Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Stożek alfa 147

  1. #11
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcino_14 Zobacz post
    Z jednej strony się z Tobą zgadzam bo lepiej wsadzić inny silnik albo kupić samochód z większym motorem bo jest to nieopłacalne dla tego silnika, z drugiej strony jednak strony śmiem twierdzić że są ludzie którym pojedyncze przeróbki zebrane do kupy dają nieco więcej niż te 3 KM (niekoniecznie od razu z ingerencją na grubo w rozrząd) a sprawi im to niesamowitą satysfakcję bo po prostu to lubią, niekoniecznie mówię tutaj o sobie
    A to zupełnie co innego
    Jeśli robimy przeróbki dla funu, nauki i ogólnie relaksu, to jak najbardziej. Sam mam jednak doświadczenia takie, że fun owszem, ale wyniki to już gorzej. W moim Busso gdzie wejściowo jest 220KM udało mi się uzyskać +20KM czyli raptem +10% zmieniając:
    - dolot na większy (przepustnica od V8)
    - wydech na przelot
    - kolektory wydechowe na takie bez katów (CF2 zamiast CF3)
    - filtr na taki o zwiększonym przepływie (mokry, ale nie stożek)
    Po tym wszystkim strojenie na hamowni na DET3.

    Te 10% w przypadku 120KM w 1.6 to 12KM. No ale... nie samym stożkiem, i raczej też nie samym programem. Na pewno można wyciągnąć więcej niż mi się udało, ale nie jest to łatwe.
    Co do stożka - mam w moim daily K&N (tak już kupiłem) i powiem szczerze, że wygląda to naprawdę dobrze. Powierzchnia filtrowania duża, grubość też spora. Dźwięk na duży plus - i tutaj to chyba największy zysk z takiego filtra.

    Cytat Napisał Karolina147 Zobacz post
    Może trochę przesadzamy. Wiadomo, że silnik 1.6 nie jest mega rozwojowy, ale np DET2 kosztuje tyle co dobry stożek, a na pewno więcej pożytku bedzie z DET'a niż stożka.
    Jeśli masz na myśli zdobytą wiedzę, to na pewno. Jeśli przyrosty KM, to IMO nie - i tu i tu będą na granicy błędu pomiaru. Stożek natomiast da fajny dźwięk. DET nie

    Cytat Napisał Karolina147 Zobacz post
    To taka luźna rozmowa i każdy stara się wyrazić swoją opinie.
    Peace
    Tak też właśnie zrobiłem. Nie chcę nikogo zniechęcać, bo nie o to tu chodzi. Chcę nieco urealnić dyskusję, bo pamiętam jak sam kiedyś byłem taki zapalony na mody
    Warto czasem zejść na ziemię i wiedzieć, że to raczej dla funu, niż zysku mocy.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  2. #12
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2020
    Auto
    Alfa 147 JTD 8V
    Postów
    174

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Jeśli masz na myśli zdobytą wiedzę, to na pewno. Jeśli przyrosty KM, to IMO nie - i tu i tu będą na granicy błędu pomiaru. Stożek natomiast da fajny dźwięk. DET nie
    To ja pozwolę sobie puścić wodze fantazji. Fajny dżwięk to to ITB
    Pozwolę się uprzeć przy swoim zdaniu.. DET i dobre strojenie powinno dać pare PS. W razie co mogę pożyczyć DET2 na testy, leży mi w domu i się kurzy.

    +20PS w Busso.. Fajnie, zakres prac rozsądny i efekt widoczny, zawsze to 20 PS. A jeśli jeszcze ładny przyrost momentu w całym zakresie.. to zazdroszczę takiego Busso.
    Ostatnio edytowane przez Karolina147 ; 09-06-2020 o 22:24

  3. #13
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Karolina147 Zobacz post
    A jeśli jeszcze ładny przyrost momentu w całym zakresie.. to zazdroszczę takiego Busso.
    Tak, moment też poszedł o 20, równo po całości. Dziękuję

    Natomiast

    Cytat Napisał Karolina147 Zobacz post
    Fajny dżwięk to to ITB
    Noooo, to byłoby coś
    Powiem szczerze, nie raz fantazjowałem jakby to było zamontować do Busso ITB. Fakt, trochę szkoda chromowanych "baranów", ale w 4-cylindrówce siadło by to idealnie!
    Są takie projekty - np. Lindsay Flokstra ściga się takim 155 TS. Ma dużo zdjęć na Insta, również silnika, można podejrzeć
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  4. #14
    Użytkownik Świeżak Avatar Marcino_14
    Dołączył
    07 2019
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL 1.6
    Postów
    188

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    A to zupełnie co innego
    Jeśli robimy przeróbki dla funu, nauki i ogólnie relaksu, to jak najbardziej. Sam mam jednak doświadczenia takie, że fun owszem, ale wyniki to już gorzej. W moim Busso gdzie wejściowo jest 220KM udało mi się uzyskać +20KM czyli raptem +10% zmieniając:
    - dolot na większy (przepustnica od V8)
    - wydech na przelot
    - kolektory wydechowe na takie bez katów (CF2 zamiast CF3)
    - filtr na taki o zwiększonym przepływie (mokry, ale nie stożek)
    Po tym wszystkim strojenie na hamowni na DET3.
    To i tak moim zdaniem sporo jak na ten zakres modyfikacji, pozazdrościć takiego busso - ja osobiście szaleję za tymi silnikami ale obecnie mam nieco inne priorytety , może kiedyś się uda
    Co do filtra to jak najbardziej rozumiem, jeśli są to testowane filtry dobrej jakości to nie ganię takiego rozwiązania
    Co do mojego silnika 1.6 to też nie zostałem w 100 % przy serii ale poszedłem w nieco innym kierunku. Przy okazji kapitalnego remontu mojego silnika przy delikatne ulepszyłem fabrykę:
    - wygładzenie kanałów dolotowych, dopasowanie kolektorów i kanałów pod uszczelki, wygładziłem uskoki przy gniazdach zaworowych, na wszytkich elementach łączonych wykonałem "leje" + wygładziłem wszystkie ostre krawędzie w kanałach dolotowych głowicy - fabryka w kwestii końcowej obróbki głowicy się nie popisała, roboty było na dwa dni w zamknięciu z mini wiertarką
    - gniazda zaworowe zrobione na 3-kąty;
    - koło zamachowe stoczone do 70% + wyważone z wałem i dociskiem;
    -wyważony cały układ tłokowo-korbowy do 1g.
    Silnik jeździ na LPG i w planach mam wszystko wystroić na AFR żeby przy pełnym obciążeniu było na bogato, jeszcze jakiś tłumik lepszy może uda się założyć. Różnica po remoncie kosmiczna, jakby nie ten silnik ale moje odczucia mogą nie być obiektywne za racji faktu że przed remontem poleciały mi krzywki na wałkach więc trzeba odwiedzić hamownię i to zweryfikować

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Chcę nieco urealnić dyskusję, bo pamiętam jak sam kiedyś byłem taki zapalony na mody
    Warto czasem zejść na ziemię i wiedzieć, że to raczej dla funu, niż zysku mocy.
    Jak najbardziej się zgadzam - wolnossak to nie diesel, tutaj mocno się walczy o każdy dodatkowy KM

  5. #15
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2020
    Auto
    Alfa 147 JTD 8V
    Postów
    174

    Domyślnie

    To jak chcesz i masz trochę dlubniety silnik, mogę Ci pożyczyć DETa na testy.
    Na LPG na pewno dużo da kilka stopni zapłonu w przód.

  6. #16
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcino_14 Zobacz post
    Co do mojego silnika 1.6 to też nie zostałem w 100 % przy serii ale poszedłem w nieco innym kierunku.
    W bardzo dobrym kierunku poszedłeś. Ja przy okazji remontu też miałem wyważane tłoki z korbowodami i też nieco podszlifowałem kanały dolotowe.

    Cytat Napisał Marcino_14 Zobacz post
    To i tak moim zdaniem sporo jak na ten zakres modyfikacji, pozazdrościć takiego busso
    Dzięki, to owoc już ponad 5 lat pracy
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar Marcino_14
    Dołączył
    07 2019
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL 1.6
    Postów
    188

    Domyślnie

    Cytat Napisał Karolina147 Zobacz post
    To jak chcesz i masz trochę dlubniety silnik, mogę Ci pożyczyć DETa na testy.
    Na LPG na pewno dużo da kilka stopni zapłonu w przód.
    Dzięki za propozycję, będę pamiętał obecnie stety/niestety muszę poświęcić się trochę innej sprawie ale jak powróci temat dłubania w beli (może późną jesienią) to się odezwę a szkoda żebym pożyczył i też u mnie leżał.

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    W bardzo dobrym kierunku poszedłeś. Ja przy okazji remontu też miałem wyważane tłoki z korbowodami i też nieco podszlifowałem kanały dolotowe.
    Dzięki. Swoją Bellę mam 9 miesiąc, niestety u poprzedniego właściciela silnik był spaprany po strzelonym rozrządzie i założeniu lpg . W moim przypadku myślę że sam remont pozwolił odczuć różnicę bo silnik był w stanie agonalnym (rysy na cylindrach, na wałkach w sumie zostały nietknięte tylko 3 krzywki - reszta częściowo zdarta, dwie praktycznie do zera) więc po samej wymianie wałków różnica musiała być:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_20200513_202142.jpg
Wyświetleń:	12
Rozmiar:	54.7 KB
ID:	270323

    A co do moich przeróbek jeśli dały te 5 % to bym się bardzo ucieszył (może i tak optymistycznie)

    Jak już jesteśmy przy dłubaniu w silniku, to od jakiegoś czasu ciekawiły mnie powłoki ceramiczne - koszt nie jest jakoś specjalnie duży a pytanie czy takie przeróbki mają sens i mogą dać jakiś mierzalny efekt czy jest to tylko marketing http://www.hipeco.com/?s=rodzaje_powlok

  8. #18
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Nie otwiera mi się ta strona. Masz na myśli powłoki na lakier?
    Jeśli tak, to jak najbardziej polecam - efekt jest rewelacyjny. Niestety koszt odstrasza, dlatego... osobiście nałożyłem kilka dni temu na moje daily wosk Fusso (podobno najlepszy na rynku) i jestem już po pierwszym myciu na bezdotyku - szok! Zachowuje się jak powłoka ceramiczna

    Sam proces nakładania i przygotowania powierzchni to sporo pracy, można cały dzień przeznaczyć - ale efekt rekompensuje czas. Koszt wosku jest śmieszny przy cenie ceramiki.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


  9. #19
    Użytkownik Świeżak Avatar Marcino_14
    Dołączył
    07 2019
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL 1.6
    Postów
    188

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Nie otwiera mi się ta strona. Masz na myśli powłoki na lakier?
    To są powłoki ceramiczne na podzespoły silnika (tłoki, zawory, kolektory): zmniejszające tarcie, bariera termiczna, na kolektory zmniejszające opory.

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    ... osobiście nałożyłem kilka dni temu na moje daily wosk Fusso (podobno najlepszy na rynku) i jestem już po pierwszym myciu na bezdotyku - szok! Zachowuje się jak powłoka ceramiczna

    Sam proces nakładania i przygotowania powierzchni to sporo pracy, można cały dzień przeznaczyć - ale efekt rekompensuje czas. Koszt wosku jest śmieszny przy cenie ceramiki.
    Lakier to już swoją drogą, ostatnio woskowałem przed zimą jakimś woskiem ale bardziej w w celu konserwacji lakieru przed zimą ale skoro polecasz to muszę wypróbować

  10. #20
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marcino_14 Zobacz post
    To są powłoki ceramiczne na podzespoły silnika (tłoki, zawory, kolektory): zmniejszające tarcie, bariera termiczna, na kolektory zmniejszające opory.
    Aaa, takie coś. Na kolektor bym się nie bał, pewnie pomaga, tak na logikę. Ale na tłoki, zawory, cylindry bał bym się nakładać...
    Chętnie posłucham jeśli ktoś ma doświadczenia
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
    Ekonomiczne daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz...volvo_v70.html


Podobne wątki

  1. [159] Alfa 159 a stożek
    Utworzone przez MyPPx w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 16-08-2016, 04:46
  2. Alfa Romeo 166 2004 2.4 20V Stożek+końcówka wudechu
    Utworzone przez PinioSul w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-11-2015, 11:47
  3. [146] Dolot zimnego powietrza (stożek) Alfa 146 1.6 boxer.
    Utworzone przez drago256 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-02-2011, 21:06
  4. Stożek alfa romeo 155
    Utworzone przez wysiolbn w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-02-2009, 10:41
  5. STOŻEK DO ALFA 145 BOXER 1,6 jaki
    Utworzone przez elix-s w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-10-2008, 23:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory