Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Lekki szok po ściągnięciu kolektora ssącego

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wadliwy przepływomierz raczej nie pozwala na osiągnięcie pełnej mocy a nie odbija się czkawką silnika.
    - chociaż alfa potrafi czasami zaskoczyć użytkownika.
    - to raczej dalej fałszywe powietrze, zobacz na parametry adaptacyjne, TRA lub FRA.
    - lub też błędy , jak będzie większy przebieg.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinas1980 Zobacz post
    czy czkawka może być spowodowana wadliwie działającym przepływomierzem?
    Co rozumiesz przez słowo czkawka?
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar QBA
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    ALFA 166 SWAP 3.0+Q2 / ALFA 166 2.4 20v FL 180 HP/Jumper 2.8 JTD /Fiat Regata/Alfa 147 JTD 8v
    Postów
    2,633

    Domyślnie

    A może poprzedni właściciel zmieniał kolektor i kupił z jakiegos szrotu.
    http://www.flar-ital.pl/ - CZĘŚCI ZAMIENNE- SERWIS: Lancia, Fiat, Alfa Romeo
    USŁUGI AUTOLAWETĄ- POMOC DROGOWA

  4. #14
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    już mówię o co mi chodzi z tą czkawką. silnik sobie chodzi na wolnych obrotach i jak wciskam szybko pedał gazu do końca to tak na pół sekundy się zadławi i dopiero po tej chwili zaczyna wchodzić na obroty płynnie już. z tego co wiem nie powinno tak być stąd ściągnąłem kolektor by go uszczelnić co dało częściową poprawę ale w dalszym ciągu jest ta czkawka.
    bubu321 czy nie powinienem zrobić adaptacji silnika na nowo? pytam bo zaczął mi silnik falować lekko.
    QBA może i tak było jak mówisz ale teraz się już tego nie dowiemy.
    Dziś szukałem jakiejś sensownej odpowiedzi jak to się mogło tam dostać ale nic sensownego nie wymyśliłem
    Ostatnio edytowane przez cinas ; 06-10-2009 o 20:42

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #15
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jak ja zmieniałem kolektor po wybuchu gazu to kupiłem używany od gościa, któremu rozleciał się silnik przy 200 km/h. W kolektorze było wiele różnych odłamków metalowych więc musiałem go dokładnie oczyścić i wypłukać - inaczej pewnie za długo bym nie pojeździł. Pewnie podobnie było w tym przypadku - to cud, że te odłamki przykleiły się do zaolejonych ścianek kolektora i nie dostały się do silnika - masz dużo szczęścia.

  6. #16
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Ja miałem to samo w misce olejowej, ale żeby w kolektorze ssącym? Ja bym na Twoim miejscu porządnie zbadał silnik, zaczynając od kompresji bo bez ściemy, ale bałbym się jeździć jeżeli choć trochę tych odłamków jest z Twojego silnika.. Ale jak mówisz, że wszystko pracuje ok to może faktycznie jest to pozostałość po partaczach... o wybaczcie, mechanikach.. Daj znać jak się coś wyjaśni!

    Pozdrowionka,
    GrzesiuŻar
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @cinas1980
    - 1. podaj parametry TRA, FRA
    - 2. falowanie to silnik krokowy i zaolejona przepustnica
    - 3. reset można zrobić, potem adaptacja
    ale w pierwszej kolejności wyczyścić przepustnice, nawet jak była czyszczona poprzednio.
    - czy czasem odma nie wyrzuca ci za dużo oleju ?
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #18
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Bubu321 dopiero jak do domu dojade temat poruszę tejże w poniedziałek kabelka zapomniałem wziąść. Co do odmy to nie wiem czy za dużo bo nie wiem jak to sprawdzić. jakiś pomysł?

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

Podobne wątki

  1. Demontaż kolektora ssącego 1.9 jtd
    Utworzone przez morek100 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-09-2015, 14:53
  2. Czyszczenie kolektora ssącego 2.4 JTD
    Utworzone przez grosii w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 17-08-2014, 11:44
  3. polerowanie kolektora ssącego w 1.9 JTD
    Utworzone przez don camillo w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 24-11-2012, 17:54
  4. Zmiana kolektora ssącego do 2.5V6 od 3.0 V6
    Utworzone przez WUJ LEDI w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 13-10-2011, 14:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory