Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #3711
    Użytkownik Świeżak Avatar maurize
    Dołączył
    10 2021
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    184

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    a czemu niby masz nie dojechać?
    Bo trzeba planować ładowanie i tracić czas, nie będzie wolnej ładowarki, zasięg skończy się szybciej niż podaje pierwotnie komputer itp....

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    no nie, jest tańsza. Pokaż mi auto segmentu D z osiągami 6s do setki w cenie poniżej 200k (bez dopłat). Pokaż mi jakiekolwiek auto z osiągami 3,3 do setki za za 230k PLN.
    Serio tylko tyle ta Tesla ma do zaoferowania??
    Przyśpieszenie to jest bardzo mały aspekt funkcjonalności auta. O znaczeniu czysto katalogowym, w zatłoczonych miastach i tak nie ma zbyt wielu okazji do przyśpieszeń, a na autostradzie to już nie ma takiego znaczenia, bo tam jest więcej przestrzeni do rozpędzenia. Jeśli chodzi o utrzymanie większej prędkości przez dłuższy czas na autostradzie to z EV jest już bardzo słabo.

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    a co jest niby wrażliwiego w baterii? Nie posiada zadnych ruchomych części i jest odporna na przeciązenia.
    To dlaczego nie jest odporna na niskie temperatury? O jakichkolwiek urazach mechanicznych nie wspominając.

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    jakie niby różne systemy elektroniczne? Sterowanie silnikiem i monitorowanie silnika elektrycznego, to przy ICE zabawa dla dzieci. Mam ci wymieniac wszystkie czujniki niezbedne do działania nowoczesnego silnika spalinowego?
    Cały czas skupiasz sie na silniku. A układy obsługujące baterię? Ładowanie? W autach EV jest więcej elektroniki co równa się wyższym potencjałem awaryjności.

  2. #3712
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    Bo trzeba planować ładowanie i tracić czas, nie będzie wolnej ładowarki, zasięg skończy się szybciej niż podaje pierwotnie komputer itp....
    nie ma wiekszego planowania, niz w przypadku jazdy samochodem spalinowym ,ktore tez uwaga uwaga, trzeba czasem zatankować.

    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    Serio tylko tyle ta Tesla ma do zaoferowania??
    Przyśpieszenie to jest bardzo mały aspekt funkcjonalności auta. O znaczeniu czysto katalogowym, w zatłoczonych miastach i tak nie ma zbyt wielu okazji do przyśpieszeń, a na autostradzie to już nie ma takiego znaczenia, bo tam jest więcej przestrzeni do rozpędzenia. Jeśli chodzi o utrzymanie większej prędkości przez dłuższy czas na autostradzie to z EV jest już bardzo słabo.
    No, jeszcze jest najbezpieczniejsza w segmencie. Przyspieszenie to nie wszystko, zgadzam sie, ale TM3 performance za 230 tys zł na torze osiąga podobne wyniki, co bmw m3 za dwa razy więcej. Ma tez bagażnik z przodu. Jest cicha. Nie smrodzi.

    a, i mozna takim przejechać 100km za 15 zł. 15 zł. Piętnaście. Za sto kilometrów. Taka tam mało istotna pierdoła

    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    To dlaczego nie jest odporna na niskie temperatury? O jakichkolwiek urazach mechanicznych nie wspominając.
    o czym ty pieszesz? pierwsze słysze, zeby bateria psuła się przez niskie temeperatury. Urazy mechaniczne? serio? Uraz mechaniczny to "awaria"? To rozumiem, ze w auto spalinowe można sobie walić młotem, i nic sie nie stanie

    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    Cały czas skupiasz sie na silniku. A układy obsługujące baterię? Ładowanie? W autach EV jest więcej elektroniki co równa się wyższym potencjałem awaryjności.
    ty serio nie rozumiesz, ze napęd elektryczny nie jest żadna kosmiczną technologią?
    Błędne jest tez stwierdzenie, ze awaryjność jest wprost proporcjonalna do "ilości elektroniki" w samochodzie. Mądrości ludowe zostawmy tam, gdzie ich miejsce - na dyskusje piwkiem pod sklepem
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 19-07-2023 o 10:37
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  3. #3713
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,424

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    no nie, jest tańsza. Pokaż mi auto segmentu D z osiągami 6s do setki w cenie poniżej 200k (bez dopłat).
    Gulia w 200tys. chyba jest do wyrwania i ma coś koło 6 do setki.
    To pokaż mi EV segmentu D (albo w ogóle jakiekolwiek EV), które potrafi z dopuszczalną na autostradzie prędkością 140km/h pokonać ponad 700km, co potrafi pierwszy z brzegu sedan z napędem spalinowym, a wiele (te z dieslem) zrobi prawie 1000km.

  4. #3714
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    To pokaż mi EV segmentu D (albo w ogóle jakiekolwiek EV), które potrafi z dopuszczalną na autostradzie prędkością 140km/h pokonać ponad 700km, co potrafi pierwszy z brzegu sedan z napędem spalinowym, a wiele (te z dieslem) zrobi prawie 1000km.
    Oj przyczepiłeś się jakiegoś zasięgu. Przecież kolega wyraźnie napisał: "jeszcze nigdy nie słyszałem, zeby ktoś kupując samochód, interesował się jego zasięgiem"

  5. #3715
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,424

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    "jeszcze nigdy nie słyszałem, zeby ktoś kupując samochód, interesował się jego zasięgiem"
    Kolega Tomtrz ordynarnie kłamie, bo słyszał to chociażby w tym wątku przynajmniej kilkadziesiąt razy .

  6. #3716
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    Oj przyczepiłeś się jakiegoś zasięgu. Przecież kolega wyraźnie napisał: "jeszcze nigdy nie słyszałem, zeby ktoś kupując samochód, interesował się jego zasięgiem"
    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Gulia w 200tys. chyba jest do wyrwania i ma coś koło 6 do setki.
    To pokaż mi EV segmentu D (albo w ogóle jakiekolwiek EV), które potrafi z dopuszczalną na autostradzie prędkością 140km/h pokonać ponad 700km, co potrafi pierwszy z brzegu sedan z napędem spalinowym, a wiele (te z dieslem) zrobi prawie 1000km.
    bo sie uczepiliscie, tylko nikogo to nie obchodzi. Niby was, jak kupujecie auto, interesuje zasieg? Czemu nie ma dostępnych na przykład wersji samochodów spalinowych z powiekszonym bakiem? bo nobody cares

    To jest dokładnie ta sama dyskusja, która była wiele lat temu, ze smartfonami. Kiedys bateria w telefonie trzymała tydzień, albo nawet i 3 tygodnie.

    Dzisiaj bateria w przecietnym telefonie, jesli się go używa intensywnie, to potrafi dnia nawet nie wytrzymać. No i co, kiedy ostatnio widzieliscie kogoś z nokią 6310?
    A przeciez no jak to, bez telefonu jak bez reki. Jak ci padnie gdzies na odludziu, to co zrobisz? Nie wszedzie przeciez masz dostęp do gniadka, bla bla bla

    Baterie nie trzymają zbyt długo, ale najwyrazniej trzymają wystarczająco. Ludzie jakoś z tym żyją. Nauczyli się jakoś "planować" swoje zycie w taki sposób, żeby ten telefon miec zawsze naładowany. I nikt jakos nie chce wracać do nokii 6310, bo bateria trzyma dłużej

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Kolega Tomtrz ordynarnie kłamie, bo słyszał to chociażby w tym wątku przynajmniej kilkadziesiąt razy .
    wasze jałowe dywagajce o teoretycznych zdarzeniach jak najbardziej - mówimy o realnej sytuacji zakupowej - kto przy zakupie auta interesuje się pojemnością baku? Przeciez to nawet ciezko w instrukcji znalezc, tak bardzo istotone jest
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #3717
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,120

    Domyślnie

    Cytat Napisał ignacy Zobacz post
    Szkoda czasu na dyskusję. Ja się poddaję.
    Słuszna decyzja. To kopanie się z koniem.

  8. #3718
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,424

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Dzisiaj bateria w przecietnym telefonie, jesli się go używa intensywnie, to potrafi dnia nawet nie wytrzymać. No i co, kiedy ostatnio widzieliscie kogoś z nokią 6310?
    A przeciez no jak to, bez telefonu jak bez reki. Jak ci padnie gdzies na odludziu, to co zrobisz? Nie wszedzie przeciez masz dostęp do gniadka, bla bla bla
    Bo po 2-3 latach użytkowania ma część pierwotnej pojemności. bo ma uszkodzone ogniwa i potrafi się wyłączać co 1/6 pojemości (z reguły bateria telefonu ma 6 ogniw szeregowo). bo spuchnie. a technologia baterii do telefonów aż tak bardzo od baterii EV nie różni się. Bo do telefonu masz powerbank jak potrzbujesz więcej. mam sobie do EV przyczepkę z akumulatorami kupić?????

  9. #3719
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,120

    Domyślnie

    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    Bo trzeba planować ładowanie i tracić czas, nie będzie wolnej ładowarki, zasięg skończy się szybciej niż podaje pierwotnie komputer itp....
    Dokładnie to ćwiczy teraz moja kuzynka, o której już pisałem. Firma obdarowała ją wypasionym elektrykiem a zabrała spalinę. Dotąd jak jechała do Polski z Holandii, to wsiadala rano, wieczorem była już na kolacji. Teraz jedzie dwa dni: po drodze nieustannie musi kontrolować prędkość, często jadąc zatem w sznurze tirów. Po drodze ma trzy ładowania, choć według producenta, dwa to i tak za dużo. Każde ładowanie to minimum 45 minut. Bywa, że naładować się nie da. Itd. Bierze więc hotel po drodze, zeby nie byc w podróży przez 16 godzin czy więcej.

    I to jest typowe dla wszystkich podróżujących elektrykami na większych dystansach.
    Dostawca auta, dając jej kluczyki, powiedział: masz rakietę ale przestaw się na tryb "slow journey".
    I tak jest.

  10. #3720
    Użytkownik Świeżak Avatar maurize
    Dołączył
    10 2021
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    184

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    a, i mozna takim przejechać 100km za 15 zł. 15 zł. Piętnaście. Za sto kilometrów. Taka tam mało istotna pierdoła
    Mijasz się z prawdą. Ceny prądu ostatnio, a od tego roku szczególnie pójdą w górę. Cena w gniazdku będzie za około 1,2 zł/kWh, bo ładując elektryka na pewno przekroczysz limity. Czyli wyjdzie że przejazd EV będzie na poziomie 30-40 zł na 100 km (20-30 kWh na 100 km). Ja w dieslu płacę około 50-55 zł na 100 km, więc wcale nie jakaś duża różnica. Dla mnie w zasadzie nieodczuwalna.

    Chyba, że ktoś ma mityczną "darmową" fotowoltaikę da kilkadziesiąt tys zł. I jeszcze "darmową" działkę do tego. I "darmowy" garaż.


    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    o czym ty pieszesz? pierwsze słysze, zeby bateria psuła się przez niskie temeperatury. Urazy mechaniczne? serio? Uraz mechaniczny to "awaria"? To rozumiem, ze w auto spalinowe można sobie walić młotem, i nic sie nie stanie
    W niskiej temp baterie gorzej funkcjonują. W zbyt wysokiej zresztą też. To jest właśnie wrażliwość, że przy poważniejszych stłuczkach będzie konieczność wymiany baterii, albo złomowania auta. W sumie jedno i drugie na podobny koszt.

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Dzisiaj bateria w przecietnym telefonie, jesli się go używa intensywnie, to potrafi dnia nawet nie wytrzymać. No i co, kiedy ostatnio widzieliscie kogoś z nokią 6310?
    Znowu nakręcasz sobie jakieś własne durne teorie. Stara Nokia i współczesny smartfon jedyne co mają wspólnego to dzwonienie i pisanie SMSów. Smartfon ma o wiele, większą funkcjonalność od starej Nokii. To jest bardziej miniaturowy komputer.
    Auta EV w najlepszym wypadku mają podobną funkcjonalność od spalinowców.
    Jak komuś brakuje baterii w Smartfonie to może sobie nosić powerbanka. Za swoim EV też będziesz mógł wozić przyczepkę z baterią albo agregatem diesla?

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory