Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #3031
    Użytkownik Świeżak Avatar andie
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    śląsk
    Auto
    Giulia 2.0 USA; Lancia Delta t-jet
    Postów
    179

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    Uważasz,że statystyczny klient kupujący dziś auto wybiera je biorąc pod uwagę zakaz, który ma wejść za 12 lat?Pomijam już fakt jhak zmienia się obraz tego zakazu na przestrzeni czasu.
    Tak, bierze to pod wagę świadomie i podświadomie słysząc zewsząd różne głosy. Poza tym jest wiele innych czynnikków moda, oferta spalinowców, ceny paliw, strefy itp.

    Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

  2. #3032
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał andie Zobacz post
    podświadomie słysząc zewsząd różne głosy.
    ale wiesz, ze na to są proszki, nie trzeba od razu wywalać 200tys na samochód-zabawkę

    no chyba, ze to te czipy ze szczepionek każą kupować, to na to proszki nie pomagają, trzeba odziać foliową czapkę. Może niezbyt wygodne, ale nadal lepiej, niż wywalić 200k w błoto
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 28-04-2023 o 14:47
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  3. #3033
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    844

    Domyślnie

    Cytat Napisał andie Zobacz post
    Tak, bierze to pod wagę świadomie i podświadomie słysząc zewsząd różne głosy. Poza tym jest wiele innych czynnikków moda, oferta spalinowców, ceny paliw, strefy itp.

    Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
    Ale takie "argumenty" można równie dobrze dostosować do aut spalinowych-bo moda na markę, bo ostatni czas, bo to "prawdziwa motoryzacja",bo cena prądu....

  4. #3034
    Użytkownik Świeżak Avatar andie
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    śląsk
    Auto
    Giulia 2.0 USA; Lancia Delta t-jet
    Postów
    179

    Domyślnie

    [QUOTE=Tomtrz;2341698]ale wiesz, ze na to są proszki, nie trzeba od razu wywalać 200tys na samochód-zabawkę
    QUOTE]

    Idź im to powiedz. Dobrze nazwane "samochód zabawkę"
    Mi to rura na co wydają kasę, szkoda mi tylko moich dopłat

    Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

  5. #3035
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,472

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    Uważasz,że statystyczny klient kupujący dziś auto wybiera je biorąc pod uwagę zakaz, który ma wejść za 12 lat?Pomijam już fakt jhak zmienia się obraz tego zakazu na przestrzeni czasu.

    Statystyczny klient dzisiaj wybiera i tak spalinowe, mimo potężnego okrojenia oferty przez kary za co2, mimo potężnego wzrostu cen z tego samego powodu, mimo potężnego pompowania dotacji, zwolnień podatkowych , zarabiania na handlu emismiami elektryków.
    Oczywiście że planowany zakaz ma na to wpływ co się dzieje po drodze.
    Po co w ogóle jakieś gadki o zakazie ? po co marnować czas europarlamentarszystów na wypowiedzi, myślenie o tym , uzasadnianie? po co to wszystko? skoro zakazu nie będzie, bo elektryki same w wolnorynkowej zdrowej gospodarce wygrają. Czemu przy tym hobyści na przyklad mają tracić , ten promil z promila , z promila emisji Europy też zabije?
    Czemu nie mieszkający i nie przebywający w centrach patoaglomeracji mają nie móc użytkować taniego bo spalinowego (a taniego już w ogóle śmiesznie gdy odrzeć cenę z kar) auta którego spaliny do nosa klaty robotniczej w aglomertacji nie dotrą nawet jedną cząsteczką?
    Czy ktoś kiedyś wprowadził zakaz hodowli i handlu końmi ? do pewnych celów samochody okazały się lepsze i naturalnie wyparły konie. A konie sobie w stadninach nadal hobystów cieszą .
    Klient wybiera z tego jaką ma ofertę. Centralne sterowanie okraja tą ofertę. Wdziera się na coraz to kolejne płaszczyzny życia. Mamy niedawną sprzed kilku lat historię , mamy dalszą i jeszcze dalsze. Gdzie jak gdzie, ale w tym kraju tego nie widzieć to wstyd.

  6. #3036
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał andie Zobacz post
    Poza tym jest wiele innych czynnikków moda
    no wiadomo, ze jest moda na elektryki, napedzana przez powtarzane w kółko newsy o płonących bateriach i tak dalej Bo przeciez nie jest tak, ze na przykład od dziecka nam prano wszystkim mózgi z kazdej strony, opisujac dymiacy i pierdzacy najglosniej jak tylko sie da samochod, jako synomim męskości i wolności (ale nie od koncernów paliwowych)

    Cytat Napisał andie Zobacz post
    oferta spalinowców
    no oczywiscie, ze tak. Nawet ci udowodnie szybciutko:

    wchodze na stronę VW

    14 modeli aut spalinowych
    5 modeli aut elektrycznych

    jak widać na powyższym wykresie, do wyboru jest więcej elektryków

    Cytat Napisał andie Zobacz post
    ceny paliw,
    no własnie, kompletne uzaleznienie od dostaw paliw, po cenach na które nie mamy duzego wpływu, jest doskonałym argumentem, żeby zostać przy silnikach spalinowych!

    Cytat Napisał andie Zobacz post
    strefy itp.
    każde nowe auto spełnia standardy wszystkich stref, ale to niewazne, ludzie i tak nadal kupuja nowe elektryki przez strefy


    Całkowita odklejka. Alternatywna rzeczywistość.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #3037
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    każde nowe auto spełnia standardy wszystkich stref, ale to niewazne, ludzie i tak nadal kupuja nowe elektryki przez strefy


    Całkowita odklejka. Alternatywna rzeczywistość.
    Dziś spełnia. Tworzy się jednak warunki i legislację pod to, aby za chwilę nie spełniało. I tak już od lat nastu. Zasianie niepewności co do przyszłości aut spalinowych jest obecnie stałym elementem polityki. Dlatego ludzie mają obawy przy nowych autach spalinowych, jak zachowają się ich ceny i możliwości odsprzedaży.
    Odklejka jest raczej u Ciebie. Dorosłemu człowiekowi trzeba takie banały tłumaczyc.
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  8. #3038
    Użytkownik Świeżak Avatar maurize
    Dołączył
    10 2021
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    185

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Dzisiaj nie ma zakazów, i jeszcze raz - najpopularniejsze auto elektryczne w Europie jest elektrykiem.
    Hehe.... kto by się spodziewał, że auto elektryczne jest elektrykiem

    Co do pierwszej części zdania i braku zakazu to jak zwykle kłamiesz.
    Dzisiaj jest już zakaz sprzedaży aut spalinowych od 2035, co ma już DZISIAJ wpływ na producentów i rynek. Producenci już DZISIAJ muszą się dostosowywać i planować swoją długofalową strategię. Redukują ofertę spalinową, zaprzestają rozwijania tej technologii.
    Konsumenci słyszą, że przyszłość to tylko EV i jest na to moda, szczególnie ci mało interesujący się tematem (czyli większość) są podatni na takie manipulacje. Ci bardziej ogarnięci kalkulują czy jak dzisiaj kupią spalinowca to czy za 10 lat w ogóle będą w stanie go sprzedać. Ci mniej ogarnięci pewnie myślą, że od 2035 nie będzie można jeździć spalinowcami w ogóle.
    Plus jeszcze dopłaty żeby się opłacało kupować.
    To nie jest żaden rozwój tylko przymus. Nie wygrywa technologia lepsza, tylko taka, na którą jest zmowa. Producentom to w sumie pasuje, bo lepiej im sprzedawać mniej aut, ale droższych z wyższą marżą.
    Ludzie będą ZMUSZENI częściej wymieniać auta. Chciałbym zobaczyć czy 20 letnie auta EV, będą tak samo użyteczne jak dzisiejsze 20 letnie auta spalinowe. Czy nie trzeba je będzie wcześniej "ekologicznie" utylizować.
    Ostatnio edytowane przez maurize ; 29-04-2023 o 09:02

  9. #3039
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    Co do pierwszej części zdania i braku zakazu to jak zwykle kłamiesz.
    Trzeba być skrajnie bezczelnym, zeby zarzucac komuś kłamstwo, argumentując to absurdalnymi machinacjami ograniczającymi sie do - nie mam zadnych wymiernych faktów, więc po prostu powiem, ze inni są głupi i zmanipulowani, a ja jestem mądry i wiem jaka jest prawda, kropka

    najzabawniejsze jest to, ze przed wprowadzaniem zakazu elektryki tez sie świetnie sprzedawały To pewnie wtedy tez, ludzie je kupowali, zmuszeni i zmanipulowani zakazem za 12 lat, tylko jego wizją dobre są te głosy, nie ma co

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    bo lepiej im sprzedawać mniej aut, ale droższych z wyższą marżą.
    nom, następny rekin biznesu dlatego właśnie tesla ostatnio kilka razy obnizała ceny, zeby sprzedać mniej aut po wyższej cenie. Oh, wait
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 29-04-2023 o 09:18
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #3040
    Użytkownik Świeżak Avatar maurize
    Dołączył
    10 2021
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    185

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    nom, następny rekin biznesu dlatego właśnie tesla ostatnio kilka razy obnizała ceny, zeby sprzedać mniej aut po wyższej cenie. Oh, wait
    Skąd wiesz jaki był powód obniżek? Może naprodukowali aut, na które nie ma popytu i stoją na placu? Może walczą o większą część rynku?
    Na pewno nie obniżyli z dobroci serca i liczą na długofalowe zyski.


    Napisałeś, że dzisiaj nikt nie zakazuje sprzedaży spalinowców, co jest manipulacją i nie jest prawdą.

    Dziś jest już zakaz sprzedaży spalinowców od 2035. Taka jest prawda i fakt. Ja twierdzę, że świadomość tego zakazu ma już wpływ na obecną sytuację rynkową. I im bliżej 2035 tym będzie miało coraz większą.

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory