Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 39

Temat: Rozrusznik kręci a nie odpala HELP

  1. #21
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    W JTDm nie ma możliwości obrócenia wałem po kolizji?
    Oczywiście, że często taka możliwość istnieje, bo w JTDm zazwyczaj w pierwszej kolejności w wyniku kolizji pękają dźwigienki zaworowe, a zawory są proste
    1. Dlaczego użyłeś słowa "często", zamiast "zawsze", uważasz, że to jest loteria? Po za tym, co to jest za kwantyfikator "często" - w ilu kolizjach, na ile jest to "często" i skąd posiadasz takie dane - jak na kogoś, kto czepia się o każde słowo, to jakoś w tym przypadku jesteś wyjątkowo nieprecyzyjny.
    2. Obrócenie wałem, może, powtarzam "może" i byłoby możliwe, gdybyśmy to chcieli zrobić ostrożnie ręcznie, kontrolując czy nie doszło do fazy kolizji, ale do sprawdzenia ciśnienia, trzeba go obrócić kiklanaście/kilkadzesiąt razy przy pomocy rozrusznika.
    3. Nie znam konkretnego silnika JTDm, ale konstrukcja silnika kolizyjnego, polega na tym, że "najsłabszym ogniwem" jest trzonek zaworu, właśnie dlatego i po to, żeby zminimalizować straty spowodowane kolejnymi obrotami wału korbowego - kolega już wyjaśnił, że żadne badanie ciśnienia w cylindrach nie zostało przeprowadzone.




    Cytat Napisał LegenGod Zobacz post
    2. Zamówili części i będą składać i ustawiać rozrząd aby móc przeprowadzić kompresje silnika i sprawdzić czy trzeba robić dalej czy wystarczy tylko to.
    Niech Ci w sposób jasny i jednoznaczny odpowiedzą, czy doszło do kolizji, bo jeśli tak, to bez zdjęcia głowicy, to będzie goowno nie robota, zrobiona najmniejszym dla nich kosztem, ale najbardziej ryzykowna dla Ciebie - po kolizji, zdjęcie głowicy to jest podstawa, bo w przeciwnym razie, to tak, jakby wulkanizator, zamiast znaleźć i zakleić dziurę, napompował Ci oponę - już widać, że mechanik chce się Ciebie pozbyć najmniejszym kosztem.
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 15-06-2023 o 08:39

  2. #22
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2017
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 16V jtdm 150km, 2007
    Postów
    111

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    1. Dlaczego użyłeś słowa "często", zamiast "zawsze", uważasz, że to jest loteria? Po za tym, co to jest za kwantyfikator "często" - w ilu kolizjach, na ile jest to "często" i skąd posiadasz takie dane - jak na kogoś, kto czepia się o każde słowo, to jakoś w tym przypadku jesteś wyjątkowo nieprecyzyjny.
    2. Obrócenie wałem, może, powtarzam "może" i byłoby możliwe, gdybyśmy to chcieli zrobić ostrożnie ręcznie, kontrolując czy nie doszło do fazy kolizji, ale do sprawdzenia ciśnienia, trzeba go obrócić kiklanaście/kilkadzesiąt razy przy pomocy rozrusznika.
    3. Nie znam konkretnego silnika JTDm, ale konstrukcja silnika kolizyjnego, polega na tym, że "najsłabszym ogniwem" jest trzonek zaworu, właśnie dlatego i po to, żeby zminimalizować straty spowodowane kolejnymi obrotami wału korbowego - kolega już wyjaśnił, że żadne badanie ciśnienia w cylindrach nie zostało przeprowadzone.






    Niech Ci w sposób jasny i jednoznaczny odpowiedzą, czy doszło do kolizji, bo jeśli tak, to bez zdjęcia głowicy, to będzie goowno nie robota, zrobiona najmniejszym dla nich kosztem, ale najbardziej ryzykowna dla Ciebie - po kolizji, zdjęcie głowicy to jest podstawa, bo w przeciwnym razie, to tak, jakby wulkanizator, zamiast znaleźć i zakleić dziurę, napompował Ci oponę - już widać, że mechanik chce się Ciebie pozbyć najmniejszym kosztem.

    Po kolizji to masz na myśli spotkanie się zaworów z tłokami ?
    Wiadomo, że chcą się mnie pozbyć - nie łudziłem się.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Przede wszystkim jeśli już jest jest wiadome, że to przestawiony rozrząd to powinni zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić w jakim stanie są dźwigienki zaworowe, bo nawet jeśli tłoki spotkały się z zaworami, to nie musi oznaczać, że wszystkie dźwigienki pękły.
    Druga sprawa - dźwigienki nie zawsze pękają w jednym miejscu, czasem się potrafią rozsypać na kilka elementów i odsłonić łożyska igiełkowe, które są w ruchomej części, a rolki z nich potem lądują w misce olejowej. Jeśli nie sprawdzą dźwigienek i kompletności połamanych dźwigienek to wiadomo jakie mogą być skutki.
    Dlatego też samo założenie na nowo rozrządu i próba uruchomienia silnika czy pomiaru kompresji może narobić tylko dodatkowych, niepotrzebnych kosztów.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
    Tak, mają zdjąć pokrywę zaworów i wszystko fizycznie sprawdzić (i TO PRZED wszelkimi zabiegami mierzenia kompresji itp)

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Cytat Napisał LegenGod Zobacz post
    Po kolizji to masz na myśli spotkanie się zaworów z tłokami ?
    Tak.

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    1. Dlaczego użyłeś słowa "często", zamiast "zawsze", uważasz, że to jest loteria? Po za tym, co to jest za kwantyfikator "często" - w ilu kolizjach, na ile jest to "często" i skąd posiadasz takie dane - jak na kogoś, kto czepia się o każde słowo, to jakoś w tym przypadku jesteś wyjątkowo nieprecyzyjny.
    2. Obrócenie wałem, może, powtarzam "może" i byłoby możliwe, gdybyśmy to chcieli zrobić ostrożnie ręcznie, kontrolując czy nie doszło do fazy kolizji, ale do sprawdzenia ciśnienia, trzeba go obrócić kiklanaście/kilkadzesiąt razy przy pomocy rozrusznika.
    3. Nie znam konkretnego silnika JTDm, ale konstrukcja silnika kolizyjnego, polega na tym, że "najsłabszym ogniwem" jest trzonek zaworu, właśnie dlatego i po to, żeby zminimalizować straty spowodowane kolejnymi obrotami wału korbowego - kolega już wyjaśnił, że żadne badanie ciśnienia w cylindrach nie zostało przeprowadzone.
    1. Użyłem słowa często ponieważ zdarzają się przypadki, że jednak nie pęknie dźwigienka, a uszkodzi się zawór.

    3. Nie znasz JTDm, ale twierdzisz, że najsłabszym ogniwem jest trzonek zaworu, co w tym wypadku jest nieprawdą. Najsłabszym ogniwem w JTDm jest właśnie dźwigienka zaworowa.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    1. Użyłem słowa często ponieważ zdarzają się przypadki, że jednak nie pęknie dźwigienka, a uszkodzi się zawór.
    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    w ilu kolizjach, na ile jest to "często" i skąd posiadasz takie dane
    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    a uszkodzi się zawór
    A, konkretnie, wygnie trzonek zaworu - znowu brak precyzji, co jak na Ciebie, jest bardzo zastanawiające, chociaż potwierdzające tezę że "karma wraca", drugą, z belką w oku bliźniego i do kompletu, z kotłem, który przyganiał garnkowi

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Nie znasz JTDm, ale twierdzisz, że najsłabszym ogniwem jest trzonek zaworu
    Kłania się czytanie ze zrozumieniem:

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    ale konstrukcja silnika kolizyjnego
    - podpowiem: w domyśle, każdego.

    Czekam na informację, skąd wziąłeś dane, na temat tego, że w tych silnikach uszkodzeniu/wygięciu ulegają nie trzonki zaworowe, ale rozsypują się dźwigienki zaworów - czekam.

  6. #26
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2017
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 16V jtdm 150km, 2007
    Postów
    111

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    1. Użyłem słowa często ponieważ zdarzają się przypadki, że jednak nie pęknie dźwigienka, a uszkodzi się zawór.

    3. Nie znasz JTDm, ale twierdzisz, że najsłabszym ogniwem jest trzonek zaworu, co w tym wypadku jest nieprawdą. Najsłabszym ogniwem w JTDm jest właśnie dźwigienka zaworowa.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
    Mi też to powiedziały 2 niezależne osoby, mój mechanik u którego zawsze robiłem Alfe (poza tym jednym przypadkiem teraz, bo to tylko klimatyzacja -.-) oraz ASO. Że te dźwigienki zaworowe pełnią w pewien sposób zabezpieczenie, żeby nie było większych szkód i one pękają najczęściej. Dodatkowo, że nie mieli jeszcze przypadku, że stała się taka akcja jak moja i żeby te dźwigienki nie pękły i żeby nie pękły w ogóle kiedykolwiek przy przestawieniu rozrządu itp. Więc to chyba absolutne minimum aby to sprawdzić.

    Dajcie już spokój z tymi przepychankami słownymi, co kto powiedział i co kto wie ogólnie może wyjść z tego fajny wątek dla potomnych, będę opisywał po kolei co się dzieje z autem.

    Ciekawe tylko jak ja na tym na końcu wyjdę.... :/

  7. #27
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Kłopot polega na tym, że po uszkodzeniu dźwigienki zaworowej, zawory są zamykane przez sprężyny i wał korbowy nadal się obraca, a co za tym idzie, kolejne tłoki, w najlepszym wypadku, walą w zawory, a w gorszym, korbowód wychodzi bokiem, dlatego zabezpieczeniem jest ugięcie trzonka zaworu, który powoduje zatrzymanie się silnika poprzez zablokowanie tłoka przez grzybek zaworu, którego w takim przypadku, nie może zamknąć sprężyna zaworu.

    Cytat Napisał LegenGod Zobacz post
    Ciekawe tylko jak ja na tym na końcu wyjdę.... :/
    Ja, na Twoim miejscu, chociaż mam nadzieję, że nigdy się w takiej sytuacji nie znajdę, zabrałbym samochód i zaprowadził do innego mechanika ale po uzgodnieniu z obecnym, że on pokryje całkowite koszty naprawy/remontu silnika, a skoro sam takowe robi, to będzie wiedział ile to może kosztować, bo sam zrobi Ci to "po taniości".
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 15-06-2023 o 12:36

  8. #28
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,406

    Domyślnie

    filozof od siedmiu boleści.....

  9. #29
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2017
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 159, 1.9 16V jtdm 150km, 2007
    Postów
    111

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Kłopot polega na tym, że po uszkodzeniu dźwigienki zaworowej, zawory są zamykane przez sprężyny i wał korbowy nadal się obraca, a co za tym idzie, kolejne tłoki, w najlepszym wypadku, walą w zawory, a w gorszym, korbowód wychodzi bokiem, dlatego zabezpieczeniem jest ugięcie trzonka zaworu, który powoduje zatrzymanie się silnika poprzez zablokowanie tłoka przez grzybek zaworu, którego w takim przypadku, nie może zamknąć sprężyna zaworu.



    Ja, na Twoim miejscu, chociaż mam nadzieję, że nigdy się w takiej sytuacji nie znajdę, zabrałbym samochód i zaprowadził do innego mechanika ale po uzgodnieniu z obecnym, że on pokryje całkowite koszty naprawy/remontu silnika, a skoro sam takowe robi, to będzie wiedział ile to może kosztować, bo sam zrobi Ci to "po taniości".
    Możesz mi wyjaśnić co to są za sprężyny i jak działają ? Chodzi o to, że sam się czegoś dowiem i będzie mi też łatwiej rozmawiać z warsztatami. Rozrząd, tłoki, zawory, cylindry, dźwigienki - z tym już jestem zaznajomiony.

    Myślałem o tym, ale myślę, że nigdy się na to nie zgodzą, bo wiedzą, że w tym innym warsztacie wszystko zrobię od A do Z i będzie to kosztować kupę $$$$$$. A oni są przekonani, że po ustawieniu na nowo rozrządu, wymianie tego koła pękniętego, pasków wszystko będzie śmigać.

    Nie mówię, że nie mają racji (cuda się zdarzają), bo rozmawiałem z 2 osobami z forum i jedna z nich miała praktycznie identyczną sytuację jak moja i właśnie warsztat zrobił tak samo i wszystko działało. A druga osoba ma Alfe 2.4, 210km, i tam jest 5 cylindrów, 20 zaworów. 16/20 zaworów było do wymiany, tak samo te dźwigienki i po tym auto jak nowe - jeździ do dziś.

    Z drugiej strony do mojego auta zawory i dźwigienki to nie są jakieś powalające koszty.. (jeżeli u mnie byłoby tak samo)

    Zobaczymy

  10. #30
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    - podpowiem: w domyśle, każdego.

    Czekam na informację, skąd wziąłeś dane, na temat tego, że w tych silnikach uszkodzeniu/wygięciu ulegają nie trzonki zaworowe, ale rozsypują się dźwigienki zaworów - czekam.
    Jak widać nie każdego, ale tego zapewne nie uda się Tobie przetłumaczyć

    Też nie raz czekałem na informacje, które wymyśliłeś i się nie doczekałem, więc czekaj dalej.
    A w międzyczasie porozmawiaj z ludźmi, którzy te silniki naprawiają po kolizji. Ba, nawet ASO potwierdza wersję z dźwigienkami.
    Ja widziałem ich kilka po kolizji tłoka z zaworami, jeden nawet sam przerabiałem i w każdym z nich zawory były całe, a wyłamało tylko dźwigienki.

    A tu zdjęcie jednego z takich silników - przyczyna: wkręcony pasek wielorowkowy pod rozrząd. Skutek: 16 dźwigienek zaworowych wyłamanych, wszystkie zawory całe bez żadnego uszczerbku, podobnie jak tłoki. Naprawa: sprawdzenie głowicy - bez uszczerbku, wymiana dźwigienek i wymiana rozrządu.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	ESsH1Dg.jpg
Wyświetleń:	38
Rozmiar:	75.7 KB
ID:	287248Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	vhj1Xo1.jpg
Wyświetleń:	39
Rozmiar:	66.5 KB
ID:	287249


    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał LegenGod Zobacz post
    Myślałem o tym, ale myślę, że nigdy się na to nie zgodzą, bo wiedzą, że w tym innym warsztacie wszystko zrobię od A do Z i będzie to kosztować kupę $$$$$$. A oni są przekonani, że po ustawieniu na nowo rozrządu, wymianie tego koła pękniętego, pasków wszystko będzie śmigać.
    Jeśli tłoki się spotkały z zaworami, to samo ustawienie rozrządu na nowo i próba odpalenia, bez sprawdzenia co się dzieje pod pokrywą zaworów, może jedynie narobić większych szkód.
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 15-06-2023 o 14:05

Podobne wątki

  1. [159] !.9 JTD 16V nie odpala i kręci rozrusznik
    Utworzone przez dzik1982 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 12-01-2017, 18:07
  2. Czasem kręci rozrusznik, ale nie odpala. 2.4 jtdm 20v
    Utworzone przez Lupus w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 31-05-2016, 22:32
  3. Nie odpala bo nie kręci, rozrusznik czy elektryka ?
    Utworzone przez mirut w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 17-09-2015, 19:28
  4. 156 1.9 JTD Dziwnie kręci rozrusznik,nie odpala
    Utworzone przez death w dziale 156
    Odpowiedzi: 88
    Ostatni post / autor: 20-07-2015, 13:21
  5. [145] Rozrusznik kręci, ale auto nie odpala
    Utworzone przez mayka.88 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 23-07-2011, 10:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory