Strona 7 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 79

Temat: nieregularna praca silnika, szarpania, kołysania, wahania ( falowania )

  1. #61
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - tego nie sprawdzisz w ECU, ponieważ oryginalna i zmodyfikowana mają taki sam numer wersji.
    - nawet może być tak, (rzadki przypadek ) że już masz wersję zmodyfikowaną, ale nie sądzę.
    - nie spotkałem jeszcze takiego przypadku, tych plików w ASO nie mają !!!
    - ponieważ te pliki ( MOD ) są robione przez użytkowników , dla użytkowników.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #62
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post


    - czy po wykasowaniu ten błąd P0500 wraca ?
    tak powraca

  3. #63
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jesli bład powraca P0500 , to ja bym sprawdził blędy z ABS-a.
    - nie wiem czy program KWP71 da sobie z tym radę.
    - examiner oraz X431 pokazuje dla alfy bardzo ładnie te błędy dla ABS Bosch 5.3.

    - ECU 0261204947-103735-0390.
    - wykresy porównywano programem ECM2001, wersja 3.2e.
    - plik MOD ma zrobione 5 modyfikacji, dla sondy lambda na zimnym silniku, zmieniono czasy wtrysku, kąty wyprzedzenia na średnich położeniach przepustnicy oraz w trybie WOT ( Wide Open Throttle)
    - podobne zmiany mam zrobione na swojej wersji softu 0.66 dla 156 TS 2.0.
    --

    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #64
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Zrobiłem wczoraj w dzień ok ~200km.

    Wrażenia na emulatorze?

    Autko zwinne, zbiera się jak kiedyś, płynnie itd.

    Teraz co zauważyłem.

    Kiedy jadę na prostej przytrzymam geja gazu w miejscu,a autko ustabilizuję się to następuje szarpanie, ale jak mocne! Jak zrobie tak na jedynce czy dwójce to aż kółkami potrafi przymielić z lekka. Okres rwania zauważyłem sekundowy - takie wahanie - skojarzyło mi się z sondą.

    Oprócz tego nagle zaczęły mi bujać obrotami jadąc na luzie, aż do 500-1300rpm.

    Mało tego, ze względu na brak możliwości sprawdzenia mieszanki okopciło mi rurkę

    Jest taka:


    A była taka:



    Zloguję ten moment szarpania - przepustnice i MAF'a oraz czas wtrysku z kątem.

    A co ciekawe - spalanie w normie !!
    Ostatnio edytowane przez MarcinTM ; 23-10-2009 o 18:05

  5. #65
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    ale ABS-y mi działają

    dodam tyle, że przy hamulcach z każdej strony jest urwany jakiś kabelek i jest zaizolowany (po poprzednim właścicielu) ale wydaje mi się, że to raczej jakiś czujnik zużycia hamulca czy coś takiego ale mogę się mylic

  6. #66
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - a ja wyczytałem w Autodata wersja 3.24 że z ABS-a komputer bierze sygnał czujnika drogi.
    - i to bierze z lewego przedniego koła, a jak jest awaria tego czujnika to bierze z prawego przedniego.
    - jak jest awaria tego ostatniego to zapala jakiś bląd, być może P0500.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #67
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    bubu to jak myślisz, spróbowac połączyc te kabelki??

  8. #68
    ideally
    Gość

    Domyślnie

    Widzę, że idziecie pełną parą. U mnie w aucie znowu się nieźle porobiło. Katalizator mi się rozsypał w środku i cały czas miałem spore wahania obrotów na ciepły przy wrzucaniu na luz (1400-500rpm). Wymieniłem na nowego i jest o niebo ciszej, a falowanie dalej jest mimo, że mam przecież nowego kompa z nowym oprogramowaniem. Czy po wymianie kata powinienem dokonać adaptacji? Czy może przez tego kata sonda mi poszła się paść? Zrobiło znowu się autko trochę mułowate od dołu, a może jeszcze nowa przepływka się poszła walić ? Do tego od czasu do czasu zatrzęsie mi autem przy zapalaniu i drga na obrotach ok 300rpm.
    Ostatnio edytowane przez ideally ; 24-10-2009 o 17:37

  9. #69
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - po wymianie katalizatora nie jest wymagana adaptacja.
    - a sondę lambda to idzie pomierzyć programem alfadiag, bo tak trudno powiedziec , czy sonda jest uszkodzona przez katalizator.
    - uszkodzona sonda może załatwic katalizator, zalezy od czasu jej destruktywnego działania.
    - masz to dobrze że zawsze możesz wrócić do "starego ECU".
    - nie ma co dbybac , tylko notebook w rączki i do auta.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #70
    Pepesz
    Gość

    Domyślnie

    W temacie o unidiagu jęczałem, że mi obroty falują. I się zaczęło : czyszczenia, wielokrotne resety/adaptacje, różne paliwa, kręcenia śrubką przy przepustnicy bajery rowery. Prawdą jest, że nie mogłem dobrze pomierzyć unidiagiem sensorów bo wyskakiwał error mimo ładowania różnorakich definicji. Okazało się, że mój przepływomierz umierał 3 miesięce. Jak już padł do tego stopnia, że na zimnym silniku na pedał przyśpieszenia reagował jak na hamulec - odpiąłem przepływomierz, zrobiłem 200 km zanim przyszedł nowy, założyłem MAF od bosha ( nawet niedrogi, chyba 230 zł na allegro, z hologramami itp. choć i to podrobić można), reset parametrów i już 3000 km na nowym przepływomierzu bez problemu. Obroty praktycznie zawsze stoją ok 850 RPM, oprócz chwili po odpaleniu na ciepło czy włączeniu jakiekoś prądożernego odbiornika.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 52
    Ostatni post / autor: 15-02-2016, 18:14
  2. [159] Lekkie falowania obrotów
    Utworzone przez koziolek w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-03-2013, 21:34
  3. Dziwne wahania temperatury silnika POMOCY!!!
    Utworzone przez michal87tg w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 06-11-2010, 09:40
  4. szarpanie nieregularna praca a sonda i katalizator
    Utworzone przez mijagi156 2.0 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-10-2009, 18:43
  5. Praca silnika 1,6
    Utworzone przez KeReK w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 15-06-2009, 22:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory