Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #1181
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Hahaha, tak, podatek cukrowy jest karą dla producentów za trucie ludzi. I jest dla dobra konsumentów oczywiście, którzy za wzrost cen związany z tym podatkiem sami zapłacą. Czyli to jest kara dla wszystkich za to, że Coca-Cola słodzi swoje napoje.
    No i ta nowelizacja, którą zablokowano po nagłośnieniu i protestach też była karą dla producenta za to, że w produkcie znajduje się naturalny cukier. I że producent tym cukrem truje ludzi
    https://bezprawnik.pl/rozszerzenie-podatku-cukrowego/

    "Wprowadzenie podatku cukrowego wywołało spore kontrowersje. Rządzący zasłaniali się tym, że nowa danina ma wywrzeć pozytywny wpływ na zdrowie Polaków. Wyższe ceny dosładzanych napojów, takich jak chociażby cola, miały zniechęcić obywateli do ich zakupu.

    Kto jednak się łudził, że rządzącym faktycznie chodzi o zdrowie Polaków, teraz może poczuć się rozczarowany – politycy planują bowiem zmiany w podatku cukrowym, a konkretnie – rozszerzenie podatku cukrowego. Podatek ma obejmować więcej firm; zgodnie z projektowanymi zmianami, opłatę cukrową mają też umieszczać producenci wyrobów, w których niewielka obecność węglowodanów i cukrów… nie wynika ze sztucznego ich dosładzania. Tym samym płacić mają również producenci naturalnych wyrobów. Przykładem mogą być choćby piwa bezalkoholowe typu lager, do których nie są dodawane substancje słodzące."
    cool story. Sa fajniejsze. Podatek cukrowy dotyczy tez slodzikow. Ale to chyba nie za bardzo na temat?

    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    I poza tym sposób wprowadzania elektryków na rynek jest w porządku... Co Ty chłopie masz w głowie, naprawdę nie wiem.
    To co, jeszcze raz. Likwidujemy jakiekolwiek kary, ograniczenia i zakazy trucia i smrodzenia?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Jako, że nie potrafiłeś odpowiedzieć na pytanie wprost - to pozostaje mi wywnioskować, że uznajesz Jaguara z V8 za lepszy samochód dla Ciebie od jakiegokolwiek elektryka na rynku (powiedzmy w ramach jakiegoś rozsądnego budżetu) - dlatego nim właśnie jeździsz.

    Cieszę się zatem, że w pełni świadomie wybierasz tę lepszą część motoryzacji, nawet jeśli wiążę się to z truciem siebie i innych oraz dopłacaniem za to kar.

    Co prawda odpowiedziałeś, że elektryki ogólnie to lepsza technologia i obiektywnie są lepszymi samochodami - powoduje to pewien zgrzyt w mojej głowie, bo wychodzi na to, że wybrałeś gorsze auto i gorszą technologię. No ale jakiś powód musiał być - być może po prostu nie chcesz go zdradzić? Ja to rozumiem, każdy ma prawo do prywatności.
    fajnie, ze sam sobie wmawiasz historie, ktorych nikt nie opowiedzial

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Na resztę odpowiedzieli ci inni, także nie będę powtarzał.
    Miło, że doszliśmy do tego, iż jednak infrastruktura będzie/jest finansowana z podatków. Fakty jednak bronią się same, a fakt że inne inwestycje również są finansowane jest idealną analogią do, zdaje się, twojej tezy iż "to, że transport morski zatruwa środowisko nie zwalnia nas od zajmowania się motoryzacją, która też to robi".

    Jeżeli naprawdę myślisz, że nakładanie jakichkolwiek kar ma na celu ochronę twojego zdrowia, a nie wyciągnięcie kasy, to naprawdę zastanów się nad poziomem swojej naiwności tudzież poziomem zakłamania obecnych elit rządzących (zarówno na poziomie krajowym, jak i europejskim i ogólnoświatowym).
    jeszcze raz - do ciebie to samo pytanie, skoro uwazasz, ze kary dla samochodow za trucie sa nie fair. To likwidujemy tez kary dla innych za trucie i smrodzenie? Proste pytanie.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  2. #1182
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    05 2016
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 jtd 16V
    Postów
    612

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    cool story. Sa fajniejsze. Podatek cukrowy dotyczy tez slodzikow. Ale to chyba nie za bardzo na temat?


    To co, jeszcze raz. Likwidujemy jakiekolwiek kary, ograniczenia i zakazy trucia i smrodzenia?
    Sam przytoczyłeś podatek cukrowy jako przykład kary, nakładanej na złych producentów, którzy trują ludzi. To Ci wykazałem bezsens tej "kary", która przechodzi na konsumenta i tak.

    Nie trzeba likwidować wszystkich ograniczeń i zakazów. Wystarczy zlikwidować ulgi, dopłaty do elektryków. Wciąż nie będzie fair, ale niech tak będzie. I niech rywalizują ze spalinówkami z wyśrubowaną normą. I zobaczmy kto wygra

  3. #1183
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Sam przytoczyłeś podatek cukrowy jako przykład kary, nakładanej na złych producentów, którzy trują ludzi. To Ci wykazałem bezsens tej "kary", która przechodzi na konsumenta i tak.
    no bo to jest przyklad takiej, ale chyba nie ma za bardzo sensu sie tutaj rozpisywac na temat podatku cukrowego. Oczywistym jest, ze placi to konsument, ale przeciez nikt mu tego na siłe nie wciska. Czyli głupi jest ten konsument, ze wybiera taki wybrakowany towar. Zobacz, toyota sobie jakos poradziła bez kar prawie. I bez elektryków.

    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    Nie trzeba likwidować wszystkich ograniczeń i zakazów. Wystarczy zlikwidować ulgi, dopłaty do elektryków. Wciąż nie będzie fair, ale niech tak będzie. I niech rywalizują ze spalinówkami z wyśrubowaną normą. I zobaczmy kto wygra
    Ale nie fair dla kogo? Bo pomimo, ze ten spalinowy spełnia wszystkie najwyzsze normy, to nadal truje bardziej od elektryka. Czy to jest kara dla jednego, czy dopłata dla drugiego, chodzi o to samo. Własnie wyrównywanie szans, uwzgledniajac koszty srodowiskowe. Takie mechanizmy funkcjonują w wielu miejsach, i nie stękacie. Gdybyscie dostali dopłatę za coś, co rzeczywiscie sami chcecie, to wątpie, zebyscie dla zasady jej nie wzięli Tam pamiętam nasz Andrzej 1% fotowoltalike ma. Dofinansowania zadnego nie przyjął? pińcet plus nikt nie bierze, dojąc bezdzietnych lambadziarzy ?
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 27-12-2022 o 11:05
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  4. #1184
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,450

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maxi Zobacz post
    .... Wystarczy zlikwidować ulgi, dopłaty do elektryków. Wciąż nie będzie fair, ale niech tak będzie. I niech rywalizują ze spalinówkami z wyśrubowaną normą. I zobaczmy kto wygra
    Ba, _z_ dopłatami i opodatkowaniem koszącym konkurencję i mimo przewagi technologicznej oraz rzekomej uniwersalności i rzekomo takim samym walom użytkowym (iksde 1) i takiej samej wygodzie użytkowania ( iksde 2 ) , jakoś nawet wśród zwolenników przegrywają. To jak mają w ogólnym rozrachunku wygrać niby, bez kolejnych regulacji ( dla naszego zdrowia oczywiście jedynie i wyłącznie wprowadzanych) .

  5. #1185
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Ale nie fair dla kogo? Bo pomimo, ze ten spalinowy spełnia wszystkie najwyzsze normy, to nadal truje bardziej od elektryka. Czy to jest kara dla jednego, czy dopłata dla drugiego, chodzi o to samo. Własnie wyrównywanie szans, uwzgledniajac koszty srodowiskowe.
    g.wno prawda. To jest na siłę wpychanie technologii, dzięki której miały się kręcić biznesy, rosnąć PKB (te wszystkie inwestycje w zeroemisyjne domu, auta, infrastrukturę itd.) i zwiększać kontrolę nad społeczeństwem (samochód jako usługa) a środowisko jest tylko pretekstem. Tymczasem ktoś coś źle policzył, auta spalinowe gwałtownie podrożały, elektryki jakoś nie staniały. Nowe auto staje się dla średnio zarabiającego europejczyka niedostępnym dobrem luksusowym. Sprzedaż nowych aut się załamuje. Prądu brakuje. A UE dzielnie prowadzi nas nad przepaść. Za PRL-u było takie powiedzenie: komunizm dzielnie rozwiązuje problemy które sam stworzył. Pasuje do sytuacji idealnie.
    To co obserwujemy to typowy przykład gotowania żaby. Co dziwne niektóre żaby (Tomtrz, Żuczek) są z tego faktu tak zadowolone, że wręcz domagają się podkręcenia gazu pod garnkiem.
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 27-12-2022 o 11:44

  6. #1186
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    g.wno prawda. To jest na siłę wpychanie technologii, dzięki której miały się kręcić biznesy, rosnąć PKB
    aha, czyli wracamy do punktu wyjscia. To nieprawda, ze elektryki mniej truja, to nieprawda, ze mamy syfiaste powietrze. I niewazne, ze nie jestes w stanie tego w zaden sposob potwierdzic, bo, nie wiem, wszyscy sa kupieni, przez zydow/masonow/repitilian (niepotrzebnie skreslic). Mozna bylo tak od razu, zamiast sie produkowac tyle stron

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    A UE dzielnie prowadzi nas nad przepaść.
    Tylko wschód jest dla nas ratunkiem! Wujek władimir, jego ropa, i ruski mir! Nikt tam sie nie przejmuje takimi lewackimi wymysłami, jak czyste powietrze. A po co to komu.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #1187
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,394

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    To nieprawda, ze elektryki mniej truja,
    Prawda jest, że w pewnych sprzyjających warunkach elektryki trują mniej.
    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    to nieprawda, ze mamy syfiaste powietrze.
    Prawdą jest, że jakość powietrza jest problemem, ale tez prawda jest, że samochody spalinowe odpowiadają za niewielki procent syfu w powietrzu.

  8. #1188
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Prawdą jest, że jakość powietrza jest problemem, ale tez prawda jest, że samochody spalinowe odpowiadają za niewielki procent syfu w powietrzu.
    Nie maja jakiegos wielkiego udziału w emisji CO2, ale juz jesli chodzi o syf, tak jak na przykład NOx-y, to juz połowa. I to prosto pod twoim nosem.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  9. #1189
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    jeszcze raz - do ciebie to samo pytanie, skoro uwazasz, ze kary dla samochodow za trucie sa nie fair. To likwidujemy tez kary dla innych za trucie i smrodzenie? Proste pytanie.
    Nie, czekaj. Coś tu nie gra. Inaczej - skoro wprowadzamy kary dla samochodów za trucie, to wprowadźmy też innym, adekwatnie do poziomu trucia. Transport morski, samoloty, elektrownie - zacznijmy od tych trzech dziedzin. W każdej adekwatnie do poziomu trucia.

    Ciekawe, co by się wtedy wydarzyło? Ile by ten czysty pojazd elektryczny pobierał prądu obłożonego karą i ile by to kosztowało? Jaki byłby finalny koszt 100km po takich opłatach? Ile by kosztowały bilety lotnicze, a ile transport morski. No kaman... nie bądźmy obłudni. Skoro kary dla wszystkich trujących, to naprawdę dla WSZYSTKICH TRUJĄCYCH.
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  10. #1190
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Nie maja jakiegos wielkiego udziału w emisji CO2
    To w końcu jak? Przecież to głównie CO2 jest wyznacznikiem zła silników spalinowych i parametrem nowych norm emisji spalin

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Skoro kary dla wszystkich trujących, to naprawdę dla WSZYSTKICH TRUJĄCYCH
    No właśnie, widocznie wystarczą tutaj, gdzie można wprowadzić auta elektryczne, tam gdzie nie można, jest ok

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory