Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Zapowietrzony wlew paliwa

  1. #1
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie Zapowietrzony wlew paliwa

    od pewnego czasu tankowanie zajmuje sie dwa razy więcej czasu. Wsadzam pistolet do wlotu i odbija mi co chwile, a wczesniej, po odkręceniu kurka wyraznie syczy uciekające powietrze. Niby nic, da sie nalać paliwa, trzeba tylko poćwiczyć z pisloletem ale... Skąd sie bierze to zapowietrzenie i jak go wyeliminować?

  2. #2
    bracik156
    Gość

    Domyślnie

    tez tak miałem ale jakos tak samo przeszło

  3. #3
    VIECIO
    Gość

    Domyślnie

    tak juz jest czasem mi się pistolet odbijał ale już przestał, a co do syczenia po odkręceniu korka wlewu to tak już jest bo to jest jakieś tam odpowietrzenie samego baku tzn oparów w baku
    Pozdrawiam

  4. #4
    Toldi
    Gość

    Domyślnie

    Ale mnie się wydaje że nie jest to zdrowy objaw... tak nie może być... skoro powietrze nie może się dostać do zbiornika to na chłopski rozum w pewnym momencie może powstać coś na zasadzie podciśnienia czy próżni jak odpowiednia porcja paliwa zostanie zassana do silnika. I dalej kicha bo pompa paliwowa w tym momencie ciężej pracuje aż dojdzie do momentu że nie da rady zassać więcej i kicha: silnik bez paliwa do momentu aż napuścimy powietrza przez wlew paliwa.

    Wydaje mi się że coś trzeba z tym zrobić...

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Syczy chyba zawsze - w obydwu autach tak mam. Mi zawsze odbija kiedy może wejść jeszcze 5-10l - ale spróbuj napełniać butelkę, kiedy powietrze nie ma jak uciekać - będzie raz wpływać woda, raz wypływać powietrze. Z bakiem jest chyba tak samo na chłopski rozum
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  6. #6
    Toldi
    Gość

    Domyślnie

    Tak, ale teraz taka metafora: macie soczek w kartoniku, z rurką nie? Wypijcie soczek bez wpuszczania powietrza do środka przez rurkę. Co się stanie? Zgniecie się nie? W jak jest z bakiem, paliwem i podawaniem go do silnika jeżeli nie wpuszczamy tam powietrza? Po to są właśnie te przewody "odpowietrzające" żeby dawać powietrze do środka baku. Przewód wiem że idzie obok baku ale sam korek też podobno powinien puszczać trochę powietrza...

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar currahee
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 1995 r.
    Postów
    478

    Domyślnie

    Problem z odbijaniem pistoletu rozwiązałem (a może obszedłem) w ten sposób, że nie wkładam pistoletu głęboko do wlewu tylko trzymam z lekkim luzem (oczywiście nie w powietrzu ). W ten sposób tankuje szybko i sprawnie.
    FORZA ITALIA !

  8. #8
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    a ja robię tak, że nie dociskam spustu pistoletu na max, tylko lekko, paliwo płynie wolniej, czasem odbija, tankowanie trwa dwa razy dłużej ale daję radę
    Tylko nie moge napełnić baku w całości, bo nie wiem, pod koniec, czy to jest odbicie ostateczne i zaraz mi sie benzyna na buty wyleje, czy to wciąż powietrze....

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Toldi Zobacz post
    Tak, ale teraz taka metafora: macie soczek w kartoniku, z rurką nie?
    Nie zapominaj, że w baku nie ma soczku a toksyczne dla środowiska paliwo i całość układu zasilania jest zorganizowana w taki sposób, aby jak najmniej tych oparów dostało się na zewnątrz. Dlatego też systemy zasilające w paliwo są systemami podciśnieniowymi - innymi słowy w baku zawsze jest utrzymywane odpowiednie do temperatury zewnętrznej podciśnienie aby opary benzyny nie wydostawały się po za zbiornik po otwarciu korka wlewu paliwa - stąd charakterystyczne syczenie po jego otwarciu - po to równieź jest stosowna przesłonka w rurze wlewowej - nie jest to tylko zabezpieczenie w stronę "do baku" ale również "z baku". Cały układ zasilający to nie tylko bak, pompa paliwowa i część wtryskowa. Należy pamiętać jeszcze o całym układnie odzyskiwania par paliwa, który odpowiada m.in. za utrzymanie w baku odpowiedniego ciśnienia. To nie są i nie mogą być układy otwarte jak było kiedyś np. z maluszku.
    Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 19-10-2009 o 10:58 Powód: Poprawki stylistyczne i literówki...
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  10. #10
    Pingwin
    Gość

    Domyślnie

    Zbysiu, Ty tutaj? czy już dałeś rade doprowadzić Bellę do stanu pokazywalności kolegom?

Podobne wątki

  1. [159] Zapowietrzony zbiornik paliwa czy inny problem
    Utworzone przez adek28zadek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-10-2017, 09:36
  2. [159] Nie odpala,brak cisnienia paliwa,zapowietrzony układ.
    Utworzone przez wolniacz w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 22-05-2014, 04:23
  3. Wlew paliwa
    Utworzone przez holdek w dziale GT
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 12:03
  4. Pompa paliwa , zapowietrzony układ
    Utworzone przez odzi w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-02-2011, 22:17
  5. [145] (145 1.4 KT) zapowietrzony zbiornik paliwa
    Utworzone przez greta w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 24-04-2009, 16:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory