Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Alfa GT 1.9 JTDM... Problemy po kupnie.

  1. #11
    tdi86
    Gość

    Domyślnie

    Paweł24, faktycznie zadziałało! mega proste ale prawdziwe i skuteczne

    jendriu, Jak możesz opisz ten sposób jeszcze raz dokładnie, trzeba dmuchać w tą rurke i ona na dnie pojemnika ma byc? Co to ma na celu, bo faktycznie dziwny sposób?

    Dzis zobaczymy czy przypadkiem linka sprzęgla nie jest do wymiany.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    W następstwie braku zasilania centralki /wymiana lub odłączenie akumulatora, wymiana bezpieczników zabezpieczających centralkę podnośników szyb/, działanie automatyczne szyb musi zostać przywrócone. Operacja przywracania działania musi być wykonana przy drzwiach zamkniętych za pomocą wykonania procedury którą podał Paweł24 /str. 263 w instrukcji obsługi AR GT/

  3. #13
    Paweł24
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał tdi86 Zobacz post
    Paweł24, faktycznie zadziałało! mega proste ale prawdziwe i skuteczne

    jendriu, Jak możesz opisz ten sposób jeszcze raz dokładnie, trzeba dmuchać w tą rurke i ona na dnie pojemnika ma byc? Co to ma na celu, bo faktycznie dziwny sposób?

    Dzis zobaczymy czy przypadkiem linka sprzęgla nie jest do wymiany.

    Cała przyjemność po mojej stronie Czasem banalnie proste rzeczy pomagają

  4. #14
    Lesiu
    Gość

    Domyślnie

    Wiec, kolejny dzien użytkowania alfy i zauważyłem, że nawiew nawet na max nie działą jak powinien, prawie go nawet nie słychać nawet jak sie na HI ustawi.... podejrzewam filtr przeciwpyłkowy o ile jest (mysle ze w tak nowym aucie powinien być), albo silniczek dmuchawy...

    kotrolka silnika: dziś auto było w serwisie, powiedzieli ze to zawór EGR... ALE CO DZIWNE... w książce serwisowej jest napisane, że ten zawór był niedawno wymieniany i po skasowaniu błędu już się nie pojawia kontrolka... więc pytanie, czy jak auto długo stało (w komisie było 4 miesiace) to mogło tam sie jakiegos syfku nazbierać i spowodować bład egr? nowy zawór kosztuje 515 zł a sprawdzenie 100 zł. zaworu nie kupiłem, poczekam czy ikona silnika sie zapali powiedzmy w ciągu kilku dni, jeśli nie to chyba powinno być wszystko ok...

    Co do skrzyni biegów: odnosze wrażenie, jakby 3ka zaczęła zgrzytać mniej, za to wsteczny za każdym razem i tak ciężko wchodząca jedynka hm chyba musze wytestować ten sposób z rurką i zbiorniczkiem płynu hamulcowego...

    Pozdrawiam

  5. #15
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    witam ponownie

    jak masz ten pojemnik odkręcasz nakrętkę, dolewasz płynu do kreski max, na górę pojemnika tzn. na gwint nałóż jakąś rurkę gumową czy coś tak jak będziesz dmuchał żeby powietrze gdzieś bokiem nie uciekało można np. taśmą obkleić;p, potem Ty dmuchasz, druga osoba wciska i puszcza pedał sprzęgła w tym czasie, aż zniknie luz na pedale

    wydaje mi się, że na wmiane sprzęgła jest za wcześnie co najwyżej problemy może sprawiać wysprzęglik, no chyba że samochód był katowany

    u mnie zadziałało, a miałem identycznie problem z 1, 3 i wstecznym + ten luz na pedale

    ---------- Post dodany o godzinie 15:46 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:39 ----------

    co do EGR to sobie sprawdź jak masz przewody idące do niego to w pewnym miejscu przy silniku jest taka srebrna bańka chłodzona płynem u mnie przykładowo była tak zawalona że w ogóle przez nią powietrze nie przelatywało, co ciekawe rurki idące do EGR były lekko zabrudzone tylko ta bańka dawała w dupsko i też mi wywalało błąd EGR , mimo że był sprawny cały mechanizm

    wyczyściłem, skasowałem błąd i juz problem zniknął

    aha na początku i końcu tej bańki jest taka siateczka ok 2-3 cm od początku i końca trzeba przepychać jakimś drucikiem albo całą bańke wymontować ale to sie raczej wiąże z spuszczaniem płynu chłodzącego

  6. #16
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lesiu Zobacz post
    Wiec, kolejny dzien użytkowania alfy i zauważyłem, że nawiew nawet na max nie działą jak powinien, prawie go nawet nie słychać nawet jak sie na HI ustawi.... podejrzewam filtr przeciwpyłkowy o ile jest (mysle ze w tak nowym aucie powinien być), albo silniczek dmuchawy
    filtr przeciwpyłkowy Alfa Romeo GT (nr części oryginalnej 46799653)
    Zamienniki:
    MANN: CUK1820-2
    FRAM: CFA9405
    KNECHT: LAK141
    PURFLUX: AHC177
    ALCO FILTER -> MS6201
    AURADIA -> IAL001
    AURADIA -> IAL002
    BOSCH -> 1987431386
    BOSCH -> 1987432386
    CLEAN -> NC2046
    CORTECO -> 21652352
    CORTECO -> 80000375
    DELPHI -> TSP0325110
    ECO -> 488
    EOLO -> E2488
    FIAAM -> PCK80902
    FILTRON -> K1105A
    FILTRON -> K1105A2X
    FRAM -> CF9405
    FRAM -> CFA9405
    HENGST -> E1930LC
    KNECHT -> 06886733
    KNECHT -> LAK141
    MAHLE -> 06887673
    MAHLE -> LAK141
    MANN -> CUK18202
    MAPCO -> 65023
    MAPCO -> 66607
    MEAT DORIA -> 17078X2
    MECAFILTER -> JKR7090
    MEYLE -> 15123200000S
    MICRONAIR -> NC5952
    ORIONE -> S188
    PBR -> AK7102
    PURFLUX -> AHC177
    PUROLATOR -> C18200
    WIX -> WP9125

    Cytat Napisał Lesiu Zobacz post
    kotrolka silnika: dziś auto było w serwisie, powiedzieli ze to zawór EGR... ALE CO DZIWNE... w książce serwisowej jest napisane, że ten zawór był niedawno wymieniany i po skasowaniu błędu już się nie pojawia kontrolka... więc pytanie, czy jak auto długo stało (w komisie było 4 miesiace) to mogło tam sie jakiegos syfku nazbierać i spowodować bład egr? nowy zawór kosztuje 515 zł a sprawdzenie 100 zł. zaworu nie kupiłem, poczekam czy ikona silnika sie zapali powiedzmy w ciągu kilku dni, jeśli nie to chyba powinno być wszystko ok...
    osadzający sie nagar mógły zablokować blaszki, które są w środku zaworu Egr, otwarcie i zamknięcie ich sterowane jest
    elektromagnesem, poprzez dłuższy postój samochodu te blaszki nie "pracują" więc z upływem czasu ich przesuwanie staje się coraz trudniejsze, możesz sam wyczyścić zawór Egr nie ma w tym wielkiej filozofii:
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...td_2004_a.html
    Ostatnio edytowane przez agentzo ; 01-10-2009 o 17:26

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Auto
    wspomnienia po AR GT
    Postów
    582

    Domyślnie

    Cytat Napisał jendriu Zobacz post
    co do EGR to sobie sprawdź jak masz przewody idące do niego to w pewnym miejscu przy silniku jest taka srebrna bańka chłodzona płynem u mnie przykładowo była tak zawalona że w ogóle przez nią powietrze nie przelatywało, co ciekawe rurki idące do EGR były lekko zabrudzone tylko ta bańka dawała w dupsko i też mi wywalało błąd EGR , mimo że był sprawny cały mechanizm wyczyściłem, skasowałem błąd i juz problem zniknął
    aha na początku i końcu tej bańki jest taka siateczka ok 2-3 cm od początku i końca trzeba przepychać jakimś drucikiem albo całą bańke wymontować ale to sie raczej wiąże z spuszczaniem płynu chłodzącego
    ta "bańka" to wymiennik ciepła, w modelu AR GT nie jest chłodzona cieczą

  8. #18
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    Cytat Napisał agentzo Zobacz post
    ta "bańka" to wymiennik ciepła, w modelu AR GT nie jest chłodzona cieczą

    a masz może jakiś rysunek przedstawiający jego wewnętrzną budowe?

  9. #19
    Lesiu
    Gość

    Domyślnie

    Bylem a ASO Fiat MOZGA
    Wymiana EGR (Czesci + robocizna) ok. 650 zl sam EGR kosztuje 515zl
    Ten wyciek co mialem to najmniejszy problem bo tylko jakies usczelki przy chlodnicy oleju

    I teraz najgorsze :/

    1 bieg wchodzil nieprecyzyjnie, 3 i wsteczny zgrzytal
    mam do wymiany SPRZEGLO i Synchronizator

    W miejscu polecanym na forum czyli Szczecin na Chmielewskiego powiedzieli ze bede musial naprawic (jezeli sie da), ale polecaja kupic uzywke.
    No i do tego wymiana sprzegla i robocizna.

    Strasznie sie podlamalem
    Z tego co widze to skrzynia kosztuje 1000-1500zl
    Sprzeglo 500-700
    + Robocizna a za to mnie tez slono skasuja :/

    Kupilem auto w komisie dokladnie 8 dni temu, ciekawe co powie sprzedawca jezeli bede chcial oddac auto :/ na zasadach rekojmi.

    Co o tym sadzicie?

    PS Wiedzialem ze bede mial pewne rzeczy do wymiany jak to w uzywanym aucie ale ta skrzynia mnie zalamala ((

  10. #20
    Paweł24
    Gość

    Domyślnie

    Gdzieś czytałem, że do miesiąca masz prawo żądać zwrotu pieniędzy za ukryte wady, ale niech się wypowiedzą bardziej obeznani w temacie.

Podobne wątki

  1. [159] Alfa 159 2,4 jtdm nie odpala, wcześniej problemy ze spadkiem mocy
    Utworzone przez zborski2 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 01-03-2015, 20:47
  2. Mechanik w Kielcach , 2.0 JTDM Alfa 159, problemy z ASO
    Utworzone przez kedzior303 w dziale Świętokrzyskie
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 09-11-2014, 08:43
  3. [159] problemy ze spalaniem alda 159 automat 1.9 jtdm 150 km
    Utworzone przez Irontruck w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-09-2014, 09:37
  4. alfa 147 pomoc w kupnie opon
    Utworzone przez wafloss w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-05-2012, 09:02
  5. Problemy po kupnie auta
    Utworzone przez A_s_m_O w dziale 166
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-05-2010, 13:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory