Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 20

Temat: Giulietta ubytki oleju oraz dymienie

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2018
    Auto
    Giulietta QV
    Postów
    349

    Domyślnie

    Tak raczej będzie to turbo.

  2. #12
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2015
    Auto
    Alfa 159SW, 1.9JTS, 2006
    Postów
    7

    Domyślnie

    Cytat Napisał Merkus Zobacz post
    Mam podobnie, generalnie wszystko niby działa poprawnie, problem pojawia się gdy odejmę gazu i auto sobie chwilę na biegu pojedzie, dodaje gazu i puszcza chmurkę - np przy jeździe z górki itp. Jak auto jedzie na luzie nie ma tego problemu. Przy gwałtownym przyspieszaniu itd nic się nie dymi, tylko i wyłącznie po tym jak auto jedzie na biegu bez dodawania gazu. I faktycznie też zauważyłem ostatnio delikatną zamułkę, minimalne jakby szarpnięcia/dławienie przy mocnym przyspieszaniu (ale to takie że ja czuje ale pasażerowie już nie - wcześniej tego nie było) - też bedzie już turbo? Przebieg ok 165tys 1.4 120koni.
    Mam dokładnie takie same objawy. Rozwiązałes problem?

  3. #13
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2019
    Mieszka w
    dolnośląskie
    Auto
    Giulietta 1.4T
    Postów
    16

    Domyślnie

    Nie rozwiązałem tego problemu jeszcze. Zregenerowałem turbo ale nie wpłyneło to w żaden sposób na ten problem.
    Może macie jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić?

    Mam wrażenie że jest jakaś klapka, która blokuje się po odpuszczeniu gazu a nie powinna i dopiero nawet lekkie muśnięcie gazu otwiera ją i uwalnia spaliny. Przy jeździe "na luzie" nie ma tego ale jak na biegu puszcze gaz i po dłuższej chwili nawet leciuteńko dosłownie musnę pedał gazu puszcza bąka, ale to wygląda właśnie tak jakby te spaliny były gdzieś skumulowane i się uwalniały w tym momencie a nie dopiero tworzyły bo np musnę gaz na ułamek sekundy a dymku leci przez 2-3sekundy aż wyleci cały. Czasem zdławi auto (tak jakby ten dymek coś zatykał i jak uleci odblokowuje moc), czasem też na zimnym, przy odpalaniu obroty przez chwile falują.
    Przy mocnym dodawaniu gazu nie dymi, przy odpalaniu, podjazdach pod górkę itp tez nie dymi - tylko i wyłącznie gdy jadąc odpuszcze gaz, auto toczy się na biegu i po chwili z powrotem dodam gazu.

    Teraz jak będę u mechanika na olejach może powiem mu żeby sprawdził świece i katalizator bo może tu jest problem? Źle dobrane/zużyte świece może się nie dogrzewają i nie dopalają jak się toczy auto na biegu bez gazu a może katalizator jest już przytkany i bez wciśnięcia gazu spaliny nie są w stanie swobodnie przedostać się przez niego... nie wiem...

  4. #14
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Uszczelniacze zaworowe

    Wysłane z mojego motorola edge przy użyciu Tapatalka
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  5. #15
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    08 2022
    Auto
    Giulietta 1.4TB
    Postów
    1

    Domyślnie

    Cześć
    Mam takie same objawy i ten sam silnik. Znalazłeś przyczynę problemu?

  6. #16
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    10 2019
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2011 120KM Benzin
    Postów
    11

    Domyślnie

    Panowie,
    Z racji bycia nowicjuszem nie mogę wkleić posta (trzeba mieć 10 komentarzy), ale wczoraj dodałem post o wypadaniu zapłonów
    Też mi raz puściła białego bąka luzów na turbo nie ma. Wymieniłem odmę i pomogło. Ale rozważyłbym na waszym miejscu czy to nie wypadanie zapłonów. Takie którego nie rejestruje komputer pokładowy ( tak też miałem), i dalej się borykam z problemem.

  7. #17
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2023
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V T-Jet
    Postów
    2

    Domyślnie Dymienie Giulietta 1.4 T-Jet

    Dobry wieczór,

    Mam taki sam problem, przebieg 102 tys. km. Wymieniłem już turbinę, odmę, czujnik ciśnienia w dolocie i problem nadal nie został rozwiązany.
    Czy w Twoim przypadku usterka została w końcu poprawnie zdiagnozowana i naprawiona?

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje w tej sprawie,

    Pozdrawiam,
    Witek

  8. #18
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2023
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 16V T-Jet
    Postów
    2

    Domyślnie Dymienie przy odpuszczeniu gazu - czy ktoś rozwiązał już ten problem?

    Cytat Napisał Merkus Zobacz post
    Nie rozwiązałem tego problemu jeszcze. Zregenerowałem turbo ale nie wpłyneło to w żaden sposób na ten problem.
    Może macie jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić?

    Mam wrażenie że jest jakaś klapka, która blokuje się po odpuszczeniu gazu a nie powinna i dopiero nawet lekkie muśnięcie gazu otwiera ją i uwalnia spaliny. Przy jeździe "na luzie" nie ma tego ale jak na biegu puszcze gaz i po dłuższej chwili nawet leciuteńko dosłownie musnę pedał gazu puszcza bąka, ale to wygląda właśnie tak jakby te spaliny były gdzieś skumulowane i się uwalniały w tym momencie a nie dopiero tworzyły bo np musnę gaz na ułamek sekundy a dymku leci przez 2-3sekundy aż wyleci cały. Czasem zdławi auto (tak jakby ten dymek coś zatykał i jak uleci odblokowuje moc), czasem też na zimnym, przy odpalaniu obroty przez chwile falują.
    Przy mocnym dodawaniu gazu nie dymi, przy odpalaniu, podjazdach pod górkę itp tez nie dymi - tylko i wyłącznie gdy jadąc odpuszcze gaz, auto toczy się na biegu i po chwili z powrotem dodam gazu.

    Teraz jak będę u mechanika na olejach może powiem mu żeby sprawdził świece i katalizator bo może tu jest problem? Źle dobrane/zużyte świece może się nie dogrzewają i nie dopalają jak się toczy auto na biegu bez gazu a może katalizator jest już przytkany i bez wciśnięcia gazu spaliny nie są w stanie swobodnie przedostać się przez niego... nie wiem...
    PANOWIE - czy ktoś rozwiązał już ten problem?
    Wymiana turbiny, odmy, czujnika ciśnienia w dolocie nie pomogły.
    Pojawiały się pomysły na wymianę uszczelniaczy zaworowych, czy ktoś to zrobił i czy pomogło?

    Prośba o info, z góry dziękuję

  9. #19
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2023
    Auto
    Giulietta 1.4 tb 120km sportiva
    Postów
    1

    Domyślnie

    Dobry wieczór.
    Miałem ten sam przypadek co opisujecie, w pierwszej kolejności wymieniłem odmę - nie pomogło. Po weryfikacji osprzętu silnika nie stwierdzono żadnych usterek, mechanik zaproponował płukanie cylindrów pianką do rozpuszczania nagaru - podejrzenie zablokowanych nagarem pierścieni. Po tym zabiegu płukanka do oleju, wymiana oleju z filtrem i od 1200km spokój (bez kopcenia po dłuższym hamowaniu silnikiem). Dodatkowo na bagnecie nie zauważyłem ubytku oleju (poprzednio wciągnął 0.4l na ok 1300km). Może będzie to dla kogoś pomocne.

  10. #20
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar ModelezCl
    Dołączył
    11 2024
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2012 1.4TB 120KM
    Postów
    3

    Domyślnie

    Witam. Po zakupie swojej Giulietty 1,4 TB 120KM 2012 również borykałem się z problemem dymienia przy przyspieszaniu bezpośrednio po hamowaniu silnikiem ze wzniesienia, które też charakteryzowało się wyraźnym zdławieniem silnika. Problemem był również pobór oleju 0,6l co 600 km. Czytając temat i dzięki @Damianowi1234 zasugerowałem mechanikowi poza płukaniem silnika jeszcze zastosowanie środka do odpuszczania pierścieni. Efekty nie były widoczne przy pierwszych 3000 tys. jeśli chodzi o dymienie, ale pobór oleju spadł. Byłem przyzwyczajony do spokojnej jazdy w granicach 1000-1500 obr/min ze spalaniem średnim 6,4 l/100km, jednak później doszły do mnie informacje, że tego typu jazda jest niekorzystna dla silnika, więc przez ostatni czas jeżdżę już na niższych biegach z obrotami 1500-2000 i spalaniem 6,9l/100km oraz wybieram szybsze trasy, poza tym hamuję z górki na wyższych biegach zaczynając z reguły od 6-tki. Przy takim stylu jazdy problem dymienia po hamowaniu silnikiem zniknął (sprawdziłem to ze zjazdu z większości wzniesień w jakich mi się to wcześniej zdarzało) a ubytek oleju zanotowałem wielkości 0,2l/1000km.
    Ostatnio edytowane przez ModelezCl ; 22-02-2025 o 13:00

Podobne wątki

  1. Dymienie oraz branie oleju
    Utworzone przez mateusz333pl w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 08-12-2018, 18:27
  2. [Giulietta] Giulietta 1.75 TBi drgania kierownicy, świsty lusterka i ubytki płynu hłodniczego
    Utworzone przez Arturro_ w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 12-08-2018, 13:45
  3. [159] Bardzo duże ubytki płynu chodniczego. Dymienie z rury wydechowej.
    Utworzone przez Saimonse w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 06-01-2017, 15:50
  4. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-08-2013, 10:49
  5. [MiTo] ubytki oleju
    Utworzone przez piotr_c w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 16-05-2013, 16:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory