Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #4261
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    To się nazywa koegzystencja. Tyle, że Europa ma alternatywy. Arabowie nie bardzo. Wiele hajsu inwestują, ale też wiele przepalają na bzdury.
    jaka koegzystencja? Nie ma zadnej uczciwej konkurencji na rynku ropy. Przecież nawet wszyscy na OPEC mówią kartel, i nikt sie za to nie obraza. Kartel, to organizacja nielegalna w całym cywilizowanym świecie. OPEC, całkowicie jednostronnie, nie patrząc na rynek, reguluje podaż. Przecież oni takie rzeczy publicznie ogłaszają.

    Nie trzeba miec 100% udziału w rynku, zeby de facto sprawowac rolę monopolisty. Szczególne, ze mamy do czynienia z ropą naftową. Przecież ona jest nam dzisiaj niezbędna, jak powietrze. Jak dostawca 40% powietrza na rynku, sobie stwierdzi, ze utnie produkcje o 50%, to nie mówi się trudno, przeciez ceny tylko pójdą w górę, kupimy gdzie indziej i jakoś przeżyjemy. No nie, ktoś będzie musiał się udusić.

    OPEC ma pod kontrolą 80% światowych rezerw ropy. Zależność, a nie koegzystencja.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 02-08-2023 o 19:07
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  2. #4262
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,441

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Policzyliście, ile razy w panicznych wpisach Tomtza, pada słowo "czkowieku" - to jest objaw jakiegoś obłędu - sprawdź sobie czym był spowodowany ten kryzys w latach 70-tych, bo to tak, jakbyś nas straszył powrotem do nich, nie zauważając, że jesteśmy pół wieku później i jedynie tacy jak Ty niczego się nie uczą - "glupiś się urodził, głupi żyjesz i głupi zemrzesz"
    Przynajmniej nie przypierdala się do nieżyjącego ojca interlokutora. I nie obraża. Ty za to regularnie srasz na środku stołu i palcem wskazujesz winnych wszystkich w koło.

  3. #4263
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    No jasne, spalinowy miejski, mniej komfortu, ale możesz pojechać wszędzie, Ev miejski, nie no poza miasto miejskim? Żenada i tyle
    Nie rozumiesz, że miejskim samochodem rzadko ktoś robi tysiące kilometrów na raz ? To że wersją spalinową możesz to zrobić, to żadna przewaga. Niewielu używa samochodu miejskiego do "robienia tras". Najważniejszy jest komfort jazdy w mieście a tu jest zdecydowana przewaga elektryka.

  4. #4264
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Jeszcze raz - sprawdź co spowodowało kryzys w latach 70-tych i czym była "żelazna kurtyna".

    Jeśli wybuchnie wojna, to ostatnie o co będziesz się martwił, będzie to, czym będziesz jeździł, czyli opowiadasz bzdury jak mało który", bo zaraz się dowiemy, że powinniśmy rozważać najazd obcej cywilizacji

  5. #4265
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,441

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    jaka koegzystencja? Nie ma zadnej uczciwej konkurencji na rynku ropy. Przecież nawet wszyscy na OPEC mówią kartel, i nikt sie za to nie obraza. Kartel, to organizacja nielegalna w całym cywilizowanym świecie. OPEC, całkowicie jednostronnie, nie patrząc na rynek, reguluje podaż. Przecież oni takie rzeczy publicznie ogłaszają.

    Nie trzeba miec 100% udziału w rynku, zeby de facto sprawowac rolę monopolisty. Szczególne, ze mamy do czynienia z ropą naftową. Przecież ona jest nam dzisiaj niezbędna, jak powietrze. Jak dostawca 40% powietrza na rynku, sobie stwierdzi, ze utnie produkcje o 50%, to nie mówi się trudno, przeciez ceny tylko pójdą w górę, i jakoś przeżyjemy. No nie przeżyjemy, bo sie udusimy.

    OPEC ma pod kontrolą 80% światowych rezerw ropy. Zależność, a nie koegzystencja.
    Jeszcze szybciej się udusimy, jak któregoś dnia Chiny włączą embargo na wszystko, a coraz częściej tupią nóżką. Przedsmak mieliśmy w pandemii. I jakie wnioski wyciągnęła Europa? Uzależnienia się jeszcze bardziej.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Nie rozumiesz, że miejskim samochodem rzadko ktoś robi tysiące kilometrów na raz ? To że wersją spalinową możesz to zrobić, to żadna przewaga. Niewielu używa samochodu miejskiego do "robienia tras". Najważniejszy jest komfort jazdy w mieście a tu jest zdecydowana przewaga elektryka.
    Ale może. To się nazywa funkcjonalność. e500 też możesz, tylko co 150km przerwa na maka. Komfort jazdy w mieście? Jak ci zakupy latają po tylnym siedzeniu? Próbowałeś do tego wsiąść na tył? Zapomnij o przewiezieniu 4 osób. To auto 2+2 dwoje dorosłych i dwoje dzieci - nawet nie nastolatków. Miejsca na zakupy w bagażniku - 2 zgrzewki wody, 2 reklamówki i dopychasz kolanem. O jako takiej funkcjonalności można mówić przy elektrycznej corsie, 208, czy zoe.

  6. #4266
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Jeszcze szybciej się udusimy, jak któregoś dnia Chiny włączą embargo na wszystko, a coraz częściej tupią nóżką. Przedsmak mieliśmy w pandemii. I jakie wnioski wyciągnęła Europa? Uzależnienia się jeszcze bardziej.
    Uzależniamy się, ale to już na własne życzenie, bo o ile ropy nie wyczarujemy, tak wrócic z produkcja wielu rzeczy do Europy jak najbardziej możemy. Tak tez sie nie martwcie o geopolityke, tylko bardziej o siebie. Akurat europejscy, motoryzacyjni giganci, dzieki tej ochronie przed chinami, wyrosli na tłuste koty i wciskaja klientom od lat coraz to większe gówno. Tak, w tym fiata 500e za 150 koła. To jest kpina z klienta.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  7. #4267
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,441

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Tak, w tym fiata 500e za 150 koła. To jest kpina z klienta.
    za 150 masz golasa na stalowych!!!! felgach. żeby to jakoś wyglądało trzeba 180 położyć na stół.

  8. #4268
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    za 150 masz golasa na stalowych!!!! felgach. żeby to jakoś wyglądało trzeba 180 położyć na stół.
    tak, tylko żeby frustracje odpowiednio ukierunkować:

    koszt akumulatora, na poziomie już całego pakietu, to niech będzi 150 dolarów za kwh
    więc w tym lepszym, 42kwh, akumulator kosztuje 25 tysięcy PLN. Cała reszta układu napędowego jest tańsza, niż w spalinowym odpowiedniku. Platforma wspolna ze spalinowym, nie musieli inwestować w nową. Skad w takim razie taka cena z dupy?

    tak ze własnie dlatego, ja zapraszam tych chińczyków. Niech te tłuste koty, poczują smród. Geopolityka, geopolityką, ale też nie chce, zeby jacyś pozal sie boże prezesi tavaresi, mnie dymali.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  9. #4269
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,441

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    koszt akumulatora, na poziomie już całego pakietu, to niech będzi 150 dolarów za kwh
    więc w tym lepszym, 42kwh, akumulator kosztuje 25 tysięcy PLN. Cała reszta układu napędowego jest tańsza, niż w spalinowym odpowiedniku. Platforma wspolna ze spalinowym, nie musieli inwestować w nową. Skad w takim razie taka cena z dupy?
    o, to to to. o tym od początku tu mówimy. EV nie potrzebuje dopłat i ICE nie potrzebuje kar, żeby EV było tańsze. I niech lepsze wygra. A nie jedno wciskamy na siłę, drugie na siłę kasujemy i podlewamy to ekologicznym sosem.
    jednak perswazja ma ma sens. 400stron i robisz postępy
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 02-08-2023 o 19:55

  10. #4270
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Nie rozumiesz, że miejskim samochodem rzadko ktoś robi tysiące kilometrów na raz
    Jakie człowieku tysiące? 500 nim robiąc by już zdrowo wyszło bokiem. Uważasz, że każdy kto ma małe auto, ma drugie na dalsze wyjazdy, nawet jak taki wyjazd jest rzadko, ale jest to siada i jedzie. Ile taki 500e zrobi na trasie i ładowanie. To nie jest auto miejskie tylko z nazwy, bo tam spisuje się najlepiej. Ono się do niczego innego kompletnie nie nadaje
    Ostatnio edytowane przez Kurynio ; 02-08-2023 o 21:35

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory