Strona 449 z 484 PierwszyPierwszy ... 349399439440441442443444445446447448449450451452453454455456457458459 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 4,481 do 4,490 z 4837

Temat: Auta elektryczne i ogólnie powszechna elektryfikacja

  1. #4481
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    paczaj jaką perełkę znalazłem
    https://www.youtube.com/watch?v=xQDbQlsgwO4
    koleś który umie w elektyki spieszy się z Wrocławia do Warszawy. ID3 dokładnie ten co ty chcesz 1200km w 13godzin zrobić. 350km w 6 godzin(słownie: sześć). spieszy się. ile jedzie? 100-110.
    ICE 3 godziny bez spiny.
    350 km z predkoscia 100km/h = 3,5h. Ładował sie 40 minut. Jak mu wyszło 6h, nie wiem, powiedz mi

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    psssst. Taka mała podpowiedź jak jedziesz z Amsterdamu do Warszawy to niemcy są po drodze.
    No i co, myslisz, ze ile bys zyskał na czasie na tych odcinkach ?

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    takie wielkie pojęcie trzeba mieć? że auto nadaje się co najwyżej do obsługi dużych miast? że ma zasięg na styk i jego przekroczenie powoduje koszty, które anulują znaczą część oszczędności, jeśli wręcz ich nie przekroczą, jeśli będą się często zdarzać.
    wiesz jak to wygląda z perspektywy tego kuriera? jeździł wolniej, więc wychodziły nadgodziny, bo paczek dostawał tyle samo. za nadgodziny nie chcieli mu płacić. Jak w połowie dnia skończył mu się prąd, to musieli zorganizować inne auto, które przejęło jego paczki i rozwiozło tyle ile zdążyło (bo miało jeszcze swój rejon), a on z autem w połowie dnia wracał na bazę na lawecie.
    ale ty nadal nie rozumiesz, ze problem nie jest taki, ze dostał auto elektryczne, tylko takie, które nie ma wystarczajacych parametrów do jego pracy Nie wiem, jak by dostał spalinowy, ale za mały, ze mu sie paczki nie pomiescily, to jest wina samochodów spalinowych, czy jakiegoś przygłupa, co po drodze podejmował decyzje?
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  2. #4482
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,422

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    350 km z predkoscia 100km/h = 3,5h. Ładował sie 40 minut. Jak mu wyszło 6h, nie wiem, powiedz mi
    obejrzyj. tam było więcej niż jedno ładowanie na 350km

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    No i co, myslisz, ze ile bys zyskał na czasie na tych odcinkach ?
    Tak właśnie myślę. Myślę też że zawalidroga jadąca ~100km na godzinę będzie notorycznie spychana między TIR-y i będzie się toczyć 85km/h. właśnie przez te ICE jadące 140+

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    ale ty nadal nie rozumiesz, ze problem nie jest taki, ze dostał auto elektryczne, tylko takie, które nie ma wystarczajacych parametrów do jego pracy Nie wiem, jak by dostał spalinowy, ale za mały, ze mu sie paczki nie pomiescily, to jest wina samochodów spalinowych, czy jakiegoś przygłupa, co po drodze podejmował decyzje?
    Różnica jest taka, że jak paka ma 8 metrów3 pojemności to tyle ma. I można policzyć ile jest jej potrzebne. Jak zasięg ma mieć 170, a jest 100 a z klimą 80 i NIE MA go gdzie uzupełnić to jest PROBLEM.
    Jakiś przygłup to wymusza na siłę takie rozwiązania na firmach.
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 18-08-2023 o 21:19

  3. #4483
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    obejrzyj. tam było więcej niż jedno ładowanie na 350km
    ok, doobejrzałem, +25min. Nadal jakos nie wychodzi 3 godziny roznicy, no chyba, ze spalinowym w zime ktos pedzi bardzo, bardzo grubo.

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Tak właśnie myślę. Myślę też że zawalidroga jadąca ~100km na godzinę będzie notorycznie spychana między TIR-y i będzie się toczyć 85km/h. właśnie przez te ICE jadące 140+
    kiedy ostatnio autostradą jechałeś? bo tak z moich obserwacji, to od kiedy mandaty, i ceny paliw skoczyły po inwazji ruskich, tak się gonitwy po autostradach skonczyly. Sam jezdze 130, bo mi wyzej koło bije i rzadko zjezdzam z lewego pasa.

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Różnica jest taka, że jak paka ma 8 metrów3 pojemności to tyle ma. I można policzyć ile jest jej potrzebne. Jak zasięg ma mieć 170, a jest 100 a z klimą 80 i NIE MA go gdzie uzupełnić to jest PROBLEM.
    Jakiś przygłup to wymusza na siłę takie rozwiązania na firmach.
    no nie, auto nie ma bezwzglednie 170km. Ma 170 km w cyklu średnim WLTP. Jest 2023 roku, jak kto nadal nie nauczyl sie rozpoznawac gwiazdki i malego druczku, to juz nic nie poradze. I zeby nie bylo - w spalinowych jest ze spalaniem to samo. I jak tu panie, policzyc rentownosc biznesu, jak sam nie wiesz, ile ci auto w rzeczywistości spali. Ba, jednego spali tyle, innego tyle. Jak żyć?? No jakoś z tym żyjemy, od lat

    A to w gruncie rzeczy chodzi o to samo - zużycie prądu/spalanie, bo pojemnosc akumulatora sie nie zmienia, tak jak pojemność baku. Zasięg jest tylko tego pochodną. W autach spalinowych sie narzeka na spalanie, bo ono zawsze jest za duze, a w elektyrach, na zasiegi, bo potrafią być za małe. Tylko teraz, zasiegi w koncu beda takie, ze beda wystarczające - bo przychodzi taki moment, ze po prostu wiekszy zasieg nie daje zadnych korzysci. A czy spalinowce w koncu kiedys przestana byc drogie w eksploatacji? No nie bardzo
    Ostatnio edytowane przez Tomtrz ; 18-08-2023 o 22:17
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  4. #4484
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    zDolny Śląsk
    Auto
    Mito 135 MA TCT było, Giulietta 170 MA TCT_była, Stelvio 200KM, Ducato 3,0 160 AT był, Corsa 130
    Postów
    222

    Domyślnie

    Napisał Machaju:

    Ja podchodzę do tematu pragmatycznie. Wybieram produkt który będzie lepszy do moich potrzeb w budżecie na który mnie stać. Jeśli przyjdzie czas, kiedy kupując auto będę porównywał ICE i EV i wyjdzie, że EV jest wyborem lepszym - bez specjalnego żalu przesiądę się na EV. Na dzień dzisiejszy? EV oferuje ułamek funkcjonalności ICE i jeśli kosztowałby proporcjonalnie taniej - mógłbym rozważyć i jechać nad morze 100km/h i zżymać się na ładowania co godzinę - mając z tyłu głowy, ze zaoszczędziłem dziesiąt tysięcy złotych. Ale jak mam się wkurzać, planować drogę po ładowarkach i jeszcze za to extra płacić - nie. Po trzykroć nie.

    - - - Updated - - -


    Dokładnie. W czasie, kiedy np. w Nowym Jorku jeździły tysiące Fordów T, na mało zurbanizowanych obszarach USA rządziły konie. Bo nie było infrastruktury. Tylko wtedy nikt na siłę nie zakazywał koni.[/QUOTE]



    Zgadzam się całkowicie. Homo economicus wybiera rozwiązania ekonomiczne. Obecny poziom rozwoju napędu elektrycznego oraz infrastruktury sprawia, że czysty pragmatyzm wskazuje na wybór ICE w olbrzymiej większości zastosowań. Kiedyś pewnie się to zmieni , ale nie może to być decyzja polityczna tylko pragmatyczna właśnie. I nie motywowana fanatyzmem nowej idei cokolwiek to znaczy.
    Ostatnio edytowane przez ignacy ; 19-08-2023 o 06:31 Powód: Autor

  5. #4485
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    JEST: Giulia Veloce Ti MY21, 166 FL 3.2, BYŁY: 166 2.0TS, 156 1.8TS
    Postów
    286

    Domyślnie

    Cytat Napisał ignacy Zobacz post
    Ja podchodzę do tematu pragmatycznie. Wybieram produkt który będzie lepszy do moich potrzeb w budżecie na który mnie stać. Jeśli przyjdzie czas, kiedy kupując auto będę porównywał ICE i EV i wyjdzie, że EV jest wyborem lepszym - bez specjalnego żalu przesiądę się na EV. Na dzień dzisiejszy? EV oferuje ułamek funkcjonalności ICE i jeśli kosztowałby proporcjonalnie taniej - mógłbym rozważyć i jechać nad morze 100km/h i zżymać się na ładowania co godzinę - mając z tyłu głowy, ze zaoszczędziłem dziesiąt tysięcy złotych. Ale jak mam się wkurzać, planować drogę po ładowarkach i jeszcze za to extra płacić - nie. Po trzykroć nie.

    - - - Updated - - -


    Dokładnie. W czasie, kiedy np. w Nowym Jorku jeździły tysiące Fordów T, na mało zurbanizowanych obszarach USA rządziły konie. Bo nie było infrastruktury. Tylko wtedy nikt na siłę nie zakazywał koni.

    Zgadzam się całkowicie. Homo economicus wybiera rozwiązania ekonomiczne. Obecny poziom rozwoju napędu elektrycznego oraz infrastruktury sprawia, że czysty pragmatyzm wskazuje na wybór ICE w olbrzymiej większości zastosowań. Kiedyś pewnie się to zmieni , ale nie może to być decyzja polityczna tylko pragmatyczna właśnie. I nie motywowana fanatyzmem nowej idei cokolwiek to znaczy.
    Wydaje mi się, że się nie znasz.
    Tomtz powinien Ci wytłumaczyć dlaczego się mylisz, nie powinieneś się kierować TAKIMI kryteriami przy wyborze samochodu - a EV najlepszy jest i już.
    Mamy "wolny wybór" - dopłaty nie wpływają, przywileje - nie wpływają, zakazy - nie wpływają, zasięg - nie liczy się (nie powinno się go brać pod uwagę we własnych preferencjach), nie do końca jasne ryzyko związane z gaszeniem EV - nie wpływa, wyższa cena -średnio vs samochód spalinowy i mimo dopłat (!) - nie liczy się, niepewność zasięgu w ekstremalnych temperaturach - nie liczy się, ograniczona możliwość doładowania w trasie (co np. w korku?) - nie liczy się.
    Tak więc - EV jest lepszy - i co najważniejsze: NIE MA WAD (w porównaniu z samochodem spalinowym) - NIE MA WAD.

    Więc widzisz jak pięknie się mylisz?

    Tomtz zapewne potwierdzi to co napisałem (albo wypowie się nie na temat - ale za to bez sensu ) - co prawda, "chwilowo", do dzisiaj, nie nabył EV - ale przecież on 'tylko' wskazuje na to, że EV jest lepsze - a nie ma przymusu kupowania EV, a on przymusu nie lubi. Oczywiście, nie lubi selektywnie - bo przymus kupowania nowych EV od 2035r. już lubi, przymus dokładania się biedniejszych do bogatszych w postaci dopłat - to już lubi (ale to oczywiście "co innego". ;P
    Szach i mat - przegrałeś.
    Tomtz to potwierdzi

  6. #4486
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    dostawczak z jaką baterią na jakim rejonie?
    No tak, nieodpowiedni produkt do rejonu, tu panie trzeba policzyć. Nie każdy dostwaczak, to dostawczak. Jak można miejskim dostawczym, wyjechać poza miasto...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    baterii starczało na ok.80-100km
    No i to już jest porządny wynik. Ludzie, czy naprawdę nie widzicie tego kretynizmu? Auto dostawcze z zasięgiem 100 km?

    Ok, kurier raczej nie eksploatuje samochodu z wykorzystaniem jego max załadunku pod względem masy. Teraz sobie wyobraźcie taką np. małą wywrotkę na podwoziu dostawczym I np. transport kruszywa... Ile zrobi 50 km?
    Ostatnio edytowane przez Kurynio ; 20-08-2023 o 11:33

  7. #4487
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    No tak, nieodpowiedni produkt do rejonu, tu panie trzeba policzyć. Nie każdy dostarczał, to dostawczej. Jak można miejskim dostawczym, wyjechać poza miasto...
    no tak, nie jest to zbyt skomplikowane. jak kupisz auto z za małą paką, to też bedzie zle, i jakoś z tym "problemem" ludzie sobie radza.

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    No i to już jest porządny wynik. Ludzie, czy naprawdę nie widzicie tego kretynizmu? Auto dostawcze z zasięgiem 100 km?
    ale z czym masz problem? Masz ból dupy o to, ze taki samochod istnieje? Jesli komus nie potrzeba wiecej, to po co ma przepłacać? Zebys Ty był szcześliwy?

    są takie, co mają i do 300+.
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  8. #4488
    Użytkownik Fachowiec Avatar Kurynio
    Dołączył
    01 2019
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    Stelvio Q, wcześniej Stelvio 2.0 280
    Postów
    2,622

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomtrz Zobacz post
    Jesli komus nie potrzeba wiecej, to po co ma przepłacać?
    No widocznie nikomu nie jest potrzebny, dlatego trzy razy gościa ściągano. Z ekonomicznego punktu widzenia ten samochód (dostawcze auto z zasięgiem teoretycznym 170 km !) nigdy by nie powstało, gdyby nie kretyńskie przepisy i wymuszenia dla firm, że jakiś procent to muszą być zeroemisyjne

  9. #4489
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomtrz
    Dołączył
    01 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    były alfy, jest Jaguar
    Postów
    2,290

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kurynio Zobacz post
    No widocznie nikomu nie jest potrzebny, dlatego trzy razy gościa ściągano. Z ekonomicznego punktu widzenia ten samochód (dostawcze auto z zasięgiem teoretycznym 170 km !) nigdy by nie powstało, gdyby nie kretyńskie przepisy i wymuszenia dla firm, że jakiś procent to muszą być zeroemisyjne
    nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz myslisz, ze ile kurier robi kilometrów po dużym miescie, gdzie baze logistyczną ma pod nosem? Ba, dla solówki (auto ciężarowe) w dystrybucji spokojnie w duzym miescie wystarczy mało tego!! Zestawy (ciagnik + naczepa) potrafią działać w operacjach, gdzie cały dzień jezdza w kółku miedzy sąsiadujacycmi fabrykami i robią może kilkanaście kilometrów

    I po co mają przepłacać? Bo ty masz ból tyłka? One tez muszą mieć 1000km zasięgu, bo ty uwazasz, ze takie auta nie mają prawa istnieć?
    Jaguar S-type 4.2 V8
    Alfa Romeo 166 FL - Distinctive - Nero Metallico - 2.4 JTD 20V 175KM - była
    Alfa Romeo 166 - Bieda Edition - 2.0 TS - była
    Citroen Xantia Activa II V6 - była
    Citroen Xantia II 2.0 16V - była
    Skoda Felicia 1.3 MPI - była

  10. #4490
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    zDolny Śląsk
    Auto
    Mito 135 MA TCT było, Giulietta 170 MA TCT_była, Stelvio 200KM, Ducato 3,0 160 AT był, Corsa 130
    Postów
    222

    Domyślnie

    Cytat Napisał IRC Zobacz post
    Wydaje mi się, że się nie znasz.
    Tomtz powinien Ci wytłumaczyć dlaczego się mylisz, nie powinieneś się kierować TAKIMI kryteriami przy wyborze samochodu - a EV najlepszy jest i już.
    Mamy "wolny wybór" - dopłaty nie wpływają, przywileje - nie wpływają, zakazy - nie wpływają, zasięg - nie liczy się (nie powinno się go brać pod uwagę we własnych preferencjach), nie do końca jasne ryzyko związane z gaszeniem EV - nie wpływa, wyższa cena -średnio vs samochód spalinowy i mimo dopłat (!) - nie liczy się, niepewność zasięgu w ekstremalnych temperaturach - nie liczy się, ograniczona możliwość doładowania w trasie (co np. w korku?) - nie liczy się.
    Tak więc - EV jest lepszy - i co najważniejsze: NIE MA WAD (w porównaniu z samochodem spalinowym) - NIE MA WAD.

    Więc widzisz jak pięknie się mylisz?

    Tomtz zapewne potwierdzi to co napisałem (albo wypowie się nie na temat - ale za to bez sensu ) - co prawda, "chwilowo", do dzisiaj, nie nabył EV - ale przecież on 'tylko' wskazuje na to, że EV jest lepsze - a nie ma przymusu kupowania EV, a on przymusu nie lubi. Oczywiście, nie lubi selektywnie - bo przymus kupowania nowych EV od 2035r. już lubi, przymus dokładania się biedniejszych do bogatszych w postaci dopłat - to już lubi (ale to oczywiście "co innego". ;P
    Szach i mat - przegrałeś.
    Tomtz to potwierdzi


    I w zasadzie świetnie podsumowałeś cały wątek, wprost genialnie
    I na tym ten wątek powinien się zakończyć do roku 2035. Czy da się tak ustawić by automatycznie się wznowił 1 stycznia 2035 roku?

Podobne wątki

  1. Pozdrowienia dla Trójmiasta i alfaholików ogólnie!
    Utworzone przez indianinMat w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-02-2018, 23:25
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-04-2013, 21:10
  3. [147] Opinie, ogólnie klika pytań
    Utworzone przez scudettokrk w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 11-04-2009, 20:52
  4. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 11-01-2009, 21:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory