Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 71

Temat: Brera 3.2 v6

  1. #41
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2020
    Auto
    Alfa 159 2.0 170 KM
    Postów
    1,119

    Domyślnie

    Cytat Napisał jadzia Zobacz post
    Nie zrozumiałeś mnie. Użyłem tego zwrotu celowo i świadomie (jak w podanych przykładach takiego jego zastosowania w przekazie artystycznym), żeby delikatnie zakpić z argumentów zawartych w poście do którego sie odnosiłem. Niepoprawność tego zwrotu jest tak oczywista, że łamiąc jakość mojej wypowiedzi, obrazowo zszedłem na poziom jakości wypowiedzi mojego polemisty.

    A żeby nie było tak całkiem nie na temat: Brera to piękne auto
    Pogódźmy się. Fakt, piękne.

  2. #42
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Dlaczego pominąłeś Finlandię, czyli Laponię - masz bardzo wybiórczy stosunek do moich pytań, jak zwykle zresztą, a więc faktycznie "był czas przywyknąć", po za tym, nie wiem, czy w tych miejscach sprzedawała, wiem, że mogła sprzedawać i to wystarczy, bo skoro mogła, to musiała brać pod uwagę panujące tam warunki atmosferyczne.
    A dlaczego miałbym pytać o rynek, na którym wg mojej wiedzy była sprzedawana AR?
    Mam pytać o coś co jest mi wiadome?
    Mogła sprzedawać na Alasce? No chyba nie bardzo, bo wtedy AR nie funkcjonowała na rynku amerykańskim, podobnie jak w azjatyckiej części Rosji. Po co zatem miała brać pod uwagę panujące tam warunki atmosferyczne, skoro ich tam nie oferowała?

    Co do Finlandii, to na fiataftersales dla rynku fińskiego występuje tylko instrukcja w jęz. angielskim i dla tego silnika nadal zaleca 5W40. W języku fińskim nawet na ich stronach nie znalazłem.

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Zadaję Ci, proste pytanie, oczekując na prostą odpowiedź, czy, gdyby przyjąć Twoje założenia, pomijając moje, zastosowanie oleju W30 zamiast W40, "sprawiłoby" problemy z łańcuchem, czy "mogłoby sprawić"?
    Jak dostanę taki silnik na testy, żeby sprawdzić ciśnienia oleju to odpowiem Ci jednoznacznie.
    Natomiast dla zupełnie innego, prostszego silnika jakim było oplowskie 1.8 16V, zmiana oleju z 5W40 na 5W30 powodowała spadek ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku w zależności od obrotów o wartości w przedziale 0,7-1 bar.
    Czy wg Ciebie spadek ciśnienia o takie wartości w przypadku 3.2 JTS i rozrządu na łańcuchu byłby bezpieczny?

    I czy przyjmując Twoje założenia, zmiana z 5W40 na 5W30 przyniesie jakiekolwiek korzyści, bez szkód dla silnika, czy jedynie mogłoby przynieść?

  3. #43
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Nie chcę ciągnąć tego tematu, bo zaczynamy kręcić się w kółko, a zatem skonkluduję to tak, że straszenie zmianą oleju, jest całkowicie bezpodstawne, oparte li tylko na jakimś teoretyzowaniu, nie popartym żadnymi dowodami i tylko o to mi chodziło od samego początku mojego uczestnictwa w tej dyskusji - łańcuch rozrządu w silnikach JTS, to jedna wielka niewiadoma i, jak widać w wątku jego dotyczącym, to, po jakim czasie zacznie hałasować, można próbować, ewentualnie wywróżyć z fusów porannej kawy, poza tym, nie jest on smarowany pod ciśnieniem.
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 25-08-2024 o 07:14

  4. #44
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    poza tym, nie jest on smarowany pod ciśnieniem.
    A gdzieś napisałem coś o smarowaniu pod ciśnieniem?
    Ciśnienie ma znaczący wpływ na pracę napinaczy łańcucha i jego właściwe napięcie. Spadek ciśnienia spowoduje jego niewystarczające napięcie, a w 3.2 nie ma pompy o zmiennym wydatku, więc, to, że ciśnienie spadnie jest pewne.

    Podsumowując, twierdzenie, że zmiana oleju na ten o niższej lepkości jest jest w porządku i nie zaszkodzi jest również teoretyzowaniem nie podpartym żadnymi dowodami i faktami.

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 25-08-2024 o 11:06

  5. #45
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    A gdzieś napisałem coś o smarowaniu pod ciśnieniem?
    A, gdzieś napisałem, że Ty napisałeś, że jest smarowany pod ciśnieniem?

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Podsumowując, twierdzenie, że zmiana oleju na ten o niższej lepkości jest jest w porządku i nie zaszkodzi jest również teoretyzowaniem nie podpartym żadnymi dowodami i faktami.
    Dlatego straszenie jakimiś konsekwencjami, nie poparte żadną merytoryczną/udokumentowaną wiedzą jest bez sensu i dokładnie tego dotyczył mój wpis - jeśli się stawia jakąś tezę, to należałoby ją poprzeć dowodami, a teza postawiona przez @magila, takimi dowodami poparta nie została - tylko tyle i aż tyle, poza tym, że zabawiłeś się w jego rzecznika forumowego, nie pierwszy zresztą raz, bo on w tej kwestii nie napisał ani słowa, za to, po raz kolejny, całkowicie bezpodstawnie przypiął się do mnie, bo śmiałem, podobnie zresztą jak inny uczestnik dyskusji, zakwestionować jego tezę.

    Dziwi mnie również brak Twojej aktywności w wątku, w którym twierdził, że nastawy geometrii zawieszenia, mogą być wynikiem negocjacji z pseudo mechanikiem, który nie potrafi ustawić geometrii wg danych producenta, ale do tego również już przywykłem
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 25-08-2024 o 12:07

  6. #46
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    A, gdzieś napisałem, że Ty napisałeś, że jest smarowany pod ciśnieniem?
    To po co to bezsensowne wtrącenie o smarowaniu ciśnieniem, skoro nikt o tym nie pisał...?

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Dlatego straszenie jakimiś konsekwencjami, nie poparte żadną merytoryczną/udokumentowaną wiedzą jest bez sensu i dokładnie tego dotyczył mój wpis - jeśli się stawia jakąś tezę, to należałoby ją poprzeć dowodami, a teza postawiona przez @magila, takimi dowodami poparta nie została - tylko tyle i aż tyle, poza tym, że zabawiłeś się w jego rzecznika forumowego, nie pierwszy zresztą raz, bo on w tej kwestii nie napisał ani słowa, za to, po raz kolejny, całkowicie bezpodstawnie przypiął się do mnie, bo śmiałem, podobnie zresztą jak inny uczestnik dyskusji, zakwestionować jego tezę.
    Zdecydowanie za dużo sobie dopowiadasz i masz zbyt wysokie mniemanie o sobie Ale do tego również już przywykłem

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Dziwi mnie również brak Twojej aktywności w wątku, w którym twierdził, że nastawy geometrii zawieszenia, mogą być wynikiem negocjacji z pseudo mechanikiem, który nie potrafi ustawić geometrii wg danych producenta, ale do tego również już przywykłem
    Dlaczego Cię dziwi brak mojej aktywności?
    Sugerujesz, że powinienem być aktywny w każdym wątku dot. 159, czy w każdym w którym bierzesz udział Ty i magil?

    Nie siedzę na tym forum 24/7, tematu o geometrii nie widziałem, ale może to i lepiej, bo potem znowu będziesz marudził, że udzielam się w każdym wątku, w którym piszesz

  7. #47
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    To po co to bezsensowne wtrącenie o smarowaniu ciśnieniem, skoro nikt o tym nie pisał...?
    Bo to ja i tylko ja, decyduję o tym o czym piszę i czy to ma sens, Ty oczywiście możesz to oceniać, ale nic ponad to - działa to oczywiście, w obie strony

    Ty, jak rozumiem, piszesz tylko o tym, o czym ktoś wcześniej już wspomniał - gdzieś to już czytałem i na to odpowiadałem


    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Zdecydowanie za dużo sobie dopowiadasz i masz zbyt wysokie mniemanie o sobie Ale do tego również już przywykłem
    Jak każdy, masz prawo do własnej oceny, dlatego ja właśnie skorzystałem z mojego prawa do własnej oceny

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Dlaczego Cię dziwi brak mojej aktywności?
    Sugerujesz, że powinienem być aktywny w każdym wątku dot. 159, czy w każdym w którym bierzesz udział Ty i magil?
    Nic podobnego, sugeruję jedynie, że Twoja pryncypialność w sprawach oleju, nie idzie w parze z taką samą w kwestiach mających bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo, zarówno kierującego jak i innych uczestników ruchu, a to, oczywiście wyłącznie moim zdaniem, jest o niebo ważniejsze od skutków zmiany parametrów oleju - w moim Świecie nazywa się to "priorytety"

    Cytat Napisał FXX Zobacz post
    Nie siedzę na tym forum 24/7, tematu o geometrii nie widziałem, ale może to i lepiej, bo potem znowu będziesz marudził, że udzielam się w każdym wątku, w którym piszesz
    Nie ma potrzebny siedzenie na forum 24/7 (powinno być 24/dobę), żeby zapoznać się z poruszonymi zagadnieniami, to nie jest tak, że one nagle znikają

    Nie wiem dlaczego, z góry zakładasz, nie znając tematu, że miałbyś inne zdanie niż ja

    W związku z tym, że na temat wątku, napisałem wszystko co miałem do napisania, odmeldowuję się z niego
    Ostatnio edytowane przez yaniq ; 25-08-2024 o 16:42

  8. #48
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Nic podobnego, sugeruję jedynie, że Twoja pryncypialność w sprawach oleju, nie idzie w parze z taką samą w kwestiach mających bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo, zarówno kierującego jak i innych uczestników ruchu, a to, oczywiście wyłącznie moim zdaniem, jest o niebo ważniejsze od skutków zmiany parametrów oleju - w moim Świecie nazywa się to "priorytety"
    I to wszystko wysnułeś na podstawie tego, że nie brałem udziału w wątku o geometrii (pomijając, że go nawet nie widziałem)
    W moim świecie nazywa się to brak chęci na pierdołowate dyskusje w każdym wątku Bo co byś nie pisał, to Twój wpływ na czyjeś bezpieczeństwo w tym wątku o geometrii zapewne i tak jest zerowy, więc podobnie jak i inne tematy na forum uznaję to za chwilową rozrywkę.

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Nie ma potrzebny siedzenie na forum 24/7 (powinno być 24/dobę), żeby zapoznać się z poruszonymi zagadnieniami, to nie jest tak, że one nagle znikają

    W związku z tym, że na temat wątku, napisałem wszystko co miałem do napisania, odmeldowuję się z niego
    To nie jest też tak, że chce mi się je przeglądać Nie każdy ma tyle wolnego czasu na pierdoły jak wieczne siedzenie na forum
    Ostatnio edytowane przez FXX ; 25-08-2024 o 16:46

  9. #49
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar yaniq
    Dołączył
    08 2021
    Auto
    Alfa Romeo 159 1,9 JTS
    Postów
    837

    Domyślnie

    Czyli, z góry wiesz, czy dyskusja będzie "pierdołowata", nawet nie znając tematu - oczywiście masz do tego prawo

  10. #50
    Użytkownik Fachowiec Avatar FXX
    Dołączył
    07 2012
    Auto
    Peugeot 508 II / Peugeot 308 T9
    Postów
    2,645

    Domyślnie

    Cytat Napisał yaniq Zobacz post
    Czyli, z góry wiesz, czy dyskusja będzie "pierdołowata", nawet nie znając tematu - oczywiście masz do tego prawo
    Nie, ja po prostu siedzenie i pisanie na forum, niezależnie od wątku traktuje jako rozrywkę/pierdołę

    Ale biorąc pod uwagę jak nawolujesz do uczestnictwa w tym wątku, to zapewne dużo się tam udzielałeś, co pozwala zakładać, że dyskusja tam już jest mocno pierdołowata

    Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [Brera] Brera 2,4 jtdm - Warszawa (info jakby ktoś chciał oglądać)
    Utworzone przez lukaszsz w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-12-2017, 19:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory