Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #3721
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Bo po 2-3 latach użytkowania ma część pierwotnej pojemności. bo ma uszkodzone ogniwa i potrafi się wyłączać co 1/6 pojemości (z reguły bateria telefonu ma 6 ogniw szeregowo). bo spuchnie. a technologia baterii do telefonów aż tak bardzo od baterii EV nie różni się. Bo do telefonu masz powerbank jak potrzbujesz więcej. mam sobie do EV przyczepkę z akumulatorami kupić?????
    ??? no akurat tu doskole widac progres w bateriach, bo pamietam doskonale puchnace baterie, do wyrzucenia po roku. Dzisiaj w najtanszym telefonie baterie 3 lata nadaja sie do uzytkowania.

    powerbank? serio? A jak nie miałeś go naładowanego akurat? tu doskonale widać jak bardzo życzeniowo myślicie pod z góry założoną tezę W telefonie to spoko, powerbank, przeciez jego na pewno bede miał naładowanego, i to przeciez zaden problem, trzymac kolejna cegłe w kieszeni, ale pomysł przeczepki do samochodu z dodatkową baterią, czyli w zasadzie dokładnie to samo, to byscie wyśmiali
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  2. #3722
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,449

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    ale pomysł przeczepki do samochodu z dodatkową baterią, czyli w zasadzie dokładnie to samo, to byscie wyśmiali
    właśnie wyśmialiśmy, jakbyś nie zauważył.

  3. #3723
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    Mijasz się z prawdą. Ceny prądu ostatnio, a od tego roku szczególnie pójdą w górę. Cena w gniazdku będzie za około 1,2 zł/kWh, bo ładując elektryka na pewno przekroczysz limity. Czyli wyjdzie że przejazd EV będzie na poziomie 30-40 zł na 100 km (20-30 kWh na 100 km). Ja w dieslu płacę około 50-55 zł na 100 km, więc wcale nie jakaś duża różnica. Dla mnie w zasadzie nieodczuwalna.
    ???

    średnie zużycie w mieszanym cyklu to maksymalnie 20kwh/100km średniej wielkości autem. Czyli nie 30-40, a raczej 25. A skoro ty sie nie przejmujesz dwukrotna roznica w koszcie, to zakładam, ze jestes niedzielnym kierowcą i mało jezdisz. Skad w takim razie płacz za zasięgami? dla zasady?

    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    W niskiej temp baterie gorzej funkcjonują. W zbyt wysokiej zresztą też.
    ale od tego ma chłodzenie/ogrzewanie baterii? Co to ma do awaryjności? wyobraz sobie, ze silnik spalinowy, tez ma swoja optymalna temperature pracy, którą trzeba regulować - heloł?

    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    To jest właśnie wrażliwość, że przy poważniejszych stłuczkach będzie konieczność wymiany baterii, albo złomowania auta. W sumie jedno i drugie na podobny koszt.
    a przy powazniejszej stłuczce, rozumiem w aucie spalinowym, nic sie złego nie dzieje? Ludzieeeeeeeee.......


    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    Znowu nakręcasz sobie jakieś własne durne teorie. Stara Nokia i współczesny smartfon jedyne co mają wspólnego to dzwonienie i pisanie SMSów. Smartfon ma o wiele, większą funkcjonalność od starej Nokii. To jest bardziej miniaturowy komputer.
    Auta EV w najlepszym wypadku mają podobną funkcjonalność od spalinowców.
    Przeciez nie musimy porównywać noki 3310 do nowoczesnego smartfona. Nowsze "batony" miały w sumie niewiele mniejsza funkcjonalnosc, co nowe smartfony. I co, smartfony nadal wygrywają. Są też smartfony z wiekszymi bateriami, cieższe, grubsze, mniej wygodne, ale jakos ludzie sie na nie nie rzucają.

    Cytat Napisał maurize Zobacz post
    Jak komuś brakuje baterii w Smartfonie to może sobie nosić powerbanka. Za swoim EV też będziesz mógł wozić przyczepkę z baterią albo agregatem diesla?
    jak wyżej
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 19-07-2023 o 11:53
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  4. #3724
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,449

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    średnie zużycie w mieszanym cyklu to maksymalnie 20kwh/100km średniej wielkości autem. Czyli nie 30-40, a raczej 25. A skoro ty sie nie przejmujesz dwukrotna roznica w koszcie, to zakładam, ze jestes niedzielnym kierowcą i mało jezdisz. Skad w takim razie płacz za zasięgami? dla zasady?
    dlaczego zakładasz cenę prądu z gniazdka w domu, a nie z punktu komercyjnego? jak sobie do mojego starego dieselka wytłoczę oleju z rzepaku z pola za domem. to też będzie prawie za free.

    a zasięg nie dla zasady, tylko z szacunku do swojego wolnego czasu - co już pisałem. o ile elektryk w koło komina - można opękać tydzień na jednym ładowaniu, to w trasie nad morze, czy na lotnisko będzie w huj uciążliwy.

  5. #3725
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    dlaczego zakładasz cenę prądu z gniazdka w domu, a nie z punktu komercyjnego? jak sobie do mojego starego dieselka wytłoczę oleju z rzepaku z pola za domem. to też będzie prawie za free.
    no powodzenia z tym tłoczeniem oleju Nawet ładujac się wyłącznie na superchargerach, co jest mało realistycznym scenariuszem, będzie taniej. Moze nie az tyle, ale nadal taniej. A skoro w niektórych przypadkach elektryk już dzisiaj w samym zakupie jest tanszy, dodatkowo ma nizsza utrate wartosci (juz pomijam koszty serwisu, tez nizsze), to dalej masz zamiar przekonywac, jakie niedobre są?

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    a zasięg nie dla zasady, tylko z szacunku do swojego wolnego czasu - co już pisałem. o ile elektryk w koło komina - można opękać tydzień na jednym ładowaniu, to w trasie nad morze, czy na lotnisko będzie w huj uciążliwy.
    tak tak, już słyszeliśmy, że te 20 minut przy ładowarce, zamiast 5, dwa razy do roku, to jest w wuj, koniec swiata, walic elektryki ale ładowanie smartfona codziennie, albo bieganie z powerbankiem, to juz zaden problem, a z lesnych dziadków co nosza nokie 6310 to beka.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  6. #3726
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,449

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    no powodzenia z tym tłoczeniem oleju Nawet ładujac się wyłącznie na superchargerach, co jest mało realistycznym scenariuszem, będzie taniej. Moze nie az tyle, ale nadal taniej. A skoro w niektórych przypadkach elektryk już dzisiaj w samym zakupie jest tanszy, dodatkowo ma nizsza utrate wartosci (juz pomijam koszty serwisu, tez nizsze), to dalej masz zamiar przekonywac, jakie niedobre są?



    tak tak, już słyszeliśmy, że te 20 minut przy ładowarce, zamiast 5, dwa razy do roku, to jest w wuj, koniec swiata, walic elektryki ale ładowanie smartfona codziennie, albo bieganie z powerbankiem, to juz zaden problem, a z lesnych dziadków co nosza nokie 6310 to beka.
    ciekawa dwubiegunowość tu występuje.
    jak liczymy koszty EV, to liczymy prąd z gniazdka. Ale jak liczymy czas ładowania to już z superchargera (ps. zerknij w tabeli ile takich jest przy polskich autostradach/ekspersówkach).

    nie mam zamiaru przekonywać, że są niedobre, ale nie są obecnie MOIM ZDANIEM równie uniwersalne co ICE. mało tego, jest bardzo prawdopodobne, że jak mi się skończy obecny leasing, to następny będzie już na EV. Zależy to tylko od szybkości rozwoju infrastruktury i spadku cen EV. I nie będę pierdolił jak to EV są cudowne samemu jeżdżąc paliwożernym spalinowym, tylko będę używał do tego co potrzebuję świadomy jego ograniczeń, a nie wymyślał jakie to jest cud-miód ratujące planetę i pszczółki urządzenie.
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 19-07-2023 o 12:43

  7. #3727
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    nie mam zamiaru przekonywać, że są niedobre,
    no to ciekawe co innego robisz od setek stron

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    ale nie są obecnie MOIM ZDANIEM równie uniwersalne co ICE.
    już nawet co do samej "uniwersalności", to wyłącznie zależy, jakie kryteria tej uniwersalnosci sobie ustawisz. Ty ustalasz jedynie zasieg. Ok, niech będzie, nie sa równie uniwersalne. I co z tego?
    Kupujesz auto, z reszta nie tylko auto, które spełnia TWOJE potrzeby. Nie kupujesz auta dla kogoś, a tym bardziej dla wszystkich, tylko dla siebie. Fajnie by było miec wiekszy zasieg, ale realnie ma on niewielkie znaczenie, szczególnie jesli po drugiej stronie jest szereg korzyści.

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    jest bardzo prawdopodobne, że jak mi się skończy obecny leasing, to nasępny będzie juz na EV
    czyżby 3,3 do setki za 230 tys zł otworzyło oczy niedowiarkom?
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #3728
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Teddy Bear Zobacz post
    Dokładnie to ćwiczy teraz moja kuzynka, o której już pisałem. Firma obdarowała ją wypasionym elektrykiem a zabrała spalinę.
    Żona kolegi jest na etapie wyboru kolejnego samochodu. Firma zaproponowała jej dwie opcje. Dowolny samochód spalinowy do kwoty 250 000 zł i EV do 350 000 zł. Później będzie można napisać, jak to wszyscy zdecydowali się na "czyste auta". Gdyby firma, nie miała z tego tytułu ewentualnych ulg, plusów, to pułap cenowy byłby ten sam

  9. #3729
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,449

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    czyżby 3,3 do setki za 230 tys zł otworzyło oczy niedowiarkom?
    Do melexa jeżdżącego do marketu nie potrzebuje pierdyliarda koni.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    już nawet co do samej "uniwersalności", to wyłącznie zależy, jakie kryteria tej uniwersalnosci sobie ustawisz. Ty ustalasz jedynie zasieg. Ok, niech będzie, nie sa równie uniwersalne. I co z tego?
    Kupujesz auto, z reszta nie tylko auto, które spełnia TWOJE potrzeby. Nie kupujesz auta dla kogoś, a tym bardziej dla wszystkich, tylko dla siebie. Fajnie by było miec wiekszy zasieg, ale realnie ma on niewielkie znaczenie, szczególnie jesli po drugiej stronie jest szereg korzyści
    Więc łaskawie pozwól, że sam będę ustalał kryteria, co jest dla mnie ważne, a co nie.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    no to ciekawe co innego robisz od setek stron
    To co ty, tylko w drugą stronę

  10. #3730
    Użytkownik Świeżak Avatar andie
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    śląsk
    Auto
    Giulia 2.0 USA; Lancia Delta t-jet
    Postów
    179

    Domyślnie

    Spodobało ci się porównanie telefonu i samochodu? Nikomu nie przeszkadza mały "zasięg" smartfona bo? Nie stanowi problemu go podładować w domu, pracy, samochodzie. Poza tym ludzie mają wolny wybór, mogą nadal kupić zwykły tel. Nikt dostępu nie ogranicza. Co więcej nie ma dopłat do smartfonów, ulg, specjalnych "miejsc siedzących w komunikacji miejskiej" dla smart. Nie trzeba budować infrastruktury itp. z podatków. Wprowadzasz super produkt na rynek to ludziska to docenią swoim wyborem, nie sztuczną interwencją. Wolny wybór, brzmi jeszcze normalnie, ale niestety kończy się.

    Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory