie wiele różni cię to od zmiany dawki startowej. Może ilością pracy i kwotą
Co do EGR, to oczywiście, że masz rację. Z uchylonym EGR silnik będzie miał problem z rozruchem. Dodatkowy obieg powietrza, a właściwie mieszanki, która jest wypluwana z cylindrów zaburza rozruch i tyle. Jak odpali, to spaliny potrafią silnik skutecznie zdusić. Więc EGR może mieć wpływ na rozruch. Dla tego też gdy EGR w sterowniku wyłączymy switch'em, to samochodu praktycznie się nie odpali, gdyż EGR ustawia się w pozycji ciągle otwartej.
- - - Updated - - -
Bo czynników jest na tyle dużo, że jednemu sprawdzi się jedna metoda, a drugiemu inna. Jak ktoś porówna tablice dawek rozruchowych starszych modeli i nowszycz, to zrozumie gdzie jest główny powód

Dobrym sposobem testu jest odłączenie czujnika temperatury cieczy chłodzącej w momencie jak spodziewamy się, że samochód zapali źle. Wtedy dawki startowe są ustawiane na max. To jednak świadczy tylko o tym, że podniesienie dawek pomoże w problemie. Ale jednoznacznie nie stwierdza co jest powodem złego odpalania. Czy kompresja, czy pompa wstępna, czy pompa HP, czy wtryski, czy po prostu zużycie silnika.