Pokaż wyniki od 1 do 1 z 1

Temat: Tryb awaryjny Giulietta 1.4 120 KM

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    09 2023
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    Giulietta 1.4 120 KM Distinctive
    Postów
    4

    Angry Tryb awaryjny Giulietta 1.4 120 KM

    Hej!

    Od pewnego czasu borykam się z problemem w swojej Giulieccie. Oto szczegóły:

    Pierwszy incydent:
    Podczas jazdy autostradą samochód nagle stracił moc, wyświetlił się komunikat "Start/Stop unavailable", a po chwili zapalił się migający check engine. Silnik przestał pracować na wszystkich cylindrach – działał tylko na dwóch/trzech. Zjechałam na pobocze, zgasiłam i ponownie odpaliłam auto, po czym problem zniknął.

    Pierwsza wizyta u mechanika:
    Mechanik odczytał błąd cewki zapłonowej, więc wymienił cewkę oraz świece. Odebrałam samochód, ale po przejechaniu zaledwie 1 kilometra problem wrócił. Tym razem ponowne zgaszenie i odpalenie auta już nie pomogło. Mechanik zauważył, że:
    Odma była zapchana, więc ją wymienił i wyczyścił układ,
    Zmienił olej,
    Wymienił jedną z uszkodzonych kostek przy cewce zapłonowej.
    Efekt: Po tych naprawach przez ponad tydzień wszystko działało bez zarzutu – nawet w trasie.

    Powrót problemu:
    Po tygodniu problem znowu wystąpił na autostradzie, przy prędkości 160 km/h. Objawy:
    Migający check engine,
    Komunikat "Start/Stop unavailable",
    Tryb awaryjny (samochód przestał działać na wszystkich cylindrach) .
    Zjechałam na najbliższym zjeździe z autostrady (był on oddalony 5 km od miejsca wystąpienia problemu), jechałam do zjazdu 80 km, po zjechaniu zredukowałam prędkość do 30-40 km/h, ale nagle pojawił się zapach spalenizny. Po otwarciu maski zobaczyłam to, co widać na załączonym zdjęciu.

    Kolejne kroki mechanika:
    Samochód został zabrany lawetą,
    Test sprężania wykazał, że w jednym z tłoków nie ma ciśnienia.
    Jutro mechanik przeprowadzi dalszą diagnostykę, ale mam pytanie:

    Co mogło być pierwotną przyczyną błędu check engine i trybu awaryjnego? Nie sądzę, że był to od razu dziurawy tłok – wydaje mi się, że tłok padł dopiero podczas dalszej jazdy po wystąpieniu problemu.
    Myślę, że wymiana tłoka może nie rozwiązać całkowicie problemu z trybem awaryjnym. Czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem i ma jakieś sugestie, co mogło być przyczyną tych objawów? Dodam, że akumulator był wymieniany i na pewno nie jest on powodem problemu z zapłonem.

    Pacjent: Alfa Romeo Giulietta 1.4 120 KM, rok 2010.

    Z góry dziękuję za każdą pomoc i wskazówkę!
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	da76c32e-e89a-4ec0-b677-9ee93c1847a7.jpg
Wyświetleń:	53
Rozmiar:	73.2 KB
ID:	290354  

Podobne wątki

  1. [159] tryb awaryjny
    Utworzone przez kazur22 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-01-2019, 10:00
  2. selespeed tryb awaryjny
    Utworzone przez A~~Zdislaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 11-01-2015, 13:09
  3. selespeed tryb awaryjny 2
    Utworzone przez A~~Zdislaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-10-2014, 18:43
  4. [159] Tryb awaryjny max 3k rpm
    Utworzone przez powerride w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 09-12-2012, 12:35
  5. Problem z turbiną - tryb awaryjny ?!
    Utworzone przez jacek83 w dziale 166
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 06-03-2012, 09:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory