Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #17931
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Widać, że ktoś nie dbał. Nie wiem nawet jak skomentować położenie ceramiki na takim lakierze oraz sposób konserwacji podwozia...
    A co do dychy to napisałem żartobliwie. Zaraz się ktoś obruszy, że jednak auto więcej warte (na części na pewno ). Po prostu gdybym szukał auta dla siebie to takiej perły na pewno bym nie kupił, za dużo do zrobienia jak dla mnie. Leniwy się robię
    Ale gdybym jednak kupił za dychę... To wystawiłbym za 14, sprzedał za 12 i tak 2k do przodu

    Czekaj... Cena w ogłoszeniu to dalej 32 800. Za moją obecną zapłaciłem mniej jak połowę, a jest w stanie bez porównania.
    Ostatnio edytowane przez magil ; 03-01-2022 o 22:02
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  2. #17932
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    464

    Domyślnie

    Czym dla ciebie jest dbanie o auto w przypadku modelu 159? Korozja sanek i tylnych wahaczy to znana sprawa, koszt nowych tylnych wahaczy 9k zł, sanek ok. 3k zł kupiłbyś je nowe czy oddał do konserwacji? Jakbyś oddał do konserwacji to nawet po piaskowaniu, malowaniu proszkowym byłoby widać uszkodzenia po korozji bo tylko szaleniec by szpachłował więc i tak przy wizycie testera by było zarzucenie, że kombinowanie i próba ukrycia wady - czasami mam wrażenie, że lepiej jakby tam była rdza bo przynajmniej rdza OEM . Tak samo lakier, jak jest OEM, to chyba nie oczekujesz, że po 10 latach użytkowania nie będzie miał rys, odprysków? Jak mają to jak zadbasz o to? Oddasz do ponownego malowania za kilkanaście tysięcy i zaś przy sprzedaży pan tester powie, że ponownie malowane . Żeby nie było, nie czepiam się ale skłaniam do dyskusji.

  3. #17933
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Czyli wg Ciebie taki stan 159 po 10 latach użytkowania jest normalny?
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #17934
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    464

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Czyli wg Ciebie taki stan 159 po 10 latach użytkowania jest normalny?
    Pomijając fakt szkody i ponownego lakierowania, pseudo "konserwacji" nieoczyszczonych elementów podwozia, co tam jest nie tak, że jest zaniedbane? Co tam właściciel powinien zrobić, zadbać aby było dobrze? Żeby nie było, nie mam nic wspólnego z tym autem .

  5. #17935
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2014
    Mieszka w
    Krosno
    Auto
    159 1,9 JTDM
    Postów
    50

    Domyślnie

    Moim zdaniem stan samochodu jako 10-letnie auto jest całkiem spoko. W końcu jeździło te 10 lat a nie stało pod kocem.
    Ale za te pieniądze to powinna być igła a do takiej nieco jej brakuje. Wydaje mi się że z 10k za dużo sobie ktoś wycenił.

    Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

  6. #17936
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukas-182 Zobacz post
    Pomijając fakt szkody i ponownego lakierowania, pseudo "konserwacji" nieoczyszczonych elementów podwozia, co tam jest nie tak, że jest zaniedbane? Co tam właściciel powinien zrobić, zadbać aby było dobrze? Żeby nie było, nie mam nic wspólnego z tym autem .
    Mało już wymieniłeś? I taki stan rzeczy nazywasz lakierowaniem? Kumpel mechanik, który czasem coś przylakieruje pod warsztatem na szybko robi to lepiej.
    To auto ma mnóstwo defektów blacharsko-lakierniczych. Stan techniczny też jest z grubsza zagadką.
    Szczerze to jestem zaskoczony Twoją opinią i tokiem rozumowania.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  7. #17937
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    464

    Smile

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    Mało już wymieniłeś?
    Haha, trochę tego jest ale trochę przystopowałem z wymianami (typu nowy OEM kolektor dolotowy ) po ostatniej akcji "a być może wymienię sobie tylne wahacze na nowe OEM bo moje trochę rudą świecą" - usiadłem z wrażenia gdy się dowiedziałem ile kosztują Od razu nabrałem ochotę na zabawę z farbą okrętową i zabezpieczenie moich, które jak potem się okazało przy oczyszczaniu mają tylko nalot z rdzy oraz gówniana fabryczna konserwacja odeszła i sprawiało to wrażenie jakby one ledwie się już trzymały. No ale pomalowałem je ręcznie bo ich stan według mnie był tak dobry, że demontaż, piaskowanie, cynkowanie, proszkowe malowanie, nowe tuleje, montaż/demontaż, geometria wydawały mi się przerostem i nadgorliwością - wolałem te pieniądze przeznaczyć na sensowniejsze rzeczy jak np. regeneracja felg i kupno nowych opon. I popatrz, wystawiłbym teraz te autko na sprzedaż, przyszedł kupujący, zobaczył że coś malowane i płacz, że kombinowane - wiem, że takiego należy wtedy pogonić no ale przyjedzie np. rzeczoznawca i wypunktuje to jako wadę, bo nie zobaczy ile np. te wahacze kosztują (bo tylko szalony by je wymienił na nowe) - także na opinie rzeczoznawcy też trzeba brać poprawkę, że może nie znać słabych punktów danego auta i mierzyć wszystko jednakową miarą.

    Co do moich przed-postów: Chyba nie do końca się zrozumieliśmy za co niezmiernie i z góry przepraszam Auto z ogłoszenia to paszkwil, przygotowany na szybko tanim kosztem do sprzedaży, polakierowany/zakonserwowany na totalny odwal i przede wszystkim zatajona szkoda na aucie - tutaj jesteśmy zgodni. Mi chodzi o ogólne podejście o dbanie o auta i podejście do autka, które ma 10 lat - moje zdanie jest niezmienne, jak auto jest użytkowane a nie trzymane pod kocem to nie ma prawa po takim czasie, takim przebiegu wyglądać idealnie. Moje autko jest tego przykładem bo akurat mam tożsame z tym z ogłoszenia, czyli 130k km przebiegu i 10 lat na ośkach - kupione zasadniczo od pierwszego właściciela, który chuchał na te auto ale i tak nie uchroniło go od rysek, jakiś odprysków, normalna sprawa dla mnie przy 8 letnim aucie - po zakupie oddałem auto na korektę lakieru i ceramikę, chłopacy zrobili z tym autem kawał świetnej roboty - mija półtora roku od nałożenia ceramiki, blisko 50k km przebiegu i autko jest już ponownie w ryskach od kamieni, maska ma parę odprysków - a autko cyklicznie u chłopaków lądowało i nadal ląduje na mycie i przegląd powłoki. Także nie wiem jak trzeba jeździć autem, aby przez 10 lat utrzymać lakier w nienagannym stanie . Wracając do tego paszkwila z ogłoszenia to jakby sprzedający pokusił się o wydanie paru stówek u detailera to wyglądałoby o wiele lepiej. Idąc dalej, przyjmując hipotetycznie, że miałoby one lakier oryginalny to wizyta u detailera plus przynajmniej odrobina zaangażowania w konserwacje newralgicznych punktów podwozia i mielibyśmy zgoła inną opinie o tym aucie

    Pozdrawiam i zapraszam do dalszej dyskusji.
    Ostatnio edytowane przez Lukas-182 ; 04-01-2022 o 20:45

  8. #17938
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar squadracorse
    Dołączył
    12 2013
    Mieszka w
    Nowy Tomyśl / Poznań
    Auto
    JEST: MiTO1.4 95KM, 156GTA, JEEP COMMANDER. BYŁA: 156 1.9jtd, 159 2.4JTDM , 159 2.4Ti. 159 1.9jts
    Postów
    613

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lukas-182 Zobacz post
    Pomijając fakt szkody i ponownego lakierowania, pseudo "konserwacji" nieoczyszczonych elementów podwozia, co tam jest nie tak, że jest zaniedbane? Co tam właściciel powinien zrobić, zadbać aby było dobrze? Żeby nie było, nie mam nic wspólnego z tym autem .
    Z ciekawości wszedłem w link do tego filmu o tej konkretnej alfie. Zostawiłem tam komentarz. Jak się wogóle można nazywać fanem marki wystawiając publicznie takie auto? Użytkownikiem alfy to się zgodzę ale nie fanem.
    Fan to by zrobił z tego lale. Stan powłoki lakerniczej wskazuje na ogólne podejście do tego auta. Dupowóz z punktu A do punktu B. Nie ma w tym aucie ręki alfiarza. Pozdrawiam
    ,,w życiu pokochalem kobietę i alfe, ujmują za serce i potrafią zrujnować domowy budżet"[/COLOR]



  9. #17939
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Lukas-182
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm 552k DuckPower
    Postów
    464

    Domyślnie

    Cytat Napisał squadracorse Zobacz post
    Z ciekawości wszedłem w link do tego filmu o tej konkretnej alfie. Zostawiłem tam komentarz. Jak się wogóle można nazywać fanem marki wystawiając publicznie takie auto? Użytkownikiem alfy to się zgodzę ale nie fanem.
    Fan to by zrobił z tego lale. Stan powłoki lakerniczej wskazuje na ogólne podejście do tego auta. Dupowóz z punktu A do punktu B. Nie ma w tym aucie ręki alfiarza. Pozdrawiam
    Fan, alfaholik jak zwał akurat z tego egzemplarza by nic nie zrobił, bo auto po kolizji więc szkoda kasy na te auto, bo zawsze będzie do niego przyszyta łatka wypadkowego auta Jak dla mnie to żaden fan marki wystawiał tylko jakiś cwaniak co trochę poczytał, zobaczył, że ludzie napaleni na te autka to spróbował ugrać większą kasę tańszym kosztem (pseudo picując jakiś tanio kupiony, uszkodzony egzemplarz), a wyszło jak wyszło.

    Kontynuując mój wątek dbania o auto, zwłaszcza przypadek 159 - niestety jest to bardzo drogi interes i tylko nielicznych, niewiedzących na co wydawać kasę stać na to aby zrobić z tego autka "lalkę" na lata - sam po sobie to wiem, zwłaszcza po uzyskaniu informacji o cenach nowych wahaczy, sanek - a też chciałem mój egzemplarz doprowadzić do stanu OEM, nie bawić się w konserwację, itd. bo naprawdę zasługuje na to - no ale lipa, jeszcze nie jestem na tym etapie życia, aby mógł sobie pozwolić na takie wydatki a nie ukrywam, przez ponad dwa lata posiadania tego auta wydałem na nie trochę kasy. Prawdę mówiąc to robiłem mały research na początku 2021 r. w temacie ogarnięcia podwozia czyli oczyszczanie suchym lodem, wymiana wahaczy, sanek, ponowna konserwacja i inne, zależne prace co przy tym wyjdą i wychodzi blisko 20k zł - dlatego uważam, że jak ktoś przy 159 przynajmniej zakonserwuje newralgiczne elementy podwozia, wymienia elementy eksploatacyjne na części OEM lub zbliżone jakościowo, zalewa sprawdzone płyny, regularnie myje auto/odkurza je, zabezpiecza skóry a jak już oddaje je do detailera to już na prawdę robi wiele dla tego auta - tak uważam, bo ja tak robię i kurcze nie zarzucę sobie, że nie dbam o moje auto - dlatego jestem ciekaw jak inni podchodzą do tematu dbania o ten model, gdy jest codziennie użytkowany, nie jest chowany na zimę, po prostu służy jako piękny dupowóz .

  10. #17940
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    To nie dotyczy tylko 159. Takie dbanie o każde inne auto jest tak samo kosztowne.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory