Strona 24 z 31 PierwszyPierwszy ... 141516171819202122232425262728293031 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 231 do 240 z 305

Temat: Szarpanie przy przyśpieszaniu w okolicach 2000 rpm. Wariuje wskazówka doładowania

  1. #231
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotraskvw
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    147 1.6 TS 105KM + była 159 2.0 JTDm 170KM, jest rodzinny autobus
    Postów
    584

    Domyślnie

    JTD z wywalonymi klapami będzie jeździć.
    Głównym powodem wprowadzenia klap, była poprawa osiągów (moment na niskich obrotach oraz spalanie), to że było bardziej ekologicznie było drugoplanowe.
    Lepsza efektywność spalania daje mniej sadzy, co daje lepsza bezawaryjność sterowania turbosprężarki.
    Pamiętajcie, że mówimy o dieslach czyli wołach roboczych, tam poprawa osiągów to jest sprzedamy więcej aut dostawczych niż konkurencja lub nie.

    Klapy wirowe to jest taki win/win, lepsze osiągi i poprawa ekologii.

    Każdy zrobi jak uważa, ja chciałem zwrócić uwagę, że nie każda nie każda "działająca" metoda jest optymalna.
    Lepiej jest mieć działające klapy+egr off niż wycięte klapy+egr ff, w pierwszej opcji mamy zdecydowanie lepsze osiągi na niskich obrotach. Polecam wybrać się na hamownię i samemu zobaczyć.

  2. #232
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Cytat Napisał krystian750 Zobacz post
    Klapy powodują to... Żeby Merkel była zadowolona a nie właściciel jak ma bulić za naprawę silnika.

    Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka
    A słyszał kolega coś o normach emisji spalin oraz o aktualnym stanie środowiska ! ?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał krzystof Zobacz post
    Dokładnie
    Jak wyżej

  3. #233
    Użytkownik Świeżak Avatar krystian750
    Dołączył
    06 2018
    Mieszka w
    Brzeg
    Auto
    Alfa 159 2.4
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał bera5 Zobacz post
    A słyszał kolega coś o normach emisji spalin oraz o aktualnym stanie środowiska ! ?

    - - - Updated - - -



    Jak wyżej
    a to że ludzie palą w piecach plastikami, różnymi śmieciami i węglem to nikomu nie przeszkadza.
    Jak ktoś w piecu spali jedną oponę przez noc to tak jak ja bym jeździł przez 10 lat bez DPF. więc nie pierdziel że Diesle są wszystkiemu winne. Samoloty też latają i nie mają katalizatorów, statki też pływają. Ci co palą papierosy też produkują substancje smolaste i trują innych można by było w kółko wymieniać.

  4. #234
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    Cytat Napisał krystian750 Zobacz post
    a to że ludzie palą w piecach plastikami, różnymi śmieciami i węglem to nikomu nie przeszkadza.
    Jak ktoś w piecu spali jedną oponę przez noc to tak jak ja bym jeździł przez 10 lat bez DPF. więc nie pierdziel że Diesle są wszystkiemu winne. Samoloty też latają i nie mają katalizatorów, statki też pływają. Ci co palą papierosy też produkują substancje smolaste i trują innych można by było w kółko wymieniać.
    Proszę o przedstawienie wyliczeń z tą oponą (ilości , składniki itp) albo nie wypisywanie głupot. Czytaj ze zrozumieniem - GDZIE NAPISAŁEM że Diesle są wszystkiemu winne ! ?. Jak każdy będzie tak podchodził do środowiska to jego degradacja przyspieszy i to zdecydowanie.
    Pozdrawiam forumowiczów

  5. #235
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    147 1.9 JTDm 937 A3.000
    Postów
    30

    Domyślnie

    Wy tu o ekologii, Merkel i innych pierdołach, 24 strony tematu i brak jednego posta z jakimś sensownym rozwiązaniem...oprócz jednego kolegi, który wymienił turbinę i wszystko dookoła. Wszyscy winią EGR, a ten przecież sterowany jest na podstawie danych z przepływomierza, badał ktoś temat pod tym kątem? Wydaje mi się, że przepływka to trochę więcej niż masa powietrza oczekiwana i rzeczywista na diagramie w MES. Swoją drogą, gdzie podziała się funkcja pomiaru napięcia na przepływce w MES? W starszych wersjach chyba była, w 4.5 nie widac jej.

  6. #236
    Użytkownik Świeżak Avatar krystian750
    Dołączył
    06 2018
    Mieszka w
    Brzeg
    Auto
    Alfa 159 2.4
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał AndrzejB Zobacz post
    Wy tu o ekologii, Merkel i innych pierdołach, 24 strony tematu i brak jednego posta z jakimś sensownym rozwiązaniem...oprócz jednego kolegi, który wymienił turbinę i wszystko dookoła. Wszyscy winią EGR, a ten przecież sterowany jest na podstawie danych z przepływomierza, badał ktoś temat pod tym kątem? Wydaje mi się, że przepływka to trochę więcej niż masa powietrza oczekiwana i rzeczywista na diagramie w MES. Swoją drogą, gdzie podziała się funkcja pomiaru napięcia na przepływce w MES? W starszych wersjach chyba była, w 4.5 nie widac jej.
    Pozbyłem się szarpnięcia przy 2.000 ale mam coś innego teraz. Ze 4 bieg przy bucie w podłogę od 3.500 do 4.000 jedzie, nie jedzie, jedzie nie jedzie. Taki kangur. Albo jakby ślizgające się sprzęgło.

    Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka

  7. #237
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    a czy szarpanie moze byc spowodowane wadliwym dzialaniem pedalu gazu?

  8. #238
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    a czy szarpanie moze byc spowodowane wadliwym dzialaniem pedalu gazu?
    Mało prawdopodobne, ale zawsze możesz to sprawdzić logując położenie potencjometru w czasie jazdy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  9. #239
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Pruszków
    Auto
    159 2.4 jtdm
    Postów
    54

    Domyślnie

    Cytat Napisał krystian750 Zobacz post
    Pozbyłem się szarpnięcia przy 2.000 ale mam coś innego teraz. Ze 4 bieg przy bucie w podłogę od 3.500 do 4.000 jedzie, nie jedzie, jedzie nie jedzie. Taki kangur. Albo jakby ślizgające się sprzęgło.

    Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka
    A ja mam obie przypadłości od czasu zakupu tj od sierpnia 2016r bez żadnych zmian w sposobie okazywania przez auto.
    Przez poprzedniego właściciela było zrobione, egr off +zaślepka, klapy of + zaślepki, dpf off + czip 220km 500nm. Seria 200/400 auto z 2007 roku. Przejechałem przez ten czas ponad 50 tyś km.
    Dodatkowy objaw do dosyć mocna zasłona dymna przy ostrym bucie.
    Jakieś sugestie?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

  10. #240
    Użytkownik Świeżak Avatar krystian750
    Dołączył
    06 2018
    Mieszka w
    Brzeg
    Auto
    Alfa 159 2.4
    Postów
    140

    Domyślnie

    Cytat Napisał wieho82 Zobacz post
    A ja mam obie przypadłości od czasu zakupu tj od sierpnia 2016r bez żadnych zmian w sposobie okazywania przez auto.
    Przez poprzedniego właściciela było zrobione, egr off +zaślepka, klapy of + zaślepki, dpf off + czip 220km 500nm. Seria 200/400 auto z 2007 roku. Przejechałem przez ten czas ponad 50 tyś km.
    Dodatkowy objaw do dosyć mocna zasłona dymna przy ostrym bucie.
    Jakieś sugestie?

    Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
    Może wąż któryś dziurawy od turbosprężarki.

    Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Delikatne szarpanie i "utrata"mocy przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-01-2016, 12:05
  2. [Brera] szarpanie przy przy przyśpieszaniu, kontrolka silnika
    Utworzone przez dandel84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 09:50
  3. skacząca wskazówka obrotomierza przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Lethal w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 11:53
  4. [159] wskazówka ciśnienia doładowania
    Utworzone przez 89ozzy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-05-2013, 19:36
  5. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-12-2010, 16:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory