Strona 25 z 31 PierwszyPierwszy ... 1516171819202122232425262728293031 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 250 z 305

Temat: Szarpanie przy przyśpieszaniu w okolicach 2000 rpm. Wariuje wskazówka doładowania

  1. #241
    Moderator Znawca Avatar bobby
    Dołączył
    10 2014
    Auto
    Franny 159 2.4 JTDm 06'
    Postów
    1,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał wieho82 Zobacz post
    Dodatkowy objaw do dosyć mocna zasłona dymna przy ostrym bucie.
    Jakieś sugestie?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    Bogata mieszanka -> zadymione spaliny.
    Przy 500 nm silnik z pewnością przekracza granicę dymu, chyba że turbina pompuje bardzo wysokie ciśnienie.

    Delikatne szarpnięcie około 2000 obrotów to może być kwestia wyprogramowania klap, przycinającego się zaworu overboost, nieszczelnych wężyków i tp.
    ... large brakes, turbos, alu rims, aero…everything large as if there was something small to compensate for.

  2. #242
    Użytkownik Świeżak Avatar cybermyszak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Tarnów/Niepołomice
    Auto
    2 x AR 159 2.0 JTDM
    Postów
    113

    Domyślnie

    Cytat Napisał krystian750 Zobacz post
    od 3.500 do 4.000 jedzie, nie jedzie, jedzie nie jedzie. Taki kangur. Albo jakby ślizgające się sprzęgło.
    Praca silnika diesla polega na kompresji nastrzyknietej mieszanki paliwowo-powietrznej, co powoduje wybuch. Przy obrotach rzędu 3,5 - 4 tys. tłok przemieszcza się na tyle szybko, że ten proces bywa nieco zaburzony, czyli nastrzyknięta dawka nie zdąży się całkowicie wypalić, a już pojawia się kolejna. Stąd z pewnością niepełne spalanie, a więc i kopcenie przy takich obrotach. "Kangura" uznałbym za objaw tego samego procesu, lecz spotęgowanego przez zaburzenie proporcji mieszanki, pewnie jest w niej za mało/dużo powietrza albo za dużo paliwa. Generalnie do weryfikacji wtryski i dolot.

    Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

  3. #243
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    159 2.4 jtdm
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał krystian750 Zobacz post
    Może wąż któryś dziurawy od turbosprężarki.

    Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka
    O jakim wężu piszesz?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  4. #244
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    159 2.4 jtdm
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał bobby Zobacz post
    Bogata mieszanka -> zadymione spaliny.
    Przy 500 nm silnik z pewnością przekracza granicę dymu, chyba że turbina pompuje bardzo wysokie ciśnienie.

    Delikatne szarpnięcie około 2000 obrotów to może być kwestia wyprogramowania klap, przycinającego się zaworu overboost, nieszczelnych wężyków i tp.
    Turbo pompuje normalnie do 1,6. Overbost wymieniony, wężyki sprawdzone. Wiedzę że temat klap jest bez różnicy, bo inni mają je na stanie i też jest szarpnięcie. Ale pewności 100 procent nie mam, ktoś musiał by sprawdzić mapę?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  5. #245
    Użytkownik Świeżak Avatar krystian750
    Dołączył
    06 2018
    Mieszka w
    Brzeg
    Auto
    Alfa 159 2.4
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał wieho82 Zobacz post
    O jakim wężu piszesz?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    Turbo, intercooler, zoabacz czy żaden wąż nie jest zaolejony.

    Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka

  6. #246
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    159 2.4 jtdm
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał krystian750 Zobacz post
    Turbo, intercooler, zoabacz czy żaden wąż nie jest zaolejony.

    Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka
    Ogólnie cały układ doładowania wydaje mi się że pracuje stosunkowo głośno w porównaniu do 147 1.9 16v 140km, tam jest cisza. Może to jest trop aby zniwelować dymienie.
    Dziekuje za odpowiedź
    Pozdrawiam

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  7. #247
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Cytat Napisał cybermyszak Zobacz post
    Praca silnika diesla polega na kompresji nastrzyknietej mieszanki paliwowo-powietrznej, co powoduje wybuch. Przy obrotach rzędu 3,5 - 4 tys. tłok przemieszcza się na tyle szybko, że ten proces bywa nieco zaburzony, czyli nastrzyknięta dawka nie zdąży się całkowicie wypalić, a już pojawia się kolejna. Stąd z pewnością niepełne spalanie, a więc i kopcenie przy takich obrotach. "Kangura" uznałbym za objaw tego samego procesu, lecz spotęgowanego przez zaburzenie proporcji mieszanki, pewnie jest w niej za mało/dużo powietrza albo za dużo paliwa. Generalnie do weryfikacji wtryski i dolot.

    Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
    Coś się koledze pomyliło (z benzyną na wtrysku pośrednim). W dieslu nie występuje nastrzyknięta mieszanka paliwowo-powietrzna. Sprężane jest samo powietrze następnie następuje wstrzyknięcie paliwa i zostaje zainicjowany zapłon
    Pozdrawiam forumowiczów

  8. #248
    Użytkownik Świeżak Avatar cybermyszak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Tarnów/Niepołomice
    Auto
    2 x AR 159 2.0 JTDM
    Postów
    113

    Domyślnie

    Cytat Napisał bera5 Zobacz post
    Coś się koledze pomyliło (z benzyną na wtrysku pośrednim). W dieslu nie występuje nastrzyknięta mieszanka paliwowo-powietrzna. Sprężane jest samo powietrze następnie następuje wstrzyknięcie paliwa i zostaje zainicjowany zapłon
    Pozdrawiam forumowiczów
    Skrót myślowy. Summa summarum w cylindrze powstaje mieszanka w wyniku podania obu składników. Pozdrawiam.

    Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez cybermyszak ; 23-01-2020 o 23:46

  9. #249
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    GT
    Postów
    3

    Domyślnie

    Myszak, dałbyś namiar na tego mechanika od alf z Tarnowa ?

  10. #250
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 159 2.4 JTDm
    Postów
    21

    Domyślnie

    Witam,
    podłącze się do tego tematu.
    U siebie w alfie 159 SW 2.4 210 km mam również ten problem.
    Przyspieszam płynnie i lekko jest szarpniecie przy 2000 rpm, natomiast jak mocno przyspieszę i szybko wchodzi na obroty to już szarpnięcia nie ma.
    U siebie wymieniłem:
    - przepływomierz na nowy,
    - czujnik doładowania na kolektorze dolotowym na nowy,
    - egr zaślepiony z dwóch stron i usunięty,
    - usunięte kalpy na kolektorze dolotowym,
    - dpf brak,
    - nowe wężyki wszystkie od podciśnienia,
    - nawet podmieniłem egr na nowy i nic nie dało,
    - wtryski nowe i jeden w idealnym stanie,
    - overboost nowy założony,
    - sprawdzana grucha od turbo i płynnie zmienia geometrię w silniku jak odepnie się wtyczkę od overboosta,
    Więc jak widzicie zmieniłem dużo rzeczy, a szarpanie nadal jest.
    Wraz z szarpaniem spada ciśnienie doładowania i zmienia się jakby dźwięk zasysanego powietrza przez turbo na trochę inny. Wydaję mi się ze te szarpniecie ma związek z doładowaniem i jakby te szarpniecie jest efektem zmiany wartości doładowania na mniejsze w tym zakresie obrotów (tak jakby do tych obrotów przeładowywał ciśnienie i potem koło 2000 rpm je zbijał)
    Może winna jest ta nieszczęsna geometria turbiny i źle przestawia łopatki, albo delikatnie się przycinają.
    Ostatnio edytowane przez jacek1732 ; 28-01-2020 o 11:47

Podobne wątki

  1. Delikatne szarpanie i "utrata"mocy przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-01-2016, 12:05
  2. [Brera] szarpanie przy przy przyśpieszaniu, kontrolka silnika
    Utworzone przez dandel84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 09:50
  3. skacząca wskazówka obrotomierza przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Lethal w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 11:53
  4. [159] wskazówka ciśnienia doładowania
    Utworzone przez 89ozzy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-05-2013, 19:36
  5. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-12-2010, 16:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory