Strona 46 z 484 PierwszyPierwszy ... 36373839404142434445464748495051525354555696146 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 451 do 460 z 4837

Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #451
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Pisałem przecież wyraźnie o Giulii a nie o starym Mito w LPG. Porownywajmy samochody w podobnym segmencie cenowym i o podobnej klasie. Volvo tez nie pasuje bo nikt do wyjazdów w trasy nie kupi elektryka.
    Giulia w mieście połknie kilkanaście litrów benzyny, jeśli prąd będzie po 2 zł to i tak przy elektryku będziesz miał dużą oszczędność.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  2. #452
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,456

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Volvo tez nie pasuje bo nikt do wyjazdów w trasy nie kupi elektryka.
    Zaraz, to znaczy że masz mieć 2 samochody? Czyli jednak te elektryki w zasadzie tylko do miasta (tak też uważam).


    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Giulia w mieście połknie kilkanaście litrów benzyny, jeśli prąd będzie po 2 zł to i tak przy elektryku będziesz miał dużą oszczędność.
    Przy wiele prostszej niż budowa elektryka konwersji auta na LPG tniesz koszt o 50%. I jest bardziej ekologicznie. Czemu nikt tego nie promuje?
    Dużo aut (koreańskich, szwedzkich) było robionych w wersji bi-fuel, ale jakoś to upadło. Czyżby nikomu nie zależało? Za mała kasa do wyciągnięcia?
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  3. #453
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Pisałem przecież wyraźnie o Giulii a nie o starym Mito w LPG. Porownywajmy samochody w podobnym segmencie cenowym i o podobnej klasie. Volvo tez nie pasuje bo nikt do wyjazdów w trasy nie kupi elektryka.
    Giulia w mieście połknie kilkanaście litrów benzyny, jeśli prąd będzie po 2 zł to i tak przy elektryku będziesz miał dużą oszczędność.

    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    A ja pisałem wyraźnie, że nie liczyłem dla Giuli.
    Poza tym kto kupuje Giulię tylko do kręcenia się po samym mieście?
    Albo rybki, albo akwarium - jeśli chcemy porównywać samochody to albo w tej samej klasie albo segmencie cenowym. Póki co BEV są droższe od ICE.

    Prosty przykład miejskich wozideł:
    Renault Clio TCe 140KM - od 90 tys. zł - spalanie wg producenta ok. 5,5l (po obecnych cenach 35zł/100km)
    Renault ZOE R135 - od 169 tys. zł. !? - zużycie prądu wg producenta ok. 14kWh (po obecnych cenach na Orlenie DC 24zł, zakładając 2zł za kWh - 28zł)

    Tyle, że Clio można kupić w wersji TCe 100 LPG - od 72 tys. zł. - spalanie LPG wg producenta ok. 8l (po obecnych cenach 24zł).

    Nawet zakładając wersję TCe 140, różnica 11zł na 100km, przy tej różnicy w cenie zwróci się po 700 tys. km. Zakładając obecne ceny prądu dla gospodarstw domowych (0,66zł/kWh) zwrot będzie po 300 tys. km.

    Inny mieszczuch - Nowy Fiat 500. Cennik startuje od 135 tys. zł. i szybuje aż do 182 tys. zł. ?!

    Natomiast, czy nikt do wyjazdów w trasy nie kupi elektryka? Jednak ludzie kupują, tu ponownie odsyłam do grup właścicieli EV.

    Jak już koniecznie chcesz Giulię, to proszę bardzo:
    - Giulia startuje od 210 tys. zł., Veloce od 250 tys. zł.
    - BMW 330e startuje podobnie - 250 tys. zł
    - BMW i4 e40 - od 290 tys. zł.

    Zakładając, że Giulia po mieście spali te 12l, a elektryczne i4 - 20kWh, to różnicę masz na poziomie 30zł/100km. Biorąc hybrydowe 330e kręcąc się po mieście ta różnica będzie znikoma.
    Kiedy się zwróci elektryczne?

  4. #454
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Pokrętnie to liczysz Oczywiście zakup małego samochodu elektrycznego zamiast benzynowego jest mniej opłacalny niż większego i mocnego.
    W przypadku Giulii, która nie jest tanim samochodem, można w podobnej kwocie kupić już zbliżonego osiągami elektryka i "tankować" go kilka razy taniej w domu kręcąc się wokół komina i jakieś połowę taniej ładując go w trasie. Chwilowe podwyżki cen prądu niewiele tu wniosą do ogólnego rozrachunku bo trzeba pamiętać, że paliwom też kiedyś tarcza się skończy.

  5. #455
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Pokrętnie to liczysz Oczywiście zakup małego samochodu elektrycznego zamiast benzynowego jest mniej opłacalny niż większego i mocnego.
    W przypadku Giulii, która nie jest tanim samochodem, można w podobnej kwocie kupić już zbliżonego osiągami elektryka i "tankować" go kilka razy taniej w domu kręcąc się wokół komina i jakieś połowę taniej ładując go w trasie. Chwilowe podwyżki cen prądu niewiele tu wniosą do ogólnego rozrachunku bo trzeba pamiętać, że paliwom też kiedyś tarcza się skończy.
    To policz to proszę mniej pokrętnie, skoro prosta matematyka jest pokrętna

    I podaj tego elektryka w cenie zbliżonej do Giulii z podobnymi osiągami i zasięgiem, a nie pisz tylko, że można kupić Już mi na FB jeden fanatyk EV pisał, że można kupić za 30k używanego elektryka dla rodziny

    PS. W tych paliwach, którym tarcza się skończy jest też prąd - brak akcyzy i 5% podatku VAT.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  6. #456
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Matematyka jest ok, tylko samochody dobierasz specyficznie do porównania.
    Giulię porównywałbym akurat podobnie do e330 - zbliżone osiągi oraz założenie, że sedana tej mocy nie kupuje się głównie do kręcenia po bułki tylko na trasy. A tutaj fajną alternatywą dla benzyny jest hybryda pług-in.
    Zakładany przebieg to 25 tyś. km rocznie, z czego 30% miasto, reszta trasa. Dane zużycia opieram na testach obydwu modeli z tego samego źródła.
    Giulia Veloce - miasto - spalanie 13l x6.5 zł = 84,5 zł
    Trasa - spalanie 8.4 l x 6.5 zł = 54,6 zł
    Razem koszt roczny - 6337 zł miasto + 9555 zł trasa = 15892 zł

    BMW e330 - miasto - 20KWh x 0.78 zł = 15.6 zł
    Trasa - 5.6 l x 6.5 zł = 36,4 zł
    Razem koszt roczny paliwa - 1170 zł miasto + 6370 zł trasa = 7540 zł

    Jak widzisz całkiem rozsądne oszczędności wychodzą już przy hybrydzie, tym bardziej że cena zakupu jak sam zauważyłeś jest porównywalna.

    A teraz porównajmy mocne elektryki:

    Stelvio Veloce cena od 271 tyś. VS Ford Mustang Mach-E AWD 269 KM - 286 tyś. - dopłata 18 tyś. = 268000 zł
    Ceny wychodzą też podobne, przy wyliczeniu zakładam, że SUV więcej jeździ wokół komina, przyjmijmy 50/50 miasto-trasa.


    Stelivo Veloce - miasto - spalanie 14l x6.5 zł = 91 zł/100km
    Stelvio Veloce - trasa - spalanie 8.9l x6.5 zł = 57,85 zł
    Razem koszt roczny - 11375 zł miasto + 7231 zł trasa = 18606 zł

    Mustang Mach e - miasto - 18KWh x 0.78 zł = 15.6 zł /100km
    Trasa - 23KWh x 2 zł = 46 zł.
    Razem koszt roczny - 1950 zł miasto + 5750 zł trasa = 7700 zł

    Jak widać elektryki już teraz są bardzo opłacalne a jeśli ktoś korzysta z własnego prądu, czyli robi do 300 km dziennie to nawet spore podwyżki energii niewiele tu zmienią.
    W samochodach małych klasy A/B sytuacja nie jest tak różowa ale jeśli ktoś szuka bogatej wersji z mocnym silnikiem, to elektryka może też brać pod uwagę.

  7. #457
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy Bear Zobacz post
    No to jak? Kopcą czy nie?
    Tomtrz? Pytanie było poważne. Ponawiam je. Bo kopcą. Wiesz dlaczego?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Jak widać elektryki już teraz są bardzo opłacalne
    Ciekawa teoria.... bo przecież "opłacalność" samochodu mierzy się wieloma czynnikami, z których koszt roczny paliwa czy napędu, jest tylko jednym. Ma kolega o tym pojęcie?

  8. #458
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Matematyka jest ok, tylko samochody dobierasz specyficznie do porównania.
    Giulię porównywałbym akurat podobnie do e330 - zbliżone osiągi oraz założenie, że sedana tej mocy nie kupuje się głównie do kręcenia po bułki tylko na trasy. A tutaj fajną alternatywą dla benzyny jest hybryda pług-in.
    Zakładany przebieg to 25 tyś. km rocznie, z czego 30% miasto, reszta trasa. Dane zużycia opieram na testach obydwu modeli z tego samego źródła.
    Giulia Veloce - miasto - spalanie 13l x6.5 zł = 84,5 zł
    Trasa - spalanie 8.4 l x 6.5 zł = 54,6 zł
    Razem koszt roczny - 6337 zł miasto + 9555 zł trasa = 15892 zł

    BMW e330 - miasto - 20KWh x 0.78 zł = 15.6 zł
    Trasa - 5.6 l x 6.5 zł = 36,4 zł
    Razem koszt roczny paliwa - 1170 zł miasto + 6370 zł trasa = 7540 zł

    Jak widzisz całkiem rozsądne oszczędności wychodzą już przy hybrydzie, tym bardziej że cena zakupu jak sam zauważyłeś jest porównywalna.

    A teraz porównajmy mocne elektryki:

    Stelvio Veloce cena od 271 tyś. VS Ford Mustang Mach-E AWD 269 KM - 286 tyś. - dopłata 18 tyś. = 268000 zł
    Ceny wychodzą też podobne, przy wyliczeniu zakładam, że SUV więcej jeździ wokół komina, przyjmijmy 50/50 miasto-trasa.


    Stelivo Veloce - miasto - spalanie 14l x6.5 zł = 91 zł/100km
    Stelvio Veloce - trasa - spalanie 8.9l x6.5 zł = 57,85 zł
    Razem koszt roczny - 11375 zł miasto + 7231 zł trasa = 18606 zł

    Mustang Mach e - miasto - 18KWh x 0.78 zł = 15.6 zł /100km
    Trasa - 23KWh x 2 zł = 46 zł.
    Razem koszt roczny - 1950 zł miasto + 5750 zł trasa = 7700 zł

    Jak widać elektryki już teraz są bardzo opłacalne a jeśli ktoś korzysta z własnego prądu, czyli robi do 300 km dziennie to nawet spore podwyżki energii niewiele tu zmienią.
    W samochodach małych klasy A/B sytuacja nie jest tak różowa ale jeśli ktoś szuka bogatej wersji z mocnym silnikiem, to elektryka może też brać pod uwagę.
    Specyficznie?
    Clio i ZOE to bliźniacze konstrukcje z tego samego segmentu.

    Wszystko fajnie, tylko patrzę w cenniki Mustanga Mach-E i co widzę:
    - rok modelowy 2022 - już wyprodukowane - AWD 269KM - 314 tys. zł.
    - rok modelowy 2023, czyli rocznik 2022 do produkcji - 334 tys. zł - cena obowiązuje od 1 września 2022.

    Druga sprawa - dopłata z programu Mój elektryk jest dla osób fizycznych do ceny samochodu równej 225 tys. zł. Dlatego jej nie liczyłem dla konkurencji Giulii czy Stelvio, bo się nie łapią na nią.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  9. #459
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Wszystko fajnie, tylko patrzę w cenniki Mustanga Mach-E i co widzę:
    - rok modelowy 2022 - już wyprodukowane - AWD 269KM - 314 tys. zł.
    - rok modelowy 2023, czyli rocznik 2022 do produkcji - 334 tys. zł - cena obowiązuje od 1 września 2022.
    no też mocno się zdziwiłem jak podrożał. Ale zawsze mozna inaczej:

    Tesla model 3 standard - 245k
    Giulia Veloce - 254k.

    Tesla troche mniejsze przyspieszenie w wersji standard, ale LR juz mocno w druga strone.

    Samochód "w trasy" tez nie jezdzi tylko i wyłącznie w trasy. Poza tymi mitycznymi znajomymi, co codziennie jezdza z warszawy do krakowa i z powrotem
    Dodatkowo koszty serwisów. Utrate wartosci juz odpuscmy, bo nie wiadomo jak bedzie za 10 lat.

    nie ma co szukać wymówek, będzie taniej. W nizszych segmentach juz moze byc ciezko (no chyba ze w długim okresie), bo auta podobnej klasy sa duzo drozsze. Dzisiaj.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #460
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,636

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    no też mocno się zdziwiłem jak podrożał. Ale zawsze mozna inaczej:

    Tesla model 3 standard - 245k
    Giulia Veloce - 254k.

    Tesla troche mniejsze przyspieszenie w wersji standard, ale LR juz mocno w druga strone.

    Samochód "w trasy" tez nie jezdzi tylko i wyłącznie w trasy. Poza tymi mitycznymi znajomymi, co codziennie jezdza z warszawy do krakowa i z powrotem
    Dodatkowo koszty serwisów. Utrate wartosci juz odpuscmy, bo nie wiadomo jak bedzie za 10 lat.

    nie ma co szukać wymówek, będzie taniej. W nizszych segmentach juz moze byc ciezko (no chyba ze w długim okresie), bo auta podobnej klasy sa duzo drozsze. Dzisiaj.
    Teslę model 3 to bardziej zestawiać by trzeba z Giulią 200KM RWD osiągi porównywalne i napęd na jedną oś. A ta startuje od 210k

    Inna sprawa - nie wiem jak obecnie 3ki są wykonane, ale oglądałem w Gdyni taką z bodajże z 2019 roku i przy niej Giulia jest baaaardzo premium w środku.

    Mitycznych znajomych nie potrzebuję, sam ostatnimi miesiącami tak jeżdżę - w tygodniu maksymalnie 50-100km wokół komina i 800km trasy.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory