Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: Problem z turbiną - tryb awaryjny ?!

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie Problem z turbiną - tryb awaryjny ?!

    Witam.
    Mam pytanie czy zna ktoś cudowny środek na sprawdzenie turbiny? problem polega na wchodzenie silnika w tryb awaryjny. Wymieniony cały dolot,czujnik ciśnienia doładowania, EGR czyściłem ostatnio no i dodam że zawór mam zaślepiony. Po odłączeniu wtyczki overboost dźwignia przy gruszce wysuwa się bardzo płynnie i szybko więc sterowanie powinno być więc zostaje problem samej turbiny czy może coś ominąłem?
    Ps. Jeśli ma ktoś namiar na kogoś kto się zna bardzo proszę pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Poszukaj na forum o zapiekaniu się łopatek turbiny. Skoro wszytko inne sprawdziłeś to tutaj bym szukał przyczyny.

  3. #3
    Allkey
    Gość

    Domyślnie

    W IC masz olej ?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    ic suchy tzn. są śladowe ilości oleju ale stan mam cały czas taki sam. Dodam że nie zawsze silnik wchodzi w tryb awaryjny nieraz kręci bardzo dobrze a nieraz wywala błąd.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Rzeszow
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10V 1999r. Alfa Romeo 166 3.2 V6 2006r.
    Postów
    39

    Domyślnie

    Stawiam na zatarte łopatki w turbinie.

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    łopatki turbiny? a czy można to zdiagnozować w 100 procentach? i kto to by zrobił w warszawie?

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Slupsk
    Auto
    Alfa Romeo GT 2005 2.0 165 KM DISTINCTIVE
    Postów
    96

    Domyślnie

    mialem podobnie ostatnio, wyszlo jako przeladowanie turbiny, powiem krotko, zrob cos z tym, bo mi doslownie rozsadzilo turbine " jeden wirnik sie odlamal ", i mialem szczescie ze odlamki metalu nie poszly w kolektor bo bym mial silnik do wymiany. bylem zmoszony wymienic turbine.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    Cytat Napisał jacek83 Zobacz post
    Po odłączeniu wtyczki overboost dźwignia przy gruszce wysuwa się bardzo płynnie i szybko więc sterowanie powinno być .

    wiec nie możesz miec zapieczonych łopatek

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    No właśnie dlatego pisałem że dźwignia chodzi bardzo płynie. Przewody ciśnieniowe rozkręciłem sprawdziłem są szczelne żadnych przedmuchów przy podkładkach skręcanych cybantami ani na spiralach no ch....j mnie już z tym szczela... Może zna ktoś jakiegoś magika z warszawy który mógłby to zobaczyć bo ten błąd mnie wykończy. A powiedzcie mi czy sam overboost może być zasyfiony? bo nie rozkręcałem go ale wszystko to co on napędza działa prawidłowo. Może egr tam leży problem , może wyjęcie zaślepki coś da lub częściowo zaślepię. Proszę o rade

  10. #10
    arni52
    Gość

    Domyślnie

    Koledzy dziś zauważyłem że rura łącząca IC z TURBINĄ jest cała nasączona olejem aż się świeci,to chyba nie wróży dobrze prawda?

Podobne wątki

  1. [159] tryb awaryjny
    Utworzone przez kazur22 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-01-2019, 10:00
  2. selespeed tryb awaryjny
    Utworzone przez A~~Zdislaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 11-01-2015, 13:09
  3. selespeed tryb awaryjny 2
    Utworzone przez A~~Zdislaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-10-2014, 18:43
  4. Pilny problem brak mocy, tryb awaryjny
    Utworzone przez Blumen w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-03-2013, 17:07
  5. [159] Tryb awaryjny max 3k rpm
    Utworzone przez powerride w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 09-12-2012, 12:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory