Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 16 z 16

Temat: przeskakiwanie opony na pełnym skręcie

  1. #11
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2020
    Auto
    Alfa Romeo Giulia
    Postów
    2

    Domyślnie

    na zimowych faktycznie mniej przeskakuje kombinowałem z ciśnieniem opon, ale wierzę, że tak mam być.... po wizycie w ASO trochę powątpiewałem szczególnie po tym jak mi odmówili wymiany turbiny na gwarancji przy 30tys

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    U mnie było takie przeskakiwanie na pełnym skręcie na początku, natomiast po ustawieniu zbieżności ( tylko w badzo dobrym zakładzie który robi tylko zbieżności , w Krakowie Autogeo-klinika, ) problem zniknął praktycznie ( zmniejszył sie o 95%) .
    Przy czym pierwotne ustawienie było od blacharza na oko, wiec miało prawo przeskakiwać. Może nastawy fabryczne mają zakresy od do, i jeśli przesunie się jakiś parametr to sytuacja sie poprawia.
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  3. #13
    Użytkownik Świeżak Avatar Gelo
    Dołączył
    12 2019
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Giulia Q4 2.0 280km
    Postów
    180

    Domyślnie

    U mnie jest to samo na pełnym skręcie i ten sam objaw występował w Lexusie Gs. Tyle, że Lex ma o wieeele mniejszy promień skrętu.

  4. #14
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2020
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    291

    Domyślnie

    hej

    ja tez zauważyłem w swojej Giulii po ledwie 300km zrobionych, dziwne przeskakiwanie opony, jakby bardziej tył? u Was to jest z którejś konkretnej strony czy to 'random' jest?
    ciśnienie w oponach prawidłowe (wg manometru, bo komp pokazuje dziwne odczyty),opony letnie 18" 225/45. Dziwne uczucie, bo jak piewszym razem to poczułem to jakbym jakiegos zwierzaka malego przejechal...

    Czyli jak rozumiem z odpowiedzi w/w to jest "feature", a nie "bug"?

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wilq84 Zobacz post
    Czyli jak rozumiem z odpowiedzi w/w to jest "feature", a nie "bug"?
    To jest feature Zjawisko, które to powoduje, występuje w każdym samochodzie, tylko po prostu nie zawsze na tyle, żeby dawać objawy. Zależy też jeszcze od opon, nawierzchni, i kilku innych rzeczy. Skręc koła na maxa, wyjdż i zobacz jak sa przekoszone, opona się musi trochę męczyć. Zawieszenie i zwrotnica pracują w określonych płaszczyznach i nie da rady, żeby w każdej pozycji to trzymało geometrię. Im bardziej agresywnie zestrojone, tym przy skrajnych pozycjach się to bardziej rozjeżdza.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2020
    Auto
    Giulia Veloce Q4
    Postów
    291

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    To jest feature Zjawisko, które to powoduje, występuje w każdym samochodzie, tylko po prostu nie zawsze na tyle, żeby dawać objawy. Zależy też jeszcze od opon, nawierzchni, i kilku innych rzeczy. Skręc koła na maxa, wyjdż i zobacz jak sa przekoszone, opona się musi trochę męczyć. Zawieszenie i zwrotnica pracują w określonych płaszczyznach i nie da rady, żeby w każdej pozycji to trzymało geometrię. Im bardziej agresywnie zestrojone, tym przy skrajnych pozycjach się to bardziej rozjeżdza.
    ok, dobrze wiedziec - tak to jest z tymi featurami,ze nie zawsze trafiaja w gusta odbiorcow
    fakt zalezy tez to od predkosci z jaka sie kreci, nie ma co w takim razie sie zaglebiac w temat..w poprzednim aucie (Astra OPC) przy skrecie w lewo na maxa mialem buczenie w przednim lewym kole 20", ale nikt z mechanikow nie umial powiedziec co to jest, chociaz pojawilo mi sie to przy zimowkach...na michelinkach letnich tego nie mialem....wiec moze jakas zbieznosc jeszcze czy cus....ok zjezdzam na offtopic

    pzdr

Podobne wątki

  1. Tarcie metalu przy pełnym skręcie w prawo?
    Utworzone przez mirekswirek w dziale GT
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-08-2018, 12:12
  2. [159] Opony skaczą, a się nie toczą przy ostrym skręcie
    Utworzone przez szymonjot w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 10-04-2015, 15:05
  3. [159] Delikatne przeskakiwanie przy skręcie kierownicą
    Utworzone przez ozi73 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-07-2012, 06:41
  4. [145] Piszczenie pompy wspomagania na pełnym skręcie
    Utworzone przez alfa145kubarado w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 27-08-2010, 15:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory