Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #3881
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    JEST: Giulia Veloce Ti MY21, 166 FL 3.2, BYŁY: 166 2.0TS, 156 1.8TS
    Postów
    298

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    może sprawdzmy - jaki jest wniosek z tego artykułu. Trzeba sie bac tych elektryków, czy nie?
    Sprawdzać to sobie możesz co masz w majtkach.

    Bać się nie trzeba - ale to ciągle za mało, żeby to wystarczyło za uzasadnienie dla elektryfikacji.

    a ty się ciągle boisz - bo wspierasz spalinową motoryzację ...

  2. #3882
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    Sprawdzać to sobie możesz co masz w majtkach.
    no jednak trzeba, bo dumny wklejasz jakis artkuł, który w zasadzie obala wszystkie wasze wczesniejsze tezy o tym, jak to elektryki są straszne.

    nawet ciekawie was w nim podsumowali:

    − Znaczna część z tego co można przeczytać o pożarach samochodów elektrycznych wynika z niewiedzy, emocji czy powtarzania niesprawdzonych opinii, które nie mają odzwierciedlenia w rzeczywistości. To z resztą nie tylko problem w Polsce – tłumaczy w rozmowie z WysokieNapieice.pl bryg. Tomasz Jonio, szef Krajowego Centrum Koordynacji Ratownictwa w Komendzie Głównej Państwowej Straży Pożarnej.

    co nawet udowadniłeś jeszcze dzisiaj, wklejąc kolejny argument z bzdurami, o tym, jak to w Polsce nadal nie ma procedur, jak gasić elektryki.

    inną ciekawostką, o którem sam nie widziałem (dziekuję) jest:
    "Średnio co czwarty pożar auta elektrycznego w Polsce to efekt podpalenia"

    co może oznaczać (to oczywiscie czyste spekulacje), że ten szaleńczy amok, którzy tutaj niektórzy reprezentują, może się nie kończyć na bezmyślnym klepaniu w klawiaturę. Za wielką wodą, były już potwierdzone przypadki rednecków, kierujących swoją agresję w stronę kierowców aut elektrycznych.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 24-07-2023 o 16:46
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  3. #3883
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Torbix, no właśnie chodzi o to, że są ludzie, którym daje to do myślenia, ale są również tacy, jak Ty, którzy podcierają się palcem, bo byli mądrzy po szkodzie i sądzili, że ich popyt na srajtaśmę, kiedy mieli już obesraną dudę, załatwi prawo popytu i podaży - brytyjczycy, zaczynają się "budzic z ręką w nocniku", bo wychodzi im na to, że cześć wielopoziomowych parkingów, może nie być zdolna do udźwignięcia cięźaru eletryków, tylko, żeby się w ogóle zacząć nad tym zastanawiać, trzeba mieć rozum i ważyć ryzyka, ale przed szkodą, a nie po niej - jak to mawiał mój dziadek "nie wtedy konie poić, jak trzeba w pole jechać", tyle, że Ty tego i tak nie pojmiesz, bo zamiast rozumu używasz wiary, sam będąc wiarłomcą, czyli zachowując się jak dr Jakyll mr Hyde, jak mawiał Laskowik, takie rozdwojenie jaźni... w kieleckiem

    Ty jesteś jakiś nieteges - skoro są procedury, to dlaczego akcja gaszenia elektrycznego Mercedesa, trwała 21 godzin i zabezpieczało go kilkanaście zastępów straży pożarnej, do momentu, kiedy wypali się do takiego stopnia, że da się to gówno zapakować do kontenera, w którym skażone zostało tysiące litrów wody, za to Ty, zamiast wyciągać wnioski, słuchasz, "jak świnia grzmotu" , kogoś kto Ci wciska ciemnotę i przeczy faktom, no chyba, że ta procedura tak właśnie wygląda.
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 24-07-2023 o 16:57

  4. #3884
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    844

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post

    Czekam na przedstawienie "faktów", które wg Ciebie zostały pominięte, jako "niewygodne".
    Auta elektryczne kilkukrotnie mniej pylą z klocków hamulcowych.I jest to wiedza ogólnie dostępna dla każdego.
    Wspominanie przez Micha o pyleniu klocków w elektrykach,nie mówiąc ,że elektryki wypadają w tym przypadku znacznie korzystniej od spalinówek jest po prostu słabą i tanią zagrywką

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    Sprawdzać to sobie możesz co masz w majtkach.

    :
    Cudowny poziom dyskusji.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Torbix, , ale są również tacy, jak Ty, którzy podcierają się palcem, bo byli mądrzy po szkodzie i sądzili, że ich popyt na srajtaśmę, kiedy mieli już obesraną dudę,.
    I jeszcze takie perełki elokwencji na dodatek.

  5. #3885
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Cytat Napisał AdiCarrion Zobacz post
    Auta elektryczne kilkukrotnie mniej pylą z klocków hamulcowych.I jest to wiedza ogólnie dostępna dla każdego.
    Wspominanie przez Micha o pyleniu klocków w elektrykach,nie mówiąc ,że elektryki wypadają w tym przypadku znacznie korzystniej od spalinówek jest po prostu słabą i tanią zagrywką
    Tak, tak - tak samo "powszechnie znana", jak opony do elektryków, a fizyka nie przewiduje tego, że siła konieczna do zwolnienia/zatrzymania cięższego obiektu, wymaga użycia większej siły, a więc najmniej z klocków pylą samochody ciężarowe - brawo Ty

    Doczekam się info, na jakich oponach jeździ Mustang Twojego brata czy to tajemnica, tak jak to, czy mieszka w domu czy w bloku?



    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    No tak, ty tam podobno zęby zjadłeś na transporcie, a znajac zycia zielonego pojęcia nie masz o klasyfikacji ADR i DGR.
    Kolejny whatebautyzm, pokazujący tym razem to, że w kwestii transportu samochodowego, potwierdzasz że jesteś totalnym abnegatem i jeśli ktoś wymagał od Ciebie ADRów, przy drogowym transporcie samochodów, to ładował Cię w ch..., bo widocznie widział, z kim ma do czynienia, a więc mu się nawet nie dziwię, a już bredząc o DGRach, czyli procedurach dotyczących transportu lotniczega, sam się, zaorałeś, nawiozłeś, posiałeś, zżąłeś i wymłóciłeś
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 24-07-2023 o 18:36

  6. #3886
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Tak, tak - tak samo "powszechnie znana", jak opony do elektryków, a fizyka nie przewiduje tego, że siła konieczna do zwolnienia/zatrzymania cięższego obiektu, wymaga użycia większej siły, a więc najmniej z klocków pylą samochody ciężarowe - brawo Ty
    jak zwykle, nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz, i palnąłeś dwie głupoty. A tam podobno w transporcie robisz

    1. samochody elektryczne hamują w duzej mierze bez uzycia tarcz i klocków hamulcowych. Tak - magia.
    2. samochody ciężarowe też mają podobny patent, który nazywa się retarder. Dzieki temu klocki hamulcowe w ciezarówce, wymienia sie czesto rzadziej, niż w aucie osobowym.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #3887
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2016
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Byłą 156 TS, GT 1.9 z wiruskiem :),jest 166 3.0 FL
    Postów
    844

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Tak, tak - tak samo "powszechnie znana", jak opony do elektryków, a fizyka nie przewiduje tego, że siła konieczna do zwolnienia/zatrzymania cięższego obiektu, wymaga użycia większej siły, a więc najmniej z klocków pylą samochody ciężarowe - brawo Ty

    ?
    Poważnie to piszesz?Żartujesz, prawda?


    "....Klocki hamulcowe i tarcze w pojazdach z napędem elektrycznym wymienia się w dłuższych odstępach czasu niż w tradycyjnych pojazdach spalinowych....."


    Tu masz wyjaśnione dlaczego, nie mów nawet,że o tym nie wiedziałeś.

    https://autoexpert.pl/artykuly/serwi...-i-hybrydowych

  8. #3888
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Kolejny whatebautyzm, pokazujący tym razem to, że w kwestii transportu samochodowego, potwierdzasz że jesteś totalnym abnegatem i jeśli ktoś wymagał od Ciebie ADRów, przy drogowym transporcie samochodów, to ładował Cię w ch..., bo widocznie widział, z kim ma do czynienia, a więc mu się nawet nie dziwię, a już bredząc o DGRach, czyli procedurach dotyczących transportu lotniczega, sam się, zaorałeś, nawiozłeś, posiałeś, zżąłeś i wymłóciłeś
    jeszcze raz - zanim sobie zaplujesz ekran, i wymyślisz kolejne niestworzone historie, zastanów się, czemu armatorzy nie maja absolutnie żadnego problemu z transportem baterii litowo-jonowych w dowolnych urządzeniach, a maja czasem problem, z transportem samochodów z bateriami. I jeszcze raz - podpowiedź, chodzi o klasyfikacje, a docelowo oczywiscie chodzi o pieniądze.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 24-07-2023 o 18:53
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  9. #3889
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,444

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    jeszcze raz - zanim sobie zaplujesz ekran, i wymyślisz kolejne niestworzone historie, zastanów się, czemu armatorzy nie maja absolutnie żadnego problemu z transportem baterii litowo-jonowych w dowolnych urządzeniach, a maja czasem problem, z transportem samochodów z bateriami. I jeszcze raz - podpowiedź, chodzi o klasyfikacje, a docelowo oczywiscie chodzi o pieniądze.
    A ty zastanów się, dlaczego nie można przewozić w samolotach pasażerskich laptopów w bagażu. tylko trzeba w podręcznym. to tylko ~6 ogniw po 1,5V wielkości baterii AA. takie nic.
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 24-07-2023 o 19:05

  10. #3890
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    A ty zastanów się, dlaczego nie można przewozić w samolotach pasażerskich laptopów w bagażu. tylko trzeba w podręcznym. to tylko ~6 ogniw po 1,5V wielkości baterii AA. takie nic.
    można przewozić laptopa w bagażu rejestrowanym. I inne urządzenia na akumulatory, tylko jest jakis limit. I co z tego niby ma wynikac? Bo wiesz, buteleczki z benzyną to juz w ogole nie możesz.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory