JTD z wywalonymi klapami będzie jeździć.
Głównym powodem wprowadzenia klap, była poprawa osiągów (moment na niskich obrotach oraz spalanie), to że było bardziej ekologicznie było drugoplanowe.
Lepsza efektywność spalania daje mniej sadzy, co daje lepsza bezawaryjność sterowania turbosprężarki.
Pamiętajcie, że mówimy o dieslach czyli wołach roboczych, tam poprawa osiągów to jest sprzedamy więcej aut dostawczych niż konkurencja lub nie.
Klapy wirowe to jest taki win/win, lepsze osiągi i poprawa ekologii.
Każdy zrobi jak uważa, ja chciałem zwrócić uwagę, że nie każda nie każda "działająca" metoda jest optymalna.
Lepiej jest mieć działające klapy+egr off niż wycięte klapy+egr ff, w pierwszej opcji mamy zdecydowanie lepsze osiągi na niskich obrotach. Polecam wybrać się na hamownię i samemu zobaczyć.