Strona 30 z 31 PierwszyPierwszy ... 202122232425262728293031 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 291 do 300 z 303

Temat: Pękające głowice w 2.4 JTDM

  1. #291
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Wolsztyn
    Auto
    159 SW 2.4 JTD Q-Tronic
    Postów
    1,632

    Domyślnie

    Cytat Napisał majkelmu Zobacz post
    Zazwyczaj po obróbce piszą ile zostało zebrane materiału i na tej podstawie dobierasz uszczelkę

    Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka
    Uszczelke dobiera sie na podstawie wystawania tłoków ponad blok

  2. #292
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar majkelmu
    Dołączył
    04 2013
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    była alfa romeo 145 1,6 TS '00, jest Alfa Romeo 159 SW 2.0JTDm
    Postów
    518

    Domyślnie

    To ciekawe. Jeśli blok nie był planowany to nie zmieni się wymiar o którym piszesz. Więc raczej trzeba uwzglednić ilość materiału usunietą z głowicy podczas planowania. Poniżej zrzut z serwisówki dla 2.0 jtdm odnośnie doboru uszczelki po planowaniu

    Wysłane z mojego Mi Note 10 Lite przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez majkelmu ; 01-12-2022 o 19:05

  3. #293
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    355

    Domyślnie

    Cytat Napisał PrzemoGT Zobacz post
    Czy taka glowica pasuje w końcu p&p ? Czy trzeba jakieś rzeźby robić? Dziś ściągnąłem swoją głowice z 2.4 210km i jest pęknięta w 5 miejscach była już widać w jednym spawana i myślę co zrobić z tym fantem teraz dalej..
    Głowica pasuje ale osprzęt już nie w głowicy z 166 przynajmniej tej 175km są grubsze trzonki zaworów dokładnie 6mm w 159 jest 5mm więc musisz mieć inne koniki do tego w 159 są trochę dłuższe śruby te którymi mocujesz przystawkę z wałkami i też musisz je mieć z 166.Niestety to że włożysz głowicę z 166 nie gwarantuje ci że ona nie pęknie bo problemem nie jest sama głowica tylko osprzęt który powoduje wzrost temperatury wystarczy porównać sobie kolektory wydechowe i ich przekroje w 166 i 159 temat rzeka kluczem jest EGT to ono zabija głowice w 159 takie jest moje zdanie.

  4. #294
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2022
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic
    Postów
    3

    Domyślnie

    Ja zakupiłem taką od alfy 156 175KM i po sprawdzeniu okazała się również pęknięta w 3 miejscach także problem nie dotyczy tylko alfy 159. W starszych alfach też pękają tylko rzadziej prawdopodobnie ze względu na mniejsze obciążenie i inną budowę kolektora wydechowego. Także jak kogoś kusi 2.4 20v to odradzam zakupu bo z tymi głowicami to same problemy. Dodatkowo zdarzają się pęknięcia pod zaworami (jak w moim przypadku w 3 głowicach ) a nie między jak to jest często opisywane przez co są one niewidoczne bez zdejmowania zaworu.

  5. #295
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał zionyq Zobacz post
    w moim przypadku w 3 głowicach )
    3 razy wymieniałeś głowicę? Czy 3 głowice, które sprawdzałeś były pęknięte?

  6. #296
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2022
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic
    Postów
    3

    Domyślnie

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    3 razy wymieniałeś głowicę? Czy 3 głowice, które sprawdzałeś były pęknięte?
    1. Zdjęta z mojego samochodu. 1 Pęknięcie między zaworami i 3 pęknięcia pod zaworami. (Głowica już była robiona w marcu 2021 przez poprzedniego właściciela a także EGR DPF KLAPY OFF)
    2. Kupiona używana z Brery. 3 pęknięcia pod zaworami.
    3. Kupiona używana z 156. 2 pęknięcia pod zaworami.
    O ile nie przeinaczę słów gościa od głowic to nie warto spawać tych głowic ponieważ pęknięcia są "Głębiej" i po spawaniu takiej głowicy sytuacja po jakimś czasie się powtórzy.

  7. #297
    Użytkownik Rowerzysta Avatar megalanca
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Mikołów
    Auto
    Alfa romeo 159 2,4 TI SW,1,9 16V TI,1,9 8V
    Postów
    355

    Domyślnie

    Cytat Napisał zionyq Zobacz post
    Ja zakupiłem taką od alfy 156 175KM i po sprawdzeniu okazała się również pęknięta w 3 miejscach także problem nie dotyczy tylko alfy 159. W starszych alfach też pękają tylko rzadziej prawdopodobnie ze względu na mniejsze obciążenie i inną budowę kolektora wydechowego. Także jak kogoś kusi 2.4 20v to odradzam zakupu bo z tymi głowicami to same problemy. Dodatkowo zdarzają się pęknięcia pod zaworami (jak w moim przypadku w 3 głowicach ) a nie między jak to jest często opisywane przez co są one niewidoczne bez zdejmowania zaworu.
    Zgadza się w 156 i 166 też pękają ale nie znamy historii samochodów w których te silniki były zamontowane, lejący wtrysk zabije każdą głowicę o ile wcześniej nie zrobi dziury w tłoku w VW 2.0 tdi na pompkach też pękały głowice ale co z tego jak nową można było kupić za 2000 w zamienniku bo była dostępna a w przypadku 2,4 JTDm lipa nie ma głowic.

  8. #298
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał zionyq Zobacz post
    1. Zdjęta z mojego samochodu. 1 Pęknięcie między zaworami i 3 pęknięcia pod zaworami.
    A jakie miałeś objawy?

  9. #299
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2022
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Q-Tronic
    Postów
    3

    Domyślnie

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    A jakie miałeś objawy?
    1. Znikanie płynu
    2. Dymienie przy odpaleniu przez jakiś czas
    3. Jak stałem na światłach to po czasie zaczynało dymić jak było chłodno.
    4. Wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia.
    5. Wywalanie płynu do góry po odkręceniu zbiorniczka wyrównawczego.
    6. Czasem trzeba było dłużej kręcić rozrusznikiem.

  10. #300
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2023
    Auto
    alfa romeo 159 2.4 jdtm
    Postów
    1

    Domyślnie

    [lang=en]Hello guys, I have a big problem,
    I changed the head of my private alfa 159 2.4 jdtm because the old one was cracked. I bought new head sent it to the people who are refubrishin head, and everytning was okay.I used a gasket with one hole which is 1.05 mm elring, ( the original one I measured it around 0.80- 0.85mm)
    Now I started the car and I have a lof ot black smoke and the car is not running like before.
    When I was waiting the new head, I gave the turbo to be repaired so it have a new middle part.
    The car smoke too much black and the garage is going dark for 1 minute. Please give me some advice . There are not errors or engine cheks[/lang]
    Also we checked the timing a couple of times and everything is okay!
    Ostatnio edytowane przez Kiril ; 10-01-2023 o 22:54

Podobne wątki

  1. [159] Pękające głowice 2,4
    Utworzone przez elelmo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-12-2015, 23:21
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-07-2012, 07:42
  3. Pękające przewody hamulcowe
    Utworzone przez blandor w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 31-10-2011, 18:51
  4. [146] pękające przewody paliwa
    Utworzone przez niania82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-04-2010, 09:34
  5. Pękające węże układu turbodoładowania
    Utworzone przez Ołówek1977 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 30-09-2009, 21:29

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory