Strona 367 z 403 PierwszyPierwszy ... 267317357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 3,661 do 3,670 z 4028

Temat: Jaki olej wlać do JTDm, filtr oleju ?

  1. #3661
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    okolice tarnobrzega
    Auto
    159 2.0jtdm
    Postów
    496

    Domyślnie

    no taki by spełniał normę C2 C3

  2. #3662
    Użytkownik Świeżak Avatar jarek845693
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    GLIWICE
    Auto
    AR 159 1.9JTD 8V 2007r.
    Postów
    91

    Domyślnie

    Jest sens zmiany oleju z 5W30 na 5W40? Obecnie mam Millers XF 5W30 a zastanawiam się nad Penrite HPR 5W40.
    Silnik 1.9 8V bez DPF

    Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka

  3. #3663
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał jarek845693 Zobacz post
    Jest sens zmiany oleju z 5W30 na 5W40? Obecnie mam Millers XF 5W30 a zastanawiam się nad Penrite HPR 5W40.
    Silnik 1.9 8V bez DPF

    Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka
    czego oczekujesz po takiej zmianie ?
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  4. #3664
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2019
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 120KM
    Postów
    20

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    czego oczekujesz po takiej zmianie ?
    Pozwolę się podpiąć pod dyskusję, jako że jestem w podobnej sytuacji.
    Na podstawie Twojego posta #3483 można wywnioskować, że do 8V w każdej sytuacji sugerowałbyś lać 5W40. Przy posiadaniu DPF musiałby on jeszcze spełniać wymagania ACEA C3. Jednego z użytkowników wręcz uspokajałeś, że lejąc 5W30 krzywdy silnikowi nie zrobił. Zapewne jarek845693 oczekiwałby szeroko pojętego dobra dla swojego silnika :-)

    Wracając do tematu, dla 8V pojawiła się propozycja MILLERS EE LONGLIFE 5W40. W moim przypadku poprzednio, tj. na moment zakupu, lany był Mobil (5W30 spełniający ACEA C3). Oleju od zalania nie ubywało (albo inaczej - czujnik na to nie wskazywał). Co wcześniej się działo - nie mam pojęcia.
    I tu pojawia się pytanie - czy faktycznie 5W40 zawsze będzie lepszym wyborem dla 8V? Wybór Millersa upatrywałbym chyba jako droższą propozycję cenową. Czy zaproponowalibyście coś tańszego jako benchmark i weryfikację czy właściwie jest sens szukać tutaj oszczędności?
    Będzie to moja pierwsza wymiana oleju. Czy sugerowalibyście mi zrobić płukankę celem wymazania ewentualnych grzechów poprzednich właścicieli?

  5. #3665
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał TZA Zobacz post
    Pozwolę się podpiąć pod dyskusję, jako że jestem w podobnej sytuacji.
    Na podstawie Twojego posta #3483 można wywnioskować, że do 8V w każdej sytuacji sugerowałbyś lać 5W40. Przy posiadaniu DPF musiałby on jeszcze spełniać wymagania ACEA C3. Jednego z użytkowników wręcz uspokajałeś, że lejąc 5W30 krzywdy silnikowi nie zrobił. Zapewne jarek845693 oczekiwałby szeroko pojętego dobra dla swojego silnika :-)

    Wracając do tematu, dla 8V pojawiła się propozycja MILLERS EE LONGLIFE 5W40. W moim przypadku poprzednio, tj. na moment zakupu, lany był Mobil (5W30 spełniający ACEA C3). Oleju od zalania nie ubywało (albo inaczej - czujnik na to nie wskazywał). Co wcześniej się działo - nie mam pojęcia.
    I tu pojawia się pytanie - czy faktycznie 5W40 zawsze będzie lepszym wyborem dla 8V? Wybór Millersa upatrywałbym chyba jako droższą propozycję cenową. Czy zaproponowalibyście coś tańszego jako benchmark i weryfikację czy właściwie jest sens szukać tutaj oszczędności?
    Będzie to moja pierwsza wymiana oleju. Czy sugerowalibyście mi zrobić płukankę celem wymazania ewentualnych grzechów poprzednich właścicieli?
    Witam.

    159 1.9 8v na olejach 5w30 ma tendencję do wycierania wałków rozrządu, tak wynika z naszych obserwacji. Na 5w40 nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją.
    Jeśli poszukujesz tańszej alternatywy, to mogę polecić taki produkt: http://oilserwis.pl/1122,pl_pmo-5w40-c3-5l.html , oczywiście wcześniej warto zrobić płukankę.
    Jeśli natomiast cena to drugorzędna sprawa, to jest kilka fajnych sprawdzonych pozycji.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  6. #3666
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Jaworze
    Auto
    AR: 75 Busso/159 1,9Jtdm/ Fiat Coupe 2,0
    Postów
    734

    Domyślnie

    To proste. 5w/30 ma mniejsza lepkość kinematyczna w 100 stopniach niż 5w/40 czyli zawsze 5w40 będzie lepiej chronić silnik w normalnej eksploatacji.

  7. #3667
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał bera5 Zobacz post
    To proste. 5w/30 ma mniejsza lepkość kinematyczna w 100 stopniach niż 5w/40 czyli zawsze 5w40 będzie lepiej chronić silnik w normalnej eksploatacji.
    Dokładnie tak, tylko nadal panuje jakaś dziwna teoria, wg. której ludzie uważają ,że jeśli ma DPF, to MUSI być olej 5w30, gdzie nie ma to żadnego sensu.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  8. #3668
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piotraskvw
    Dołączył
    01 2019
    Auto
    147 1.6 TS 105KM + była 159 2.0 JTDm 170KM, jest rodzinny autobus
    Postów
    583

    Domyślnie

    Cytat Napisał Pablo. Zobacz post
    Dokładnie tak, tylko nadal panuje jakaś dziwna teoria, wg. której ludzie uważają ,że jeśli ma DPF, to MUSI być olej 5w30, gdzie nie ma to żadnego sensu.
    Myślę że to wynika z tego że duża część 5w30 to oleje z normą c2-c3 i ludki zrobiły sobie skrót zgodnie ze schematem:
    15w40 = mineralny
    10w40 = półsyntetyk
    5w40 = syntetyk
    5w30 = syntetyk do DPF

  9. #3669
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,403

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotraskvw Zobacz post
    Myślę że to wynika z tego że duża część 5w30 to oleje z normą c2-c3 i ludki zrobiły sobie skrót zgodnie ze schematem:
    15w40 = mineralny
    10w40 = półsyntetyk
    5w40 = syntetyk
    5w30 = syntetyk do DPF
    Możliwe, zdecydowana większość ludzi, niezależnie od samochodu, zamawiając u mnie olej stosuje podobny schemat
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

  10. #3670
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    aha, to jesli mam pełną ekologie w 2.0 jtdm, to jaki konkretnie olej polecicie w lepkości 5w40?

Podobne wątki

  1. Jaki olej , filtr oleju, filtr powietrza alfa 156 2.5 v6
    Utworzone przez Xemik11 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-02-2016, 13:14
  2. Alfa 156. Jaki filtr oleju i olej??
    Utworzone przez maxxx222 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-12-2011, 23:15
  3. [156] JAKI WLAĆ OLEJ
    Utworzone przez xxx258 w dziale 156
    Odpowiedzi: 130
    Ostatni post / autor: 15-05-2011, 10:16
  4. [159] Jaki wlać olej gdy poprzedni właściciel lał castrol 10w40???
    Utworzone przez cyborgpl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 18-03-2011, 09:39
  5. jaki olej najlepiej wlać do TS'a?
    Utworzone przez kapalek w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-06-2009, 11:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory