Strona 41 z 56 PierwszyPierwszy ... 313233343536373839404142434445464748495051 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 401 do 410 z 552

Temat: Alfa Romeo Milano

  1. #401
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Przy tym wyliczeniu popełniasz bazowy błąd, gdyż porównujesz markę pospolitą z marką premium.
    Część różnicy w cenie to dopłata do premium a reszta to dopłata go elektryka. Toyotę możesz porównać z Fiatem a do Alfy równaj Lexusa.
    Drugi minus porównania to pełna przewaga elektryka w osiągach i komforcie pracy napędu - to trudno jest wyliczyć ile to jest warte.
    Co do 600tki to jednak wykończenie jest gorsze niż w Alfie. W prowadzeniu różnica też będzie duża. Akurat Fiat elektryczny jest dość drogi ale hybryda jest już z sensem wyceniona.
    Przy twoim wyliczeniu kosztów bierzesz już pod uwagę prąd po podwyżkach ale co do benzyny to raczej będzie drożeć nie tanieć. Jak zaczną realnie doliczać opłatę emisyjną do paliwa a która już jest w cenie prądu - to wszystkie wyliczenia będą wyglądały dużo korzystniej dla elektryka.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
    Nie przeczytałeś chyba danych technicznych i tego co pisałem powyżej i co sam przytaczałeś- wersja elektryczna przyspiesza katalogowo w 9s a spalina w 8,9. Elektryk waży prawie 1600 kg-chcę ujrzeć jego zwinność w zakrętach przy takiej masie, na tym zawieszeniu i rozstawie osi. Dupa będzie odpadać ze śmiechu.
    Komfort pracy napędu to jego płynność i to samo ma hybryda- nic nie szarpie ciągnie od dołu, żadnych turbodziur itp.
    Dalej nurtuje mnie pytanie, co premium dostanę za 140 czy 166 tys skoro do "lepszych" materiałów trzeba dopłacać w pakietach. Za powyższe pieniądze dostaniesz auto z materiałami gorszymi niż klasy alfy mito, w białym kolorze bo nawet każdy inny lakier dodatkowo kosztuje.
    To takie potencjalne premium jak se dokupisz, tam też mówiono że jest premium i miałem dysonans poznawczy jeżdżąc tym na co dzień gdzie to premium jest, gdzie go szukać. Auto przez krótki czas przyciągało spojrzenia i tyle bo było na rynku nowe.
    A w juniorze i tak będziemy mieli twardy kokpit i panele drzwi (a tylne twarde w całości) i wspomniany już zlepek wyposażenia wnętrza od wyświetlacza z corsy po klamki z tipo. I żeby nie było - w Lexusie LBX jest niewiele lepiej a ilość miejsca z przodu tragiczna (choć przynajmniej kokpit jest miękki ale to ma i zwykły yaris). Nie przeczę junior jest inaczej narysowany niż fiat 600 czy jeep i mniej wieje tandetą ale podaj proszę przykłady tych premium elementów.
    Jak napisałem powyżej - za energię nie płacisz podatku akcyzowego i bądź pewny że wraz z pojawieniem się opłat emisyjnych i on się pojawi w różnej formie czyniąc te wyliczankę podobną choć z czasem te dane będą się schodzić chociażby poprzez kolejny etap cafe który sprawi że spalinowe auta za 4 miesiące znów podrożeją.
    I nie dyskredytuję napędu elektrycznego jako takiego - ma to sens ale niekoniecznie dziś.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 20-08-2024 o 12:49

  2. #402
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,420

    Domyślnie

    Metan, były na forum całe dwa wątki o elektrykach (po kilka tysięcy postów), zostały zamknięte z powodu nadaktywności ośmiogwiazdkowców. Wiele razy liczyliśmy to co ty tutaj i nikomu się to nie spinało, poza trzema obrońcami wiary elektrycznej, z jednym masz przyjemność kontynuować ową dyskusję. Przy okazji kolega jest wierzący, ale nie praktykujący . Z tego co pamiętam porównywaliśmy jakiś czas temu bazową Skodę Fabię i bazowego Renault Zoe (żeby nie było, że premium-nie premium, dwa low-endowe auta z dwóch popularnych koncernów), za różnicę można było kupić 20 ton benzyny.
    Ostatnio edytowane przez Machaju ; 20-08-2024 o 12:11

  3. #403
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,119

    Domyślnie

    Cytat Napisał Machaju Zobacz post
    Metan, były na forum całe dwa wątki o elektrykach (po kilka tysięcy postów), zostały zamknięte z powodu nadaktywności ośmiogwiazdkowców..
    Boli Cię te 8 gwiazdek?
    Mnie bardziej bolą ukradzione i zdefraudowane miliardy publicznych pieniędzy przez 8 lat rządów organizacji przestępczej pod nazwa Pis.

  4. #404
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Nie przeczytałeś chyba danych technicznych i tego co pisałem powyżej i co sam przytaczałeś- wersja elektryczna przyspiesza katalogowo w 9s a spalina w 8,9. Elektryk waży prawie 1600 kg-chcę ujrzeć jego zwinność w zakrętach przy takiej masie, na tym zawieszeniu i rozstawie osi. Dupa będzie odpadać ze śmiechu.
    Komfort pracy napędu to jego płynność i to samo ma hybryda- nic nie szarpie ciągnie od dołu, żadnych turbodziur itp.
    Dalej nurtuje mnie pytanie, co premium dostanę za 140 czy 166 tys skoro do "lepszych" materiałów trzeba dopłacać w pakietach. Za powyższe pieniądze dostaniesz auto z materiałami gorszymi niż klasy alfy mito, w białym kolorze bo nawet każdy inny lakier dodatkowo kosztuje.
    To takie potencjalne premium jak se dokupisz, tam też mówiono że jest premium i miałem dysonans poznawczy jeżdżąc tym na co dzień gdzie to premium jest, gdzie go szukać. Auto przez krótki czas przyciągało spojrzenia i tyle bo było na rynku nowe.
    A w juniorze i tak będziemy mieli twardy kokpit i panele drzwi. .
    Wykończenie w Juniorze jest przyzwoite jak na klasę B a design deski super. Zresztą premium to nie tylko deska, to wyciszenie i prowadzenie , biorąc pod uwagę oczywiście klasę wozu.
    Jeden dopłaci a drugi nie ( lexusa jednak nie kupiłeś ) ale to nie znaczy że klasa premium wozu nie ma odbicia w cenie.
    Porównujesz osiągi Alfy hybrydowej i elektrycznej a ja porównywałem osiągi hybrydy Toyoty do elektrycznej Alfy.
    Ty twierdzisz że Toyota w hybrydzie jest idealna do miasta i okolic a ja uważam że dobra altarnatywą będzie Junior w elektryku.
    Hybrydowa wersja Juniora może być bardziej z jajem - terkot 3 cylindrowki plus skrzynia dwusprzęgłowa i turbo - mogą być fajne wrażenia z jazdy.
    Oczywiście żeby kupić Alfę zamiast Toyoty trzeba liczyć się z większymi kosztami ale wrażenia z jazdy powinny to rekompensować.
    Tyle że o tym przekonamy się dopiero jak Junior będzie dostępny na jazdach próbnych.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  5. #405
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Nie przeczytałeś chyba danych technicznych i tego co pisałem powyżej i co sam przytaczałeś- wersja elektryczna przyspiesza katalogowo w 9s a spalina w 8,9. Elektryk waży prawie 1600 kg-chcę ujrzeć jego zwinność w zakrętach przy takiej masie, na tym zawieszeniu i rozstawie osi. Dupa będzie odpadać ze śmiechu.
    Komfort pracy napędu to jego płynność i to samo ma hybryda- nic nie szarpie ciągnie od dołu, żadnych turbodziur itp.
    Dalej nurtuje mnie pytanie, co premium dostanę za 140 czy 166 tys skoro do "lepszych" materiałów trzeba dopłacać w pakietach. Za powyższe pieniądze dostaniesz auto z materiałami gorszymi niż klasy alfy mito, w białym kolorze bo nawet każdy inny lakier dodatkowo kosztuje.
    To takie potencjalne premium jak se dokupisz, tam też mówiono że jest premium i miałem dysonans poznawczy jeżdżąc tym na co dzień gdzie to premium jest, gdzie go szukać. Auto przez krótki czas przyciągało spojrzenia i tyle bo było na rynku nowe.
    A w juniorze i tak będziemy mieli twardy kokpit i panele drzwi. .
    Wykończenie w Juniorze jest przyzwoite jak na klasę B a design deski super. Zresztą premium to nie tylko deska, to wyciszenie i prowadzenie , biorąc pod uwagę oczywiście klasę wozu.
    Jeden dopłaci a drugi nie ( lexusa jednak nie kupiłeś ) ale to nie znaczy że klasa premium wozu nie ma odbicia w cenie.
    Porównujesz osiągi Alfy hybrydowej i elektrycznej a ja porównywałem osiągi hybrydy Toyoty do elektrycznej Alfy.
    Ty twierdzisz że Toyota w hybrydzie jest idealna do miasta i okolic a ja uważam że dobra altarnatywą będzie Junior w elektryku.
    Hybrydowa wersja Juniora może być bardziej z jajem - terkot 3 cylindrowki plus skrzynia dwusprzęgłowa i turbo - mogą być fajne wrażenia z jazdy.
    Oczywiście żeby kupić Alfę zamiast Toyoty trzeba liczyć się z większymi kosztami ale wrażenia z jazdy powinny to rekompensować.
    Tyle że o tym przekonamy się dopiero jak Junior będzie dostępny na jazdach próbnych.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  6. #406
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Nie jest problemem dla mnie więcej zapłacić ale chciałbym proporcjonalnie coś dostać a nie jeszcze sobie przysporzyć kłopotu (vide jednak ten fejkowy silnik, sens elektryka pokazałem powyżej).
    Znowu mityczne prowadzenie bo tak napisali w folderze a nie poparte techniką, mityczna jakość nie poparta odczuciami na żywo, mityczne wrażenia z jazdy z terkotu 3 cylindrówki a gdzie indziej taki sam terkot jest już wyciem i mega problemem...
    Mityczny alfa junior i potem dłuugo nic i nudne źle jeżdżące samochody.
    Dobra kończę tę dyskusję ze swojej strony.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 20-08-2024 o 14:44

  7. #407
    Użytkownik Znawca Avatar Żuczek
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Płock
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta MA170 KM
    Postów
    1,883

    Domyślnie

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Nie jest problemem dla mnie więcej zapłacić ale chciałbym proporcjonalnie coś dostać a nie jeszcze sobie przysporzyć kłopotu (vide jednak ten fejkowy silnik, sens elektryka pokazałem powyżej).
    Przecież dostajesz sportowe zestrojenie wozu, a w hybrydzie do tego szybką skrzynię która zmienia przełożenia a silnik nie wyje jednostajnie podczas przyśpieszania tylko wkręca się na obroty Normalne bajka w porównaniu z hybrydą Toyoty. Oczywiście piszę jako miłośnik motoryzacji bo dla mojej teściowej byłoby pewnie wszystko jedno, byle by był miękko zawieszony i znając życie w takim bezpośrednim porównaniu wybrała by Toyotę, tak jak większość obywateli naszego pięknego kraju.

    Cytat Napisał metan Zobacz post
    Znowu mityczne prowadzenie bo tak napisali w folderze a nie poparte techniką, mityczna jakość nie poparta odczuciami na żywo, mityczne wrażenia z jazdy z terkotu 3 cylindrówki a gdzie indziej taki sam terkot jest już wyciem i mega problemem...
    Mityczny alfa junior i potem dłuugo nic i nudne źle jeżdżące samochody.
    Dobra kończę tę dyskusję ze swojej strony.
    Obejrzyj sobie testy wersji Veloce elektrycznej na torze, może otworzą Ci się oczy co lekkie modyfikacje zrobione przez ludzi z doświadczeniem mogą wnieść do prowadzenia. Nawet jeśli zwykła wersja będzie w połowie tak się trzymała drogi to jestem spokojny o pewność prowadzenia

  8. #408
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2021
    Auto
    Były 159-ki
    Postów
    1,420

    Domyślnie

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Przecież dostajesz sportowe zestrojenie wozu,
    Obawiam się, że względem takiego puga 2008 różnica będzie polegać tylko na innym przełożeniu układu kierowniczego i niskim profilu opony.

  9. #409
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    i stabilizatorach tylnej belki jesli wgl pug ich nie ma.
    Apropos "wkręcania się na obroty" i "jednostajnym wyciu" nadal polecam się przejechać hybrydą. Uczucie ciągłego przyspieszania bez kangurzenia i każdych warunkach wraz z towarzyszącą mu "pracą na wysokich obrotach" przez kilka sekund jest bardzo miłe. A jak się przejedziesz 3 cylindrówką i odpuścisz gaz to przy schodzeniu z tych obrotów usłyszysz miły klank znany z 6 cylindrówek. Kto by sie spodziewał w samochodzie na grzyby dla emeryta i teściowej :-).
    Nawet e-tsi jest gorsze pod tym względem bo wczoraj uraziłem ambicję jakiegoś skodziarza, dał po garach i skakał po drodze przy zmianie biegów jak makak. Ostateczni mi spierdolił bo auto dużo mocniejsze ;-) ale hybrydce 2,0 nie dał by rady.
    A w nagrodę jak sobie jedziemy spokojnie po prostym panuje całkowita cisza lub praca na ok 1800 obr. (bo tam się zaczyna max sprawności termicznej tego silnika i tak jest zestrojony układ) czy to jedziemy 50 czy 110 kmh

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał Żuczek Zobacz post
    Obejrzyj sobie testy wersji Veloce elektrycznej na torze, może otworzą Ci się oczy co lekkie modyfikacje zrobione przez ludzi z doświadczeniem mogą wnieść do prowadzenia. Nawet jeśli zwykła wersja będzie w połowie tak się trzymała drogi to jestem spokojny o pewność prowadzenia
    Obejrzyj testy yarisa GR four który ma tyle samo wspólnego z normalnym yarisem co veloce z normalnym juniorem.
    A jeśli mowa o teście cincha na balocco to nic nowego takie same ucieszone buźki były i w mito . I już tam widać i słychać że auto twarde i na zakrętach na co sam zwrócił uwagę tylne koła tracę kontakt z nawierzchnią.

  10. #410
    Użytkownik Alfista Avatar Andrzejsr
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
    Postów
    4,466

    Domyślnie

    Żuczek przestań może oglądać te testy tylko zakup za własne pieniążki to co polecasz zrób jakies przyzwoite czasy na torze (dalekie od Yarisa ale gdzie Rzym gdzie Krym, nikt nie oczekuje że AR zblizy się do Toyoty w sporcie to wiadomo), podreptaj przy ładowarkach i wtedy polecaj . W Yarisa może nie wsiadaj bo świat Ci się zawali jak poczujesz co potrafi lekka 3 cylindrówka 4x4 porządnie opracowana przez prawdziwy dział sportowy a nie marketingowy belkot .

Podobne wątki

  1. alfa romeo milano
    Utworzone przez emac156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-07-2009, 17:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory