Strona 23 z 31 PierwszyPierwszy ... 13141516171819202122232425262728293031 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 230 z 305

Temat: Szarpanie przy przyśpieszaniu w okolicach 2000 rpm. Wariuje wskazówka doładowania

  1. #221
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Kleosin
    Auto
    159 2.0 JTDM 170KM
    Postów
    150

    Domyślnie

    Trafiłem z polecenia do gościa, który co prawda specjalizuje się w BMW, ale opisałem mu nasz problem i perypetie z szukaniem przyczyny. Okazuje się, że spotkał się z czymś takim i winny był... kolektor dolotowy.
    Jeżeli rozszczelni się lub klapka wirowa przycina się albo całkiem spadła listwa to bez względu w jakiej pozycji są klapki, poziom sadzy w pewnych wartościach obrotów i pod pewnym obciążeniem będzie wzrastać co prowadzi do zapychania się DPF jak i również do przycinania geometrii turbosprężarki.
    Jego zdaniem najpewniejszym wyjściem jest rozebranie całości i czyszczenie/wymiana kolektora na nowy jeżeli faktycznie okaże się uszkodzony, plus usunięcie EGR, DPF żeby zminimalizować szansę wystąpienia problemu w przyszłości. Bezmyślne wywalenie tych elementów w połączeniu z usunięciem klap wirowych i zaślepieniem otworów blaszkami bez rzeźbienia w sofcie metodą prób i błędów też nie daje gwarancji, że problem dalej nie będzie występował. Reasumując klapki wirowe muszą chodzić żeby nie zaburzać gospodarki spalin w silniku.

    Nie zabijajcie posłańca, nie wiem, nie znam się, ale na wiosnę umawiam się i niech rozbiera to całe dziadostwo w cholerę.

    Po drugie, czy w autach gdzie występuje ta usterka nie macie przypadkiem ubytków oleju między wymianami? U mnie po 3000km na wyświetlaczu znikają dwie kreski (nie wiem ile to ml na bagnecie będzie) -> syf w kolektorze -> zaburzona cyrkulacja -> szarpanie.
    Ostatnio edytowane przez Roggi ; 17-01-2020 o 01:59

  2. #222
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Roggi Zobacz post
    Reasumując klapki wirowe muszą chodzić żeby nie zaburzać gospodarki spalin w silniku.
    W przypadku gdy mamy sprawny EGR to jak najbardziej. Tylko nie za bardzo rozumiem to:

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Roggi Zobacz post
    Bezmyślne wywalenie tych elementów w połączeniu z usunięciem klap wirowych i zaślepieniem otworów blaszkami bez rzeźbienia w sofcie metodą prób i błędów
    Potrafisz jaśniej?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #223
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotraskvw
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    147 1.6 TS 105KM + była 159 2.0 JTDm 170KM, jest rodzinny autobus
    Postów
    584

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    W przypadku gdy mamy sprawny EGR to jak najbardziej. Tylko nie za bardzo rozumiem to:

    - - - Updated - - -


    Potrafisz jaśniej?
    To może ja odpowiem za kolegę,

    Wywalenie klap powoduje bardzo dużą produkcję sadzy, zostały one fabrycznie zamontowane aby zwiększyć efektywność napełnienia cylindra.

    W określonych zakresach obrotów/obciążeń (trzeba by sprawdzić dokładnie w mapie aby znać konkretne wartości) będziecie mieli auto stawiające zasłonę dymną (zwłaszcza gdy jest po chipie).
    Takie mocne dymienie zdecydowanie nie jest korzystne dla sprężarki, o DPF już nie wspominam.

    Wywalenie klap jest głupotą i oznaką "januszowania" !

    Jedyna prawidłowa ścieżka to, demontaż i czyszczenie kolektora/klap, ewentualnie wymiana kolektora na nowy - jak kogoś nie stać na serwis, to sorry, ale trzeba było sobie kupić seicento.

    Jak ktoś chce zmienić napęd klap w "wieczny", to zrzucamy kolektor, wyczyścić i wyłączyć EGR. Przy braku sadzy ze spalin, mgła olejowa z odmy będzie smarować na bieżąco mechanizm i nic nie ma prawa się urwać.

  4. #224
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie zgodzę się.
    Klapy zostały wprowadzone, aby zwiększyć efektywność spalania i osiągnąć wyższą normę emisji spalin. Nie są jednak niezbędne do prawidłowej pracy silnika, a przykładem są starsze generacje JTDm.
    Co jest prawdą, to lepiej je mieć w przypadku, gdy EGR jest sprawny. Sterownik jest do nich przystosowany i na pewno pomagają skuteczniej osiągać właściwe parametry pracy silnika.
    Jednak po zaślepieniu zaworu EGR klapy nie pełnią już żadnej funkcji, poza możliwością uszkodzenia silnika. Dlatego w tym wypadku najwyższą formą bezpieczeństwa jest ich usunięcie i prawidłowe uszczelnienie kolektora.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał piotraskvw Zobacz post
    To może ja odpowiem za kolegę
    Nadal nie mam odpowiedzi na cytowany przeze mnie wyżej fragment wypowiedzi mechanika od BMW.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #225
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotraskvw
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    147 1.6 TS 105KM + była 159 2.0 JTDm 170KM, jest rodzinny autobus
    Postów
    584

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    [...] Nie są jednak niezbędne do prawidłowej pracy silnika, a przykładem są starsze generacje JTDm.
    Co jest prawdą, to lepiej je mieć w przypadku, gdy EGR jest sprawny. Sterownik jest do nich przystosowany i na pewno pomagają skuteczniej osiągać właściwe parametry pracy silnika.
    Jednak po zaślepieniu zaworu EGR klapy nie pełnią już żadnej funkcji, poza możliwością uszkodzenia silnika.[...]
    Masz jakieś wiarygodne źródło tych informacji np. w postaci dokumentacji konstrukcyjnej silnika i ECU lub np. badań przeprowadzonych na takiej jednostce napędowej? Jeśli nie, to dalej jest to twierdzenie typu "bo szwagier, to w mówi że tak lepiej".

    Niestety ale fora internetowe, są kopalnią pomysłów jak popsuć samochód próbując "poprawić fabrykę".
    Poprawić fabrykę znaczy to tyle: olać technologię naprawy, zrobić przy minilalnym wysiłku i do tego jak najtaniej bez patrzenia na konsekwencje dla innych podzespołów.

    Według mojej wiedzy, klapy pracują całkowicie niezależnie od pozycji EGR i po jego wyłączeniu/zaślepieniu dalej dobrze służą silnikowi.

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    [...]

    Nadal nie mam odpowiedzi na cytowany przeze mnie wyżej fragment wypowiedzi mechanika od BMW.
    To może inaczej to napiszę, wywalanie klap NIE DAJE NIC, poza tymczasowym spokojem ducha właściciela pojazdu, a przyśpiesza degradację geometrii turbiny oraz DPFa

    Ja niestety kupiłem auto do którego dorwał się rzeźnik i pomimo wyłączonego EGR są wywalone klapy i niestety czeka mnie przywracanie stanu właściwego.
    Ostatnio edytowane przez piotraskvw ; 17-01-2020 o 09:57

  6. #226
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Nie trzeba doktoratu z konstrukcji silników JTDm, a zasady pracy układu recyrkulacji spalin wyposażonego w klapy wirowe są przedstawione w książkach w technikum.
    Zachęcam, poczytaj.
    A co do nazwanej przez Ciebie rzeźby, zapewne zaskoczeniem będzie, że mnóstwo JTDm jeździ bez egr i klap, i nic im nie dolega. A najzdrowsze są te modyfikowane kompleksowo przez osoby znające się na rzeczy.
    Ja zrobiłem 50 tys km z zaślepionym EGR, bez klap, z DPF. I zrobiłem to profilaktycznie z pełną świadomością. Następny właściciel auta zrobił już drugie tyle.
    Do pełni szczęścia brakowało wywalenia odmy, ale nie chciało mi się bawić w oil catch tank, a puszczenie rurki pod auto mi się nie podoba.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał piotraskvw Zobacz post
    To może inaczej to napiszę, wywalanie klap NIE DAJE NIC, poza tymczasowym spokojem ducha właściciela pojazdu, a przyśpiesza degradację geometrii turbiny oraz DPFa
    Tylko dopisze jeszcze, że do bzdura
    Tak żeby ktoś w to nie uwierzył.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #227
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotraskvw
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    147 1.6 TS 105KM + była 159 2.0 JTDm 170KM, jest rodzinny autobus
    Postów
    584

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Nie trzeba doktoratu z konstrukcji silników JTDm, a zasady pracy układu recyrkulacji spalin wyposażonego w klapy wirowe są przedstawione w książkach w technikum.
    Zachęcam, poczytaj.
    Nie wiem dlaczego uparcie łączysz klapy z EGRem, przecież to są dwa całkowicie niezależne układy, których obecność w silniku wynika z zupełnie innych przyczyn.

    Klapy - dla osiągów
    EGR - ekologia

    To, że sadza ze spalin puszczana przez EGR jest przyczyną blokowania się klap, a w finale urwania klapki wpadnięcia do silnika to zupełnie inna kwestia.

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    A co do nazwanej przez Ciebie rzeźby, zapewne zaskoczeniem będzie, że mnóstwo JTDm jeździ bez egr i klap, i nic im nie dolega. A najzdrowsze są te modyfikowane kompleksowo przez osoby znające się na rzeczy.
    Powiem tak: to że miliony much jedzą g**no, nie znaczy że my też je mamy jeść.

    Z tym że "jakoś" jeżdżą to się zgodzę w 100%, natomiast jest to okupione dwoma głównymi kosztami:
    1. po wywaleniu klap silnik zupełnie nie ma "dołu", który już w serii był słaby
    2. bardziej kopcą

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Ja zrobiłem 50 tys km z zaślepionym EGR, bez klap, z DPF. I zrobiłem to profilaktycznie z pełną świadomością. Następny właściciel auta zrobił już drugie tyle.
    Do pełni szczęścia brakowało wywalenia odmy, ale nie chciało mi się bawić w oil catch tank, a puszczenie rurki pod auto mi się nie podoba.
    Przecież to był Twój samochód i dokonałeś takich modyfikacji jakich chciałeś.

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Tylko dopisze jeszcze, że do bzdura
    I tym sposobem sam wprowadzasz ludzi w błąd.

    Od jakiegoś czasu wiadomo, że ta rodzina silników ma problemy z urywającymi się klapami.
    Kilka lat temu (kiedy auta z tymi silnikami były ok 2-4 latkami - już po gwarancji), zaczęły padać silniki fiata z powodu "zeżarcia urwanej klapy wirowej".

    JEST JEDNA PRAWIDŁOWA METODA NAPRAWY:

    Trzeba zdjąć kolektor i sprawdzić stan klap.
    Jeśli nadaje się do czyszczenia to wyczyścić jeśli nie, to wymiana.

    Nie ma innej prawidłowej opcji - motywy typu wywalanie klap są spowodowane tylko i wyłącznie skąpstwem (lub brakiem funduszy na właściwy serwis) właściciela samochodu.
    Warsztaty zaczęły proponować wywalenie klap tylko z powodu marudzenia "panów kierofcoof" - "Ale to jak to, tyle piniendzy będzie kosztować?? Weź no panie zrób to jakoś taniej, nie da się może tentegesa wywalić?".

    I tym nieszczęsnym sposobem utarło się, że lepiej klapy wywalić. Do tego to twierdzenie jest ciągle powtarzane.

    Tak jak pisałem wcześniej, wiadomo że przyczyną awarii klap jest sadza (skrót myślowy), aby nowy/wyczyszczony kolektor służył długo i bezawaryjnie należy się jej pozbyć - najłatwiej jest to osiągnąć przez wyłączenie EGRa.

    Nie słyszałem o przypadku aby komuś urwały się klapy gdy miał kolektor po weryfikacji + EGR off.

  8. #228
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Nie zgodzę się.
    Klapy zostały wprowadzone, aby zwiększyć efektywność spalania i osiągnąć wyższą normę emisji spalin. Nie są jednak niezbędne do prawidłowej pracy silnika, a przykładem są starsze generacje JTDm.
    Co jest prawdą, to lepiej je mieć w przypadku, gdy EGR jest sprawny. Sterownik jest do nich przystosowany i na pewno pomagają skuteczniej osiągać właściwe parametry pracy silnika.
    Jednak po zaślepieniu zaworu EGR klapy nie pełnią już żadnej funkcji, poza możliwością uszkodzenia silnika. Dlatego w tym wypadku najwyższą formą bezpieczeństwa jest ich usunięcie i prawidłowe uszczelnienie kolektora.

    - - - Updated - - -


    Nadal nie mam odpowiedzi na cytowany przeze mnie wyżej fragment wypowiedzi mechanika od BMW.
    Niestety sam sobie kolega zaprzecza - że klapy nie pełnią żadnej roli po zaślepieniu EGR.
    Tak jak sam kolega powyżej napisał - klapy powodują zwiększenie efektywności spalania !!! - czyli w wyniku zwiększenia wymieszania paliwa z powietrzem następuje:
    - zmniejszenie ilości sadzy - środowisko ! ! ! (czyste sumienie)
    - obniżenie ilości innych szkodliwych produktów spalania - środowisko ! ! ! (czyste sumienie)
    - obniżenie chwilowego i całkowitego zużycia paliwa - kieszeń ekonomia
    - zwiększenie chwilowego momentu obrotowego - komfort jazdy

    Pozdrawiam forumowiczów

  9. #229
    Użytkownik Świeżak Avatar krystian750
    Dołączył
    06 2018
    Mieszka w
    Brzeg
    Auto
    Alfa 159 2.4
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał bera5 Zobacz post
    Niestety sam sobie kolega zaprzecza - że klapy nie pełnią żadnej roli po zaślepieniu EGR.
    Tak jak sam kolega powyżej napisał - klapy powodują zwiększenie efektywności spalania !!! - czyli w wyniku zwiększenia wymieszania paliwa z powietrzem następuje:
    - zmniejszenie ilości sadzy - środowisko ! ! ! (czyste sumienie)
    - obniżenie ilości innych szkodliwych produktów spalania - środowisko ! ! ! (czyste sumienie)
    - obniżenie chwilowego i całkowitego zużycia paliwa - kieszeń ekonomia
    - zwiększenie chwilowego momentu obrotowego - komfort jazdy

    Pozdrawiam forumowiczów
    Klapy powodują to... Żeby Merkel była zadowolona a nie właściciel jak ma bulić za naprawę silnika.

    Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka

  10. #230
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 159 2.0 JTDm SW
    Postów
    416

    Domyślnie

    Dokładnie

Podobne wątki

  1. Delikatne szarpanie i "utrata"mocy przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-01-2016, 12:05
  2. [Brera] szarpanie przy przy przyśpieszaniu, kontrolka silnika
    Utworzone przez dandel84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 09:50
  3. skacząca wskazówka obrotomierza przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Lethal w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 11:53
  4. [159] wskazówka ciśnienia doładowania
    Utworzone przez 89ozzy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-05-2013, 19:36
  5. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-12-2010, 16:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory