Zadałeś pytanie bardzo ogólnie, a że robisz z różnymi autami to i do listy ogólnej Cię odesłałemJeśli nie masz licencji to może na jakimś innym kompie zainstaluj demo i w trybie symulacji przeglądnij co Cię interesuje. Weź pod uwagę też, że na szczegółowe odpowiedzi to raczej większość forumowiczów nie ma pojęcia - korzystała z MES kiedyś pare razy, lub nigdy, ze starszej wersji, ograniczone użycie do jakis podstawowych funkcji. Zaś profesjonaliści często przeszli na inne narzędzia (każdy używa iluśtam, zależy do czego), choć MES ma swoje zalety (ale nie ten bez wsparcia multiplexera) i np dla mnie jest pierwszym wyborem (ale co ja tam potrzebuję obecnie? poczyścić błędy po jakiś rozpinaniach wtyczek przy developmencie).
Przy hamulcach to już w którejś wcześniej dodali procedury o ile było pisane na forach. Inna sparawa że faktycznie nic o tym nie ma w historii wersji na ich stronie.
Ja nie śledzę tego już od jakiegoś czasu - na MES Multiplexed olałem wykupywanie aktualizacji i zostałem na 4.8 bo jest wystarczajaca na każdy retrofit (w proxi grzebię w hexie), czy do kasowania błędów. Mam też licencję dożywotnią akutalizacji (jeszcze z czasów FES lata temu) na innym laptopie na MESa, ale to na ELMy wiec nie używam - pewnie mam jakiegoś MES 4.4 jeszcze tam zainstalowanego bo potem kupiłem dla wygody Multiplexed z CANtieCARem żeby nie żonglować adapterami. Mam też Autela IM1, a i procedury do hamulców są pełne w AlfaOBD od wieków, wiec tu kogoś parę lat temu właśnie alfąobd ratowałem niesczęśnika jak mu jakiś spec namotał przy ABS i miał brak wspomagania hamulców.
Ciekawe jak Tonale chcą ogarniać w tym 5.3 - przecież tam SGW jest wbudowane w BCMa - podłączać się trzeba gdzieś do kabli "po drugiej stronie" BCMa zamiast do OBD? ciekawe... No chyba że tylko odczyt ma być ale bez kasowania/programowania/testów/proxi alignment?
Ostatnio edytowane przez epsonix ; 15-11-2024 o 10:40
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Ożywię trochę wątek. Mam pytanie, jak za pomocą MES można modyfikować poszczególne bajty w proxi? Jak zrobić backup tego co jest i jak to potem wgrać? Jestem początkujący i zanim zacznę zabawę w aucie chce się przygotować..
Z góry dzieki za pomoc
W ostatnim tabie Adjustments/Regulacje prawy alt+C i masz raw hex. Jego możesz sobie skopiować do pliku txt a tak w ogóle to MES zostawia logi w plikach log w swoim folderze, również z wejscia do proxi, i w tym pliku masz też cały zrzut hex bodajże 5ta linijka. tylko nie grzeb bez pojęcia bo tez w necie dużo rad z czapy bez pojęcia pisanych, niedostosowanych do niektórych konfigów itp.
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Kupiłem giulie 2.0 280km rok 2018 japońca i chce zmienić region z Japan na Netherlands żeby nie było tego pikania po zamknięciu i otwarciu pilotem auta. Mes informuje mnie ze może być wymagana adaptacja ABS i steering wheel po zrobieniu Proxi. Czy ktoś zmieniał region i musiał coś robić dodatkowo czy tylko zmienia się region i Proxi i nic więcej?
Cześć
Ktoś wie gdzie w aplikacji alfa obd na androida znajdę opcje wykasowania interwału przeglądu okresowego na kolejny rok?
wątek jest MES, alfaobd mam, ale mało korzystałem. pewnie gdzieś jestw mes to jest osobna sprawa zrobili taki niby osobny moduł "service interval reset" choć to nie osobny moduł ale tak to zrobili. jak zrobili w alfaobd to nie wiem. w Autelu w ogóle nie ma (raportowałem im brak podstawowej funkcji pare mcy temu).
w MES też możesz wyzerować kupony na serwisy, wtedy już nie będzie przypominał nigdy (sorki, do czasu jak zrobisz proxi)
To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.
Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.
Mam wrażenie że temat się już przewijał ale nie mogę znaleźć.
Wymieniłem dzisiaj olej i o ile "wymiana oleju" w sterowniku silnika i "reset przeglądu" w grupie "przegląd" poszło gładko to nie mogłem ustawić ani daty przeglądu ani interwału.
W Giulietta robię to bez problemua w Giulii za każdym razem "wykonanie nieudane".
Co robię źle?