Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 34

Temat: Swierczenie turbo, czarne kleby dymu, brak mocy

  1. #21
    Мoδεrдтor Romeo Avatar Jagiel
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Ford Mondeo, VW Paserstti, Lancia Kappa
    Postów
    685

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kondi Zobacz post
    Dzisiaj miałem większy problem:/ Wracałem do domu (trasa ok 90km) i mi wyskoczył komunikat MOTOR CONTROL SYSTEM FAILURE i taka żółta ikonka się zaświeciła w kształcie chyba turbiny. Na początku samochód stał pod blokiem parę godzin, odpaliłem silnik i strasznie dymił na siwo i trochę dziwnie chodził tak jakby głośniej, ale pomyślałem że to ze względu na zimny silnik (po przejechaniu trasy jak silnik był rozgrzany już nie dymił). Wyjechałem z miasta ale też czułem tak jak wcześniej że silnik traci na chwilę moc, tak jakby przerywał (jak pisałem we wcześniejszym poście). Przejechałem może 15 km i przy wyprzedzaniu gdy wszedłem na wyższe obroty (powyżej 3000) wyskoczył ten komunikat. Zatrzymałem się zgasiłem auto, poczekałem chwilę myśląc że to może jakiś błąd i po ponownym uruchomieniu silnika - zniknie (nieraz tak było np. w fiacie stilo kolegi). Ale niestety nie zniknął. Pojechałem dalej wolno, nisko zmieniając biegi i teraz nie wiem co robić. Co to może być? Turbo? Moc traci tylko na chwile i nie kopci na czarno, a chyba jakby mi padło turbo to w ogóle by nie miał mocy. Prawda?? Proszę o szybką odpowiedź bo jutro już sobota a w niedziele nic nie zrobię. Pzdr.
    Witam, miałem te same objawy kiedy wracałem z wakacji, okazał się że odłączyła się rurka od podciśnienia turbiny, może to będzie to samo co u mnie...
    Pozdrawiam.

  2. #22
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Zacznij od czyszczenia EGRu, kolektora ssącego i czujnika ciśnienia doładowania. Oraz wymień wężyki podcisnieniowe sterujące geometrią turbiny
    Mam podobny problem jednak u siebie sprawdziłem że wężykiem dochodzi podciśnienie do zaworu sterującego zmienną geometrią ale sztanga dochodząca do turbiny jest nieruchoma przy dodawaniu gazu. I tu moje pytanie: czy powodem może byc zawór sterujący czy zapieczona zmienna geometrii? Dodam jeszcze że na komputerze wykrywa błąd czujnika doładowania

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Tak powodem może byc zawór, albo kierownice zmiennej geometri w turbinie stanęły (są zapieczone). Żeby to sprawdzić podłącz podciśnienioe bezposrednio do "gruchy" i sprawdź czy się rusza.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #24
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    Cytat Napisał bapster Zobacz post
    bylem w serwisie u znajomego podpial alfe pod kompa i wyszlo ze doladowanie 1.5 bara maxymalne, rury wszystkie sa OK.. mowia ze prawdopodobnie turbo sie posypalo..
    1,5 bara ? Coś strasznie dużo mi się wydaje..
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  5. #25
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jakie duzo, powinno byc między 2,1, a 2,3bara
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #26
    ViP Maniak resoraków Avatar Mariusz AutoDS
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Mińsk Maz.
    Auto
    147 1.9 , 159 SW 2.4, Fiat x1/9
    Postów
    884

    Domyślnie

    ..no tak, jak liczysz to z atmosferycznym, czyli bezwzględne ..ale na wskazniku będziesz miał o 1bar mniej ..więc jesli to było 1,5 bara bezwzględnego to faktycznie mało ..jeśli faktycznego ciśnienia mierzonego na dolocie to dużo
    pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9

  7. #27
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Mariusz AutoDS Zobacz post
    1,5 bara ? Coś strasznie dużo mi się wydaje..
    zależy czy podał bezwzględne czy doładowania ?

    jak doładowania to faktycznie dużo
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  8. #28
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar rafal0717
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Nieporęt
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4jtd 136KM 99r, 166 3.0 V6 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Tak powodem może byc zawór, albo kierownice zmiennej geometri w turbinie stanęły (są zapieczone). Żeby to sprawdzić podłącz podciśnienioe bezposrednio do "gruchy" i sprawdź czy się rusza.
    Jeżeli chodzi o ta "gruchę" ? z której wychodzi sztanga do turbiny to do niej dochodzi ciśnienie które jest wieksze wraz z dodawaniem gazu

  9. #29
    Kondi
    Gość

    Domyślnie

    Byłem w końcu na sprawdzenie w serwisie i jestem lekko zniesmaczony. Chyba byłem tam ostatni raz. Pan podpiął moją alfę pod komputer, popatrzył w monitor, poklikał trochę i stwierdził że są dwa błędy jeden coś tam z hamulcami ale chyba jakiś mało ważny bo nic nie mówił później, i ten drugi układu sterowania silnikiem czy jakoś tak. Mniejsza o to, komputer wskazał 3 przyczyny tego błędu - 1. uszkodzona turbina, 2. czujnik do wymiany, 3. zawór overboost do wymiany. No ale powiedział że raczej na pewno to czujnik bo turbina się załącza i overboost też podobnież działa. Myślałem że włożą jakiś na podmiankę ale nie mieli, więc nie wiem czy to na pewno czujnik:/ Skasowali mnie aby na 70 i tyle:| Kolo podał mi w jakich samochodach są takie same czujniki żeby zrobić podmiankę. I teraz moje pytanie czy od Brery w JTD będzie pasował?? Koles powiedział że tak. Spróbuje sam to podmienić tylko czy ktoś mógłby mi powiedzieć (pokazać) gdzie jest ten czujnik?? Z góry thx!
    Pzdr.

  10. #30
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał rafal0717 Zobacz post
    Jeżeli chodzi o ta "gruchę" ? z której wychodzi sztanga do turbiny to do niej dochodzi ciśnienie które jest wieksze wraz z dodawaniem gazu
    W twoim silniku tak jest bo masz turbinę sterowaną ciśnieniem doładowania, ale w M-jetach turbina sterowana jest podciśnieniem z pompy próżniowej
    kolego Kondi nic nie podmieniaj tylko zdemontuj ten czujnik (czarna kostka na kolektorze ssącym z napisem BOSCH przykręcona jedną śrubą i wciśnięta w otwór) i wymyj delikatnie do czysta w benzynie. Dodatkowo zainteresuj się taką zaślepką do zaworu EGR:
    http://www.forum.alfaholicy.org/147_...12542-egr.html
    ale w cześniej wyczyść sobie kolektor ssący:
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...td_2004_a.html
    To że sztanga się rusza wcale nie musi świadczyć że zaworek sterujący jest o.k. - jak się przyciera to sztanga robi to mało dynamicznie, ale zacznij od tego co napisałem
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 20-10-2009 o 09:21
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. 156 2.4jtd 175km brak mocy i chumra dymu
    Utworzone przez Krzysiiekk91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-05-2015, 16:48
  2. Brak mocy, megaspalanie, brak obrotów, kłęby dymu JTD
    Utworzone przez pittlodz w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 19-06-2014, 16:47
  3. błąd silnika, organiczenie mocy i brak turbo 1.9 jtd 16v
    Utworzone przez filipekrdm w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 30-12-2012, 14:29
  4. Brak mocy olbrzymie kłeby dymu a po 15 min wszystko ok
    Utworzone przez pakiet10000 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-04-2012, 07:27
  5. brak mocy i Chmura dymu
    Utworzone przez sopel w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 17:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory