Strona 26 z 31 PierwszyPierwszy ... 16171819202122232425262728293031 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 251 do 260 z 305

Temat: Szarpanie przy przyśpieszaniu w okolicach 2000 rpm. Wariuje wskazówka doładowania

  1. #251
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Odpinałeś dla testu klapę gaszącą?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #252
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 159 2.4 JTDm
    Postów
    21

    Domyślnie

    Witam,
    nie odpinałem jej nigdy. Więc może spróbuje dla testu ją odpiąć.
    Tylko czy ona poza łagodzeniem gaszenia silnika coś jeszcze robi podczas jazdy?

  3. #253
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Tak. Steruje przepływem powietrza i jednocześnie wlotem spalin do kolektora z EGR.
    Może coś jej odbija i za mocno się przymyka.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #254
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 159 2.4 JTDm
    Postów
    21

    Domyślnie

    Witam. Wtedy jutro jadąc do pracy odepne wtyczkę przepustnicy. Jak rozumiem kiedy ją odepne przepustnica będzie ciągle otwarta tak?
    Zrobić to na odpalonym silniku czy przed odpaleniem? Proszę o podpowiedź

  5. #255
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Wypnij ją na zgaszonym. Może wyskoczyć check, a może się tylko zapisać w pamięci błąd, jednak nie będzie to miało negatywnego wpływu na jazdę skoro EGR jest zaślepiony. Jedynie zgaszenie silnika będzie twarde.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  6. #256
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Kleosin
    Auto
    159 2.0 JTDM 170KM
    Postów
    150

    Domyślnie

    Nieszczelność w dolocie raczej odpada, bo nie chce mi się wierzyć żeby tyle osób dotknął taki sam problem. To musi być jakaś fabryczna usterka, która po pewnym przebiegu zaczyna występować.

  7. #257
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    Nakło nad Notecią
    Auto
    Alfa 159 2.4 JTDm
    Postów
    21

    Domyślnie

    Jedyne co jest pewne to spadek doładowania przy tym szarpnięciu. Wpadłem też na głupia teorie, a mianowicie może by zaslepic od razu EGR w kolektorze wylotowym, aby zbędne ciśnienie nie wpadało do układu chłodzenia spalin który nie jest zaślepiony. Może tu tworzy się jakieś ciśnienie i turbina musi to zbijać. Głupie, ale może ma to jakiś sens. Dajcie znać !

  8. #258
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    09 2016
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0 JTDM 170KM
    Postów
    35

    Domyślnie

    Podepnę się pod temat bo u mnie występuje ten sam problem - czyli szarpnięcie przy ok. 2000 rpm połączone ze zbijaniem ciśnienia doładowania.
    Winę kolektora dolotowego możemy chyba wykluczyć - jestem świeżo (jakiś miesiąc) po jego wymianie i problem z szarpnięciem jak był przed wymianą kolektora tak jest nadal po jego wymianie :/ Kolektor wymieniałem bo niestety się rozciekł. Stary był do końca z klapkami i nowy też jest z klapkami.
    Natomiast co do szarpnięć obstawiałbym chyba jednak problem po stronie turbiny. Trochę ponad rok temu miałem wymieniane uszczelnienia silnika i z tego co pamiętam to mechanik pytał mnie czy mi nie wywala błędów od przeładowania. Na moją odpowiedź że nie, powiedział że jak testował samochód to mu się to zdarzyło (ale przyznał że jazda rajdowa była) i że po przyjrzeniu się turbinie stwierdził że turbina jest generalnie ok, nie ma luzów itd., ale z tego co go zrozumiałem to gdzieś tam jak jest połączenie sztangi od gruszki ze zmienną geometrią to jest jakaś tulejka i ona się wyrabia i może właśnie powodować problemy. Niestety nie znam się na turbosprężarkach i nigdy nie rozbierałem ani też nie widziałem rozebranej turbiny z 2.0 jtdm, więc nie jestem pewien czy to może być to, czy też może ja coś źle zrozumiałem.
    Nauczyłem się z tym żyć i póki turbiny całkiem szlag nie trafi (a to jeszcze potrwa, bo pomimo nalatanych prawie 260 tys. km luzów nie ma i żadnych błędów mi nie wywala) to chyba nie będę tego ruszał. Na szarpnięcia pomaga u mnie mocniejsze/gwałtowniejsze wciskanie gazu - wtedy szybciej i łagodniej zbija ciśnienie Porządna regeneracja trochę kosztuje, a znalezienie warsztatu który to zrobi naprawdę dobrze to też nie jest łatwe. Poza tym póki co nie mam 100% pewności że to tu leży problem, chociaż z tego co czytałem w tym temacie, koledze któremu porządnie zregenerowano turbinę (wymieniając w zasadzie cały jej środek) - pomogło.
    Mam nadzieję że to co napisałem komuś sie przyda. A jeśli ktoś ma możliwość zweryfikowania powyższej teorii niech da znać czy to możliwe.
    I jeszcze jedno - auto jest z pełną ekologią - klapy są i działają (nowy kolektor), EGR nie jest zaślepiony ani wyłączony, a DPF nie jest wycięty.

  9. #259
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2017
    Mieszka w
    Kleosin
    Auto
    159 2.0 JTDM 170KM
    Postów
    150

    Domyślnie

    Czy ktoś sprawdzał bądź wymieniał zawór wastegate, gdyż już nie pamiętam. Tam też siedzi bodaj jakaś tulejka i jeżeli ten zawór nie trzyma ciśnienia i popuszcza to takie poszarpywania bardzo by do tego pasowały...

    Jak się do tego w ogóle tutaj dobrać?Czy on tylko występuje w sprężarkach bez zmiennej geometrii?
    Ostatnio edytowane przez Roggi ; 30-01-2020 o 00:46

  10. #260
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2018
    Auto
    Alfa Romeo 159 Sportwagon 2.4 Q-TRONIC FWD
    Postów
    244

    Domyślnie

    Pytanie mam a nie chcę zakładać nowego tematu bo moje dociekania są związane własnie z tym tematem.

    Za co odpowiada przewód powietrza zaznaczony poniżej?

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.4jtdm.jpg
Wyświetleń:	135
Rozmiar:	146.2 KB
ID:	266057

Podobne wątki

  1. Delikatne szarpanie i "utrata"mocy przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Danek w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-01-2016, 12:05
  2. [Brera] szarpanie przy przy przyśpieszaniu, kontrolka silnika
    Utworzone przez dandel84 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 06-07-2014, 09:50
  3. skacząca wskazówka obrotomierza przy przyśpieszaniu
    Utworzone przez Lethal w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 29-04-2014, 11:53
  4. [159] wskazówka ciśnienia doładowania
    Utworzone przez 89ozzy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 31-05-2013, 19:36
  5. Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-12-2010, 16:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory