Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 56

Temat: [156]Wymiana rozrządu 2.0 TS

  1. #31
    dominik.puch
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał puotek Zobacz post
    Łatwiej będzie Tobie wyszukać i poczytać do poduchy niż mnie tłumaczyć pokolei o co w tym wszystkim chodzi
    wyglada to ciekawie.. ajeszcze bardziej kosztownie.. dziekowka ziomus

  2. #32
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Cieszę się, że mogłem pomóc

  3. #33
    cin_ek
    Gość

    Domyślnie

    Jeszcze jedno: zmieniam pompe wody to i płyn chłodniczy raczej trzeba wymienić? Rozumie że aby wymienić wielorowkowy to można to zrobić później bez ingerencji w rozrząd?

  4. #34
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Tak, pasek wielorowkowy można wymienić w dowolnym momencie

  5. #35
    RONI
    Gość

    Domyślnie

    A co do dźwięków...
    u mnie tuż po zakupie, na rozgrzanym silniku słychać było ciche poświstywanie (tylko na ciepłym). Dźwięk jakby piszczący pasek ale b. cichy. Jakby któraś z rolek. Czasem słyszałem to stojąc w korku przy otwartym oknie, a najczęściej pod domem gdy otworzyłem drzwi, zgasiłem silnik i świst ten zwalniał wraz z obrotami silnika.
    Z początku myślałem że któryś z pasków. Popsikałem sprayem żeby zlokalizować który, ale bez zmian. W końcu zlokalizowałem, że to z obudowy rozrządu.
    Dziś jest cicho, jednak od czasu do czasu coś "świśnie" - na pewno jednak nie tak często jak kiedyś.

    Dodam, że rozrząd wymieniony przy 151.000 w czerwcu 2007. Obecny st. licznika 192.000. Auto stało kilka tygodni niejeżdżone, zanim trafiło do mnie.

    Jakieś sugestie co to może być? I jak z wymianą rozrządu? - tzn. kiedy najpóźniej w tym przypadku?

  6. #36
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    Cytat Napisał RONI Zobacz post
    A co do dźwięków...
    u mnie tuż po zakupie, na rozgrzanym silniku słychać było ciche poświstywanie (tylko na ciepłym). Dźwięk jakby piszczący pasek ale b. cichy. Jakby któraś z rolek. Czasem słyszałem to stojąc w korku przy otwartym oknie, a najczęściej pod domem gdy otworzyłem drzwi, zgasiłem silnik i świst ten zwalniał wraz z obrotami silnika.
    Z początku myślałem że któryś z pasków. Popsikałem sprayem żeby zlokalizować który, ale bez zmian. W końcu zlokalizowałem, że to z obudowy rozrządu.
    Dziś jest cicho, jednak od czasu do czasu coś "świśnie" - na pewno jednak nie tak często jak kiedyś.

    Dodam, że rozrząd wymieniony przy 151.000 w czerwcu 2007. Obecny st. licznika 192.000. Auto stało kilka tygodni niejeżdżone, zanim trafiło do mnie.

    Jakieś sugestie co to może być? I jak z wymianą rozrządu? - tzn. kiedy najpóźniej w tym przypadku?
    Wymiana rozrządu co 60 tyś. km
    A popiskiwanie może być spowodowane pompą wody lub rolkami urządeń pomocniczych, najlepiej zrzucić pasek wielorowkowy i na odpalonym silniku ewentualnie sprawdzić czy jest tak samo.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  7. #37
    RONI
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał QBA Zobacz post
    Wymiana rozrządu co 60 tyś. km
    A popiskiwanie może być spowodowane pompą wody lub rolkami urządeń pomocniczych, najlepiej zrzucić pasek wielorowkowy i na odpalonym silniku ewentualnie sprawdzić czy jest tak samo.
    Problem w tym, że ten "świst" jest niestety jak ból zęba - jesteś tuż przed wejściem do gabinetu, a tu nagle jak ręką odjął...z tą tylko różnicą, że wiesz który ząb cię bolał

    Więc co do paska i pompy - jak już wspominałem, w chwili obecnej zdarza się to b. rzadko i żeby to wyeliminować, musiałbym go zdjąć i pojeździć dzień bez, co jak wiadomo nie wchodzi w rachubę.
    Ale faktycznie - może to właśnie jest przyczyną.

    Tylko czemu przedtem świstało właściwie codziennie, a teraz nagle ustało? A przynajmniej częstotliwość tego zmalała o 90%?

  8. #38
    cin_ek
    Gość

    Domyślnie

    Roni a pewny jesteś że to od pasków, u mnie tak "świszczy" wentylator od chłodnicy zwłaszcza jak był używany nawiew/klima

  9. #39
    RONI
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał cin_ek Zobacz post
    Roni a pewny jesteś że to od pasków, u mnie tak "świszczy" wentylator od chłodnicy zwłaszcza jak był używany nawiew/klima
    Paski, jak już pisałem na pewno nie. Jeśli już to któraś z rolek.
    Ale głowy nie dam, bo wiadomo jak to jest - stuki, puki, gwizdy, itp. przenoszą się na sąsiednie elementy i ciężko zlokalizować.
    Sprawdziliśmy jednak we dwóch, tzn. ja nasłuchiwałem pod maską, a znajomy gasił i odpalał silnik, bo wtedy najbardziej można było to usłyszeć, kiedy silnik schodził z obrotów a świst był słyszalny jeszcze ułamek sekundy.

    Rozchyliłem obudowę rozrządu i wg. mnie to na 100% stamtąd...ale co dokładnie, tego właśnie nie wiem.
    Ostatnio edytowane przez RONI ; 05-10-2009 o 19:12

  10. #40
    dominik.puch
    Gość

    Domyślnie

    [QUOTE=RONI;227283]Paski, jak już pisałem na pewno nie. Jeśli już to któraś z rolek.
    Ale głowy nie dam, bo wiadomo jak to jest - stuki, puki, gwizdy, itp.


    mialem podobny problem...raz bylo cicho i przyjemnie nastepnym raze swist i gwizd, zaczynalo sie przy odpaleniu silnika albo albo, okazalo sie ze rolka paska wielorowkowego.. napinacz byl ok ale ze kupilem komplet to wymienilem wszystko.. teraz jest ok

Podobne wątki

  1. Wymiana rozrządu
    Utworzone przez kak-tus w dziale 147
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 13-02-2020, 21:04
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 09:41
  3. [147] 2.0 twin spark 2001 wymiana rozrządu problem z blokadą rozrządu
    Utworzone przez Lenix w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 12:19
  4. wymiana rozrządu
    Utworzone przez wronx88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 20-04-2013, 12:22
  5. [164] Wymiana rozrządu 3.0 V6 24v
    Utworzone przez Skandahl w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-08-2010, 09:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory