Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Kilka pytań nowego posiadacza 166

  1. #11
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lucek
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    166-2.4 JTD-99r
    Postów
    118

    Domyślnie

    Odgrzebię swego kotleta. Podczas dalszego użytkowania pewne rzeczy się rozjaśniły, inne nie i powstało kilka nowych
    Mianowicie - problem ze skrzypieniem : diagnoza niemalże pewna; postawiona - skrzypią SZYBY boczne ,gdy są zamknięte w 100% - przy szybach otwartych/uchylonych problem nie występuje lub jest znikomy. Odnośnie przedniej szyby - należy ją na nowo wybrać i wkleić, a opisywane refleksy to podobno jakiś nalot z kamienia ?! - przy okazji wklejania szyby wgłębię się w to bardziej i postaram to usunąć ...
    Spalanie - hmm... jeden z Was stwierdził że jeżeli mieszkam na Suwalzczyźnie, to w związku ze stereotypem najzimniejszego regionu w kraju powinienem mieć owe zawyżone spalanie. Otóż dotychczas trzeba przyznać, że pogoda nas rozpieszczała i nie było mowy o zimnych porankach, jak bywa to zimą. Powiem że to chwilowe spalanie mnie trochę rozczarowało i przyprawiło o delikatny zawrót głowy ... szukać jakiejś przyczyny ? (na komputerze zero błędów)
    Rozbudowę Audio o jakiekolwiek przeróbki przesuwam na dalszy plan
    BTW. Podejrzewam że nie da rady wyłączyć tego ekranu powitalnego na ICS podczas włączania ? Chodzi mi o ten tekst,który pojawia się zaraz po zniknięciu Logo AR z tekstem INTEGRATED SYSTEM CONTROL. opisywany tekst dotyczy ALFA ROMEO NAVIGATION SYStEM ,dokładniej, to wskazówek, bezpieczeństwa,konsekwencji z korzystania z navigacji itd.
    Pozdro
    Ostatnio edytowane przez lucek ; 21-09-2009 o 19:21 Powód: spalanie-dodano

  2. #12
    Dawid166
    Gość

    Domyślnie

    Spalaniem nie ma się co przejmować, ten komputer nie pokazuje chwilowego spalania tylko średnie, z całej przejechanej trasy, dlatego na początku pojawiają się takie szalone liczby, jak ruszasz to silnik pracuje pod wielkim obciążeniem i dopiero po kilkuset metrach/kilku kilometrach spokojnej jazdy spalanie spada bo się uśrednia... wynik 8l z takiej krótkiej trasy w dodatku po mieście to dobry wynik na ten silnik, dla porównania mnie po Krakowie na podobnej trasie w porannym szczycie wychodi na kompie między 11 a 13 zeleżnie od tego w jaki korek się wpakuję.

    Co do komunikatu navi to ktoś kiedyś radził żeby skoro i tak jest bezużyteczny to go po prostu odłączyć czytnik, ICS go nie zauważy i nei bedzie wyświetlał instrukcji bezpieczeństwa, sam tego nei próbowałem. Żeby nic nie poknocić warto go wykręcić przed odłączeniem jest w bagażniku po lewej stronie nad akumulatorem i zmieniarką CD.

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lucek
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    166-2.4 JTD-99r
    Postów
    118

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dawid166 Zobacz post
    Spalaniem nie ma się co przejmować, ten komputer nie pokazuje chwilowego spalania tylko średnie, z całej przejechanej trasy, dlatego na początku pojawiają się takie szalone liczby, jak ruszasz to silnik pracuje pod wielkim obciążeniem i dopiero po kilkuset metrach/kilku kilometrach spokojnej jazdy spalanie spada bo się uśrednia... wynik 8l z takiej krótkiej trasy w dodatku po mieście to dobry wynik na ten silnik, dla porównania mnie po Krakowie na podobnej trasie w porannym szczycie wychodi na kompie między 11 a 13 zeleżnie od tego w jaki korek się wpakuję.
    Hmm, spalanie w ruchu miejskim -jak dotąd nie przekroczyłem 8,5-9 l. Jednak wówczas silnik jest już odpowiednio rozgrzany. Niepokoi mnie fakt wyświetlanych 20-25 l przez pierwszy kilometr drogi, potem spada dość stopniowo do 17-14 po czym,po jakichś 4 km stabilizuje się w granicach 12-10 , dalej już wynosi 8-9, czyli takie mnie zadowala. Ale mimo wszystko kwestię spalania potraktujmy pod kątem pojemności silnkai,dodatkowo 5 garów robi swoje Czy wpływ na to może mieć przepalona jedna ze świec żarowych ? (za jakis tydzień wymienię komplet). i Czy te 20l jest spalaniem w miarę rzeczywistym,czy dużo odbiega od realnego ?

  4. #14
    Dawid166
    Gość

    Domyślnie

    Wiesz co z mojego doświadczenia wynika, że komputer zbliża się do prawdziwego spalania w miarę drogi - im dłuższa trasa tym bliższy wynik rzeczywistości.

    Sprawdzałem jak to u mnie wygląda w czasie jazdy i przy wyjeździe z garażu i zostawieniu auta na chodzie na czas zamknięcia bramy mam wynik 0.0, potem zaraz po ruszeniu wyskakuje właśnie ponad 20 i zaczyna spadać, na pierwszych światłach (jakieś 500-600m, op drodze jedno rondo) na postoju mam ok 15-16l na wyświetlaczu, a dalej to zależnie od ruchu, kiedy jadę w nocy i zatrzymują mnie tylko światła spalanie schodzi do ok 9-10, w ruchu gęściejszym (zwykle przebijam się wąskimi uliczkami a nie głównymi arteriami) jest ok 11-12l. jeśli uzyskujesz średni wynik na poziomie 8-9 to nie ma się co przejmować uważam.


    Niestety nie mam pojęcia czy przyczyną takiego wskazania może być uszkodzona świeca żarowa, nie znam się na nich chociaż logicznie można sobie wyobrazić, że na zimnym silniku jeden cylinder nie pali, a potem jak się rozgrzeje jadą wszystkie 5 i spalanie wraca do normy. Tyle że w takiej sytuacji na pewno czułbyś spadek mocy na zimnym silniku.

  5. #15
    Sash
    Gość

    Domyślnie Spalanie

    Ja mam z 4500 km spalanie na poziomie 7,0, droga to raczej miasto, same korki i sporo świateł(Pruszków - al. Jerozolimskie - ochota), ale staram się zmieniac biegi przy 2000 obrotów, to jest świetny silnik, bardzo elastyczny na 3 od 10 do 100 km/h bez żadnych oporów, fakt rano jak przycisne gaz, to pokaże sporo ale nie 25L, no chyba, że męczysz turbine na zimnym silniku, a to dobrze nie wróży. Sprawdzam spalanie szczegołowo i wynik jest zawsze niższy niż średnie spalanie pokazywane przez komputer.

  6. #16
    Dawid166
    Gość

    Domyślnie

    Trochę chyba odchodzimy od tematu, zbaczając na kwestie już omawiane.

    Tak czy owak mam inne doiadczenia niż Sash. Komp. pokazuje mi ok 8.0 z kilkunastu tysięcy kilometrów a z moich wyliczeń opartych o wskaźnik przebiegu dziennego i liczby na fakturach za paliwo wychodzi (średnia z 12,5 kkm) 8,53 l/100 km. Jeżdzę głównie po mieście i drogach szybkiego ruchu. W tym czasie najwyższe spalanie na jednym baku przekroczyło 10 l (580 km na 59l oleju) a najniższe to ok 7,7 (772 km na 59,5l) - wyjazd na wakacje.

    Obserwację mam taką, że na krótkich odcinkach w mieście, gdzie w ciągu 20-25 min przejeżdżam 5 km, spalanie oscyluje wokół właśnie 11-12l (oczywiście klima włączona), ale na tym samym odcinku w nocy (w zasadzie bez innych aut) i zmieniając biegi między 1500 a 2000 rpm można dojści do wyniku 7,5 - 7,7, tylko wtedy cała jazda nie trwa nawet 10 min. Kluczem do obniżenia spalania jest możliwość przejechania połowy trasy z prędkością ok 70 km/h na 6 biegu. Sądzę, że na trasie, o której pisze Sash jest właśnie taki odcinek (ja jeżdżę w Krakowie w zasadzie z jednej strony rynku na drugą najbardziej zatłoczonym rano szlakiem).

    Sash, zważ jeszcze że twoje auto ma niezłego chipa - to tez wpływa na spalanie. I jeszcze jedna rzecz opony - latem jeżdżę na rozmiarze 235/40 (fulda), zimą 215/55 (continental), różnica spalania to 0,5 - 0,7 l/100km na korzyść zimy (!!!). Przy poprzednim komplecie letnich opon (225/45 pirelli) różnica była znacznie mniejsza.

  7. #17
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lucek
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    166-2.4 JTD-99r
    Postów
    118

    Domyślnie

    Dobra, porzućmy temat spalania
    Ma ktoś pomysł na skrzypienie szyb bocznych w uszczelkach ?
    Kolejne pytanie odnośnie ICS,mianowicie trybu TRIP. Mógłby ktoś mi wyjaśnić co oznacza 3 opcja od góry ?

  8. #18
    Dawid166
    Gość

    Domyślnie

    Znaczy Continued czy since 13.24, która masz zaznaczoną na zdjęciu (dla meni ta jest druga nie trzecia)?

    Continued opisuje czas, średnią prędkość i średnie spalanie od ostatniego resetu komputera - reset robisz w menu settings albo odpinając akumulator.

    Z kolei since .... (wstaw godzinę) pokazuje te same dane ale od okreslonej godziny (reset tych danych następuje automatycznie po upływie 2h z kluczykiem wyciągniętym ze stacyjki).

  9. #19
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lucek
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    166-2.4 JTD-99r
    Postów
    118

    Domyślnie

    Nie nie
    Chodzi mi o to co znajduje się po lewej stronie -> 3 pozycja od góry . na załączonym obrazku widnieje tam cyfra 45,6 opisana jako 0 speed / km.p.h

  10. #20
    Dawid166
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lucek Zobacz post
    Nie nie
    Chodzi mi o to co znajduje się po lewej stronie -> 3 pozycja od góry . na załączonym obrazku widnieje tam cyfra 45,6 opisana jako 0 speed / km.p.h
    aaaa no to nieporozumienie, tam nie ma "0" tylko przekreślone "o" (tak mówi instrukcja ) i oznacza średnią prędkość od ostatniego resetu.

Podobne wątki

  1. Kilka pytań nowego użytkownika Alfy GT
    Utworzone przez gintaro w dziale GT
    Odpowiedzi: 40
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 22:58
  2. [145] Kilka pytań do nowego nabytku
    Utworzone przez bomba105 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2013, 20:54
  3. Alfa 166 - kilka pytań od nowego
    Utworzone przez trigojunior w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 55
    Ostatni post / autor: 17-06-2008, 07:11
  4. Kilka pytań świerzego posiadacza Alfy romeo 145 1.4 bokser
    Utworzone przez dzida84 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 29-11-2007, 15:23
  5. Kilka pytań "świeżego" posiadacza Alfy
    Utworzone przez deviltx w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-11-2007, 17:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory