Wielkie dzięki
Wielkie dzięki
Dla lepszej ochrony silnika do 1.9JTDm spokojnie można wybrać 5W40.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
To ciekawe... Skąd pomysł żeby “poprawiać“ fabrykę?
Ja też nie rozumiem tutejszych mądrości odnośnie '' kombinowania'" z lepkością oleju i jego parametrami.
Ja rozumiem że można wybrać takiego czy innego producenta oleju, ale jeżeli producent samochodu zaleca np. Do 2.4 5w40 to taki się leje i nie ma dyskusji.
Na potwierdzenie moich słów podeprę się wypowiedziami znanych i cenionych mechaników polskiego YT jak profesor Kriss czy Marewel. Raczej za reklamę nikt im nie płaci a raczej wręcz przeciwnie, po prostu mają wieloletnie doświadczenie w tym co robią. Pozdrawiam
znaczy sie ja tam ekspertem nie jestem, ale i tak najwazniejszy jest parametr przed W, czyli ze 5.
30 a 40 oznacza to, ze "czterdziestka" ma wieksza lepkosc/gestosc oleju przy wyzszych temp. moze dlatego przy 2.4 wolą, zeby lać ten, bo wiadomo - 5 cylindrów, 200 kucy, to moze to oznaczac inne smarowanie przy wyzszych temp (a wiadomo, chce sie cisnac). zmiana 5w30 na 5w40 nie przyniesie RACZEJ az tak wielkich szkod, jak zmiana 5w30 na 10w30, jak robia niektorzy (EEE TAM STARY SILNIK TO JUŻ CZEBA 10W LAC SYNEK). poza tym kiedys bylo napisane w instrukcji mojego poprzedniego auta:
lepkosc oleju (przy stalej temp zewnetrznej):
-30 do +30 5w30
-10 do + 40 5w40
wazne, aby została zachowana ACEA C3.
zakres temperatury roboczej oleju tez ma znaczenie, i o ile 5w30 "niby" silnikowi jest latwiej rozprowadzic po silniku, szczegolnie zimnym, tak byc moze w tym okresie (cieplo, ponad 20 st na zewnatrz) byc moze nie ma to az takiego znaczenia.
ja tam i tak leje zgodnie ze specyfikacja do mojej 1.9 150KM czyli Fiat 9.55535-S1, czyli 5W30 (wedlug ksiazki).
jak ktos oglada youtuberów niektorych (tutaj na przyklad mam na mysli coobcia) jak robi silniki w nissanach 350/370, gdzie producent zaleca 5w40, czasami leje 5w50, jesli wlasciciel upala auto/jezdzi agresywnie/swiruje. tak samo i moze byc tutaj, o ile producent chce zeby lac 5w30, tak przy ostrzejszej jezdzie, czesto miejskiej - gdzie olej sie nie chłodzi, moze warto (nie namawiam) sprobowac 5w40.
psile mi sie tez dobrze zdaje, czy 2.4 wspomniane przez kolege przypadkiem nie ma chłodnicy oleju? bo moze to miec znaczacy wplyw na to, ze do 2.4 sie leje 5w40.
Gdybyś trochę się tym zainteresował, zapewne wiedział byś, że w pierwszych latach produkcji FABRYKA zalecała właśnie do silników 1.9 JTDm oleje o lepkości 5w40.
- - - Updated - - -
Mam nadzieję, ze robisz sobie głupie żarty pisząc takie pierdoły
- - - Updated - - -
Zdecydowanie masz więcej racji niż poprzednicy.
Trzeba tylko brać pod uwagę jeszcze jeden aspekt, a mianowicie, w jakim stanie jest konkretny silnik, jak jest eksploatowany, i czy jest seryjny.
Jeśli auto przeszło jakieś modyfikacje, wyłączono EGR, usunięto DPF, lub mamy podniesioną moc, wtedy zalecenia producenta nie mają już większego sensu, ponieważ silnik nie jest fabryczny.
Oczywiście zmiennych jest zdecydowanie więcej, a ja podałem tylko kilka podstawowych.
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie
> PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y
Zdecydowanie masz więcej racji niż poprzednicy.
Trzeba tylko brać pod uwagę jeszcze jeden aspekt, a mianowicie, w jakim stanie jest konkretny silnik, jak jest eksploatowany, i czy jest seryjny.
Jeśli auto przeszło jakieś modyfikacje, wyłączono EGR, usunięto DPF, lub mamy podniesioną moc, wtedy zalecenia producenta nie mają już większego sensu, ponieważ silnik nie jest fabryczny.
Oczywiście zmiennych jest zdecydowanie więcej, a ja podałem tylko kilka podstawowych.[/QUOTE]
No tak, każdy jeden mądrzejszy od drugiego.
Faktycznie usunięcie egr czy dpf to głęboka ingerencja w silnik. Po takim zabiegu za pewne trzeba również wymienić walki, panewki, pierścienie i cały osprzęt silnika.
Wtyedy już napewno nie jest '' fabryczny''
Pozdrawiam ekspertów.
Jednak bez dpf nie potrzebujesz już acea c3. Wystarczy b4/a4
Jeśli chodzi o lepkość zostałbym przy tym co fabryka zaleca jako ostatnie a więc 5w30
Ostatnio edytowane przez Darrr ; 22-08-2022 o 10:24