Strona 437 z 484 PierwszyPierwszy ... 337387427428429430431432433434435436437438439440441442443444445446447 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,361 do 4,370 z 4837

Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #4361
    Użytkownik Świeżak Avatar andie
    Dołączył
    02 2017
    Mieszka w
    śląsk
    Auto
    Giulia 2.0 USA; Lancia Delta t-jet
    Postów
    179

    Domyślnie

    Ile polaków wynajmuje mieszkania, 4%? zapewne jeszcze mniej samochody. Nie mówimy o firmach i korzyściach podatkowych.

    Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka

  2. #4362
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    ja nie kwestionuję faktów
    no nie, wcale

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    - kwestionuję jedynie Twoje futurystyczne wnioski
    jakie futurystyczne ?

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    bo napraw∂e nie mają sensu z perspektywy logiki. Głownie dlatego, ze zakładasz, ze jakiś zaobserwowany trend będzie trwał (błąd #1)
    a kto mówi, ze bedzie trwał wiecznie? Nagle interesuje nas perspetkywa nie wiem, 100 lat?

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    np. jeżeli któryś prezes firmy z branży automative nie jest bezkrytycznie nastawiony do EV - to się nie zna
    Jesli ktos opowiada, ze sie nie da czegos zrobić, a inni z powodzeniem to robią, to znaczy, ze sie nie zna. No kaman - gosc sprzedaje meganke, praktycznie w cenie TM3. To jest niepoważne. Nie ma to nic wspolnego, czy pan jest entuzjastą, czy nie, po prostu opowiada farmazony. Nowy zarzad toyoty, entuzjasci, tez opowiadaja farmazony, bo obiecuja gruszki na wierzbie.

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    jeżeli ktoś z Twoich kontrdyskutantów się myli (a myli się) wyciągasz wniosek, że Twoja teza jest prawdziwa (błąd #5) - polecam spojrzeć kiedy implikacja jest logicznie prawdziwa z perspektywy logiki), nie akceptujesz tego, że jeżeli coś twierdzisz to powinieneś przedstawić argumenty i dowodzić swoją tezę, a nie obalać kontrargumenty (błąd #6 - właściwie dyskwalifikujący Cię w poważnej dyskusji z powodów oczywistych: tak wygląda racjonalna debata oparta na naukowych podstawach - to co robisz temu przeczy).
    jak to, mylicie się? niemozliwe

    No chyba cos ci sie pomyliło. Ja nie daje argumentów? A no tak, linki sie nie liczą I oczywiscie bardzo wygodna pozycja, gdzie zawsze to na mnie spoczywa ciężar dowodu. Zawsze. Czy zeby udowodnic, ze mam racje, czy udowodnic, ze ktos sie myli, to zaawse ja, ale nie wy przypadkiem :d Wy sobie mozecie stawiac dowolne tezy, nie podpierac ich absolutnie niczym, a ja mam wszystko obalać. A jak już obale, to i tak nie mam racji

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    W tym konkretnym przypadku (carsharing) - ignorujesz np. to, ze pokolenie Z często rezygnuje z poważniejszych prac (na rzecz 'luźniejszego" życia - co nie jest głupie), co prowadzi do niskich dochodów, co powoduje, że ich nie stać na wiele (droższych) rzeczy takich jak mieszkania - i właśnie samochody - dlatego wolą nie wiązać się długoterminowo finansowo, nie kupować droższych rzeczy itd. - tak jest.
    Kłopot w tym, że to np. zbyt duże uogólnienie - bo np. o ile w dużych miastach gdzie masz dobrą komunikację, ubery - można tak żyć - to np. w Polsce poza dużymi miastami - już może być kłopot. Poza tym - nie wiadomo jakie zwyczaje będą miały ich dzieci - które dorosną za te np. 15 lat - może znów będą chciały czegoś bardziej trwałego - własne mieszkanie, własny samochód ...
    Kasa - a to młodzi ludzie kiedyś mieli powazne prace i dużo zarabiali? No nie, a dzisiaj, szczególnie w polsce, to jeszcze młodzi nawet pracujący doją rodziców.

    To nie jest tak, ze to jest chwilowa moda. Pojawiły sie obiektywne czynniki, których wczesniej nie było, i które się już nie cofną. Samochód staje się mniej niezbędny.

    Praca zdalna, nawet podstawowe zakupy spozywcze można kupić online, i za grosze dostarczą ci pod drzwi. Tanich usług carsharingowych też jeszcze niedawno nie było. W duzych miastach - gdzie ciagnie młodych, to już nie ma zadnych watpliwosci. Bez własnego auta mozna normalnie funkcjonować. Jak auto jest niezbędne, to niewazne ile masz pieniedzy, bedziesz musiał auto kupic. A jak tylko "by ci sie przydał", to jest tez milion innych rzeczy, które by sie przydały, i priortety. A jak już tylko czasem by ci sie przydał, to moze sie okazac, ze okazjonalny wynajem, jest tanszy, niz kupowanie.

    Inna sprawa, to ze samochód dla mieszczucha nie jest żadnym symbolem statusu. Na wiosce, szczególnie u małolatów, samochód to twoja wizytówka. W duzym mieście, samochody sa anonimowe. Znam ludzi wiele lat, i ani razu ich nie widziałem w aucie, nie wiem czym jeżdzą.
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 10-08-2023 o 14:38
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  3. #4363
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    JEST: Giulia Veloce Ti MY21, 166 FL 3.2, BYŁY: 166 2.0TS, 156 1.8TS
    Postów
    286

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    zawsze to na mnie spoczywa ciężar dowodu. Zawsze.
    Jeżeli chodzi o wyższość EV oraz Twoje futurystyczne teorie - to tak. Zawsze.
    Nie ma innej możliwości.

    To działa w obie strony - jeżeli będę miał również jakąś "ciekawą" teorię - to ciężar jej udowodnienia/uwiarygodnienia będzie spoczywał na mnie.
    Tak to działa.
    Nic w tym dziwnego.
    Jeżeli nie będę miał dowodu - to nie będę się wstrzeliwał, tak jak Ty, z tak absolutnymi stwierdzeniami jak Ty. To proste.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    eeeeee....

    ty widzę masz jeden, ogromny problem. Nie rozumiesz, że fakty, to są fakty, a opinie, to są opinie. Zjawisko, o którym mówie, jest faktem. Zbadanym, wymiernym, faktem. To, ze ty sie nei czujesz przekonany, nie zmienia w zaden sposób, że taka jest rzeczywistość. Nie wiem, jak jak ci pokaże czerwony samochód, to mam cie przekonywać do tego, że on jest czerwony, argumentami? A jak ty jednak nie czujesz sie przekonany, to on przestanie być czerwony?
    Teraz wychodzi dodatkowo, że nie odróżniasz faktów od wniosków sformułowanych na ich podstawie.

    To, że samochód jest czerwony - to może być fakt.
    To, że EV jest lepszy to żaden fakt - to wniosek, który wysnuwasz. Kłopot z tym, że uznajesz to za fakt. Wniosek, którego nie udowodniłeś - a w tym wypadku nawet nie uwiarygodniłeś.
    Dlatego tak się tutaj szamoczesz i dostarczasz materiał do rozrywki.

    Tak więc tak - to Twoje stwierdzenie obrazuje bardzo dobrze jaki masz kłopot. Używasz porównań nieadekwatnych nieadekwatnych do faktów/sytuacji - tak jak to powyżej.

    Który to już Twój błąd - #7??
    Ostatnio edytowane przez IRC ; 12-08-2023 o 15:02

  4. #4364
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    Jeżeli chodzi o wyższość EV oraz Twoje futurystyczne teorie - to tak. Zawsze.
    Nie ma innej możliwości.

    To działa w obie strony - jeżeli będę miał również jakąś "ciekawą" teorię - to ciężar jej udowodnienia/uwiarygodnienia będzie spoczywał na mnie.
    Tak to działa.
    Nic w tym dziwnego.
    Jeżeli nie będę miał dowodu - to nie będę się wstrzeliwał, tak jak Ty, z tak absolutnymi stwierdzeniami jak Ty. To proste.


    no tak, zapomniałem, ze zyjemy w tej alternatywnej rzeczywistosci, gdzie wcale od 2035 nie ma zakazu sprzedazy aut spalinowych w Europie, a auta elektryczne to jakas smieszna nisza (i auto elektrycznie wcale nie jest najlepiej sprzedajacym sie autem na swiecie), szczególnie w Norwegii. A ja opowiadam jakies nieprawodobne historie

    ty serio w to wierzysz, ze jednak pewnego dnia, wszyscy zmienią zdanie, i powiesz "ha! a nie mówiłem?" ?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    To, że EV jest lepszy to żaden fakt - to wniosek, który wysnuwasz. Kłopot z tym, że uznajesz to za fakt. Wniosek, którego nie udowodniłeś - a w tym wypadku nawet nie uwiarygodniłeś.
    aha, no fajnie. Jescze raz- to, ze ty sie nie czujesz udowodniony, nie zmienia faktu w zaden sposób. A ty twierdzisz, ze nie jest lepszy?
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 10-08-2023 o 15:57
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  5. #4365
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,423

    Domyślnie

    "....Właściciel Till Wesberg, jako wielki fan ekologii i entuzjasta nowych rozwiązań, ze swojego wodorowego Hyundaia był zadowolony przez ostatnie 7 lat......na pełnym zbiorniku był w stanie pokonać od 450 do 500 km. Początki bywały jednak ciężkie, ...... musiał jeździć na stację oddaloną 114 km od jego domu......Po kilku latach bezawaryjnej jazdy wodorowy Hyundai odmówił współpracy. ....Po zdiagnozowaniu problemu okazało się, że awarii uległ zestaw wodorowych ogniw paliwowych. Ile producent życzy sobie za naprawę? Faktura grozy opiewa na kwotę blisko 104 tys. euro, czyli ponad 460 tys. złotych."

    Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/wiado...ampaign=chrome

    Pan Till chyba się wyleczył z ekomobilności. Przy okazji - to bardzo ekologiczne i ekonomiczne zużywać 40% zasięgu w celu dojechania do stacji tankowania wodoru.
    A samo auto - kolejny przypadek bardzo "ekologicznej" jednorazówki.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    A tu przykład jak UE "ratuje" świat:
    Wielki ponad 2-tonowy SUV na Europę z 1,6litra, na resztę świata z 2,5litra. Biorąc pod uwagę masę auta, wersja europejska będzie zużywała więcej benzynki niż wersja na resztę świata. Tak to tylko moje domysły na podstawie doświadczenia życiowego.

    "Na Starym Kontynencie nowy SUV na dobry początek będzie oferowany z dwoma jednostkami - obydwie będą hybrydowe. W polskim cenniku zobaczymy klasyczną hybrydę 1.6 T-GDI HEV z 6-biegowym automatem, a także hybrydę plug-in 1.6 T-GDI PHEV - również z 6-stopniową przekładnią automatyczną. Z tego, co komunikuje producent, moc hybrydowych wariantów w Europie nie będzie przekraczać 160 KM.
    Na pozostałych rynkach tj. Ameryka Północna i Korea nowy Hyundai Santa Fe będzie oferowany z 2,5-litrowym “benzyniakiem" (2.5 T-GDI 8DCT) o mocy 281 KM, a także klasyczną hybrydą o mocy 180 KM (1.6 T-GDI HEV 6AT).

    Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/samoc...ampaign=chrome
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 11-08-2023 o 08:42

  6. #4366
    Użytkownik Świeżak Avatar maurize
    Dołączył
    10 2021
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    184

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    no tak, zapomniałem, ze zyjemy w tej alternatywnej rzeczywistosci, gdzie wcale od 2035 nie ma zakazu sprzedazy aut spalinowych w Europie, a auta elektryczne to jakas smieszna nisza (i auto elektrycznie wcale nie jest najlepiej sprzedajacym sie autem na swiecie), szczególnie w Norwegii. A ja opowiadam jakies nieprawodobne historie

    Sam się wykłócałeś, że przecież nie ma zakazu sprzedaży spalinowców. UE nie trąbi na prawo i lewo o zakazie od 2035 roku. Zakazy, kary i dopłaty nie maja wpływu, EV wygrywa, bo jest takie super. Technologia przyszłości. Ludzie już to wybrali. Wystarczy wyjść na drogę i się rozejrzeć. I co? Na drodze może 1% to elektryki?

    Najlepiej sprzedające się auto to elektryk? Może dlatego, że elektryków póki co jest mniejsza gama modelowa i jak ktoś się decyduje na elektryka to ma mniejszy wybór? Jaki jest globalny udział sprzedaży EV do ICE? Jaki wpływ na to mają ustanowione już zakazy i normy? Opłaty-kary emisji CO2 dla ICE? Dopłaty do EV?


    Twoje ciągłe powoływanie się na Norwegię to jest naprawdę żałosna manipulacja.
    To jest specyficzny kraj, bardzo bogaty, jeden z najwyższych PKB na głowę na świecie, a mimo to z dopłatami do EV. Ogromny udział energii odnawialnej z elektrowni wodnych, bo mają znakomite warunki do tego. Ropę i gaz opłaca im się eksportować.
    Mentalność skandynawska jest kolektywna, całkiem inna od np. polskiego i anglosaskiego indywidualizmu.

    Równie dobrze mógłbyś wyciągać wnioski sprzedaży ICE vs. EV w na podstawie np. Egiptu, albo Mongolii.

    Manipulujesz na każdym kroku. Wybiórczo traktujesz fakty.


    Ja nie jestem wrogiem EV. Technologia ma swoje plusy i minusy. Niech się rozwija obok spalinowców. Niech decyduje wolna konkurencja. Boisko równe dla wszystkich.
    Za to bardzo nie podoba mi się jej nachalne promowanie. Wciskanie na siłę, oderwanie od realiów, ukrywanie wad.

  7. #4367
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    A tu przykład jak UE "ratuje" świat:
    Wielki ponad 2-tonowy SUV na Europę z 1,6litra, na resztę świata z 2,5litra. Biorąc pod uwagę masę auta, wersja europejska będzie zużywała więcej benzynki niż wersja na resztę świata. Tak to tylko moje domysły na podstawie doświadczenia życiowego.

    "Na Starym Kontynencie nowy SUV na dobry początek będzie oferowany z dwoma jednostkami - obydwie będą hybrydowe. W polskim cenniku zobaczymy klasyczną hybrydę 1.6 T-GDI HEV z 6-biegowym automatem, a także hybrydę plug-in 1.6 T-GDI PHEV - również z 6-stopniową przekładnią automatyczną. Z tego, co komunikuje producent, moc hybrydowych wariantów w Europie nie będzie przekraczać 160 KM.
    Na pozostałych rynkach tj. Ameryka Północna i Korea nowy Hyundai Santa Fe będzie oferowany z 2,5-litrowym “benzyniakiem" (2.5 T-GDI 8DCT) o mocy 281 KM, a także klasyczną hybrydą o mocy 180 KM (1.6 T-GDI HEV 6AT).
    Przecież wszystko super - wprowadzają hybrydy zamiast 2.5 litrowego smoka, nie wiem co ty wypisujesz - że 1.6 hybryda ma więcej spalić od 280 konnego potwora ? Nie wiem zresztą po co taki mocny silnik w bujającym się hyundai-u.

  8. #4368
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Krzyk
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio MY21 200KM
    Postów
    480

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Nie wiem zresztą po co taki mocny silnik w bujającym się hyundai-u.
    Bo - jak napisał niechcący sam Tomtrz - ludzie mają różne potrzeby i priorytety. Czego nie rozumiesz?

    A tu jeszcze jeden cytat z Tomtrza:

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Nie wiem, myslicie, ze jak bedziecie stękać wystarczajaco mocno, to świat się przestanie zmieniać?
    Świat będzie się zmieniać i uciekać Eurokomunie. Tu pozostaną elektrozabawki z napisem "OSZCZĘDZAJ PRĄD".
    Ostatnio edytowane przez Krzyk ; 11-08-2023 o 19:07
    Nie chcę Tesli nawet jeśli będzie w rosso i z busso.

  9. #4369
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    05 2020
    Auto
    AR 159 SW, Honda Prelude 4gen
    Postów
    325

    Domyślnie

    Ale tomrz już jeździ tym elektrykiem, czy dalej v8 jag?

    "Ważniejsza od celu podróży jest radość z podróżowania" - Soichiro Honda

  10. #4370
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,423

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Przecież wszystko super - wprowadzają hybrydy zamiast 2.5 litrowego smoka, nie wiem co ty wypisujesz - że 1.6 hybryda ma więcej spalić od 280 konnego potwora ? Nie wiem zresztą po co taki mocny silnik w bujającym się hyundai-u.
    Zastanówmy się przez chwilę. Santa Fe to nie jest ścigant. to jest duży rodzinny 7 osobowy SUV. Bardzo opływowy - kiosk ruchu na kółkach. 1,6 160KM z małym popychaczem elektrycznym. 1,9tony na pusto. płyny, paliwo i kierowca mamy ponad 2 tony. wkładamy rodzinkę z bagażami i jest lekko 2,3-2,5 tony. Jakiś box na dach, lub nie daj Boże przyczepa i to 1,6 kwiczy w trasie. w takiej konfiguracji, to on może rywalizować z 126p z niewiadówkiem na haku .
    tak się składa, że używam 1,6 165KM w DS4. w papierach 1300kg. z płynami i kierowcą 1,5tony. jedzie całkiem fajnie. jedziemy na wakacje, 4 osoby + bagaże i robi się 1,7-1,8 tony. i już nie jest fajnie. a to dalej mniej niż to santa fe na pusto.
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 11-08-2023 o 20:56

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory