Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #2201
    Użytkownik Świeżak Avatar maurize
    Dołączył
    10 2021
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    184

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    No w niezłym kierunku zmierza ten temat.

    Opieranie się na raporcie , który powstał lata temu jako inicjatywa oddolna biurmistrzów miast, którego nikt nie przestrzega (bo nie jest żadnym przepisem ani ustawą) i którego nikt nie bierze pod uwagę, ani nie uwzględnia w swoich planach.
    Napiszcie jeszcze,że posiadacze aut spalinowych będą deportowani na Antarktydę to będziemy mieli komplet

    Nie musisz sobie kpić.
    Przecież to się dziej, coraz więcej takich bzdurnych lewackich pomysłów i niestety brane są na poważnie.

    Swoją drogą parę dni temu parlament EU przegłosował zakaz produkcji spalinowców od 2035 roku.
    I co dalej twierdzicie, że to są teorie spiskowe i przecież nikt nikomu nie zabrania mieć auta spalinowego. Koncerny siłą rzeczy muszą już teraz się dostosowywać do takich głupich wizji i zaprzestają rozwijania technologii spalinowych. Jeszcze większa promocja EV i sprężyna się nakręca.

    Czy jak wchodziła technologia parowa to trzeba było ją usilnie promować żeby zastąpiła powozy? Później silniki spalinowe zastąpiły parowe, bo były lepsze, wygodniejsze i wydajniejsze. Teraz wciąż praktyczniejsza technologia spalinowa jest wypierana odgórnie wciskaną na siłę gorszą EV.
    Ostatnio edytowane przez maurize ; 15-02-2023 o 21:44

  2. #2202
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    I co dalej twierdzicie, że to są teorie spiskowe i przecież nikt nikomu nie zabrania mieć auta spalinowego. Koncerny siłą rzeczy muszą już teraz się dostosowywać do takich głupich wizji i zaprzestają rozwijania technologii spalinowych. Jeszcze większa promocja EV i sprężyna się nakręca.
    Długo nie było trzeba czekać, przestawienie wajchy w Toyocie, Toyoda, przeciwnik ev już papa, w toyocie elektryczna rewolucja, zaczniemy od Lexusa będzie już zupełnie elektryczny.
    https://motoryzacja.interia.pl/wiado...-l,nId,6597229

    No co Ty, to mityczne zakazy, nie wiesz co piszesz, foliarzu jeden. Przecież dalej możesz kupić V8, jak chcesz. Bo oczywiście 12 lat to w cholerę czasu, a koncerny będą inwestować w technologię, która została właściwie uśmiercona z odroczonym wyrokiem 10 lat. Do tego przecież jeszcze w międzyczasie wejdzie Euro 7, które jeszcze bardziej sprawi, że samochody spalinowe staną się droższe i nieopłacalne. Będzie zbiorkom i rower, ale czego się nie robi dla dobra planety.

    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    Czy jak wchodziła technologia parowa to trzeba było ją usilnie promować żeby zastąpiła powozy? Później silniki spalinowe zastąpiły parowe, bo były lepsze, wygodniejsze i wydajniejsze. Teraz wciąż praktyczniejsza technologia spalinowa jest wypierana odgórnie wciskaną na siłę gorszą EV.
    Szkoda gadać. Nie przekonasz. EV okażą się ekologiczne, bo będzie ich zdecydowanie mniej i tyle w temacie. Samochód stanie się luksusem, widocznie niektórym to pasuje.

  3. #2203
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,465

    Domyślnie

    Aut w dużych miastach jak na ich możliwości jest za dużo. Spalinowe stały się zbyt doskonale i zbyt przystępne dla Kowalskiego. Ale jak to Kowalskiemu Wyborcy powiedzieć że musi bulic za samochód? Wdrażając nowa klimatyczną religię. G to da ale wiara czyni cuda i będzie Kowalski jeździł hulajnoga zbiorkomem a Kowalski klasy średniej dacia 45 koni 89 km zasięgu. Tzn nie wiem gdzie tym pojedzie..

    To odcięcie od wszystkiego co spalinowe wygląda dokładnie jak ruchy i co gorsza działania antyatomowe. Głupie? No chyba tak.

    Co do tego 2035 obecna nasza minister z wiadomego ugrupowania stanowczo wypowiada się przeciw.
    Drugie ugrupowanie w tym temacie woda w usta żeby wyborcy nie drażnić ale linia jest raczej jasna.

    Po tych latach ekonagonki nikt nie powie wprost pewnych prawd. Tak samo jak nikt nie powie wprost że nie zapewni wszystkim równego na poziomie bez współpracenia dostępu do opieki zdrowotnej.

    Najbardziej budzi wątpliwości zwłaszcza wśród pamiętających "jedynie słuszna linie partii" sterowanie i odgórne regulacje nie pozostawiające nawet furtki dla innych alternatyw

    https://youtu.be/MNrGZC8h4Fg

    Choćby na okres przejściowy.

    I zapominając o tym że z ropy to nie tylko benzyna.

    Co do euro 7 ma zawierać normy pylenia z klocków i opon. O , teraz? Rychło w czas. Jak 2 tonowe "kompakty" zaczynają być uważane za... kompakty
    Ale spoko. Ustali się sposób badania odpowiednio korzystny dla bateryjnych . Zresztą inne będą wcześniej wyparte innymi regulacjami. Jak WLTP z 528 zasięgu przy realnym ledwie i poniżej 300.

  4. #2204
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    10 2017
    Mieszka w
    Przasnysz
    Auto
    Giulietta 1.4 TB 120 Distinctive 2015 Fiat Punto Evo 1.4 77 2010
    Postów
    576

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    W zimę, przy krótkich trasach auto spalinowe tez bedzie miec podobne wyniki. Duze silniki w miescie potrafią palić 2 razy więcej, niż podaje referencyjne spalanie. Małe silniki na trasach podobnie. Klimatyzacja w lato tez potrafi zrobic spora roznice, szczegolnie przy słabych silniczkach.
    Same bzdury napisałeś. Żaden samochód nigdy mi nie palił zima więcej niż 1-1,5 l na 100. A te półtora litra to raczej tylko maluch kiedyś, jak były mrozy do 30 stopni. Co do klimatyzacji, w moim Punto, który mocą nie grzeszy, w trakcie pracy klimy spalanie rośnie niezauważalnie. To właśnie latem spalanie ma najniższe.

  5. #2205
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Andrzejsr Zobacz post
    Co do tego 2035 obecna nasza minister z wiadomego ugrupowania stanowczo wypowiada się przeciw.
    To już jest hipokryzja level up. Najpierw Mateuszek podpisuje wszelkie zgody na zakaz spalinowych od 2035 roku, już w 2022 roku w Glasgow, a teraz krzyczenie pani Moskwy pod publiczkę, dla nic nie kumatego elektoratu.

  6. #2206
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    844

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Długo nie było trzeba czekać, przestawienie wajchy w Toyocie, Toyoda, przeciwnik ev już papa, w toyocie elektryczna rewolucja, zaczniemy od Lexusa będzie już zupełnie elektryczny.
    https://motoryzacja.interia.pl/wiado...-l,nId,6597229
    .
    Podziwam fachowość autora artykułu, który napisał,że Toyota "właśnie" zmienia kurs.
    Tyle tylko,że już w 2021 Toyota oświadczyła,że do 2030 roku wszystkie Lexusy będą elektryczne,przy okazji pokazując już projekty w pełni elektrycznych Toyot.

  7. #2207
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Luźno powiązane z elektrykami. Bardziej z nadmiernym zaufaniem do technologii i aplikacji, które mają prowadzić przez życie:

    https://www.youtube.com/watch?v=nwPtcqcqz00

    Weekendowo pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Krzyk ; 18-02-2023 o 12:42
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  8. #2208
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    JEST: Giulia Veloce Ti MY21, 166 FL 3.2, BYŁY: 166 2.0TS, 156 1.8TS
    Postów
    280

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Duze silniki w miescie potrafią palić 2 razy więcej, niż podaje referencyjne spalanie.


    To chyba najlepszy przykład "logiki rozmytej" w Twoim wykonaniu.

    Byłoby dobrze, gdybyś poparł swoją złotą myśl jakimś przykładem ..., a jak już taki znajdziesz (raczej egzotyczny ) - to zastanowił się co porównałeś: znaną i nagminną przypadłość elektryków z jakąś anomalią .

    p.s.
    Odpowiesz kiedyś na pytanie skąd bierze się prąd w Polsce dla eko-samochódu elektrycznego (którego nie posiadasz, a którego idęę tak fanatycznie reklamujesz) i dlaczego głównie z węgla i dlaczego spalinowce chcesz karać, a elektryków nie - mimo że też trują?
    Chyba, że uważasz, że pieniądze biorą się z bankomatu, a prąd ładowania na stacjach - z tej stacji ...

  9. #2209
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    Byłoby dobrze, gdybyś poparł swoją złotą myśl jakimś przykładem ..., a jak już taki znajdziesz (raczej egzotyczny ) - to zastanowił się co porównałeś: znaną i nagminną przypadłość elektryków z jakąś anomalią .
    eee, no widocznie ja jestem egzotyczny, bo kiedys dobiłem do spalania 28L /100 km w miescie, podczas gdy na trasie to było poniżej 10L. Taka tam trzykrotna roznica w spalaniu i zasiegu, w zaleznosci od trybu uzytkowania.


    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    Odpowiesz kiedyś na pytanie skąd bierze się prąd w Polsce dla eko-samochódu elektrycznego (którego nie posiadasz, a którego idęę tak fanatycznie reklamujesz) i dlaczego głównie z węgla i dlaczego spalinowce chcesz karać, a elektryków nie - mimo że też trują?
    Chyba, że uważasz, że pieniądze biorą się z bankomatu, a prąd ładowania na stacjach - z tej stacji ...
    ale ja juz odpowiedzialem wieloktrotnie.
    1. Pomimo naszego mocno węglowego mixu energetycznego, elektyk nadal emituje mniej.
    2. Dzieki naszemu mocno węglowemu mixowi energetycznemu, płacimy dużo za uprawnienia do emisji CO2, i to jest wliczone w cenę energii. Co za tym idzie elektryki tez dostają karę, jesli prąd jest z wysokoemisyjnego zrodla.

    powiedziałym kurtyna, ale jakies 5 minut po przeczytaniu tego dostaniecie ataku amnezji, i będziecie opowiadać w kółko dokładnie te same farmazony
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #2210
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    eee, no widocznie ja jestem egzotyczny, bo kiedys dobiłem do spalania 28L /100 km w miescie, podczas gdy na trasie to było poniżej 10L. Taka tam trzykrotna roznica w spalaniu i zasiegu, w zaleznosci od trybu uzytkowania.
    Grunt, to odpowiednia interpretacja, żeby wyszło na moje, co często sam zarzucasz innym. My mówimy o spadku o 30% zasięgu samochodów podczas lekkiego przymrozku, albo jadąc 140 km/h, a Ty przytaczasz zdrowe pałowanie, jak Ci to aż tak zapadło w pamięci.
    Przy takim pałowaniu EV, to by chyba po 30 minutach szukał słupka

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory