Mam podobny problem jednak u siebie sprawdziłem że wężykiem dochodzi podciśnienie do zaworu sterującego zmienną geometrią ale sztanga dochodząca do turbiny jest nieruchoma przy dodawaniu gazu. I tu moje pytanie: czy powodem może byc zawór sterujący czy zapieczona zmienna geometrii? Dodam jeszcze że na komputerze wykrywa błąd czujnika doładowania
Tak powodem może byc zawór, albo kierownice zmiennej geometri w turbinie stanęły (są zapieczone). Żeby to sprawdzić podłącz podciśnienioe bezposrednio do "gruchy" i sprawdź czy się rusza.
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Jakie duzo, powinno byc między 2,1, a 2,3bara
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
..no tak, jak liczysz to z atmosferycznym, czyli bezwzględne ..ale na wskazniku będziesz miał o 1bar mniej ..więc jesli to było 1,5 bara bezwzględnego to faktycznie mało ..jeśli faktycznego ciśnienia mierzonego na dolocie to dużo![]()
pozdrawiam, Mariusz / AutoDS Team Poland / Alfa 147 1,9 JTD GTA-look, Alfa 159 SW 2,4 JTDm, Fiat X1/9
this is my truth tell me yours
"Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard
Byłem w końcu na sprawdzenie w serwisie i jestem lekko zniesmaczony. Chyba byłem tam ostatni raz. Pan podpiął moją alfę pod komputer, popatrzył w monitor, poklikał trochę i stwierdził że są dwa błędy jeden coś tam z hamulcami ale chyba jakiś mało ważny bo nic nie mówił później, i ten drugi układu sterowania silnikiem czy jakoś tak. Mniejsza o to, komputer wskazał 3 przyczyny tego błędu - 1. uszkodzona turbina, 2. czujnik do wymiany, 3. zawór overboost do wymiany. No ale powiedział że raczej na pewno to czujnik bo turbina się załącza i overboost też podobnież działa. Myślałem że włożą jakiś na podmiankę ale nie mieli, więc nie wiem czy to na pewno czujnik:/ Skasowali mnie aby na 70 i tyle:| Kolo podał mi w jakich samochodach są takie same czujniki żeby zrobić podmiankę. I teraz moje pytanie czy od Brery w JTD będzie pasował?? Koles powiedział że tak. Spróbuje sam to podmienić tylko czy ktoś mógłby mi powiedzieć (pokazać) gdzie jest ten czujnik?? Z góry thx!
Pzdr.
W twoim silniku tak jest bo masz turbinę sterowaną ciśnieniem doładowania, ale w M-jetach turbina sterowana jest podciśnieniem z pompy próżniowej
kolego Kondi nic nie podmieniaj tylko zdemontuj ten czujnik (czarna kostka na kolektorze ssącym z napisem BOSCH przykręcona jedną śrubą i wciśnięta w otwór) i wymyj delikatnie do czysta w benzynie. Dodatkowo zainteresuj się taką zaślepką do zaworu EGR:
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...12542-egr.html
ale w cześniej wyczyść sobie kolektor ssący:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...td_2004_a.html
To że sztanga się rusza wcale nie musi świadczyć że zaworek sterujący jest o.k. - jak się przyciera to sztanga robi to mało dynamicznie, ale zacznij od tego co napisałem
Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 20-10-2009 o 09:21
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)