Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Problemy z odpalaniem na ciepłym silniku

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie Problemy z odpalaniem na ciepłym silniku

    Od pewnego czasu, zaczęły się zdarzać problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, wystarczyło chwilę odczekać, żeby odpalić bez problemu, ale ostatnimi czasy problem zaczął się nasilać i w sobotę nastąpiła kulminacja, po przejechaniu zaledwie kilku kilometrów, czyli na dystansie, na którym silnik, de facto, nie złapał temperatury, nie mogłem go odpalić i tym razem trwało to około godzinę, po której odpalenie się udało. Na wyświetlaczu pomiędzy zegarami, w trakcie nieudanego odpalenia pokazywał się komunikat o problemie z ESP przechodzący w komunikat o problemie z VOD, ale zrobiłem diagnostykę i tam pojawił się tylko jeden błąd, a mianowicie "czujnik położenia wału", co w sposób oczywisty pokazuje, że albo padł czujnik, albo jakieś połączenie, ale co z komunikatem o problemie z ESP, czy awaria czujnika położenia wału, może generować problem z ESP - dodam, że ESP nie da się wyłączyć i pomimo wciskania przycisku, nadal pozostaje aktywny, bo obwódka przycisku świeci.

    Dodatkowe pytanie, w którym miejscu jest umieszczony czujnik położenia wału, bo jest wątek o JTD, ale o JTS nie znalazłem.

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Rasix
    Dołączył
    03 2022
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16v 150km
    Postów
    57

    Domyślnie

    Jak przez tą godzinę kręciłeś cały czas to prawdopodobnie Aku było za słabe i systemy typu ABS czyli nasze VDS i ESP będą wywalać błędy, nie przejmuj sie tym, daj aku na czas wymiany pod prostownik i wymień ten czujnik położenia wału na spokojnie

    Czujnik raczej jest w tym samym miejscu, szukaj pod rozrusznikiem z tyłu silnika blisko łączenia bloku silnika ze skrzynią biegów
    Ostatnio edytowane przez Rasix ; 17-06-2024 o 22:06

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    To jest możliwe i dzięki za tę sugestię, chociaż wcześniej, słaby aku objawiał się błędem ABS, a później parctronika, ale mogło się to zmienić - jestem umówiony z mechanikiem, dlatego pytałem o umiejscowienie czujnika, żeby mu podpowiedzieć.


    Relacja z frontu, może komuś się przyda, bo wg mnie awaria czujnika położenia wału, to nie kwestia "czy", ale "kiedy" padnie, miałem tę awarię w 146 1,6 TS i teraz mam w 1,9 JTS, no chyba, że mam jakiegoś szczególnego pecha, jeśli chodzi o ten czujnik, czego wykluczyć się nie da

    Zasoby ludzkie:
    - człowiek z dłońmi odrobinę mniejszymi niż bochen chleba.

    Uzbrojenie:
    - latarka/lampka/smartfon
    - klucz nasadowy 10 na długim patyku - do odkręcenia śruby M6 mocującej czujnik
    - magnes na patyku - do wydostania śruby, po jej odkręceniu
    - szczypce typu mały "mors" lub "bocianki", u mnie mały "mors", chociaż wydaje mi się, że "bociankami" byłoby łatwiej, ale nie było ich pod ręką - do wyciągnięcia czujnika, który siedzi dość mocno na oringu, przez co wychodzi dosyć opornie.
    - mały płaski śrubokręt - do odblokowania wtyczki

    Front:
    - od góry, czyli bez konieczności posiadania kanału/podnośnika oraz bez konieczności demontażu osłony silnika.

    Czas operacji:
    - ca 10 minut

    Zalecenie praktyczne:
    - jeśli nie chcecie zakładać długiego rękawu, to zalecam operację na zimnym silniku, łatwiej i przyjemniej
    - rozłączenie wtyczki, po odkręceniu i wyciągnięciu czujnika na tyle, na ile pozwala przewód - dojście do zatrzasku
    - załączenie wtyczki, po dokręceniu śruby, żeby przewód z wetkniętą wtyczką nie przeszkadzał.

    Położenie przeciwnika:
    - od góry, tuż nad rozrusznikiem, po prawej stronie od czujnika ciśnienia oleju - dostęp bezproblemowy, pod warunkiem określonym z punkcie "zasobu ludzkie".

    Koszty:
    - czujnik Magneti Marelli - 60,00 zł, Bosh - 120 zł - na Allegro jest jakiś "no name" GoRabbit za 40 zł.
    - koszt usługi uzależniony od tego, kto robi.

    To jest kompendium wiedzy, niezbędne do podjęcia walki i szybkiego zwycięstwa
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 18-06-2024 o 16:25

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Rasix
    Dołączył
    03 2022
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16v 150km
    Postów
    57

    Domyślnie

    Wymieniałem ostatnio ten czujnik u siebie w 1.9 JTDm (AR159) i dójcie od dołu jest fajne jak ktoś ma dostęp z kanału, na kobyłkach trzeba auto podnieść dość wysoko ale się da wgramolic pod auto od strony lewego przedniego koła (też najlepiej je zdjąć) i ukazuje się nam pięknie czujniczek w kremowej obudowie na jedną śrubkę centralnie pod rozrusznikiem. Najlepiej mieć do tego klucz imbusowy 5 nie za długi i nie za krótki bo zbyt dużego ruchu obrotowego tam nie ma ale przeważnie śrubka łatwo się okręca, ciężej z wyjęciem bo jest tam gumowa uszczelka która dość mocno trzyma go w otworze ale parę sprawnych ruchów i wychodzi dziad na światło dzienne włożenie nowego to już tylko formalność. Najlepiej przed włożeniem sprawdzić oporność czujnika, powinna oscylować między 800-1200 Omów

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Czyli wychodzi na to, że w JTD jest poniżej rozrusznika, a w JTS, powyżej niego - próba jego wymiany od dołu, w JTS, to utrudnianie sobie życia, po pierwsze, poprzez konieczność demontażu osłony pod silnikim, a po drugie, od spodu go nie widać, bo zasłania go rozrusznik, a więc trzeba by to robić "po omacku" i proszę nie pytać, kim/czym jest "omacek"

    P. S.
    W JTS, oryginalny czujnik jest czarny i wszystkie 3, o których pisałem też są czarne.
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 19-06-2024 o 16:06

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Rasix
    Dołączył
    03 2022
    Auto
    Alfa 159 1.9 jtdm 16v 150km
    Postów
    57

    Domyślnie

    Kolor nie gra roli, przeważnie jest to kolor kremow. Więcej czujników przy łączeniu skrzyni z blokiem nie ma.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Zaznaczaj, że piszesz o JTD, bo temat założyłem specjalnie dla JTS, bowiem dla JTD, już taki temat jest.

Podobne wątki

  1. 1.9JTD Problem z odpalaniem na ciepłym silniku
    Utworzone przez matys_1991 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-11-2022, 22:29
  2. [33] boxer - problem z odpalaniem na ciepłym silniku
    Utworzone przez coachu w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 09-03-2019, 18:50
  3. [156] 1.8 t.s 144km problem z odpalaniem na ciepłym silniku
    Utworzone przez Alfa156bb w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-09-2018, 19:26
  4. [159] Problemy z odpalaniem na ciepłym 1.9JTDM 150KM
    Utworzone przez mr91 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-07-2017, 20:21
  5. [159] Problem z odpalaniem na ciepłym silniku
    Utworzone przez Mikas89 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 05-04-2016, 19:25

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory